Tekmovanje ACM iz računalništva in informatike
Anketa o 19. tekmovanju ACM v znanju računalništva
[Kazalo: nekaj opažanj, statistike po skupinah, prva, druga, tretja skupina.]
Če bi rad kdo v zvezi s tem tekmovanjem še kaj povedal ali vprašal, naj nam piše na rtk-info@ijs.si.
Dobili smo 38 izpolnjenih anketnih obrazcev iz prve skupine, 19 iz druge in 10 iz tretje skupine. Podobno kot v zadnjih nekaj letih smo anketo tudi tokrat izvedli prek spletne strani 1ka.si.
Nekaj opažanj
Podobno kot v prejšnjih letih so skoraj vsi tekmovalci za tekmovanje izvedeli od mentorjev. Nekaj je tudi takih, ki so zanj izvedeli na naši spletni strani.
-
S trajanjem tekmovanja in številom nalog so večinoma še kar zadovoljni, je pa delež ljudi, ki si želijo več časa, letos višji kot običajno. Nekaj ljudi si želi manj nalog pri enakem času tekmovanja, vendar jih je manj kot tistih, ki želijo več časa pri enakem številu nalog.
-
Še vedno je največ takih tekmovalcev, ki so se naučili programirati sami (takih je 85%, še več kot ponavadi). Dobri dve petini tekmovalcev sta se naučili programirati v šoli pri pouku, približno enako veliko pa se jih je naučilo programirati (tudi) na krožkih in tečajih.
-
V opisu nalog za I. in II. skupino načeloma navajamo deklaracije v pascalu, C/C++, C#, pythonu in javi, vendar jih zadnja leta praviloma poskušamo napisati v bolj splošni obliki, ki ni specifična za noben posamezen programski jezik. Delež tekmovalcev, ki deklaracije zdaj razume, je visok, podobno kot lani. Pri vprašanju o tem, katere jezike bi še želeli videti v deklaracijah, ni (če odmislimo jezike, ki so že tam) nobenega jezika predlagal več kot en tekmovalec.
-
Pri vprašanju o izvorni kodi rešitev (ki jih letos objavljamo v C++, za prvo skupino pa tudi v pythonu) je delež tekmovalcev, ki pravijo, da jih ne razumejo, podoben kot prejšnja leta, še malo manjši kot lani. Največ predlogov za druge jezike v rešitvah je bilo za javo (večinoma v prvi skupini), dva pa za python (v drugi skupini).
-
Vprašanja o tem, katere programske jezike tekmovalci poznajo, so bila letos strukturirana enako kot prejšnja leta: pri vsakem jeziku naj bi tekmovalec tudi navedel, koliko programov je že napisal v njem in kako dolg je bil najkrajši od njih. V tabeli spodaj smo uporabili te odgovore tako, da tistih, ki so napisali v nekem jeziku 10 programov ali manj, in tistih, ki so napisali v njem le programe, dolge največ 20 vrstic, preprosto nismo šteli. Tako nam ne bodo meglili slike tisti, ki bi drugače našteli vse jezike, za katere so vsaj približno slišali.
V prvi skupini letos največ ljudi pozna python, ki mu potem z velikim zaostankom sledijo C/C++, C#, java in javascript (zanimivo je, da je razmeroma malo ljudi napisalo, da poznajo javo, čeprav jo je na tekmovanju uporabljalo veliko tekmovalcev). Tudi v drugi skupini leto največ ljudi pozna python, s precejšnjim zaostankom mu sledi C/C++, nato pa C#. V tretji skupini največ ljudi pozna C/C++, z majhnim zaostankom mu sledi python; ostali jeziki so redki, vendar je to gotovo tudi zaradi majhnega števila izpolnjenih anket.
-
Pri vprašanju, ali so tekmovalci zadovoljni s sistemom za oddajo odgovorov prek računalnika (v I. in II. skupini), je bilo letos več pripomb glede tehničnih težav z mrežo in strežnikom. Nekaj tekmovalcev je predlagalo, da bi želeli svoje rešitve oddajati kot datoteke (namesto jih pisati ali prilepiti v obrazec) ali da bi želeli v spletnem urejevalniku kode imeti syntax highlighting.
Podobno kot lani in predlani so imeli tekmovalci 1. in 2. skupine tudi letos na tekmovalnih računalnikih na voljo prevajalnike in IDE-je. Tudi letos je bilo to lepo sprejeto, so pa nekateri tekmovalci pogrešali ta ali oni IDE, na katerega so drugače navajeni.
O nalogah:
-
V povprečju so se zdele tekmovalcem vseh treh skupinah primerno težke; njihovo mnenje o težavnosti nalog je približno tako kot ponavadi. Če pri vsaki nalogi pogledamo povprečje mnenj o zahtevnosti te naloge (1 = prelahka, 2 = lahka, 3 = primerna, 4 = težka, 5 = pretežka) in vzamemo povprečje tega po vseh petih nalogah, dobimo: 3,39 v prvi skupini, 3,47 v drugi in 3,52 v tretji skupini.
V I. skupini sta se zdeli tekmovalcem malo težji nalogi 1.4 (premešani mozaik) in 1.3 (tekstonim), kot najlažjo pa so ocenili nalogo 1.1 (budilka).
V II. skupini je kot težja izstopala naloga 2.4 (tehtnica), morda zato, ker je bolj teoretična in neobičajna (prevedba enega problema na drugega); to nalogo so ocenili tudi kot najtežje razumljivo in je bila mnogim tekmovalcem v tej skupini najmanj všeč. Kot najlažjo pa so v tej skupini ocenili nalogo 2.5 (laserji).
V III. skupini se jim je zdela težja predvsem naloga 3.5 (krti), kjer je razmislek res malo bolj nekonvencionalen. Daleč najlažja se jim je zdela nalogi 3.1 (kiralnost), ki je bila tudi mišljena kot zelo lahka in ki so jo tekmovalci tudi zelo uspešno reševali.
-
Človek bi pričakoval, da tekmovalci pri nalogah, ki so se jim zdele težje, dosežejo manj točk. Podobno kot prejšnja leta smo računali korelacijski koeficient med tem, kako težka se je zdela naloga tekmovalcem, in tem, kolikšen delež točk so pri njej v povprečju dosegli; letos je ta korelacija kar velika (R2 = 0,57, v prejšnjih letih 0,34, 0,48, 0,42, 0,68, 0,71, 0,67, 0,70, 0,39, 0,57, 0,14, 0,52, 0,20, 0,11, pred tem več let okoli 0,4).
-
Pri vprašanju „ali se ti zdi, da je (ali: bi) naloga vzela preveč časa?“ je bil delež pritrdilnih odgovorov velik zlasti pri nalogah 1.3 (tekstonim) in 1.4 (premešani mozaik), deloma tudi z 2.1 (disleksija) in 2.2 (preurejanje). Pri 2.1 z implementacijo res nekaj več dela, pri 2.2 pa morda z razmišljanjem, ker je naloga bolj nekonvencionalnega tipa.
-
Komentarjev, da jim je neka naloga že znana, je bilo letos nekoliko več kot lani, še največ pri nalogah 1.1 (budilka), 1.3 (tekstonim) in 1.5 (rokomet). Ocene zanimivosti nalog so v prvi skupini 2,57 (če je 1 = dolgočasna, 2 = povprečna, 3 = zanimiva), v drugi 2,51 in v tretji 2,66. Te ocene so podobne kot že zadnjih nekaj let. Kot bolj zanimive izstopajo 1.3 (tekstonim), 2.5 (laserji) in 3.5 (krti), kot manj zanimive pa 1.1 (budilka), 3.1 (kiralnost), 2.2 (preurejanje).
-
Tudi z dolžino besedila so bili večinoma zadovoljni; ocene so podobne kot prejšnja leta. Po komentarjih, da je naloga predolga, še najbolj izstopa 2.4 (prepisovanje). Mnenj, da je besedilo prekratko, je bilo malo, še največ pri nalogi 1.4 (premešani mozaik), kjer pa je bilo približno enako število ljudi tudi mnenja, da je bilo predolgo.
-
Z razumljivostjo besedila nalog so tekmovalci večinoma zadovoljni, podobno kot prejšnja leta, v tretji skupini še malo bolj, v prvi pa malo manj. Kot težje razumljive so ocenili predvsem naloge 2.4 (prepisovanje), 1.1 (budilka) in 1.4 (premešani mozaik).
-
Pri vprašanjih „katera naloga ti je najbolj/najmanj všeč?“ kot bolj priljubljeni izstopata nalogi 1.3 (tekstonim) in 2.5 (laserji), kot nepriljubljene pa 1.1 (budilka), 1.4 (premešani mozaik) in 2.4 (prepisovanje).
Programersko znanje:
Vprašanja o programerskem znanju so so dajala podobne rezultate kot lani; v prvi skupini tekmovalci pravijo, da znajo malo več kot tisti v lanski anketi, v tretji pa malo manj.
Stvari, ki jih poznajo slabše, so približno iste kot v prejšnjih letih: kazalci, naštevni tipi in deloma operatorji na bitih; v 1. in 2. skupini tudi naprednejše podatkovne strukture. Poznavanje operatorjev na bitih je letos boljše kot ponavadi.
- Pri vprašanjih o poznavanju algoritmov in podatkovnih struktur so tekmovalci letos ocenili svoje znanje približno enako kot tisti v lanski anketi, le v tretji skupini malo nižje. Pri teh rezultatih so sicer v anketah iz leta v leto prisotna razna nihanja, ni pa videti kakšnega očitnega dolgoročnega trenda.
Katere programske jezike so uporabljali:
V prvi skupini je daleč najpogostejši jezik python, podobno kot že prejšnja leta; sledita ji java in C/C++ (če štejemo C++ ločeno od C-ja, je bila java celo drugi najpogostejši jezik letos); C# je letos malo pogostejši kot lani in predlani. Tudi v drugi skupini je naveč ljudi pisalo v pythonu, ostali večinoma v C/C++, eden pa v javi. V tretji skupini večina tekmovalcev uporablja C++, tako kot ponavadi; dva sta uporabljala python, eden pa rust.
Kakšnih drugih, bolj eksotičnih jezikov pa ni letos uporabljal nihče.
| Jezik | Št. tekmovalcev, ki so ga uporabljali | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 2024 | 2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2004 | 2003 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| I | II | III | I | II | III | I | II | III | I | II | III | I | II | III | I | II | III | I | II | III | I | II | III | I | II | III | I | II | III | I | II | III | I | II | III | I | II | III | I | II | III | I | II | III | I | II | III | I | II | III | I | II | III | I | II | III | I | II | III | III | |
| Pascal | 4 | 2 | 2 | 4 | ⅓ | 3 | 5 | 2 | 2.5 | 2 | 1 | 1 | 1 | 6 | 1 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4.5 | 5 | 2 | 4 | 2 | 1 | 1.5 | 2 | 2 | 8.5 | 2 | 1 | 6 | 5 | 5 | 23 | 20 | 13 | 17 | |||||||||||||||||||||||
| C | 4 | 4 | 1 | 6 | 4.5 | 3 | 3.5 | 8 | 5 | 0.5 | 3.5 | 3 | 10 | 4 | 0.5 | 5 | 4 | 0.5 | 4 | 3 | 2.5 | 4⅓ | 1 | 2 | 3 | 1 | 3.5 | 6 | 2 | 7 | 7 | 2 | 1 | 7 | 2 | 6 | 6 | 1 | 9.5 | 3.5 | 0.5 | 4.5 | 11 | 2.5 | 5.5 | 11 | 6.5 | 4 | 16 | 1.5 | 13 | 7.5 | 1 | 4 | |||||||
| C++ | 15 | 10 | 14 | 20 | 7 | 13.5 | 14 | 6 | 10 | 13 | 11.5 | 18.5 | 26.5 | 8 | 14 | 21.5 | 7.5 | 18 | 18.5 | 13 | 11 | 23 | 10 | 15.5 | 28 | 8 | 9 | 27 | 9 | 9.5 | 19 | 4.5 | 10.5 | 17 | 12.5 | 7 | 25 | 16 | 9 | 23.5 | 19 | 8 | 33 | 17.5 | 13 | 26.5 | 2 | 12.5 | 17.5 | 11 | 9.5 | 7 | 14 | 15.5 | 13 | 5 | 10.5 | 5 | 6 | 5 | |
| PHP | 1 | 3 | 2 | 1 | 0.5 | 1 | 0.5 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| nič | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 4 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 3 | 1 | 2 | 3 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| VB | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| C# | 7 | 2 | 1 | 2 | 1 | 6 | 4 | 6 | 3 | 12 | 2 | 11 | 6 | 7 | 6 | 12 | 5 | 1 | 16 | 5 | 12 | 1.5 | 2 | 18 | 0.5 | 17 | 1 | 3 | 4 | 2 | 3 | 0.5 | 1 | 3 | 0.5 | ||||||||||||||||||||||||||
| Java | 18 | 1 | 20.5 | 2 | 2 | 22 | 17 | 5 | 15 | 4 | 3 | 15 | 5 | 1 | 21.5 | 8.5 | 4 | 28 | 3 | 2 | 24 | 6 | 5 | 22 | 6 | 3.5 | 23 | 2 | 1.5 | 18 | 8 | 1 | 17 | 6.5 | 1 | 6 | 5 | 3 | 5 | 9 | 4 | 8 | 8 | 11 | 9.5 | 3 | 2.5 | 3 | 0.5 | ||||||||||||
| Python | 34 | 17 | 2 | 29.5 | 6.5 | 1.5 | 29 | 16.5 | 4 | 43 | 15.5 | 4 | 48 | 20 | 3 | 36.5 | 26.5 | 6.5 | 38 | 11 | 0.5 | 42 | 11 | 29⅓ | 12 | 26 | 1 | 16 | 6 | 16 | 8 | 25 | 5 | 20 | 6 | 12 | 2 | 4 | 0.5 | 6 | 1 | ||||||||||||||||||||
| Newtonscript | 0.5 | 0.5 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| JavaScript | 3 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 0.5 | 1 | 1 | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Batch | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Julia | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Swift | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Rust | 1 | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| psevdokoda | 1 | 1 | 4 | 1 | 3 | 2 | 1 | 5 | 1 | 3 | 1 | 5 | 5 | 6 | 1 | 10 | 6 | 3 | 2 | 4 | 8 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Opombe:
- V 3. skupini se je dalo prvotno uporabljati le pascal, C, C++; od leta 2004 naprej tudi javo; od 2008 naprej tudi C#; v letih 2015–17 tudi VB.net; od 2018 naprej tudi python; od 2022 tudi rust.
- Polovice in tretjine v gornji tabeli so posledica tega, da nekateri tekmovalci uporabljajo dva ali tri različne jezike (pri različnih nalogah) in jih potem štejemo delno k vsakemu.
- „Nič“ pomeni, da tekmovalec ni napisal nič izvorne kode (pač pa npr. odgovore v naravnem jeziku ali pa sploh ničesar). Tekmovalce, ki so pisali le psevdokodo (čeprav so naloge zahtevale izvorno kodo v konkretnih programskih jezikih), od leta 2009 naprej štejemo posebej. Kot ponavadi je bila meja med psevdokodo in naravnim jezikom v nekaj primerih precej zabrisana.
- Tisti, ki v 1. in 2. skupini uporabljajo C++ namesto C, zdaj že kar pogosto uporabljajo stvari,
ki so specifične za C++ (in jih v C-ju ni) in ta raba skozi leta počasi narašča. To so ponavadi predvsem
vhodni in izhodni tokovi (
<iostream>namesto<stdio.h>,cinincoutnamestoprintfinscanf), razredastringinvector, včasih pa tudi druge podatkovne strukture (npr.map). V tretji skupini je letos precej tekmovalcev uporabljalo tudi kaj iz novejših verzij C++ (od C++11 naprej, npr.auto, rangedfor, nekateri tudi lambde).
Sledijo podrobni rezultati ankete. Opombe v oglatih oklepajih [takole] so moje.
Vprašanja za vse skupine
Kje si izvedel za to tekmovanje?
| Skupina | Kje si izvedel za to tekmovanje? | |||
|---|---|---|---|---|
| od mentorja | na spletni strani | od prijatelja/sošolca | drugače | |
| I | 36 | 0 | 2 | 1 |
| II | 18 | 0 | 2 | 0 |
| III | 6 | 3 | 5 | 2 |
Če na spletni strani, na kateri?
- rtk.ijs.si
- rtk.ijs.si
Če drugače, kako?
- napoj
- ptica mi je sepnila na uho
- ZRI
Kje si se naučil programirati?
| Skupina | Kje si se naučil programirati? | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| sam | v šoli pri pouku | na krožkih | na tečajih | poletna šola | kje drugje | |
| I | 30 | 21 | 10 | 1 | 3 | 3 |
| II | 17 | 5 | 5 | 6 | 3 | 0 |
| III | 10 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 |
Če drugje, kje?
- oče je programer.
- Starši
- Youtube
- ZRI
Čas reševanja in število nalog
| Skupina | Ti ustreza čas reševanja nalog? | ||
|---|---|---|---|
| rad bi več časa | rad bi manj časa | časa je ravno prav | |
| I | 11 | 6 | 21 |
| II | 8 | 0 | 10 |
| III | 0 | 0 | 7 |
| Skupina | Ti ustreza število nalog? | ||
|---|---|---|---|
| rad bi več nalog | rad bi manj nalog | nalog je ravno prav | |
| I | 4 | 9 | 25 |
| II | 0 | 4 | 13 |
| III | 1 | 0 | 6 |
| Skupina | Vseh devet kombinacij časa in nalog | ||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| več časa, več nalog | več časa, enako nalog | več časa, manj nalog | enako časa, več nalog | enako časa, enako nalog | enako časa, manj nalog | manj časa, več nalog | manj časa, enako nalog | manj časa, manj nalog | |
| I | 2 | 6 | 3 | 1 | 15 | 5 | 1 | 4 | 1 |
| II | 0 | 7 | 1 | 0 | 6 | 3 | 0 | 0 | 0 |
| III | 0 | 0 | 0 | 1 | 6 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Poznavanje algoritmov in podatkovnih struktur
| Skupina | Ali poznaš naslednje podatkovne strukture? | ||||
|---|---|---|---|---|---|
| drevo | hash tabela | seznam s kazalci (linked list) | sklad (stack) | vrsta (queue) | |
| I | 42% | 34% | 55% | 34% | 47% |
| II | 58% | 58% | 68% | 63% | 68% |
| III | 100% | 67% | 78% | 89% | 100% |
| Skupina | Ali poznaš naslednje algoritme? | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| Evklidov | Eratostenovo rešeto | formula za vektorski produkt | rekurzija | dinamično programiranje | iskanje v širino (po grafu) | |
| I | 81% | 63% | 39% | 51% | 37% | 26% |
| II | 68% | 42% | 42% | 56% | 42% | 50% |
| III | 56% | 89% | 100% | 67% | 89% | 78% |
Katere programske jezike obvladaš?
V anketnem obrazcu je bilo prostora za tri jezike; pri vsakem naj bi tekmovalec tudi navedel, koliko programov je že napisal v njem in kako dolg je bil najdaljši od njih. Spodaj za vsako skupino piše, koliko tekmovalcev je navedlo posamezni jezik in pri tem niti število programov ni bilo manjše od 10 niti dolžina najdaljšega programa ni bila manjša od 20 vrstic.
| Jezik | Skupina | ||
|---|---|---|---|
| I | II | III | |
| bash | 1 | 0 | 0 |
| C | 7 | 2 | 4 |
| C# | 12 | 4 | 0 |
| C++ | 8 | 8 | 3 |
| C/C++ | 2 | 0 | 0 |
| go | 0 | 0 | 1 |
| HTML | 1 | 0 | 0 |
| java | 6 | 2 | 0 |
| JavaScript | 5 | 3 | 0 |
| lua | 3 | 0 | 0 |
| pascal | 2 | 1 | 1 |
| PHP | 1 | 1 | 0 |
| python | 28 | 14 | 6 |
| R | 0 | 3 | 2 |
V anketi je bila tudi rubrika za naštevanje morebitnih ostalih programskih jezikov, v katerih je tekmovalec tudi že kdaj programiral. Tu so navedli naslednje jezike:
Prva skupina:
- C++, C, Pascal
- C++,HTML,CSS
- C, assembly
- CSS
- Dart, java
- Enkrat čisto malo tudi v Javascript
- Html in CSS, SQL, microPython
- Html+cc, assembly (x86 intel)
- ja, ampak nobenih resnih projektov.
- Java, JS
- Java, python
- Javascript
- JavaScript, C, Go
- lua (neovim plugini, konfiguracija awesomewm), javascript
- Lua (pisanje preprostih skript).
- Lua, dart, c, javascript
- Mal html
- nasm, html pa ta shit,
- python in c++
- python, C++
- rust, c, c#, javascript, php
- scratch
- Sql
- VBS, PowerShell, BAT skripti (to so sicer bolj skriptni jeziki)
Druga skupina:
- C#, JS, ASM, Python
- C++ Js
- C, Basic, c++
- full stack, učim se še C++
- Java, JSX(React Native), TiaPortal(Siemens)
- javascript
- JavaScript, Rust, C++, C#, Assembly, HTML/CSS
- Ne
- pascal, c
- PHP, HTML?, LaTeX?,
- Ruby, Kotlin, TypeScript, JavaScript, Java, Python, Dart
- Rust, js, html, css
- SQL, Javascript html lol css lol
Tretja skupina:
- golang, javascript
- Javascript 🤮
- JavaScript frameworki (Svelte), C++ (seveda) in raznorazni drugi jeziki, ki niso vredni omembe
- JS, Go, C#
- Ne
- Ne
- Python
- Python, C, Java, Javascript
Programski jeziki v opisih nalog in v rešitvah
„V besedilu nalog trenutno objavljamo deklaracije tipov in podprogramov v pascalu, C/C++, C#, pythonu in javi. Ali razumeš kakšnega od teh jezikov dovolj dobro, da razumeš te deklaracije v besedilu naših nalog? Ali bi raje videl, da bi objavljali deklaracije (tudi) v kakšnem drugem programskem jeziku?“
| Skupina | Ali razumeš deklaracije v besedilu nalog (v pascalu, C/C++, pythonu in javi)? Ali predlagaš (še) kak drug jezik? | So ti prišle deklaracije v pythonu kaj prav? | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| Da | Ne | Da | Ne | |||
| Število | Predlogi | Število | Predlogi | |||
| I | 33 |
| 5 |
| 18 | 20 |
| II | 19 |
| 0 | 8 | 11 | |
„V rešitvah nalog trenutno objavljamo izvorno kodo v C++, v prvi skupini pa tudi v pythonu. Ali razumeš C++ dovolj dobro, da si lahko kaj pomagaš z izvorno kodo v naših rešitvah? Ali bi raje videl, da bi izvorno kodo rešitev pisali v kakšnem drugem jeziku? Če da, v katerem?“
| Skupina | Ali razumeš izvorno kodo v rešitvah (v C++)? Ali predlagaš (še) kak drug jezik? | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| Da | Ne | (Prazno) | ||||
| Število | Predlogi | Število | Predlogi | Število | Predlogi | |
| I | 34 |
| 4 |
| 0 | |
| II | 16 |
| 3 | 0 | ||
| III | 8 |
| 1 | 1 | ||
Vprašanje za tekmovalce 3. skupine: „Letos v 3. skupini podpiramo reševanje nalog v pascalu, C, C++, C#, javi, pythonu in rustu. Bi rad uporabljal kakšen drug programski jezik? Če da, katerega?“
- /
- Pohvala za Rust
- scratch
Prva skupina
Mnenje o nalogah:
| Naloga | Zahtevnost naloge | Povprečna zahtevnost | Točke | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| prelahka | lahka | primerna | težka | pretežka | ne vem | > 0 točk | povprečje | mediana | ||
| 1. Budilka | 1 | 16 | 10 | 8 | 2 | 1 | 2.92 | 74 | 9.8 | 10 |
| 2. Odbojkaške točke | 4 | 6 | 21 | 4 | 1 | 0 | 3.13 | 73 | 12.3 | 14 |
| 3. Tekstonim | 1 | 1 | 9 | 21 | 6 | 0 | 3.89 | 70 | 10.5 | 10 |
| 4. Premešani mozaik | 1 | 0 | 10 | 13 | 10 | 3 | 4.03 | 52 | 6.3 | 5 |
| 5. Rokomet | 3 | 10 | 18 | 4 | 1 | 2 | 2.97 | 72 | 11.6 | 14 |
Opomba: „> 0 točk“ je število tekmovalcev, ki so pri tej nalogi dobili več kot 0 točk.
Pri vsaki nalogi je možnih 20 točk.
Za potrebe računanja povprečja smo mnenja o zahtevnosti prevedli v števila takole:
prelahka = 1, lahka = 2, primerna = 3, težka = 4, pretežka = 5.
| Naloga | Vzela je (ali: bi) preveč časa | ||
|---|---|---|---|
| da | ne | ne vem | |
| 1. Budilka | 8 | 25 | 5 |
| 2. Odbojkaške točke | 9 | 27 | 0 |
| 3. Tekstonim | 18 | 16 | 4 |
| 4. Premešani mozaik | 17 | 15 | 4 |
| 5. Rokomet | 6 | 30 | 2 |
| Naloga | Dolžina besedila | Razumljivost besedila | ||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| prekratko | primerno | predolgo | povprečje* | razumljivo | težko razumljivo | nerazumljivo | povprečje* | |
| 1. Budilka | 2 | 29 | 7 | 2.13 | 22 | 11 | 5 | 1.55 |
| 2. Odbojkaške točke | 1 | 32 | 3 | 2.06 | 28 | 5 | 3 | 1.31 |
| 3. Tekstonim | 0 | 33 | 5 | 2.13 | 29 | 6 | 3 | 1.32 |
| 4. Premešani mozaik | 4 | 26 | 5 | 2.03 | 23 | 8 | 4 | 1.46 |
| 5. Rokomet | 0 | 35 | 1 | 2.03 | 31 | 4 | 1 | 1.17 |
* Povprečja smo računali tako, kot da ima prvi možni odgovor vrednost 1, drugi 2 in tretji 3.
| Naloga | Naloga je bila | |||
|---|---|---|---|---|
| zanimiva | dolgočasna | že znana | povprečna | |
| 1. Budilka | 14 | 7 | 3 | 13 |
| 2. Odbojkaške točke | 24 | 3 | 1 | 7 |
| 3. Tekstonim | 30 | 3 | 3 | 1 |
| 4. Premešani mozaik | 26 | 5 | 1 | 3 |
| 5. Rokomet | 21 | 2 | 3 | 9 |
| Naloga | Si jo rešil? | ||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| nisem (zmanjkalo časa) | nisem (zmanjkalo volje) | nisem (zmanjkalo znanja) | delno (zmanjkalo časa) | delno (zmanjkalo volje) | delno (zmanjkalo znanja) | rešil v celoti | |
| 1. Budilka | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 4 | 26 |
| 2. Odbojkaške točke | 2 | 0 | 1 | 1 | 1 | 1 | 31 |
| 3. Tekstonim | 3 | 4 | 2 | 5 | 2 | 4 | 22 |
| 4. Premešani mozaik | 8 | 4 | 6 | 4 | 1 | 4 | 16 |
| 5. Rokomet | 4 | 1 | 0 | 2 | 2 | 2 | 28 |
| Naloga | Katera naloga ti je bila najbolj všeč? | Katera naloga ti je bila najmanj všeč? |
|---|---|---|
| 1. Budilka | 1 | 10 |
| 2. Odbojkaške točke | 4 | 4 |
| 3. Tekstonim | 10 | 5 |
| 4. Premešani mozaik | 5 | 14 |
| 5. Rokomet | 7 | 2 |
Mnenja o 1. nalogi (Budilka)
- Besedilo za to nalogo se mi je zdelo preveč zakomplicirano. V smislu, da so navodila skakala od enega dela do drugega pa nazaj na prvega in nato spet na tretjega. Posledično se pa izgubiš med tekstom in moraš prebrati še desetkrat.
- Knjižnjjice time oz. utime še nisem uporabljal toliko, da bi jo znal na pamet.
- meh!
- Nejasnost navodil. Ni podano, kje dobimo trenuten čas, da ga primerjamo s časom budilke
- Ni imela smisla.
- Nikjer ni napisano, kako naj bi simuliral čas, kar me še kar malo mede.
- nimam ostalih komentarjev
- Nisem je mogel testirati saj sama naloga tega ni zahtevala, poleg tega pa nisem imela prevec casa za dodatno pisanje kode, kjer bi Jo lahko testiral
- Nisem moral testirati kode, nisem znal importati casa
- nisem razumel tocno kako je potrebno oblikovati program. nevem ali je bilo potrebno narediti tudi glavni program ker je pisalo da se osvezuje enkrat na minuto
- Nisem točno razumel kaj naloga od mene zahteva.
- Nisem uspel napisati komentarjev ob kodi, zaradi česar se mi zdi, da sem tu dobil manj točk (po mojem mnenju sem jo v celoti rešil pravilno, a mogoče koda ni bila dovolj razumljiva).
- Všeč mi je trik, da sistem pokliče funkcijo vsako minuto.
- Zaradi površnega branja navodil, sem pisal tudi kodo za klic napisanih podprogramov
Mnenja o 2. nalogi (Odbojkaške točke)
- Besedilo bi lahko bilo še bolj razumljivo (recimo, ali moramo v programu obravnavati tudi situacijo, ko ekipa, ki ima servis, žogo po servisu še enkrat (ali večkrat) odbije, ipd.)
- Ce bi imela vec casa bi Jo lahko definitivno bolje napisal
- Izraz "ekipa izgubi točko" je malo dvoumen. Lahko bi pomenil -1 točka za to ekipo. Verjamem da je večino tekmovalcev razumelo to kot +1 točka za nasprotno ekipo.
- Na koncu sem videl komentar pa sem sel od zacetka pa je ratal ne tok dobr koda
- navodila ne čisto jasna.
- Sem resil. Manjsa napaka z moje strani, ker nisem dovolj podrobno prebral navodil.
- Uporabljal sem if elif ker druge metode nisem spoznal.
Mnenja o 3. nalogi (Tekstonim)
- Najboljša naloga letos
- Najzahtevnejsa na tem tekmovanju
- Naloga mi je delala težave zgolj zaradi implimentacije v jeziku c. V jeziku višjega mivoja bi jo rešil veliko hitreje.
- Ne da se mi upravljati z str. spremenljivko
Mnenja o 4. nalogi (Premešani mozaik)
- kar kul.
- Nalogo sicer znam rešiti - ko sem jo po tekmovanju prebral, sem jo rešil v celoti, a mi je vzela veliko preveč časa in se mi zdi, da ne bi smela biti na tekmovanju s tako malo časa.
- Narobe sem prebral navodilo in spregledal da morajo celice biti ena ob drugi da bi jih lahko zamenjal
- spagheticode
- Težko razumljiva, ker so barve čudno podane, npr. 1, ..., 10, a, b ali 1, ..., 9, A, B ali 1... 10... 100, A, B
- V nalogi ni pisalo ali je zazeljeno minimalno stevilo premikov ali ne (med tekmovanjem do konca tekmovanja moodle ni deloval zato nisem mogel vprasati >:(
- Zdi se mi, da zaradi mojega predznanja naloge nisem prevec Dobro razumel
Mnenja o 5. nalogi (Rokomet)
- dobra
- Naloga je bila zelo zanimiva! Ima kat nekaj trikov in besedilo oz. navodila za nalogo so bila razumljiva in ti da vedeti kaj moraš narediti.
- navodila ne čisto jasna.
- quick, easy, simple
- Vse kar je treba narest je seštet elementa tabele. Nevem če je to primerna naloga za državno ravno.
Kolikokrat si se že udeležil kakšnega tekmovanja iz računalništva pred tem tekmovanjem?
- 0
- 0
- 0
- 0
- 0
- 0
- 0
- 0
- 0
- 0
- 0
- 0
- 0
- 0
- 0
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 2
- 2
- 2
- 2
- 3
- 3
- 3 krat
- 3-krat
- 5
- 5
- 69
- bober
- bober, nekajkrat
- Enkrat
- ne štejem, ne malo.
- nisem
Katerega leta si se udeležil prvega tekmovanja iz računalništva?
- 2015
- 2018
- 2018 ~
- 2019
- 2021
- 2022
- 2022
- 2022
- 2022
- 2023
- 2023
- 2023
- 2023
- 2023
- 2023
- 2023
- 2023
- 2024
- 2024
- 2024
- 2024
- 2024
- 2024
- 2024
- 2024
- 2024
- 2024
- 2024
- 2024
- letos
- ne vem.
- Prb. 2015 (bober)
Najboljša dosedanja uvrstitev na tekmovanjih iz računalništva (kje in kdaj)?
- 14. mesto letosnje drzavno
- 19. mesto v prvi skupini, 2022
- 2 mesto, fis novo mesto, februar 2024
- 2. Ekipno - državno tekmovanje iz robotike
- 2. mesto v ustrezni skupini, ZOTKS tekmovanje iz ražunalnißtva 2023
- 2. Mesto šolsko tekmovanje Bober
- 50 acm letos
- 8 zotks drzavno
- ?
- Lani, na FRI
- Letos 4. mesto rtk
- letos tokrat, 3. mesto
- na državnem šolskem 2024
- nerjetno kakšno zlato, definitivno srebrno.
- nevem glih
- Ni je
- prvo mesto bober 2023
- Srebrno
- Srebrno na acm 2024
- to tekmovanje
Koliko časa že programiraš?
- 1 leto
- 1 leto
- 1 leto
- 2 leti
- 2 leti
- 2 leti
- 2 leti
- 2 leti
- 2 leti
- 2. leti
- 2.5
- 2leti
- 3
- 3 leta
- 3 leta
- 3 leta
- 3 leta
- 3 leta
- 3 leta
- 3 leta
- 4 leta
- 4 leta
- 4 leta
- 5 let
- 5 let
- 5 let
- 5 let
- 8 let
- 8 mesecev
- nekaj mesecev
- od 2018 (ne konsistentno)
- od kar sem shodil
- Od osnovne šole
- slabi dve leti
- tretje leto
- tri leta
- že od osnowne šole
Kakršne koli druge pripombe in predlogi. Kaj bi spremenil(a), popravil(a), odpravil(a) ipd., da bi postalo tekmovanje zanimivejše in bolj privlačno?
- / Super je
- 1. opcije za druge IDE-je kot vscode (recimo pycharm, toml, intelij IDEA) lahko tudi na dogovor. 2. dostop do uradne spletne dokumentacije.
- Compiler ne bi bilo slabo met..
- da bi mogoce vsaj 2 nalogi bili na strezniku
- Dobro vzdrzevano omrezje
- Dovoljena uporaba visualize python
- Mogoče ena naloga manj.
- Morda kaj za majhen posladek za med resevanje nalog :)
- Možnost da uporabljamo extensione v VSC.
- Nadgradnje računalnikov
- Nameščen neovim z obarvanjem sintakse (treeseater plugin) na računalniku ali pa vsaj vim plugin v vscode.
- Ne sesujejo se serverji. Dodal bi eno nalogo ter naredil bolj razumljive, npr. dodal še en primer za vsako.
- Ne znam delat na linuxu, rajši bi imel Windowse
- Ni mi bilo vsec da nismo imeli eclipsa, ter da se v visualu moja koda ni zagnala
- Predlagam da je mogoče še kakšen bolj prijazen ide za python, kot npr. Thonny Python IDE.
- Spremembo urnika, da bi lahko posameznik tekmoval v tekmovanju iz račinalništva in ustvarjanja spletnih aplikacij.
- tisto eno urog govora pred pricetkom in popoldanski progream
- Več dinamičnega prog..
- Zdi se mi, da mi pri reševanju naloge veliko časa vzame branje in razumevanje navodil. Lahko bi bila napisana bolj razumljivo, z manj "zgodbe" in bi hitreje prešla na bistvo.
- Zmanjsav bi stevilo nalog ki zahtevajo le preprosto implimentacijo. Raje bi videl naloge v stilu nalog na spletni strani codeforces (za naloge 1. skupine se mi zdijo primerne Div3 ali celo Div2 naloge)
Kaj ti je bilo pri tekmovanju všeč?
- 5. naloga
- bilo je dobro organizirano in ni bilo tezav
- Da si lahko opisal postopek, ce nisi poznal tocne resitve
- FRI
- frutabela
- Hrana
- Kvalitetne naloge in to da so rešitve možne z podprogrami (se ne rabim ubadati zi pisanjem in izpisovanjem)
- Možnost reševanja na računalniku
- na sploh vredu in zabavno
- Naloge so bile zanimive
- Naloge, organizacija in zavzeta komsija, ki naloge hitro popravi, ter vzdrževalci, ki so propravljali sistem za oddajo nalog.
- Organiziranost, računalniki, naloge, predstavitev…
- Prijaznost voditeljev oz. organizatorjev in podaljšanje časa zaradi tehničnih težav.
- Programiranje
- Programiranje
- Rešitve z uporabo pametnih matematičnih trikov za poenostavitev programa. Čeprav vem, da ih je več v višjih skupinah.
- Tišina
- Uporaba linuxa, ki ima za razliuko od windowsa precej preprostejsi nacin kompilacije c++ s pomocjo g++ (ki ga na windowsu pogosto ni)
- Vse razen sesutje omrežja
- Zanimive naloge
- Zanimivost nalog (situacije, imena, zgodbe...)
- Zapletenost nalog.
- Zelo
Kaj te je najbolj motilo?
- da je bila frutabela le ena
- Da nisem mogel testirati programov
- da se koda ni zaganjala
- Glasnost sotekmovalcev
- Linux (vse je pretežko narediti, vedno nekaj ne deluje, vedno se nekaj pokvari)
- Linux na računalnikih
- Manj nalog kot Budilka.
- mogoce edino to da se naloge niso prikazale tocno ob 10.00
- naloge malo prelahke.
- Nezanesljiv sistem za oddajo.
- nič me ni posebej motilo.
- Nič.
- Prekinitev delovanja strežnikov za oddajanje nalog
- Prevelika zahtevnost nalog za dani čas. Če bi imel dovolj časa za reševanje, bi vse naloge v celoti rešil pravilno, saj sem jih znal.
- Preveč zgovorni sotekmovalci
- Sesutje omrežja
- Sistem je pado.
- Tipkovnica je bilq malo boga, npr space komaj za pritisnit
- Tišina (misli odplavajo na homeserver)
- Zahtevnost nalog oz. njihov stil
Če imaš kaj vrstnikov, ki se tudi zanimajo za programiranje, pa se tega tekmovanja niso udeležili, kaj bi bilo po tvojem mnenju treba spremeniti, da bi jih prepričali k udeležbi?
- Boljša promocija dogodka na šolah
- Bonus ocena pri predmetu.
- Dodati še eno lažjo stopnjo za tekmovanje programiranja za bolj "casual" programerje
- Lažje naloge na šolskem tekmovanju.
- lokacijo
- Mogoče kakšno bolj uporabno nagrado od pametnega telefona. Npr. kvalitetna mehanična tipkovnica, grafična kartica, monitor...
- Ne
- Ne dati tekmovanja v konec tedna, ampak med časom šole. To bi jim dalo psihični izgovor, da se udeležejo.
- njih.
- Njihov mindset, so talentirani a se jim ne ljubi
- nvm
- Predlagati bi im bilo treba vire s pomočjo katerih se lahko pripravijo na tekmovanje. Vem, da spletna stran to ponuja ampak priprava iz nizkega mivoja ni preprosta.
- Se še vseeno ne bi udeležili, ker jim je to odveč. S tekmovanjem, pa sicer ni nič narobe.
- Več promoviranja.
- Večje število srebrnih priznanj.
Kakšno je bilo tvoje mnenje o sistemu za oddajanje odgovorov prek računalnika?
- Bolj stresno, ker veš da moraš oddati do točne sekunde roka oddaje.
- Boljše je kot na papirju.
- da bi reševali na strežniku
- Deluje dobro.
- dober, samo syntax barve bi prisle prav
- Dobro
- dobro
- Je preprosteje in rešitev lahko popravljaš (do konca tekmovanja)
- Kar dober je
- Mi ni delal internet večino časa med tekmovanjem in tudi pri oddaji ni deloval.
- Mislim, da je uredu in ga ni treba izboljševati. Bilo bi lepo če bi se organizatorji bolje pripravili in im cel sistem nebi padel dol.
- Mislim, na sploh ne prevec oozitivno ker s tem predajamo delo racunalnikom ce bomo tako nadaljevali bo umetna inteligenca zasuznjila vse ljudi
- Napreden in unčinkovit
- Ni deloval
- Odlicno
- Odličen sistem, vendar je letos imel sistem več težav, zato pohvalno, da ste lahko vse uredili pravočasno.
- Ok
- Ok
- Ok, lahko bi oddali datoteko namesto prekopirali vsebino
- rahlo pomanjlkiv, saj ne omogoča objave datotek
- S Putko je bilo včeraj kar nekaj težav. Razen tega nimam pripomb.
- sam sistem je ok, ampak crasha.
- solidna
- Super
- Super (če ni težav z internetno povezavbo ...).
- super!
- Super.
- Ta sistem je dober.
- V redu
- vredu
- Vredu je
- Zelim avtomaticno sojenje za vse naloge v vseh skupinah (lazje kot pisanje razlag in mozna "dvoumnost", saj pri avtomatskem sojenju stvar dela ali ne)
- Zelo dobro
- Če se sesuje, je treba računalnik popolnoma resetirati. Srednje dobro.
Katera naloga ti je bila najbolj všeč in zakaj?
1. naloga (Budilka)
- Ker sem našel zanimiv način za štetje časa.
2. naloga (Odbojkaške točke)
- Bila je najbolj zabavna in vzela je najmanj časa.
- Ker je bila jasna ampak zanimiva.
- Ker je blia najlažja
3. naloga (Tekstonim)
- Ker je bila najtezja in najdaljsa, moral sem ugotoviti nekaj novega
- Najbolje sem jo razumel.
- Naloga je predstavljajla zanimiv problem, katerega rešitev ni bila sprva takoj razvidna, vendar je bila s premislekom povsem rešljiva tudi učinkovito za prvo skupino.
- Saj je bila najblizje implimentaciji kakorsnega koli algoritma. Ostale naloge so bile vecinsko le implimentacija brez potrebe za kakersnokili znanje algoritmikle
- Zanimiva naloga
- rad delam algoritme (ceprav sem slab v tem)
4. naloga (Premešani mozaik)
- Fajn sm mogu premislt
- Ker je bila težka ampak zelo razumljiva.
- Zahteva daleč najtežji in najbolj zanimiv algoritem. Reševanje ni zamudno in je orientirano na reševanje matematičnega dela problema ampak ne na implimentacijo programa.
- pač.
5. naloga (Rokomet)
- Bila mi je najbolj všeč, ker sem ji je zdela najbolj razumljiva, zanimiva in zabavna za sprogramirati.
- Ker sem si jo lahko predstavljal v praksi.
- Razumljiva, zanimiva, dobra zgodba…
- Rešitev, ki sem jo našel se mi je zdela lepa.
- Unikatna, zdelo se mi je da sem je dobro opravil.
- ez
- ker so bili podani testni primeri
Drugi odgovori
- (1, 2, 3, 4, 5) zakaj moram utemeljevatu moje subjektivno mnenje
- (1, 5) [ni navedel razloga]
- (1, 5) lustne in zanimive ko so delovale pravilno
- (2, 4, 5) Ker sem jih rešil
- (2, 5) Vključujeta šport in jaz obožujem šport
- (3, 4) [ni navedel razloga]
- (3, 4, 5) 3. Je bila najlazja za narediti in testirati. 4. Mi je bila vsec saj je bilo veliko moznih nacinov resevanja. 5. Mi je bila vsec saj si moral Malo premisliti o pravilnem vretnem redu, kdaj si pregledati ce je kdo vzel vodstvo
- (3, 5) [ni navedel razloga]
- (4, 5) Zelo zanimivo mi je bilo razmišljati o algoritmu za to nalogo.
Katera naloga ti je bila najmanj všeč in zakaj?
1. naloga (Budilka)
- Ceprav je bila simplisticna, kode nisem mogel testirati brez da bi napisal velik del program, kar bi vzelo veliko casa
- Lahka, nekam cudna zaradi globalnih spremenljivk
- Mal nerazumljiva navodila
- Nejasna navodila
- Prva, bila je čudno napisana, nisem razumel ali moram napisati tudi program, ki funkicje povezuje.
- Zdela se je trivialna, lahko bi imela bolje napisana navodila.
- ker je bila zahtevna
- ker nisem ravno razumela, kaj naloga zahteva
- nerazumljiva
2. naloga (Odbojkaške točke)
- Gnezdenje if zank ni moje naljubše
- Ker jo sploh nisem razumel.
3. naloga (Tekstonim)
- Malo sem se zmedekl ...
- Pretežka, nerazumljiva.
- Sovrazim subtring tipa nalog
- String spremenljivke niso moja stvar
- zaradi dolšine in rekurzije ki se mi je ni dalo implementirati
4. naloga (Premešani mozaik)
- Ker je bila pretezka
- Ker je zapisanje kode premalo navodil, z opisovanjem pa ne zadoščam kriterijem za visoko število točk
- Nerazumljivo navodilo.
- Razumljiva a pretežka da bi v času napisal delujoč program (sem napisal samo opis).
- Zelo težko jo je bilo testirati, saj so vhodni podatki zapleteni in jih je zelo težko simulirati oz. shraniti v dve tabeli (vzame ogromno časa).
- tezko sem se vbesedil
- Že med branjem sem izgubil zanimanje za nalogo.
5. naloga (Rokomet)
- Kakor sem zgoraj napisal se mi je zdela prelahka.
- prelahka za zadnjo.
Drugi odgovori
- (1, 2, 5) Nobena od teh nalog ne prikazuje potrebe po razmislanju kaksna bi bila najboljsa restirev. Vse le zahtevajo preprosto stetje in preprosto previrjanje pogojev kar se mi zdi precej dovgocasno.
- (3, 4) [ni navedel razloga]
Druga skupina
Mnenje o nalogah:
| Naloga | Zahtevnost naloge | Povprečna zahtevnost | Točke | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| prelahka | lahka | primerna | težka | pretežka | ne vem | > 0 točk | povprečje | mediana | ||
| 1. Disleksija | 0 | 1 | 10 | 5 | 0 | 0 | 3.25 | 28 | 8.7 | 8 |
| 2. Preurejanje | 0 | 2 | 6 | 5 | 2 | 0 | 3.47 | 17 | 5.5 | 5 |
| 3. Boggle | 0 | 2 | 5 | 10 | 0 | 0 | 3.47 | 26 | 8.0 | 6.5 |
| 4. Prepisovanje | 0 | 2 | 1 | 5 | 5 | 3 | 4.00 | 14 | 3.6 | 0 |
| 5. Laserji | 0 | 2 | 11 | 5 | 0 | 0 | 3.17 | 19 | 7.2 | 10 |
Opomba: „> 0 točk“ je število tekmovalcev, ki so pri tej nalogi dobili več kot 0 točk.
Pri vsaki nalogi je možnih 20 točk.
Za potrebe računanja povprečja smo mnenja o zahtevnosti prevedli v števila takole:
prelahka = 1, lahka = 2, primerna = 3, težka = 4, pretežka = 5.
| Naloga | Vzela je (ali: bi) preveč časa | ||
|---|---|---|---|
| da | ne | ne vem | |
| 1. Disleksija | 6 | 7 | 3 |
| 2. Preurejanje | 5 | 6 | 4 |
| 3. Boggle | 4 | 9 | 3 |
| 4. Prepisovanje | 5 | 7 | 3 |
| 5. Laserji | 5 | 9 | 4 |
| Naloga | Dolžina besedila | Razumljivost besedila | ||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| prekratko | primerno | predolgo | povprečje* | razumljivo | težko razumljivo | nerazumljivo | povprečje* | |
| 1. Disleksija | 0 | 14 | 2 | 2.13 | 15 | 1 | 0 | 1.06 |
| 2. Preurejanje | 0 | 14 | 1 | 2.07 | 10 | 2 | 3 | 1.53 |
| 3. Boggle | 0 | 15 | 1 | 2.06 | 14 | 2 | 0 | 1.13 |
| 4. Prepisovanje | 0 | 12 | 4 | 2.25 | 6 | 9 | 1 | 1.69 |
| 5. Laserji | 0 | 16 | 2 | 2.11 | 18 | 0 | 0 | 1.00 |
* Povprečja smo računali tako, kot da ima prvi možni odgovor vrednost 1, drugi 2 in tretji 3.
| Naloga | Naloga je bila | |||
|---|---|---|---|---|
| zanimiva | dolgočasna | že znana | povprečna | |
| 1. Disleksija | 8 | 0 | 0 | 7 |
| 2. Preurejanje | 8 | 3 | 0 | 3 |
| 3. Boggle | 8 | 2 | 2 | 3 |
| 4. Prepisovanje | 7 | 2 | 0 | 6 |
| 5. Laserji | 14 | 0 | 2 | 2 |
| Naloga | Si jo rešil? | ||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| nisem (zmanjkalo časa) | nisem (zmanjkalo volje) | nisem (zmanjkalo znanja) | delno (zmanjkalo časa) | delno (zmanjkalo volje) | delno (zmanjkalo znanja) | rešil v celoti | |
| 1. Disleksija | 0 | 2 | 2 | 3 | 1 | 4 | 9 |
| 2. Preurejanje | 3 | 3 | 6 | 2 | 3 | 4 | 3 |
| 3. Boggle | 1 | 0 | 0 | 5 | 1 | 3 | 7 |
| 4. Prepisovanje | 3 | 1 | 4 | 1 | 2 | 4 | 2 |
| 5. Laserji | 0 | 0 | 0 | 6 | 2 | 5 | 9 |
| Naloga | Katera naloga ti je bila najbolj všeč? | Katera naloga ti je bila najmanj všeč? |
|---|---|---|
| 1. Disleksija | 0 | 1 |
| 2. Preurejanje | 2 | 2 |
| 3. Boggle | 1 | 1 |
| 4. Prepisovanje | 0 | 8 |
| 5. Laserji | 11 | 0 |
Mnenja o 2. nalogi (Preurejanje)
- Bolj so mi vsec naloge ko dejansko programiram
- Narobe sem prebral in narobe razumel smisel naloge
- Zelo zanimiva, všeč mi je pristop o že določeni funkciji ki jo potem uporabljaš naprej
Mnenja o 3. nalogi (Boggle)
- Ta naloga mi je bila najbolj všeč
- Zanimiva naloga, a nisem imel težav ker sem že reševal podobne. Če bi jo reševal prvič bi bila veliko bolj zahtevna
Mnenja o 4. nalogi (Prepisovanje)
- Mogoče preveč teoretična naloga, glede na to, da je bila ze druga naloga precej teoreticna, sicer pa zanimiva, izvirna
- Teorija je bedna. Raje pisem kodo
- Zanimiv koncept, a ne poznam dovolj graph teory-a
- Če je optimalna rešitev ene naloge nekaj rabimo dokazati samo da sta si nalogi zelo podobni da lahko zaključimo da je to optimalna rešitev tudi za drugo nalogo zdi se mi da je rešitev podana zelo logična in da bi morali upoštevati utemeljitev po enakosti
Mnenja o 5. nalogi (Laserji)
- Avtomatsko preverjanje je vzelo preveč časa, če je na posameznem testnem primeru omejitev izvajanja 2 sekundi naj po tem času neha testirati, itak ne dobiš točk, za večje primere bi lahko to omejitev tudi malo podaljšaljšali (na 5 s recimo) kakorkoli, po oddaji je bilo potrebno počakati vsaj 20 min (MINUT) da si izvedel ali je delovalo ali ne ne vem kako ampak lahko bi tekmovalcu navedli tudi vrsto napake
- Kul za optimizacijo
- Všeč mi je ocenjevanje na strežniku
Kolikokrat si se že udeležil kakšnega tekmovanja iz računalništva pred tem tekmovanjem?
- 0
- 0
- 1
- 1 krat
- 1krat
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 4
- 5
- 5
- 5
- 8
- Bobra vse od 6. razreda osnovke
- Velikokrat
- vsaj 10
Katerega leta si se udeležil prvega tekmovanja iz računalništva?
- (2017)
- 1944
- 2015/2016
- 2021
- 2021
- 2021
- 2022
- 2022
- 2022
- 2022
- 2022
- 2023
- 2023
- 2023
- 2023
- 2023
- Zotks
Najboljša dosedanja uvrstitev na tekmovanjih iz računalništva (kje in kdaj)?
- 1. Mesto letos na Bobru
- 2
- 2023, 1. Mesto v prvi skupini
- 3. mesto na državnetm tekmovanju iz programiranja v Pythonu (2022/23)
- 4. letos to tekmovanje
- 4. mesto na ZOTKS državnem tekmovanju
- 6 mesto 2024
- 8. mesto RTK 1. skupina 2022
- 8. mesto, RTK 2024 (to tekmovanje)
- ejoi, 2023
- lansko leto na rtk 11mesto 1.skupina
- Ne preveč dobr
- srebrno priznanje na rtk v 1. skupini
- Srebrno priznanje zotks nevem gdaj nevem katero mesto k se ni rezultatov
- vceraj
- zlato prizanje, 2023
Koliko časa že programiraš?
- 10 let
- 2 leti
- 2,5 leti
- 3 leta
- 3 leta
- 3 leta
- 3 leta
- 3 mesece
- 5 let
- 5 let
- 5 večnosti
- 5let
- 6 let
- 6 let
- 7 let
- Naučil sem se osnov tri leta nazaj, a programiram le kdaj pa kdaj
- Od 5. razreda
- V Scratchu sem začel 2015, python 2016
Kakršne koli druge pripombe in predlogi. Kaj bi spremenil(a), popravil(a), odpravil(a) ipd., da bi postalo tekmovanje zanimivejše in bolj privlačno?
- A lahko oitko za vse naloge k je ful bols ocenjevalnje
- Dodal bi odprte probleme: namesto točno določenega outputa tekmovalci poizkušajo najti čim boljšo strategijo za neko igro/simulacijo, kot je npr. https://www.codingame.com/training/medium/mars-lander-episode-2 . Računska moč bi bila neomejena, tekmovalci pa bi tekmovali v tem, kdo npr. porabi manj goriva za pristanek.
- Kosilo na FRI-ju, leta 2023 je bilo in bilo je odlicno
- Malo manj teoretičnih nalog in malo več praktičnih.
- Organizacija, predstavitev, sama organizacija in volja je bila slaba. Lahko bi nam vode dali, ne pa kotarcev I mean kje ste vidli se to? Be organised. Pa nagradite tistega ko je cokoladice delil, prijazen zelo.
- več primerov za preverejanje programa
- Več RAM- v računalnike, moj je sredi tekmovanja crknil (hvala za AD, oz karkoli je že to, da so se moje datoteke ohranile) Multithreaded test platforma, zakaj ne bi vseh testov pognala na enkrat, hitreje bi bilo
Kaj ti je bilo pri tekmovanju všeč?
- Haha 0. Razen prijazen gospod ko je delil cokoladice.
- Ideja o avtomatskem preverjanju naloge mi je bila všeč (še dobro da je v 2. skupini točkovano kot je, če bi za vsak poskus zgubil točke mi ne bi bilo tako všeč)
- programiranje, My little pony: friendship is magic v putki, fluttershy
- Zadnja naloga pa šmoren in Hot dog
- Zanimive naloge, ki se jih sam nikoli ne bi spomnil
- Zanimive naloge, možnost izbire katere bomo reševali (če ni dovolj časa za vse), 2 tipa nalog (opisi postopkov in praktično reševanje).
Kaj te je najbolj motilo?
- Da ni bilo kosila na FRI-ju
- Dovoljeni jeziki so C++, Java, Rust, C#, Python, ampak računalniki na katerih smo reševali naloge so imeli približno dobro podporo le za C++, Javo in Python (editorji, intelisense, compilerji...). Rust je bil sicer inštaliran ampak noben editor ni imel podpore zanj razen VS Code je imel syntax highlighting in ničesar drugega. Dotnet pa sploh ni bil inštaliran.
- Fotografiranje med tekmovanjem je včasih vsiljivo in moteče. Ni bilo malice in vode na voljo pred ali med tekmovanjem, zaradi česar se je na dolgem tekmovanju težko zbrati, če si lačen/žejen.
- malica na drugi lokaciji, še dobro da so bile frutabele
- opisovanje programov
- Tehnične težave malo bolj se pripravite
- Vse je bilo res slabo.
- Začetne težave s sistemom
Če imaš kaj vrstnikov, ki se tudi zanimajo za programiranje, pa se tega tekmovanja niso udeležili, kaj bi bilo po tvojem mnenju treba spremeniti, da bi jih prepričali k udeležbi?
- Boljša razlaga/opisi težavnosti skupin, ker jih veliko gre prvič v 2. in nato obupajo, ker jim je pretežko.
- Da se to šteje za stipendijo
- ja
- nimam pojma, nekateri pač niso za take zadeve
- Večja promocija
- Vse, dejansko vse. Depresivno je vse. Nic ni vredu organizirano.
Kakšno je bilo tvoje mnenje o sistemu za oddajanje odgovorov prek računalnika?
- ++ edino lepo bi bilo če bi lahko brskal po pythonovi dokumentaciji, ker python uporablja google search engine za iskanje po njihovi dokumentaciji in ker je povezava v svetovni splet onemogočena (povsem razumljivo) ta funkcija ne deluje
- Deluje v redu, je pa včasih preobremenjen in se ne naloži
- dobro deluje edino vmes je nekajkrat dalo 504 error in si rabil cakati da je brskalnik dobil dovoljenje za dostop
- Dost vredu, lahko bi bilo bolje razlozeno za tiste, ki tekmujejo prvic.
- Dovolj dober
- Je v redu, edini problem je bila pogosta težava bad gateway proti koncu tekmovanja
- Odlična izbira, če ne drugega lahko dejansko program testiraš in ne pišeš na list
- Odlično zakaj ni vedno res nevem ker je to subjektivno ocenjevanje utemeljevanje zelo glupo
- ok
- Slabo, bad gateway error, sem dobivall cel cas.
- vredu, predvsem mi je bil všeč sistem pri 5. nalogi
- Za eno do dve nalogi je super, za vse naloge pa mislim da ne
- Zelo mi je vsec ampak putka je bila vceraj pocasna in je vcasih vrnila 502 bad gateway
Katera naloga ti je bila najbolj všeč in zakaj?
2. naloga (Preurejanje)
- Bila je najbolj zanimiva
3. naloga (Boggle)
- /
5. naloga (Laserji)
- Bila je algoritmično precej enostavna, povdarek je na performančnosti.
- Ima možnosti za optimizacijo, ni potrebno na dolgo in široko utemeljevati postopka in pravilnosti.
- Ker je bila povezana z računalniški sistemom ki omogoča objektivno ocenjevanje
- Ker je bla za programirat ne za razlagat
- Ker je preprosta a ne ce zelis dovolj hiter program za vse testne primere
- Všeč mi je bila, ker osnovni problem ni preveč zapleten, ampak lahko dobiš več točk bolj ko optimiziraš svojo rešitev.
- Zanimiva nasploh, vendar sem se na 5 min do konca ko mu ni delovalo, spomnil, da namesto da gledam y-os 0 sem vse dal na y os in nisem dobil tock.
- programiranje in auto score
- zaradi načina oddajanja / si lahko takoj vedel, če dela pravilno
Drugi odgovori
- (1, 2) [ni navedel razloga]
- (1, 4, 5) [ni navedel razloga]
- (3, 5) [ni navedel razloga]
Katera naloga ti je bila najmanj všeč in zakaj?
2. naloga (Preurejanje)
- Uspešnost je bila odvisna le od predznanja (kdor je že poznal bubble sort je lahko takoj rešil).
4. naloga (Prepisovanje)
- 0 clue what it even wanted from me
- Ker je samo teorija
- Ker ne vem kaj pomeni zapis za čas z O
- Matematika
- Nisem dobro razumel kaj točno je bilo podano
- Raje pišem program kot pa opisujem postopke
- ker si potreboval teoretko razumevanje
- naloga ni toliko potrebovala razumevanj kot to da veš v kakšni obliki so želeli zapis podatkov
Drugi odgovori
- (1, 3) Grda naloga
- (3, 4) [ni navedel razloga]
- (3, 4) opisovanje
Tretja skupina
Mnenje o nalogah:
| Naloga | Zahtevnost naloge | Povprečna zahtevnost | Točke | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| prelahka | lahka | primerna | težka | pretežka | ne vem | > 0 točk | povprečje | mediana | ||
| 1. Kiralnost | 0 | 4 | 5 | 0 | 0 | 0 | 2.56 | 15 | 77.1 | 100 |
| 2. Lučke | 0 | 1 | 5 | 1 | 1 | 0 | 3.25 | 15 | 31.1 | 31 |
| 3. Matrika | 0 | 0 | 2 | 5 | 0 | 0 | 3.71 | 4 | 7.6 | 0 |
| 4. Vodoravne daljice | 0 | 0 | 4 | 2 | 1 | 0 | 3.57 | 6 | 13.3 | 0 |
| 5. Krti | 0 | 0 | 0 | 2 | 2 | 2 | 4.50 | 1 | 5.6 | 0 |
Opomba: „> 0 točk“ je število tekmovalcev, ki so pri tej nalogi dobili več kot 0 točk.
Pri vsaki nalogi je možnih 100 točk.
Za potrebe računanja povprečja smo mnenja o zahtevnosti prevedli v števila takole:
prelahka = 1, lahka = 2, primerna = 3, težka = 4, pretežka = 5.
| Naloga | Vzela je (ali: bi) preveč časa | ||
|---|---|---|---|
| da | ne | ne vem | |
| 1. Kiralnost | 1 | 7 | 1 |
| 2. Lučke | 0 | 5 | 2 |
| 3. Matrika | 2 | 1 | 4 |
| 4. Vodoravne daljice | 1 | 4 | 2 |
| 5. Krti | 1 | 1 | 4 |
| Naloga | Dolžina besedila | Razumljivost besedila | ||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| prekratko | primerno | predolgo | povprečje* | razumljivo | težko razumljivo | nerazumljivo | povprečje* | |
| 1. Kiralnost | 0 | 9 | 0 | 2.00 | 9 | 0 | 0 | 1.00 |
| 2. Lučke | 0 | 7 | 0 | 2.00 | 7 | 0 | 0 | 1.00 |
| 3. Matrika | 0 | 6 | 0 | 2.00 | 5 | 1 | 0 | 1.17 |
| 4. Vodoravne daljice | 0 | 7 | 0 | 2.00 | 7 | 0 | 0 | 1.00 |
| 5. Krti | 0 | 6 | 0 | 2.00 | 4 | 2 | 0 | 1.33 |
* Povprečja smo računali tako, kot da ima prvi možni odgovor vrednost 1, drugi 2 in tretji 3.
| Naloga | Naloga je bila | |||
|---|---|---|---|---|
| zanimiva | dolgočasna | že znana | povprečna | |
| 1. Kiralnost | 2 | 0 | 1 | 6 |
| 2. Lučke | 5 | 0 | 0 | 1 |
| 3. Matrika | 3 | 0 | 0 | 2 |
| 4. Vodoravne daljice | 3 | 0 | 0 | 2 |
| 5. Krti | 4 | 0 | 0 | 0 |
| Naloga | Si jo rešil? | ||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| nisem (zmanjkalo časa) | nisem (zmanjkalo volje) | nisem (zmanjkalo znanja) | delno (zmanjkalo časa) | delno (zmanjkalo volje) | delno (zmanjkalo znanja) | rešil v celoti | |
| 1. Kiralnost | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 8 |
| 2. Lučke | 0 | 0 | 0 | 2 | 4 | 3 | 1 |
| 3. Matrika | 2 | 1 | 3 | 1 | 1 | 2 | 0 |
| 4. Vodoravne daljice | 3 | 3 | 3 | 1 | 2 | 0 | 0 |
| 5. Krti | 5 | 2 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| Naloga | Katera naloga ti je bila najbolj všeč? | Katera naloga ti je bila najmanj všeč? |
|---|---|---|
| 1. Kiralnost | 3 | 0 |
| 2. Lučke | 2 | 1 |
| 3. Matrika | 1 | 1 |
| 4. Vodoravne daljice | 0 | 1 |
| 5. Krti | 0 | 2 |
Mnenja o 1. nalogi (Kiralnost)
- Meh, v redu je bila. Pri takih nalogah se je možno zelo hitro zmotiti zaradi kakšne disleksije.
Mnenja o 2. nalogi (Lučke)
- Rešil sem jo delno, saj nisem hotel z dodatnimi poiskusi izgubiti par točk, kar bi bilo dovolj, da padem za par mest.
- Super naloga za razmislek. Moram si še pogledati uradno rešitev, ampk zelo primerna za to težavnost.
- Vedela sem kako bi rešila nalogo ampak sem z oddajami izgubila preveč točk in nisem poskušala
Mnenja o 3. nalogi (Matrika)
- Probal sem jo rešiti a zaradi pomanjkanja error messageov nisem vedel kako popraviti moj program.
- Zelo zanimiv in poučen koncept.
Mnenja o 4. nalogi (Vodoravne daljice)
- Probal sem jo rešiti a zaradi pomanjkanja error messageov nisem vedel kako popraviti moj program.
Kolikokrat si se že udeležil kakšnega tekmovanja iz računalništva pred tem tekmovanjem?
- 0
- 10+
- 2
- 5
- 5+
- 6
- 6
- 7
- velikokrat
Katerega leta si se udeležil prvega tekmovanja iz računalništva?
- 2019
- 2020
- 2020
- 2020
- 2021
- 2021
- 2022
- 2022
- 2024
Najboljša dosedanja uvrstitev na tekmovanjih iz računalništva (kje in kdaj)?
- 1. mesto drugi letniki, 2.mesto skupno ZOTKS 2024
- 1. mesto večkrat v OŠ
- 16. mesto, letos na ACM
- Egoi 2023
- Ne vem
- rtk tretja skupina, včeraj
- ZOTKS državno 1. mesto 1. letik 9. 3. 2024
Koliko časa že programiraš?
- 1 mesec
- 3 leta
- 4 leta
- 5 let
- 5let
- 7 let
- 7 let
- 8 let
- verjetno že kakih 8–9 let
Kakršne koli druge pripombe in predlogi. Kaj bi spremenil(a), popravil(a), odpravil(a) ipd., da bi postalo tekmovanje zanimivejše in bolj privlačno?
- Da se že enkrat uredi razvijalsko okolje in nimamo zastarelih programov z Ubuntujem 20.04, ki komaj laufa na ubogih računalnikih na FRI-ju.
- Error messagei
- Računalniki in operacijski sistem - osnovne bližnjice kakor win+desno niso delale, win+d je akr pogrešljiv, internet?
Kaj ti je bilo pri tekmovanju všeč?
- Frutabele za med tekmovanjem
- Naloge, družba
- Organizacija
- Rust
Kaj te je najbolj motilo?
- Organizatorji ki so konstantno prihajali in odhajali iz razreda so se, ko so kaj povedali skoraj drli, tudi če je bilo namenjeno le eni osebi. Med tekmovanjem so iz neznanega razloga prestavljali tekmovalce med učilnicami, primer pogovora ki se je zgodil na ves glas: "Bi šel v drugo učilnico? Lahko se prestaviš. Dej pridi boš šel tja, sej mamo dovol prostora." Tekmovalec je na to odgovarjal tako tiho da se ga ni slišalo, kar pokaže da bi ta pogovor lahko potekal tišje in pri tem ne oviral cele sobe.
- Organizatorji so hodili v učilnico in se glasno pogovarjali, prestavljali so tekmovalce iz ene v drugo učilnico.
- Počasnost računalnikov, stare tipkovnice in miške. Ker sem bil prvič, nisem vedel da lahko prineseš svojo tipkovnico in miško
- To, da se stvari niso porihtale že preden smo vstopili v predavalnico in da nadzorna ni vedela ničesar.
- Študenti
Če imaš kaj vrstnikov, ki se tudi zanimajo za programiranje, pa se tega tekmovanja niso udeležili, kaj bi bilo po tvojem mnenju treba spremeniti, da bi jih prepričali k udeležbi?
- Promocijo
- Treba bi bilo odpustiti misoginistične profesorje.
- Ukinite reševanje nalog na papir. Za lažje skupine naredite lažje naloge.
- Verjetno nič. Tekmovanje je super tako, kakršno je. Verjetno ima tudi ZOTKS na to tekmovanje, saj je letos dala najbolj grozne naloge, kar sem jih videl na šolsko tekmovanje, posledično se določeni niso želeli udeležiti tega, saj so se bali, da bo enako. Da poudarim še enkrat, tukaj so zelo kvalitetne naloge.
- Šole bi morale povedati da tekmovanje obstaja in prijaviti vse ki želijo tekmovati.
Katera naloga ti je bila najbolj všeč in zakaj?
1. naloga (Kiralnost)
- Ker sem jo rešil
- Ker sem jo rešil
2. naloga (Lučke)
- Zaradi zanimivega razmisleka in predvsem, ker je interaktivna.
Drugi odgovori
- (1, 4) [ni navedel razloga]
- (2, 4) [ni navedel razloga]
Katera naloga ti je bila najmanj všeč in zakaj?
3. naloga (Matrika)
- Ker so bili samo 4 casi narobe
5. naloga (Krti)
- Ker je nisem rešil