Tekmovanje ACM iz računalništva in informatike
Anketa o 17. tekmovanju ACM v znanju računalništva
[Kazalo: nekaj opažanj, statistike po skupinah, prva, druga, tretja skupina.]
Če bi rad kdo v zvezi s tem tekmovanjem še kaj povedal ali vprašal, naj nam piše na rtk-info@ijs.si.
Dobili smo 37 izpolnjenih anketnih obrazcev iz prve skupine, 12 iz druge in 7 iz tretje skupine. Podobno kot lani in predlani smo anketo tudi tokrat izvedli prek spletne strani 1ka.si.
Nekaj opažanj
Podobno kot v prejšnjih letih so skoraj vsi tekmovalci za tekmovanje izvedeli od mentorjev. Letos nihče ne pravi, da je zanj izvedel na naši spletni strani.
-
S trajanjem tekmovanja in številom nalog so večinoma še kar zadovoljni, še bolj kot lani. Nekaj ljudi si želi več časa pri enakem (ali manjšem) številu nalog ali pa manj nalog pri enakem času reševanja, vendar je takih mnenj manj kot ponavadi.
-
Še vedno je največ takih tekmovalcev, ki so se naučili programirati sami (takih so dobre tri četrtine) in/ali v šoli pri pouku (takih sta dve petini, kar je malo manj kot lani). Približno dve petini tekmovalcev pa sta se naučili programirati (tudi) na krožkih in tečajih.
-
V opisu nalog za I. in II. skupino načeloma navajamo deklaracije v pascalu, C/C++, C#, pythonu in javi, vendar jih zadnja leta praviloma poskušamo napisati v bolj splošni obliki, ki ni specifična za noben posamezen programski jezik. Delež tekmovalcev, ki deklaracije zdaj razume, je visok, podobno kot lani. Pri vprašanju o tem, katere jezike bi še želeli videti v deklaracijah, če odmislimo jezike, ki so že tam (npr. C++ in C#), sta bila dodatna predloga javascript in rust.
-
Pri vprašanju o izvorni kodi rešitev (ki jih letos objavljamo v C++, za prvo skupino pa tudi v pythonu) je delež tekmovalcev, ki pravijo, da jih ne razumejo, podoben kot prejšnja leta, v drugi skupini je še manjši kot lani. Izmed tistih, ki so napisali kak predlog glede jezika rešitev, jih je največ za javo (zlasti v prvi skupini, kar ni presenetljivo, ker je tam veliko ljudi tudi reševalo v javi), dva za rust in eden za python v drugi skupini.
-
Vprašanja o tem, katere programske jezike tekmovalci poznajo, so bila letos strukturirana enako kot prejšnja leta: pri vsakem jeziku naj bi tekmovalec tudi navedel, koliko programov je že napisal v njem in kako dolg je bil najkrajši od njih. V tabeli spodaj smo uporabili te odgovore tako, da tistih, ki so napisali v nekem jeziku 10 programov ali manj, in tistih, ki so napisali v njem le programe, dolge največ 20 vrstic, preprosto nismo šteli. Tako nam ne bodo meglili slike tisti, ki bi drugače našteli vse jezike, za katere so vsaj približno slišali.
V prvi skupini letos največ ljudi pozna python, ki pa ni v tolikšni prednosti kot lani; sledita mu C/C++ in java, ki je v primerjavi z lansko anketo letos malo manj pogosta (zanimivo pa je, da je na tekmovanju reševalo v javi več tekmovalcev prve skupine kot v C/C++). Sledita C# in javascript (slednji pa je letos redkejši kot lani). Tudi v drugi skupini leto največ ljudi pozna python, sledi C/C++ (z manjšim zaostankom ot lani) in nato javascript. V tretji skupini je letos število takih, ki poznajo python, izenačeno s tistimi, ki poznajo C/C++ (na tekmovanju je sicer večina uporabljala C++).
-
Pri vprašanju, ali so tekmovalci zadovoljni s sistemom za oddajo odgovorov prek računalnika (v I. in II. skupini), so bili letos kar zadovoljni, saj večjih tehničnih težav ni bilo. Nekaj tekmovalcev je predlagalo, da bi želeli svoje rešitve oddajati kot datoteke (namesto jih pisati ali prilepiti v obrazec), nekaj pa, da bi želeli imeti možnost po tekmovanju priti do svojih rešitev. (Slednje sicer brez težav pošljemo tistim, ki nam po tekmovanju pišejo, da bi jih radi dobili.)
Novost letos je bila, da so imeli tudi tekmovalci 1. in 2. skupine na tekmovalnih računalnikih na voljo prevajalnike in IDE-je. To je bilo v anketi večinoma lepo sprejeto, je pa bilo tudi nekaj pripomb, ker ta orodja nekaterim niso ustrezala; zlasti je bilo, kot kaže, slabše poskrbljeno za tiste, ki so želeli programirati v javascriptu.
O nalogah:
-
V povprečju so se zdele tekmovalcem vseh treh skupinah primerno težke, v tretji morda sicer za malenkost težje kot ponavadi. Če pri vsaki nalogi pogledamo povprečje mnenj o zahtevnosti te naloge (1 = prelahka, 2 = lahka, 3 = primerna, 4 = težka, 5 = pretežka) in vzamemo povprečje tega po vseh petih nalogah, dobimo: 3,35 v prvi skupini, 3,39 v drugi in 3,80 v tretji skupini.
V I. skupini se je zdela tekmovalcem malo težja predvsem naloga 1.5 (stonoge), ki sicer ni zelo težka, je pa malo nekonvencionalna. Kot najlažjo pa so ocenili nalogo 1.1 (snežinke), kar je zanimivo, saj se takšne „realnočasovne“ naloge tekmovalcem ponavadi zdijo težke.
V II. skupini je izstopala naloga 2.5 (žabe), ki se je večini ljudi zdela težka ali pretežka, kar ima sicer morda več zveze s formulacijo naloge kot s samim algoritmom, ki se ga je treba domisliti (tudi besedilo te naloge se je mnogim zdelo dolgo in težje razumljivo). Kot najlažjo pa so v tej skupini ocenili nalogo 2.1 (varnostno kopiranje).
V III. skupini sta se jim zdeli težji predvsem nalogi 3.1 (mastermind) in 3.4 (pijansko urejanje), kar morda kaže na to, da se pri tako majhnem številu prejetih anket iz te skupine na njihove rezultate ne smemo preveč zanašati. Naloga 3.1 je namreč v nekem smislu najlažja, saj so tekmovalci pri njej dosegli več točk kot pri katerikoli drugi. Za nalogo 3.4 je manj presenetljivo, da se jim je zdela težka, saj gre za interaktivno nalogo, na kakršne so tekmovalci manj navajeni. Najlažja v tej skupini se jim je zdela naloga 3.3 (breakout).
-
Človek bi pričakoval, da tekmovalci pri nalogah, ki so se jim zdele težje, dosežejo manj točk. Podobno kot prejšnja leta smo računali korelacijski koeficient med tem, kako težka se je zdela naloga tekmovalcem, in tem, kolikšen delež točk so pri njej v povprečju dosegli; letos je ta korelacija srednje velika (R2 = 0,48, v prejšnjih letih 0,42, 0,68, 0,71, 0,67, 0,70, 0,39, 0,57, 0,14, 0,52, 0,20, 0,11, pred tem več let okoli 0,4).
-
Pri vprašanju „ali se ti zdi, da je (ali: bi) naloga vzela preveč časa?“ je bil delež pritrdilnih odgovorov velik zlasti pri nalogah 1.5 (stonoge; to je tudi naloga, ki se jim je zdela v tej skupini najtežja) in 3.2 (dolgovi), pa tudi 3.1 (mastermind) in 3.3 (breakout). Pri zadnjih treh je z implementacijo rešitve res še kar nekaj dela (tudi če gledamo npr. dolžino izvorne kode naših rešitev).
-
Komentarjev, da jim je neka naloga že znana, je bilo letos zelo malo; po eden pri nalogah 1.1 (snežinke), 1.3 (iskanje kvadrata) in 2.2 (luči). Ocene zanimivosti nalog so v prvi skupini 2,60 (če je 1 = dolgočasna, 2 = povprečna, 3 = zanimiva), v drugi 2,63 in v tretji 2,65. Te ocene so podobne kot že zadnjih nekaj let. Kot bolj zanimive izstopajo 1.3 (iskanje kvadrata), 2.3 (planinarjenje), 2.5 (žabe) in 3.2 (dolgovi), kot manj zanimivi pa 2.4 (sedežni red) in 3.1 (mastermind).
-
Tudi z dolžino besedila so bili večinoma zadovoljni; ocene so podobne kot prejšnja leta. Po komentarjih, da je naloga predolga, še najbolj izstopajo naloge 1.4 (neprevidni poeti), 3.1 (mastermind) in 3.2 (dolgovi). Mnenj, da je besedilo prekratko, je bilo malo, še največ pri nalogi 1.5 (žabe; pri tej nalogi se je sicer nekaterim zdelo besedilo tudi predolgo).
-
Z razumljivostjo besedila nalog so tekmovalci večinoma zadovoljni, podobno kot prejšnja leta, v tretji skupini še malo bolj. Kot težje razumljive so ocenili predvsem naloge 1.2 (semafor), 2.5 (žabe) in 3.1 (mastermind); pri slednji je sicer zanimivo to, da so jo kljub temu reševali bolje kot katerokoli drugo nalogo v tretji skupini.
-
Pri vprašanju „katera naloga ti je najbolj všeč?“ so bili glasovi letos precej razpršeni med naloge, še posebej v prvi skupini; v drugi pa kot bolj priljubljena izstopa 2.3 (planinarjenje). Pri vprašanju „katera naloga ti je najmanj všeč?“ izrazito izstopa naloga 1.5 (žabe); verjetno ni naključje, da je to naloga, ki se je mnogim zdela tudi težka in slabo razumljiva. Nekaj nalog je dobilo veliko glasov pri obeh vprašanjih, npr. 1.2 (semafor).
Programersko znanje:
Vprašanja o programerskem znanju so so dajala podobne rezultate kot lani; v prvi in tretji skupini tekmovalci pravijo, da znajo malo več kot tisti v lanski anketi.
Stvari, ki jih poznajo slabše, so približno iste kot v prejšnjih letih: kazalci, naštevni tipi in operatorji na bitih; v 1. in 2. skupini tudi strukture in rekurzija. Poznavanje operatorjev na bitih je letos boljše kot ponavadi.
- Pri vprašanjih o poznavanju algoritmov in podatkovnih struktur so tekmovalci letos ocenili svoje znanje višje kot tisti na lanski anketi. Pri teh rezultatih so sicer v anketah iz leta v leto prisotna razna nihanja, ni pa videti kakšnega očitnega dolgoročnega trenda.
Katere programske jezike so uporabljali:
V prvi skupini je daleč najpogostejši jezik python, podobno kot lani; sledi mu java, nato pa C/C++; C# je letos razmeroma redek, podobno kot lani. Tudi v drugi skupini je najpogostejši python, s precejšnjim zaostankom mu sledi C/C++, jave pa letos ni v drugi skupini uporabljal nihče. V tretji skupini večina tekmovalcev uporablja C++, tako kot ponavadi, vendar je nekaj tudi uporabnikov pythona (jave pa letos ne).
Od ostalih jezikov imamo letos tri uporabnike javascripta (dva v prvi skupini in enega v drugi), enega uporabnika rusta (v tretji skupini); drugih jezikov ni uporabljal nihče.
Jezik | Št. tekmovalcev, ki so ga uporabljali | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2004 | 2003 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
I | II | III | I | II | III | I | II | III | I | II | III | I | II | III | I | II | III | I | II | III | I | II | III | I | II | III | I | II | III | I | II | III | I | II | III | I | II | III | I | II | III | I | II | III | I | II | III | I | II | III | I | II | III | III | |
Pascal | 4 | 2 | 2 | 4 | ⅓ | 3 | 5 | 2 | 2.5 | 2 | 1 | 1 | 1 | 6 | 1 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4.5 | 5 | 2 | 4 | 2 | 1 | 1.5 | 2 | 2 | 8.5 | 2 | 1 | 6 | 5 | 5 | 23 | 20 | 13 | 17 | |||||||||||||||||
C | 3 | 3.5 | 8 | 5 | 0.5 | 3.5 | 3 | 10 | 4 | 0.5 | 5 | 4 | 0.5 | 4 | 3 | 2.5 | 4⅓ | 1 | 2 | 3 | 1 | 3.5 | 6 | 2 | 7 | 7 | 2 | 1 | 7 | 2 | 6 | 6 | 1 | 9.5 | 3.5 | 0.5 | 4.5 | 11 | 2.5 | 5.5 | 11 | 6.5 | 4 | 16 | 1.5 | 13 | 7.5 | 1 | 4 | ||||||
C++ | 14 | 6 | 10 | 13 | 11.5 | 18.5 | 26.5 | 8 | 14 | 21.5 | 7.5 | 18 | 18.5 | 13 | 11 | 23 | 10 | 15.5 | 28 | 8 | 9 | 27 | 9 | 9.5 | 19 | 4.5 | 10.5 | 17 | 12.5 | 7 | 25 | 16 | 9 | 23.5 | 19 | 8 | 33 | 17.5 | 13 | 26.5 | 2 | 12.5 | 17.5 | 11 | 9.5 | 7 | 14 | 15.5 | 13 | 5 | 10.5 | 5 | 6 | 5 | |
PHP | 1 | 3 | 2 | 1 | 0.5 | 1 | 0.5 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
nič | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 4 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 3 | 1 | 2 | 3 | 2 | |||||||||||||||||||||||||||||
VB | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
C# | 2 | 1 | 6 | 4 | 6 | 3 | 12 | 2 | 11 | 6 | 7 | 6 | 12 | 5 | 1 | 16 | 5 | 12 | 1.5 | 2 | 18 | 0.5 | 17 | 1 | 3 | 4 | 2 | 3 | 0.5 | 1 | 3 | 0.5 | |||||||||||||||||||||||
Java | 22 | 17 | 5 | 15 | 4 | 3 | 15 | 5 | 1 | 21.5 | 8.5 | 4 | 28 | 3 | 2 | 24 | 6 | 5 | 22 | 6 | 3.5 | 23 | 2 | 1.5 | 18 | 8 | 1 | 17 | 6.5 | 1 | 6 | 5 | 3 | 5 | 9 | 4 | 8 | 8 | 11 | 9.5 | 3 | 2.5 | 3 | 0.5 | |||||||||||
Python | 29 | 16.5 | 4 | 43 | 15.5 | 4 | 48 | 20 | 3 | 36.5 | 26.5 | 6.5 | 38 | 11 | 0.5 | 42 | 11 | 29⅓ | 12 | 26 | 1 | 16 | 6 | 16 | 8 | 25 | 5 | 20 | 6 | 12 | 2 | 4 | 0.5 | 6 | 1 | ||||||||||||||||||||
Newtonscript | 0.5 | 0.5 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
JavaScript | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 0.5 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Batch | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Julia | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Swift | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Rust | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
psevdokoda | 4 | 1 | 3 | 2 | 1 | 5 | 1 | 3 | 1 | 5 | 5 | 6 | 1 | 10 | 6 | 3 | 2 | 4 | 8 |
Opombe:
- V 3. skupini se je dalo prvotno uporabljati le pascal, C, C++; od leta 2004 naprej tudi javo; od 2008 naprej tudi C#; v letih 2015–17 tudi VB.net; od 2018 naprej tudi python; od 2022 tudi rust.
- Polovice in tretjine v gornji tabeli so posledica tega, da nekateri tekmovalci uporabljajo dva ali tri različne jezike (pri različnih nalogah) in jih potem štejemo delno k vsakemu.
- „Nič“ pomeni, da tekmovalec ni napisal nič izvorne kode (pač pa npr. odgovore v naravnem jeziku ali pa sploh ničesar). Tekmovalce, ki so pisali le psevdokodo (čeprav so naloge zahtevale izvorno kodo v konkretnih programskih jezikih), od leta 2009 naprej štejemo posebej. Kot ponavadi je bila meja med psevdokodo in naravnim jezikom v nekaj primerih precej zabrisana.
- Tisti, ki v 1. in 2. skupini uporabljajo C++ namesto C, zdaj že kar pogosto uporabljajo stvari,
ki so specifične za C++ (in jih v C-ju ni) in ta raba skozi leta počasi narašča. To so ponavadi predvsem
vhodni in izhodni tokovi (
<iostream>
namesto<stdio.h>
,cin
incout
namestoprintf
inscanf
), razredastring
invector
, včasih pa tudi druge podatkovne strukture (npr.map
). V tretji skupini je letos precej tekmovalcev uporabljalo tudi kaj iz novejših verzij C++ (od C++11 naprej, npr.auto
, rangedfor
, eden tudi lambde).
Sledijo podrobni rezultati ankete. Opombe v oglatih oklepajih [takole] so moje.
Vprašanja za vse skupine
Kje si izvedel za to tekmovanje?
Skupina | Kje si izvedel za to tekmovanje? | |||
---|---|---|---|---|
od mentorja | na spletni strani | od prijatelja/sošolca | drugače | |
I | 34 | 0 | 7 | 1 |
II | 12 | 0 | 1 | 0 |
III | 7 | 0 | 0 | 0 |
Če drugače, kako?
- Na hodniku šole
Kje si se naučil programirati?
Skupina | Kje si se naučil programirati? | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
sam | v šoli pri pouku | na krožkih | na tečajih | poletna šola | kje drugje | |
I | 26 | 16 | 7 | 5 | 4 | 5 |
II | 12 | 4 | 5 | 2 | 1 | 1 |
III | 6 | 2 | 3 | 2 | 2 | 1 |
Če drugje, kje?
- Acm priprave na tekmovanja
- Bratranec + Youtube
- code week
- internet
- Jure Maček
- Na pripravah za osnovnošolce
- praksa
Čas reševanja in število nalog
Skupina | Ti ustreza čas reševanja nalog? | ||
---|---|---|---|
rad bi več časa | rad bi manj časa | časa je ravno prav | |
I | 8 | 3 | 26 |
II | 2 | 0 | 10 |
III | 1 | 1 | 4 |
Skupina | Ti ustreza število nalog? | ||
---|---|---|---|
rad bi več nalog | rad bi manj nalog | nalog je ravno prav | |
I | 3 | 9 | 25 |
II | 1 | 1 | 10 |
III | 0 | 4 | 3 |
Skupina | Vseh devet kombinacij časa in nalog | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
več časa, več nalog | več časa, enako nalog | več časa, manj nalog | enako časa, več nalog | enako časa, enako nalog | enako časa, manj nalog | manj časa, več nalog | manj časa, enako nalog | manj časa, manj nalog | |
I | 1 | 1 | 6 | 2 | 22 | 2 | 0 | 2 | 1 |
II | 0 | 2 | 0 | 1 | 8 | 1 | 0 | 0 | 0 |
III | 0 | 1 | 0 | 0 | 2 | 2 | 0 | 0 | 1 |
Poznavanje algoritmov in podatkovnih struktur
Skupina | Ali poznaš naslednje podatkovne strukture? | ||||
---|---|---|---|---|---|
drevo | hash tabela | seznam s kazalci (linked list) | sklad (stack) | vrsta (queue) | |
I | 38% | 35% | 35% | 43% | 43% |
II | 75% | 83% | 58% | 75% | 73% |
III | 100% | 100% | 86% | 86% | 100% |
Skupina | Ali poznaš naslednje algoritme? | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
Evklidov | Eratostenovo rešeto | formula za vektorski produkt | rekurzija | dinamično programiranje | iskanje v širino (po grafu) | |
I | 86% | 54% | 46% | 38% | 30% | 19% |
II | 100% | 67% | 67% | 50% | 42% | 58% |
III | 100% | 100% | 100% | 86% | 86% | 86% |
Katere programske jezike obvladaš?
V anketnem obrazcu je bilo prostora za tri jezike; pri vsakem naj bi tekmovalec tudi navedel, koliko programov je že napisal v njem in kako dolg je bil najdaljši od njih. Spodaj za vsako skupino piše, koliko tekmovalcev je navedlo posamezni jezik in pri tem niti število programov ni bilo manjše od 10 niti dolžina najdaljšega programa ni bila manjša od 20 vrstic.
Jezik | Skupina | ||
---|---|---|---|
I | II | III | |
assembly | 0 | 0 | 1 |
C | 7 | 5 | 0 |
C# | 3 | 1 | 2 |
C++ | 16 | 4 | 6 |
HTML | 1 | 1 | 0 |
java | 12 | 1 | 0 |
JavaScript | 3 | 3 | 2 |
kotlin | 0 | 0 | 1 |
pascal | 2 | 0 | 0 |
PHP | 4 | 1 | 0 |
python | 19 | 8 | 6 |
R | 1 | 1 | 1 |
V anketi je bila tudi rubrika za naštevanje morebitnih ostalih programskih jezikov, v katerih je tekmovalec tudi že kdaj programiral. Tu so navedli naslednje jezike:
Prva skupina:
- arduino programming language
- bash, c
- Bash, C++
- c
- c++, c#, arduino,…
- c, c#(samo hello world), scratch, java script,
- C, java
- Haskell, bash (html,css,sql)
- jacascript, scratch
- Java, C#, JS, TS, C, Ruby, Dart, Rust (fuj), GoLang, Bash
- JS
- Ne
- Nekaj javascripta samo zelo malo.
- Programiranje preko igre - Digital school
- Python
- Python, C, TypeScript, Dart
- Python, Javascript
- Sql
- Typescript, html, css, NASM assembly, java, python
- V nobenem
- XML
- Začel sem v C++, napisal par algoritmov sortiranja
Druga skupina:
- Arduino, c++
- C, Rust, Solidity
- Ja, sem, vendar v nekaterih malo. (Ba)sh, JS, Python, Ruby, bVerbose, HP 48G User RPN, Fortran, Java, Vimscript, (La)TeX, (My)SqL(ite), DOS Batch, SSI, Lua
- JS, Java, Bash, SCL
- PHP, Python
- python, java, rust, go, lisp (scheme), bash, perl, lua, vimscript
- Typescript, C++, PHP
Tretja skupina:
- C
- C, Java
- JavaScript in TypeScript, BASIC (atari), C++, Kotlin, Dart, Perl, ASM, Raptor.
- JavaScript, Java, Rust.
- javascript, rust, OCaml, brainfuck, whitespace
- php, batch
- Rust, Java, Brainfuck
Programski jeziki v opisih nalog in v rešitvah
„V besedilu nalog trenutno objavljamo deklaracije tipov in podprogramov v pascalu, C/C++, C#, pythonu in javi. Ali razumeš kakšnega od teh jezikov dovolj dobro, da razumeš te deklaracije v besedilu naših nalog? Ali bi raje videl, da bi objavljali deklaracije (tudi) v kakšnem drugem programskem jeziku?“
Skupina | Ali razumeš deklaracije v besedilu nalog (v pascalu, C/C++, pythonu in javi)? Ali predlagaš (še) kak drug jezik? | So ti prišle deklaracije v pythonu kaj prav? | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
Da | Ne | Da | Ne | |||
Število | Predlogi | Število | Predlogi | |||
I | 36 |
| 1 | 13 | 24 | |
II | 11 |
| 1 | 2 | 10 |
„V rešitvah nalog trenutno objavljamo izvorno kodo v C++, v prvi skupini pa tudi v pythonu. Ali razumeš C++ dovolj dobro, da si lahko kaj pomagaš z izvorno kodo v naših rešitvah? Ali bi raje videl, da bi izvorno kodo rešitev pisali v kakšnem drugem jeziku? Če da, v katerem?“
Skupina | Ali razumeš izvorno kodo v rešitvah (v C++)? Ali predlagaš (še) kak drug jezik? | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
Da | Ne | (Prazno) | ||||
Število | Predlogi | Število | Predlogi | Število | Predlogi | |
I | 28 |
| 9 |
| 0 | |
II | 12 |
| 0 | 0 | ||
III | 7 |
| 0 | 0 |
Vprašanje za tekmovalce 3. skupine: „Letos v 3. skupini podpiramo reševanje nalog v pascalu, C, C++, C#, javi, pythonu in rustu. Bi rad uporabljal kakšen drug programski jezik? Če da, katerega?“
- Kotlin
- Ne
- Ne.
- Scratch
Prva skupina
Mnenje o nalogah:
Naloga | Zahtevnost naloge | Povprečna zahtevnost | Točke | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
prelahka | lahka | primerna | težka | pretežka | ne vem | > 0 točk | povprečje | mediana | ||
1. Snežinke | 5 | 7 | 22 | 2 | 1 | 0 | 3.06 | 74 | 10.3 | 10 |
2. Semafor | 0 | 1 | 20 | 13 | 2 | 1 | 3.44 | 57 | 8.8 | 8 |
3. Iskanje kvadrata | 1 | 2 | 29 | 4 | 1 | 0 | 3.14 | 68 | 8.0 | 7 |
4. Neprevidni poeti | 1 | 6 | 17 | 9 | 2 | 2 | 3.24 | 67 | 13.0 | 18 |
5. Stonoge | 0 | 1 | 13 | 11 | 10 | 2 | 3.86 | 53 | 4.2 | 2 |
Opomba: „> 0 točk“ je število tekmovalcev, ki so pri tej nalogi dobili več kot 0 točk.
Pri vsaki nalogi je možnih 20 točk.
Za potrebe računanja povprečja smo mnenja o zahtevnosti prevedli v števila takole:
prelahka = 1, lahka = 2, primerna = 3, težka = 4, pretežka = 5.
Naloga | Vzela je (ali: bi) preveč časa | ||
---|---|---|---|
da | ne | ne vem | |
1. Snežinke | 1 | 34 | 2 |
2. Semafor | 7 | 23 | 7 |
3. Iskanje kvadrata | 2 | 31 | 4 |
4. Neprevidni poeti | 5 | 27 | 5 |
5. Stonoge | 18 | 9 | 10 |
Naloga | Dolžina besedila | Razumljivost besedila | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
prekratko | primerno | predolgo | povprečje* | razumljivo | težko razumljivo | nerazumljivo | povprečje* | |
1. Snežinke | 0 | 36 | 1 | 2.03 | 25 | 11 | 1 | 1.35 |
2. Semafor | 0 | 34 | 2 | 2.06 | 25 | 8 | 4 | 1.43 |
3. Iskanje kvadrata | 1 | 34 | 2 | 2.03 | 32 | 4 | 1 | 1.16 |
4. Neprevidni poeti | 0 | 33 | 4 | 2.11 | 29 | 7 | 1 | 1.24 |
5. Stonoge | 2 | 32 | 3 | 2.03 | 25 | 11 | 1 | 1.35 |
* Povprečja smo računali tako, kot da ima prvi možni odgovor vrednost 1, drugi 2 in tretji 3.
Naloga | Naloga je bila | |||
---|---|---|---|---|
zanimiva | dolgočasna | že znana | povprečna | |
1. Snežinke | 18 | 6 | 1 | 11 |
2. Semafor | 29 | 3 | 0 | 5 |
3. Iskanje kvadrata | 31 | 3 | 1 | 2 |
4. Neprevidni poeti | 29 | 3 | 0 | 5 |
5. Stonoge | 23 | 7 | 0 | 4 |
Naloga | Si jo rešil? | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
nisem (zmanjkalo časa) | nisem (zmanjkalo volje) | nisem (zmanjkalo znanja) | delno (zmanjkalo časa) | delno (zmanjkalo volje) | delno (zmanjkalo znanja) | rešil v celoti | |
1. Snežinke | 1 | 0 | 1 | 0 | 0 | 5 | 30 |
2. Semafor | 4 | 2 | 6 | 2 | 1 | 5 | 21 |
3. Iskanje kvadrata | 1 | 0 | 2 | 0 | 2 | 3 | 29 |
4. Neprevidni poeti | 2 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 28 |
5. Stonoge | 4 | 2 | 7 | 7 | 2 | 7 | 14 |
Naloga | Katera naloga ti je bila najbolj všeč? | Katera naloga ti je bila najmanj všeč? |
---|---|---|
1. Snežinke | 4 | 4 |
2. Semafor | 6 | 7 |
3. Iskanje kvadrata | 6 | 3 |
4. Neprevidni poeti | 5 | 1 |
5. Stonoge | 5 | 14 |
Mnenja o 1. nalogi (Snežinke)
- dobro
- Meni je bilo premalo očitno, da je lahko na žicah samo ena snežinka na enkrat
- Najprej mi ni bilo čisto jasno kaj so vhodni podatki
- nerazumljivo besedilo
- Nisem razumel kaj je naloga sploh želela od mene. Predvsem me je zmedlo, kako ste si zamislili uporabo neke zunanje funkcije. Lahko bi dodali malo več testnih primerov.
Mnenja o 2. nalogi (Semafor)
- Napisal sem postopek za reševanje, ker mi je zmanjkalo časa. Malo sem se zmedel ker mi ni blo jasno kako je moj postopek boljši od testnega. (nisem opazil sporočila da ste se zmotili). Čudno mi je če moram uporabit neko zunanjo funkcijo ampak ok
- Nevem kaj so bili vhodni podatki pri nalogi. Ne maram uporabljati funkcij
- Ni bilo čisto razumljivo kaj pomeni primer ali si moral sklepati da je bilo 49 resitev samo tistega arraja ali pa se je nanasalo na se na ostale primere
- Poleg samega intenzivnega programiranja potrebuje tudi razmislek, kar je bolje kot pa čisto programiranje
- Primer me je malo zmedel, saj sem sporočilo o napaki v njem videl prepozno
- Priročna bi bila možnost testiranja programa (tudi samo zagon programa, brez testnih podatkov bi bil dovolj), vendar zaradi blokiranja node.js (čeprav je bil na izvornem računalniku nameščen) v Kubernetes zabojniku na računalniku to ni bilo mogoče, za razliko od nekaterih ostalih programskih jezikov
- čudna, nerazumljiva naloga
Mnenja o 3. nalogi (Iskanje kvadrata)
- Ful dobra naloga
- Odlična naloga. Zahteva razmislek, vsaj za dobro optimizacijo.
- Potrebuje preprosto optimizacijo, za katero rabiš čas razmisleka, ampak se lahko rešitve spomni vsak. Primerna za tekmovanje
- Zelo dobra in zanimiva naloga
Mnenja o 4. nalogi (Neprevidni poeti)
- Ne branja po celih vrsticah, ampk kaksen bolj standarden pristop
- ni pisalo, koliko vrstic vhoda bo
- Priročna bi bila možnost testiranja programa (tudi samo zagon programa, brez testnih podatkov bi bil dovolj), vendar zaradi blokiranja node.js (čeprav je bil na izvornem računalniku nameščen) v Kubernetes zabojniku na računalniku to ni bilo mogoče, za razliko od nekaterih ostalih programskih jezikov.
- Zabavna, vendar v primerjavi z drugimi nalogami še kar lahka
- Zahtevno samo, če oseba ne zna dobrega načina iskanja samoglasnikov
- Zanimiva naloga
- Zelo zabavna in zanimiva naloga
- Zelo zanimiva naloga, doma jo bom poizkusil rešiti
Mnenja o 5. nalogi (Stonoge)
- Naj bo n pa m podan, da ne ugibamo, do kdaj beremo vhodne podatke. [Besedilo naloge pravi, da si lahko take podrobnosti izbereš sam (in jih v svoji rešitvi tudi opišeš), tako da bi lahko npr. napisal, da predpostavljaš, da se bo vhod začel z n in m.]
- Napisal sem postopek, nisem imel pojma kako se to učinkovito pretvori v kodo. Prav tako nisem imel na voljo ascii tabele za backslash in mi je potem python malo nagajal tako da sem kar obupal. Prav tako nisem razumel kaj naj bi pomenilo da si lahko sam izberem vhodne podatke (a to pomeni da lahko izbiram med txt filom in navadnim inputom ali lahko prav izberem da hočem npr. list)
- Navadno iskanje simbolov, potem pa iskanje pravilnih parov, kar pa ne more biti storjeno na preveč lep način
- Pretežka naloga za c, v pythonu bi se jo dalo rešitis funkcijo f.readliness
- Priročna bi bila možnost testiranja programa (tudi samo zagon programa, brez testnih podatkov bi bil dovolj), vendar zaradi blokiranja node.js (čeprav je bil na izvornem računalniku nameščen) v Kubernetes zabojniku na računalniku to ni bilo mogoče, za razliko od nekaterih ostalih programskih jezikov.
- Python tudi ne pusti "\" in na pamet ne znam številke znakca pogooglati la tudi ne moreś. Drugače dolgočasna naloga. Ni tok programiranje kokr, da pazš, da česa narobe ne napišeš. Takih nalog na sploh ne maram
- Zelo dobra naloga, doma jo bom se poizkusil resiti
- Zelo dobra naloga, veliko delov, veliko kode, kljub pomanjkanju časa sem užival v reševanju le te, bi pa poudaril da (vsaj meni) iz besedila (in primerov) ni bilo očitno, da ima stonoga lahko manjkajočo nogo.
Kolikokrat si se že udeležil kakšnega tekmovanja iz računalništva pred tem tekmovanjem?
- 0
- 0
- 0
- 0
- 0
- 0
- 0
- 0
- 0x
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1, razen če šteje bober, potem 5 ali 6
- 10+ (če štejejo online))
- 1x Zotks
- 2
- 2
- 2
- 35
- 4
- 4-5
- 6
- 6
- dvakrat
- Enkrat tega. In še od zotks letos
- Nikoli
- nikoli
- Prevečkrat
- Zdaj je bilo prvič
Katerega leta si se udeležil prvega tekmovanja iz računalništva?
- 0
- 2016
- 2017
- 2018
- 2019
- 2019
- 2020
- 2020
- 2021
- 2021
- 2021
- 2021
- 2021
- 2021
- 2021
- 2021,razen če šteje tudi bober potem 2015 aoi 2016
- 2022
- 2022
- 2022
- 2022
- 2022
- 2022
- 2022
- 2022
- 2022
- 2022
- 2022
- 2022
- 2022
- 3
- Lani
- Letos
- letos
- Nisem se.
Najboljša dosedanja uvrstitev na tekmovanjih iz računalništva (kje in kdaj)?
- 0
- 1. Tekmovanje tehnikov racunalnistva 2022
- 13
- 2021 acm srebrno priznanje
- 4. mesto na tem tekmovanju
- 4. zotks letod
- 49, 2021
- Bober, mislim da srebrno priznanje, prvi letnik (2020)
- Bronasto priznanje v c++ zotks
- Državni prvak 2020/2021
- Državno 2021, 15% v drugi skupini
- Je še ni
- Jeste jeste
- Lani na ACM
- Na tekmovanju Bober , srebrno priznanje na državnem, leta 2018
- Ne vem mesta, ZOTKS, 13.1.2022
- Nevem
- ni se rezultatov
- rtk letos
- To je moje prvo tekmovanje
- ~20, na tem tekmovanju lani
Koliko časa že programiraš?
- 1 leto
- 10 mesecev
- 2 leti
- 2 leti
- 2 leti
- 2 leti
- 2 leti
- 2 leti bolj intenzivno
- 2 letu
- 3 4 leta
- 3 leta
- 3 leta
- 3 leti
- 3-4 leta
- 3-4 leta
- 4
- 4 leta
- 4 leta
- 4 mesece
- 5 let
- 5 let
- 5 let
- 5 mesecev
- 6 let
- 6 let
- 6 let, 2 leti intenzivno
- 6. let
- 7 mesecev
- 8 mesecov
- 9 let
- 9 let
- Leto in pol
- Od 7 razreda
- pol leta
- tri leta
- tri leta
- ~10 mesecev
Kakršne koli druge pripombe in predlogi. Kaj bi spremenil(a), popravil(a), odpravil(a) ipd., da bi postalo tekmovanje zanimivejše in bolj privlačno?
- Bolj standardni vhodi, manj poudarka na razlaganju pravilnosti (sploh ce je resitev greedy ki so znane po tem da je dokaz pogosto izmuzljiv), saj ne tekmujemo v matematiki, ne podanih funkcij ki le otezijo kodiranje (ali pa naj bo izvorna koda te funkcije podana v vsaj enem izmed jezikov).
- boljši sendvičii.
- Celotno tekmovanje je preveč izmučno, ni se mi niti ljubilo reševati do konca
- Kot sem že omenil, možnost zagona programov v čim več različnih programskih jezikih bi veliko olajšalo reševanje nalog in odpravljanje napak.
- Lažje naloge, več nagrad, petice pri mentorjih
- Meni osebno je lažje če dobim klasično nalogo (tipa codeforces) in moram sam narediti vse od začetka, ne pa da dobim neko zunanjo funkcijo ali pa da lahko sam izbiram vhoden podatke. Prav tako, bi bilo bolje če bi imeli tudi v prvi skupini online judge, da vidiš ali si sploh pravilno razumel. Lahko bi bilo več testnih primerov.
- navodila za izvajanje programa (kako nastavimo)
- Ne
- Ne
- Nimam idej.
- Omogočite nastavljanje svojega IDE, saj nekateri niso mogli uporabljati Node.js ter Jave nisem mogel pognati preko VSCode, ampak sem bil prisiljen uporabljati terminal, kar ni problem, ampak je malo nadležno. Zanimivo bi bilo tudi, če bi metode v navodilih nalog tudi nekako lahko implementirali, da jih uporabljamo, npr. BeriStevilo
- Pri programiranju nalog bi mi zelo prav prišel še kakšen monitor. 1 je res premalo za programiranje.
- Tekmovanje se mi je zdelo dobro in nimam nekih predlogov
- Uporaba lastnega racunalnika po zelji
- V vseh skupinah bi lahko del nalog ali pa vse oddajali preko putke. Kar pa bi naredil opisno, bi oddal v drug sistem.
- Več nalog za opis postopka
Kaj ti je bilo pri tekmovanju všeč?
- Celotno tekmovanje!
- Da mi je dobro slu. Drgac pa tut dobra organizacija.
- Da so naloge primerne tudi za začetnike in jih lahko rešiš na par malo različnoh načinov.
- Izziv pri reševanju zahtevnejših nalog
- Linux kul.
- Nalogi 3 in 4
- nič
- Organizacija
- Organizacija in izziv, da si pridobim izkušnje.
- organizacija, brez zapletov
- Relativno sproščeno razpoloženje
- Sendvič
- sendvič
- Tekmovanje je bilo dobro organizirano in računalniki dobro pripravljeni
- Tudi če ne rešiš vsega še zmeraj dobiš nekaj točk
- Vse je bilo v redu
- Vse, predvsem pa druženje z mentorji in vrstniki. In seveda programiranje
- Zahtevne naloge, ki jih rabiš hitro reševati in imeti nekaj znanja v programiranju, ampak ne potrebujejo tako poglobljenega znanja, da jih ne bi mogel rešiti nekdo, ki programira manj kot mesec
- zanimive naloge
Kaj te je najbolj motilo?
- Da ne razumem naloge in da imam preveč izbire, ker tako ne vem, kaj lahko izberem in kaj ne [Če si v dvomih glede takih stvari, je najbolje, če kar med tekmovanjem vprašaš komisijo.]
- Da ni bilo možno zagnati programa v jeziku JavaScript v urejevalniku besedila (Visual Studio Code), kljub temu, da je bil node.js poganjalnik na računalniku naložen, vendar je bil s stranu Kubernetesa blokiran.
- Da nisem vedel, kateri programi bodo na voljo za vnos nalog. Kot osnovnošolec se ne morem meriti s tekmovalci srednjih šol 4. letnikov.
- dolgočasne, nepraktične naloge
- Glasno tipkanje ostalih
- Linux, nepravilno nastavljen IDE
- Nadzorni v moji učilnici niso dobro vodili
- Nic me ni motilo
- Nič
- Nič
- Nič me ni motilo.
- Računalniki na katerih smo delali in urejevalniki, ki so bili na voljo. Za začetek, linuxa ne znajo uporabljati vsi. Poleg tega, bi raje programiral v Notepad++, kot v ponujenih urejevalnikih.
- Tekmovalno okolje
- Tipkovnica, prav tako pa nismo smeli imeti svoje
- urejevalniki niso najbolje delali, moral sem jih poganjati v terminalu, namesto da bi samo pritisnil 1 gumb (kot sem navajen) in ti samo zažene program.
- Visual Studio Code, ki je med reševanjem crashal. Za obstojo nanota sem se spomnil prepozno...
- časovno okno tekmovanja (znotraj dneva), ampak ne vidim boljše alternative z isto dolžino.
Če imaš kaj vrstnikov, ki se tudi zanimajo za programiranje, pa se tega tekmovanja niso udeležili, kaj bi bilo po tvojem mnenju treba spremeniti, da bi jih prepričali k udeležbi?
- Kakšna skupina s še lažjimi nalogami
- Mogoče dodatna skupina kjer ni denarnih nagrad (telefonov ipd) za začetnike da bi res bili samo začetniki ker se dobrim ne bi splačalo. Torej da so lažje naloge ali pa take, ki so lepo rešljive brez posebnih skrivnosti pythona ipd. Torej bolj matematične ali logične, da zadošča razmišljanje in osnove programiranja.
- naloge bi morale biti bolj praktične, spopadati be se morale z nekimi realnimi problemi.
- Ne vem
- Ne vem. Mogoče, da bi naredili tekmovanja tudi za osnovnošolce.
- Nekateri se niso udeležili, ker je bilo tekmovanje predaleč. Sam sem se vozil 90 minut.
- Nevem
- nič, nimajo volje
- Propaganda
- radi bi mel web jezike kasn js pa react, sm nej raj ne bodo, da ohranmo visji standard programiranja.
- reklamacija, večje nagrade
- Skrajšati tekmovanje
- Verjetno krajše šolsko tekmovanje ob bolj dostopnem času. Iskreno verjetno udeležbi ne bi škodilo če bi bilo tekmovanje med šolskim poukom.
- Več promocije na šoli
Kakšno je bilo tvoje mnenje o sistemu za oddajanje odgovorov prek računalnika?
- 👍
- Boljše kot na roko. Pisanje kode na roko je travmatično
- Dela v redu.
- dober, lahko bi ga izboljšali z možnostjo poganjanja programov v njem (recimo kot kaksen online IDE, npr. replit, saj tudi offline ni bilo mozno v vseh programskih jezikih zagnati programa (npr. v JavaScriptu))
- dobro
- Dobro je.
- Fino
- Je enostavno
- Mislim da je precej dobro
- Mnogo bolje kot pa preko papirja. Deluje pa kot bi pričakoval. Mogoče manjka samo oddaja datotek, ampak se mi zdi nepotrebno.
- Moodle je kul.
- Odlično
- Odlično
- Odlično, moja edina pripomba je, da po tekmovanju ni mogoče videti svojih odgovorov preko Moodle učilnice
- poggers je
- Rajši bi imel da bi naložili datoteke (.java, .py, itd.)
- super
- super je
- Super, saj ni treba prepisovati na list
- Uredu
- urejevalnik besedila je preprost ampak zadošča našim potrebam
- Učinkovit
- v redu, ampak je bilo zamikanje slabše ko sem prekopiral iz geany-ja in je izgledalo slabo.
- V vseh skupinah bi lahko omogočili Putko, odgovore ostalih nalog bi se oddajajo preko računalnika.
- Vredu
- Vredu
- Vredu je
- Vredu, verjetno bi bilo lepo imeti vgrajen časovnik
- Zanič je
- Zdi se mi dober.
- Zdi se mi vredu
- Zelo je dober
- Če bi bila tudi v prvi skupini možnost, da oddaš in ti sporoči koliko je pravilno bi bilo fenomenalno. Seveda če ne bi bilo prav / ne bi znali sprogramirati bi lahko zapisali v psevdokodi ali pa na papir
- Želel bi si dostop do internetnih vodičev im dokumentacije (tudi w3schools ipd)
Katera naloga ti je bila najbolj všeč in zakaj?
1. naloga (Snežinke)
- Jasna je bila zahtevana rešitev. Pri ostalih nalogah je bilo nekaj dvoma, kaj točno naloga hoče.
- Zanimiva in lahko resljiva
- Zdela se mi je najbolj zanimiva od vseh!
- ker je bila lahka :)
2. naloga (Semafor)
- Ker je bila zanimiva
- Nima pomanjkljivosti drugih nalog.
- Poleg znanja v programiranju potrebuje tudi razmislek kako najti rešitev, ampak ni tako težka, da je večina ne bi mogla rešiti.
- Zabavna mi je bila
- Zanimiv, meni nov koncept
3. naloga (Iskanje kvadrata)
- Ker je bila najbolj zanimiva
- Ker sem vedel kaj narediti.
- Najbolje je šla
- Zanimiva, luštna naloga. Pri njej tudi pomisliš za kakšno hitrejšo rešitev
4. naloga (Neprevidni poeti)
- Bila je ravno prav težka pa zelo zanimiva
- Bila je zanimiva
- Ker se po prebranem besedilu zdi zelo težka in je za reševanje potreben širok spekter znanj tako iz programiranja kot tudi iz logičnega razmišljanja.
- Ne znam izpostavit točno zakaj
5. naloga (Stonoge)
- Bila mi je najbolj zanimiva in predstavljala mi je velik izziv, saj je bila kar težka.
- Zaradi iskanja nogic pri stonogah, kar je zelo zanimiv način, da sestaviš nalogo
- bila je zanimiva
Drugi odgovori
- (1, 2, 3, 4, 5) [ni navedel razloga]
- (1, 3) Ker sem jo rešil
- (2, 3) [ni navedel razloga]
- (2, 3, 4) [ni navedel razloga]
- (2, 3, 4) zanimiva
- (2, 4) [ni navedel razloga]
- (2, 4) [ni navedel razloga]
- (2, 4) Zanimiva ker rad delam s stringi.
- (2, 5) [ni navedel razloga]
- (3, 4) [ni navedel razloga]
- (3, 4) Ker sta bili razumljivi, imeli sta testen primer in sta bili ravno prav zahtevni
Katera naloga ti je bila najmanj všeč in zakaj?
1. naloga (Snežinke)
- Ker je bila težko razumljiva
- Tezko razumljivo besedilo. Podana funkcija otezi pisanje programa, nemores preveriti pravilnosti programa (podobno nal2).
2. naloga (Semafor)
- Ker jo na začetku nisem razumela
- Ker mi ni bilo jasno, kako priti do rešitve
- Pre dolgo traja priti do dobre rešitve
- Slaba razumljivost navodila
- ker je bila težka :(
- nerazumljiva
- težko razumljiva
3. naloga (Iskanje kvadrata)
- Ker niti nisem imel pojma, kako bi se je sploh začel lotiti
- Malo dolgočasna, čeprav je zato služila kot mini oddih in vzela manj časa.
4. naloga (Neprevidni poeti)
- Ker je vlključevala slovenščino. Sprva jo tudi nisem dobro razumel.
5. naloga (Stonoge)
- Bilaje pretežka
- Ena more bit najslabša. Še vedno so vse zelo dobre v mojem pogledu, le ta bi lahko bila rahlo lažja.
- Ker je bila najtezja
- Kot že prej napisano. Paziti moraš predvsem, da ne napišeš napačnega znakca, kar ni težko ugotoviti ampak moraš predvsem zelo paziti
- Nisem najdel preproste in hitre rešitve, potrebno je bilo preverjati vsako stvar posebej
- Potrebuje "umazano" kodo za reševanje
- Tezka
Drugi odgovori
- (1, 2) [ni navedel razloga]
- (1, 3) [ni navedel razloga]
- (1, 3, 5) Pomanjkanje pameti
- (1, 5) Vsaj meni nista bili čisto razumljivi, saj sem imel na voljo preveč proste izbire in mi potem ni bilo jasno kaj hoče naloga sploh od mene
- (2, 4, 5) Reševal sem naloge s prejšnjih tekmovanj, ki so bile v primerjavi z letošnjimi dosti bolj logične in razumljive. Takih nalog z letošnjega tekmovanja nisem treniral, saj niso bile usmerjene v programiranje ampak v opisno reševanje.
Druga skupina
Mnenje o nalogah:
Naloga | Zahtevnost naloge | Povprečna zahtevnost | Točke | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
prelahka | lahka | primerna | težka | pretežka | ne vem | > 0 točk | povprečje | mediana | ||
1. Varnostno kopiranje | 0 | 2 | 7 | 3 | 0 | 0 | 3.08 | 26 | 9.5 | 11 |
2. Luči | 0 | 1 | 7 | 3 | 1 | 0 | 3.33 | 23 | 9.1 | 10 |
3. Planinarjenje | 0 | 1 | 5 | 5 | 0 | 0 | 3.36 | 23 | 6.3 | 9 |
4. Sedežni red | 1 | 2 | 4 | 2 | 1 | 1 | 3.33 | 24 | 8.6 | 9 |
5. Žabe | 0 | 1 | 3 | 5 | 3 | 0 | 3.83 | 18 | 6.2 | 3 |
Opomba: „> 0 točk“ je število tekmovalcev, ki so pri tej nalogi dobili več kot 0 točk.
Pri vsaki nalogi je možnih 20 točk.
Za potrebe računanja povprečja smo mnenja o zahtevnosti prevedli v števila takole:
prelahka = 1, lahka = 2, primerna = 3, težka = 4, pretežka = 5.
Naloga | Vzela je (ali: bi) preveč časa | ||
---|---|---|---|
da | ne | ne vem | |
1. Varnostno kopiranje | 2 | 10 | 0 |
2. Luči | 0 | 11 | 1 |
3. Planinarjenje | 3 | 7 | 1 |
4. Sedežni red | 1 | 9 | 1 |
5. Žabe | 3 | 7 | 2 |
Naloga | Dolžina besedila | Razumljivost besedila | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
prekratko | primerno | predolgo | povprečje* | razumljivo | težko razumljivo | nerazumljivo | povprečje* | |
1. Varnostno kopiranje | 0 | 12 | 0 | 2.00 | 12 | 0 | 0 | 1.00 |
2. Luči | 0 | 12 | 0 | 2.00 | 11 | 0 | 0 | 1.00 |
3. Planinarjenje | 1 | 10 | 0 | 1.91 | 8 | 3 | 0 | 1.27 |
4. Sedežni red | 1 | 9 | 1 | 2.00 | 8 | 3 | 0 | 1.27 |
5. Žabe | 0 | 10 | 2 | 2.17 | 7 | 4 | 1 | 1.50 |
* Povprečja smo računali tako, kot da ima prvi možni odgovor vrednost 1, drugi 2 in tretji 3.
Naloga | Naloga je bila | |||
---|---|---|---|---|
zanimiva | dolgočasna | že znana | povprečna | |
1. Varnostno kopiranje | 7 | 0 | 0 | 5 |
2. Luči | 6 | 0 | 1 | 3 |
3. Planinarjenje | 9 | 0 | 0 | 2 |
4. Sedežni red | 3 | 2 | 0 | 6 |
5. Žabe | 10 | 0 | 0 | 0 |
Naloga | Si jo rešil? | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
nisem (zmanjkalo časa) | nisem (zmanjkalo volje) | nisem (zmanjkalo znanja) | delno (zmanjkalo časa) | delno (zmanjkalo volje) | delno (zmanjkalo znanja) | rešil v celoti | |
1. Varnostno kopiranje | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 10 |
2. Luči | 0 | 1 | 1 | 0 | 1 | 4 | 6 |
3. Planinarjenje | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 2 | 8 |
4. Sedežni red | 1 | 0 | 1 | 1 | 0 | 2 | 8 |
5. Žabe | 0 | 0 | 1 | 0 | 1 | 5 | 5 |
Naloga | Katera naloga ti je bila najbolj všeč? | Katera naloga ti je bila najmanj všeč? |
---|---|---|
1. Varnostno kopiranje | 2 | 1 |
2. Luči | 2 | 1 |
3. Planinarjenje | 4 | 1 |
4. Sedežni red | 0 | 3 |
5. Žabe | 3 | 4 |
Mnenja o 1. nalogi (Varnostno kopiranje)
- Po težavnosti stopnji bi jo postavil na 4. mesto, saj so se mi zdele naloge 2., 3. in 4. lažje.
- Preveč časa mi je vzela samo zaradi napačne implementacije na začetku.
Mnenja o 2. nalogi (Luči)
- Meta: Razumlivo piše namesto razumljivo v vprašanju ankete.
Mnenja o 3. nalogi (Planinarjenje)
- Malo spominja na barvanje stolpnic s šolskega tekmovanja.
- Zame je bil opis točke K težko razumljiv, ampak mi je dodatna razlaga po Moodle sporočili stvar takoj razložila.
- Zmankal časa za razlago
Mnenja o 5. nalogi (Žabe)
- naloga je bila težka v primerjavi z ostalimi, a primerno težka (kot bi pričakoval od tekmovanja)
- Ne vem kako optimizirat
- Rešil sem celo, ampak narobe, kot sedaj ugotavljam (:
Kolikokrat si se že udeležil kakšnega tekmovanja iz računalništva pred tem tekmovanjem?
- 0
- 0
- 2
- 2
- 4
- 5
- 5+
- Cca 5x
- od pet do osemkrat
- pirblizno 11x preko šole in nekajkrat sam na primer code forces in podobno
- Trikrat
Katerega leta si se udeležil prvega tekmovanja iz računalništva?
- 2014
- 2017
- 2018
- 2018
- 2018
- 2019
- 2020
- 2020
- 2021
- 2022
- Ta je bil prvi
Najboljša dosedanja uvrstitev na tekmovanjih iz računalništva (kje in kdaj)?
- 0
- 1. mesto v 1. skupini RTK.IJS 2021
- 1. mesto zotks 2. skupina 2022
- 2 mesto RTK prva skupina
- 2. Mesto na Bobru 2019
- 3. mesto na RTK, 2021
- acm 3.
- Drugo mesto
- nevem
- Srebrno priznanje v prvi skupini lani
Koliko časa že programiraš?
- 1 leto
- 2 - 3 let
- 2 leti tekmovalno
- 4 leta
- 5 let
- 5let
- 6 let
- 6-8 let
- 7 let
- Od 6 razreda osnovne šole
- Od konca osnovne šole
- sedem let, resneje pa ene dve do tri
Kakršne koli druge pripombe in predlogi. Kaj bi spremenil(a), popravil(a), odpravil(a) ipd., da bi postalo tekmovanje zanimivejše in bolj privlačno?
- Nimam predlogov
- Več primerov, kot pri prvi nalogi, da lahko testiraš program.
- Več testnih primerov za programe. Mogoče bi besedilo lahko bilo malo bolj strukturirano na tak način, da definicij raznih pojmov in spremenljivk ne treba iskati po besedilu.
- več časa z malo težjimi nalogami
Kaj ti je bilo pri tekmovanju všeč?
- 5. naloga
- Linux na računalnikih :)
- Na voljo je bilo veliko IDE-jev
- Naloge.
- Način oddajanja rešitev in vrednotenje nalog
Kaj te je najbolj motilo?
- Da se je tekmovanje prekrivalo z dnevom odprtih vrat IJS.
- Da sm glup
- Ni soglasja za polnoletne
- Nič
- premalo časa
Če imaš kaj vrstnikov, ki se tudi zanimajo za programiranje, pa se tega tekmovanja niso udeležili, kaj bi bilo po tvojem mnenju treba spremeniti, da bi jih prepričali k udeležbi?
- Mogoče še kake druge aktivnosti
- Sprememba učnega načrta informatike v šoli z večjim povdarkom na programiranje
Kakšno je bilo tvoje mnenje o sistemu za oddajanje odgovorov prek računalnika?
- Bolje kot na papir
- Dober
- Dober je
- ok
- Vse dela kul
- Všeč mi je delovanje tega sistema.
- Zadošča potrebam
- Zadošča potrebam. Predlagam, da se doda možnost ogleda lastnih poslanih odgovorov preko Interneta po tekmovanju. [Ni slaba ideja, ampak če drugega ne, nam lahko pišeš in ti jih bomo poslali.]
- Zgleda, da deluje ok
Katera naloga ti je bila najbolj všeč in zakaj?
1. naloga (Varnostno kopiranje)
- Hitro odkriješ robne primere.
2. naloga (Luči)
- Lepa rešitev
3. naloga (Planinarjenje)
- Simpl, ampak za razmislt
5. naloga (Žabe)
- Ker mi daje ideje za nadaljne učenje
- Najmanj na prvo žogo očiten problem, za katerega verjamem, da ga še znam rešiti.
- več za razmišljat
Katera naloga ti je bila najmanj všeč in zakaj?
1. naloga (Varnostno kopiranje)
- Večina naloge je pač branje in pretvorba vhodnih podatkov v neko uporabno obliko
3. naloga (Planinarjenje)
- na začetku je nisem razumel
4. naloga (Sedežni red)
- Nisem je znal rešiti.
- Zdela se mi je prelahka.
5. naloga (Žabe)
- Ker sm glup
Tretja skupina
Mnenje o nalogah:
Naloga | Zahtevnost naloge | Povprečna zahtevnost | Točke | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
prelahka | lahka | primerna | težka | pretežka | ne vem | > 0 točk | povprečje | mediana | ||
1. Mastermind | 1 | 1 | 2 | 0 | 3 | 0 | 4.00 | 8 | 45.0 | 38 |
2. Dolgovi | 0 | 0 | 2 | 5 | 0 | 0 | 3.71 | 9 | 16.7 | 7 |
3. Breakout | 0 | 1 | 1 | 5 | 0 | 0 | 3.57 | 10 | 30.3 | 31 |
4. Pijansko urejanje | 0 | 0 | 2 | 2 | 2 | 1 | 4.00 | 1 | 6.7 | 0 |
5. L-sistem | 0 | 1 | 2 | 2 | 2 | 0 | 3.71 | 5 | 17.3 | 0 |
Opomba: „> 0 točk“ je število tekmovalcev, ki so pri tej nalogi dobili več kot 0 točk.
Pri vsaki nalogi je možnih 100 točk.
Za potrebe računanja povprečja smo mnenja o zahtevnosti prevedli v števila takole:
prelahka = 1, lahka = 2, primerna = 3, težka = 4, pretežka = 5.
Naloga | Vzela je (ali: bi) preveč časa | ||
---|---|---|---|
da | ne | ne vem | |
1. Mastermind | 4 | 3 | 0 |
2. Dolgovi | 4 | 2 | 1 |
3. Breakout | 4 | 3 | 0 |
4. Pijansko urejanje | 2 | 2 | 3 |
5. L-sistem | 1 | 4 | 2 |
Naloga | Dolžina besedila | Razumljivost besedila | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
prekratko | primerno | predolgo | povprečje* | razumljivo | težko razumljivo | nerazumljivo | povprečje* | |
1. Mastermind | 1 | 3 | 3 | 2.29 | 2 | 3 | 2 | 2.00 |
2. Dolgovi | 0 | 5 | 2 | 2.29 | 4 | 3 | 0 | 1.43 |
3. Breakout | 0 | 6 | 1 | 2.14 | 5 | 2 | 0 | 1.29 |
4. Pijansko urejanje | 0 | 5 | 1 | 2.17 | 4 | 0 | 2 | 1.67 |
5. L-sistem | 0 | 6 | 1 | 2.14 | 4 | 1 | 2 | 1.71 |
* Povprečja smo računali tako, kot da ima prvi možni odgovor vrednost 1, drugi 2 in tretji 3.
Naloga | Naloga je bila | |||
---|---|---|---|---|
zanimiva | dolgočasna | že znana | povprečna | |
1. Mastermind | 4 | 2 | 0 | 1 |
2. Dolgovi | 6 | 0 | 0 | 0 |
3. Breakout | 4 | 1 | 0 | 0 |
4. Pijansko urejanje | 3 | 0 | 0 | 1 |
5. L-sistem | 3 | 0 | 0 | 2 |
Naloga | Si jo rešil? | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
nisem (zmanjkalo časa) | nisem (zmanjkalo volje) | nisem (zmanjkalo znanja) | delno (zmanjkalo časa) | delno (zmanjkalo volje) | delno (zmanjkalo znanja) | rešil v celoti | |
1. Mastermind | 0 | 2 | 2 | 0 | 1 | 0 | 3 |
2. Dolgovi | 2 | 0 | 0 | 1 | 2 | 2 | 1 |
3. Breakout | 1 | 1 | 0 | 1 | 1 | 3 | 1 |
4. Pijansko urejanje | 3 | 2 | 3 | 0 | 1 | 0 | 1 |
5. L-sistem | 3 | 1 | 1 | 0 | 1 | 0 | 1 |
Naloga | Katera naloga ti je bila najbolj všeč? | Katera naloga ti je bila najmanj všeč? |
---|---|---|
1. Mastermind | 2 | 3 |
2. Dolgovi | 1 | 2 |
3. Breakout | 0 | 1 |
4. Pijansko urejanje | 0 | 0 |
5. L-sistem | 1 | 0 |
Mnenja o 1. nalogi (Mastermind)
- Nerazumljiva navodila.
- Primerna casu, saj je posplositev Wordla, drugace pa prevec osnovna naloga brez kakrsnekoli ideje (samo bruteforce). Poleg tega bi morale biti pomembne omejitve (da je stevilo skladnih zaporedij najvec 100) odebeljene in omenjene ze v nalogi, ne sele v omejitvah inputa.
Mnenja o 2. nalogi (Dolgovi)
- dana testna primera sta delovala, ostali pa ne
- Navodila niso popolnoma razumljiva (dodajanje dolgov).
- Zelo lepa naloga
Mnenja o 3. nalogi (Breakout)
- dani testi spet delujejo
- Trenutni timelimit komaj spusca O(log n) odboje (uganjujem, da intented solution to simulira v O(1)), bolje bi bilo ali znizati max HP posamezne opeke (in s tem zagotovo spustiti vse O(log n) resitve skozi), ali pa precej znizati timelimit (in s tem ne spustiti nobene O(log n) resitve skozi).
Mnenja o 4. nalogi (Pijansko urejanje)
- Lepa naloga
Mnenja o 5. nalogi (L-sistem)
- Precej standardna naloga, ampak se vedno v redu.
Kolikokrat si se že udeležil kakšnega tekmovanja iz računalništva pred tem tekmovanjem?
- 0
- 1
- 5
- n; n > 10
- Velikokrat
- velikokrat
- večkrat, verjetno okoli 8 krat
Katerega leta si se udeležil prvega tekmovanja iz računalništva?
- 2017
- 2017
- 2018
- 2018
- 2018
- 2022
Najboljša dosedanja uvrstitev na tekmovanjih iz računalništva (kje in kdaj)?
- 1. Mesto lani
- 2. mesto 1. skupina 2019
- 3. mesto, 2. skupina, rtk, 2021
- Silver at IOI 2021
Koliko časa že programiraš?
- 2 leti
- 5
- 5 let
- 7 let
- 9 let
- > 8 let
Kakršne koli druge pripombe in predlogi. Kaj bi spremenil(a), popravil(a), odpravil(a) ipd., da bi postalo tekmovanje zanimivejše in bolj privlačno?
- Bolj raznolika težavnost nalog
- Bolj razumljivo besedilo.
- Pravilo odstevanja 3 tock za napacne oddaje je nesmiselno, veliko bolje bi bilo imeti posebej tiebreak po stevilu napacnih oddaj (kar v bistvu ze dela trenutni sistem, le da je tako tezje videti, koliko tock ima nekdo dejansko pri kateri nalogi).
- Več testnih primerov, ker če ne razmumeš dobro besedila lahko na dobro razloženih testnih primerih ugotoviš kaj je sploh zahtevano. Advent Of Code ima zelo dobra navodila.
Kaj ti je bilo pri tekmovanju všeč?
- Naloge!
- Nalogi Dolgovi in Pijansko urejanje
- Svoboda jezikov.
Kaj te je najbolj motilo?
- Da prvih 40 min nismo mogli shranjevati stvari
- Nerazumljivost nekaterih nalog.
- Prevec implemetacije in bolj malo razmisljanja
- Tehnične težave na začetku.
- tipkovnice in miške, pa ker so okna bila zadaj se je bleščalo v zaslon
Če imaš kaj vrstnikov, ki se tudi zanimajo za programiranje, pa se tega tekmovanja niso udeležili, kaj bi bilo po tvojem mnenju treba spremeniti, da bi jih prepričali k udeležbi?
- Več programskih jezikov, bol zabavne naloge/navodila.
Katera naloga ti je bila najbolj všeč in zakaj?
1. naloga (Mastermind)
- bila je zelo zanimiva (ko sem jo uspel razumeti)
2. naloga (Dolgovi)
- Zanimiva za razmisljati, ima lepe posplositve na online queryje.
Drugi odgovori
- (2, 3) [ni navedel razloga]
- (2, 3) Zdeli sta se mi zanimivi.
- (3, 4) Imela je najboljšo zgodbo.
Katera naloga ti je bila najmanj všeč in zakaj?
1. naloga (Mastermind)
- Navadni bruteforce in dobesedno implementiranje besedila naloge
- Nerazumljivo besedilo.
2. naloga (Dolgovi)
- niso mi tako zelo všeč naloge s stringi
3. naloga (Breakout)
- (Vsaj moja) implementacija je bila težavna, dolga in ponavljajoča.
Drugi odgovori
- (1, 2) [ni navedel razloga]