Tekmovanje ACM iz računalništva in informatike
Anketa o 14. tekmovanju ACM v znanju računalništva
[Kazalo: nekaj opažanj, statistike po skupinah, prva, druga, tretja skupina.]
Če bi rad kdo v zvezi s tem tekmovanjem še kaj povedal ali vprašal, naj nam piše na rtk-info@ijs.si.
Dobili smo 85 izpolnjenih anketnih obrazcev iz prve skupine, 36 iz druge in 16 iz tretje skupine. (Anketni obrazci za vse tri skupine v formatu PDF.)
Nekaj opažanj
Za tekmovanje so skoraj vsi tekmovalci izvedeli od mentorjev; podobno je bilo že v prejšnjih letih.
-
S trajanjem tekmovanja in številom nalog so večinoma kar zadovoljni, vendar manj kot lani. Nekaj ljudi si želi več časa pri enakem (ali manjšem) številu nalog ali pa manj nalog pri enakem času reševanja.
-
Še vedno je največ takih tekmovalcev, ki so se naučili programirati sami (takih sta približno dve tretjini) ali v šoli pri pouku (takih je slaba tretjina). Približno ena tretjina tekmovalcev pa se je naučila programirati (tudi) na krožkih in tečajih.
-
V opisu nalog za I. in II. skupino smo letos navajali deklaracije v pascalu, C/C++, C#, pythonu in javi. Delež tekmovalcev, ki deklaracije zdaj razume, je visok, vendar malo nižji kot lani. Kot običajno pri vprašanju o tem, katere jezike bi še želeli videti v deklaracijah, večina tekmovalcev omenja jezike, ki so že tam (npr. C#).
-
Pri vprašanju o izvorni kodi rešitev (ki jih letos objavljamo v C++, za prvo skupino pa tudi v pythonu) je delež tekmovalcev, ki pravijo, da jih ne razumejo, podoben kot prejšnja leta, razen v prvi skupini, kjer je letos ta delež veliko manjši — mogoče zato, ker smo v anketnem vprašanju zdaj pravilno napisali, da so rešitve v prvi skupini objavljene tudi v pythonu, ne le v C++. V prvi skupini je takih malo manj kot polovica tekmovalcev. Mogoče bi jih bilo manj, če ne bi mi v anketi pozabili omeniti, da so rešitve za prvo skupino zdaj objavljene tudi v pythonu. Izmed tistih, ki so napisali kak predlog glede jezika rešitev, jih je velika večina za python (zlasti v drugi skupini) ali javo (zlasti v prvi skupini).
-
Vprašanja o tem, katere programske jezike tekmovalci poznajo, so bila letos strukturirana enako kot prejšnja leta: pri vsakem jeziku naj bi tekmovalec tudi navedel, koliko programov je že napisal v njem in kako dolg je bil najkrajši od njih. V tabeli spodaj smo uporabili te odgovore tako, da tistih, ki so napisali v nekem jeziku 10 programov ali manj, in tistih, ki so napisali v njem le programe, dolge največ 20 vrstic, preprosto nismo šteli. Tako nam ne bodo meglili slike tisti, ki bi drugače našteli vse jezike, za katere so vsaj približno slišali.
V prvi skupini letos največ ljudi pozna python, skoraj izenačen z njim je C/C++, sledi C# in nato java, ki jo letos pozna znatno manj ljudi kot lani. Tudi v drugi skupini leto največ ljudi pozna python, sledi C/C++ (z občutnim zaostankom, medtem ko je bil lani izenačen s pythonom), nato pa java in C# (tadva sta približno enako pogosta kot lani). V tretji skupini največ ljudi še vedno pozna C/C++, na drugem mestu pa je python, ki ga letos tudi v tej skupini pozna znatno več ljudi kot lani.
-
Pri vprašanju, ali so tekmovalci zadovoljni s sistemom za oddajo odgovorov prek računalnika (v I. in II. skupini), je bilo letos razumljivo veliko pripomb zaradi tehničnih težav, zaradi katerih tekmovalci v prvi in drugi skupini razen v prve pol ure tekmovanja sploh niso mogli uporabljati računalnikov, ampak so morali rešitve pisati na papir. Bilo je tudi nekaj komentarjev v stilu, da je bil sistem dober, dokler je deloval; nekaj ljudi pa je pogrešalo syntax highlighting.
O nalogah:
-
V povprečju so se zdele tekmovalcem v vseh skupinah naloge še kar težke. Če pri vsaki nalogi pogledamo povprečje mnenj o zahtevnosti te naloge (1 = prelahka, 2 = lahka, 3 = primerna, 4 = težka, 5 = pretežka) in vzamemo povprečje tega po vseh petih nalogah, dobimo: 3,47 v prvi skupini, 3,17 v drugi in 3,52 v tretji skupini.
Te vrednosti so podobne tistim iz prejšnjih let, le v prvi skupini so se jim zdele naloge malo težje kot ponavadi.
V I. skupini sta se zdeli tekmovalcem malo težja predvsem nalogi 1.3 (veriga) in 1.5 (stolpci in vrstice), kar je zanimivo, ker se naloge na temo obdelave besedila in nizov ljudem običajno ne zdijo posebej težke. Je pa res, da smo na tekmovanju nalogo, podobno nalogi 1.3, pred leti že imeli (2010.2.2, reka presledkov) in da so jo tudi takrat ocenjevali kot razmeroma težko. Kot lažji nalogi so letos v prvi skupini ocenili nalogi 1.4 (jezero) in 1.1 (smučarski užitki), ki sta tudi res lahki. Je pa zanimivo, da je 1.4 v bistvu realnočasovna naloga in take se ljudem ponavadi zdijo težje.
V II. skupini se je tekmovalcem zdela najtežja naloga 2.3 (ograje), kjer je mogoče algoritem v rešitvi res malo bolj zapleten kot pri ostalih. Ostale naloge so se jim zdele primerno težke in razlike med njimi so majhne, kot najlažjo pa so ocenili nalogo 2.1 (anagramska razdalja), ki so jo tudi najuspešneje reševali.
Pri III. skupini sta se zdeli tekmovalcem najtežji nalogi 3.5 (detektorji) in 3.2 (telefonsko omrežje). Algoritem pri nalogi 3.5 sicer ni posebej zapleten, je pa z njo še kar nekaj dela in tudi besedilo ima dolgo. Najlažja se jim je zdela naloga 3.1 (fitnes).
-
Človek bi pričakoval, da tekmovalci pri nalogah, ki so se jim zdele težje, dosežejo manj točk. Podobno kot prejšnja leta smo računali korelacijski koeficient med tem, kako težka se je zdela naloga tekmovalcem, in tem, kolikšen delež točk so pri njej v povprečju dosegli; letos je ta korelacija precej visoka, podobna kot lani in predlani (R2 = 0,71, v prejšnjih letih 0,67, 0,70, 0,39, 0,57, 0,14, 0,52, 0,20, 0,11, pred tem več let okoli 0,4).
-
Pri vprašanju „ali se ti zdi, da je (ali: bi) naloga vzela preveč časa?“ je bil delež pritrdilnih odgovorov velik zlasti pri nalogah 1.3 (veriga), 2.3 (ograje) in 3.5 (detektorji). Pri zadnjih dveh je z rešitvijo res nekaj več dela, pri 1.3 pa ne toliko. So pa to bolj ali manj iste naloge, ki so se jim zdele tudi najzahtevnejše.
-
Komentarjev, da jim je neka naloga že znana, je bilo letos približno toliko kot lani; največ jih je bilo pri nalogi 1.4 (jezero). Ocene zanimivosti nalog so v prvi skupini 2,53 (če je 1 = dolgočasna, 2 = povprečna, 3 = zanimiva), v drugi 2,66 in v tretji 2,71. Te ocene so podobne kot lani, le v prvi skupini malo nižje. Kot bolj zanimive izstopajo 3.3 (transakcijski računi), 2.3 (ograje) in 1.4 (jezero), kot manj zanimivi pa 1.2 (razmazani seznam) in 1.3 (veriga).
-
Tudi z dolžino besedila so bili večinoma zadovoljni; ocene so podobne kot prejšnja leta oz. še malo višje. Pri tem še najbolj odstopata nalogi 2.5 (pekarna) in 3.5 (detektorji), ki imata tudi res daljše besedilo, kot je to običajno. Mnenj, da je kakšno besedilo prekratko, je bilo letos zelo malo.
-
Z razumljivostjo besedila nalog so tekmovalci večinoma zadovoljni, podobno kot prejšnja leta, le v prvi skupini malo manj. Kot težje razumljive so ocenili predvsem naloge 1.2 (razmazani seznam), 1.3 (veriga) in 2.5 (pekarna).
-
Pri vprašanjih „katera naloga ti je najbolj všeč?“ in „katera naloga ti je najmanj všeč?“ sta bili v prvi skupini tekmovalcem najmanj všeč nalogi 1.3 (veriga) in 1.5 (stolpci in vrstice), najbolj pa 1.4 (jezero). V drugi skupini kot nepriljubljena izrazito izstopa 2.3 (ograje), najbolj všeč jim je bila 2.4 (past za žvižgače), pri nalogi 2.5 (pekarna) pa je bilo precej glasov tako za „najbolj všeč“ kot za „najmanj všeč“. V tretji skupini je bila največ tekmovalcem najmanj všeč naloga 3.5 (detektorji), glasovi za „najbolj všeč“ pa so precej razpršeni med vse naloge.
Programersko znanje:
Vprašanja o programerskem znanju so dajala podobne rezultate kot lani. V povprečju sicer v vseh treh skupinah pravijo, da znajo malo manj kot v lanski anketi.
Stvari, ki jih poznajo slabše, so približno iste kot v prejšnjih letih: kazalci, naštevni tipi in operatorji na bitih; v 1. in 2. skupini tudi strukture in rekurzija. Kazalce pozna letos še manj ljudi kot lani (kar sicer najbrž ni čudno, saj jih veliko dela v jezikih, kjer s kazalci nimajo veliko opravka).
- Tudi poznavanje algoritmov in podatkovnih struktur je podobno kot v prejšnjih letih; pri teh rezultatih so v anketah iz leta v leto prisotna razna nihanja, ni pa videti kakšnega očitnega dolgoročnega trenda.
Katere programske jezike so uporabljali:
V prvi skupini je letos z občutno prednostjo najpogostejši jezik python, sledi mu C++, nato pa java in C#. V drugi skupini je daleč najpogostejši python (tokrat prvič, ponavadi je bil izenačen s C++ ali pa zaostajal za njim), sledi C++, nato java in C. V tretji skupini je C++ daleč najpogostejši, na drugem mestu je tokrat python.
Drugi jeziki so redki, podobno kot že prejšnja leta. Basica, PHPja ali javascripta tokrat ni uporabljal nihče, pascal pa le dva v prvi skupini.
Za razliko od nekaterih prejšnjih let tokrat ni nihče risal diagramov poteka.
Jezik | Št. tekmovalcev, ki so ga uporabljali | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2004 | 2003 | |||||||||||||||||||||||||||||||
I | II | III | I | II | III | I | II | III | I | II | III | I | II | III | I | II | III | I | II | III | I | II | III | I | II | III | I | II | III | I | II | III | I | II | III | I | II | III | I | II | III | I | II | III | III | |
Pascal | 2 | 4 | 0⅓ | 3 | 5 | 2 | 2.5 | 2 | 1 | 1 | 1 | 6 | 1 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4.5 | 5 | 2 | 4 | 2 | 1 | 1.5 | 2 | 2 | 8.5 | 2 | 1 | 6 | 5 | 5 | 23 | 20 | 13 | 17 | ||||||||||
C | 10 | 4 | 0.5 | 5 | 4 | 0.5 | 4 | 3 | 2.5 | 4⅓ | 1 | 2 | 3 | 1 | 3.5 | 6 | 2 | 7 | 7 | 2 | 1 | 7 | 2 | 6 | 6 | 1 | 9.5 | 3.5 | 0.5 | 4.5 | 11 | 2.5 | 5.5 | 11 | 6.5 | 4 | 16 | 1.5 | 13 | 7.5 | 1 | 4 | ||||
C++ | 21.5 | 7.5 | 18 | 18.5 | 13 | 11 | 23 | 10 | 15.5 | 28 | 8 | 9 | 27 | 9 | 9.5 | 19 | 4.5 | 10.5 | 17 | 12.5 | 7 | 25 | 16 | 9 | 23.5 | 19 | 8 | 33 | 17.5 | 13 | 26.5 | 2 | 12.5 | 17.5 | 11 | 9.5 | 7 | 14 | 15.5 | 13 | 5 | 10.5 | 5 | 6 | 5 | |
PHP | 3 | 2 | 1 | 0.5 | 1 | 0.5 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
nič | 3 | 2 | 1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 4 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 3 | 1 | 2 | 3 | 2 | ||||||||||||||||||||||||
VB | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
C# | 12 | 2 | 11 | 6 | 7 | 6 | 12 | 5 | 1 | 16 | 5 | 12 | 1.5 | 2 | 18 | 0.5 | 17 | 1 | 3 | 4 | 2 | 3 | 0.5 | 1 | 3 | 0.5 | ||||||||||||||||||||
Java | 15 | 5 | 1 | 21.5 | 8.5 | 4 | 28 | 3 | 2 | 24 | 6 | 5 | 22 | 6 | 3.5 | 23 | 2 | 1.5 | 18 | 8 | 1 | 17 | 6.5 | 1 | 6 | 5 | 3 | 5 | 9 | 4 | 8 | 8 | 11 | 9.5 | 3 | 2.5 | 3 | 0.5 | ||||||||
Python | 36.5 | 26.5 | 6.5 | 38 | 11 | 0.5 | 42 | 11 | 29⅓ | 12 | 26 | 1 | 16 | 6 | 16 | 8 | 25 | 5 | 20 | 6 | 12 | 2 | 4 | 0.5 | 6 | 1 | ||||||||||||||||||||
Newtonscript | 0.5 | 0.5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
JavaScript | 0.5 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Batch | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Julia | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
psevdokoda | 5 | 1 | 3 | 1 | 5 | 5 | 6 | 1 | 10 | 6 | 3 | 2 | 4 | 8 |
Opombe:
- V 3. skupini se je dalo prvotno uporabljati le pascal, C, C++; od leta 2004 naprej tudi javo; od 2008 naprej tudi C#; v letih 2015–17 tudi VB.net; od 2018 naprej tudi python.
- Polovice in tretjine v gornji tabeli so posledica tega, da nekateri tekmovalci uporabljajo dva ali tri različne jezike (pri različnih nalogah) in jih potem štejemo delno k vsakemu.
- „Nič“ pomeni, da tekmovalec ni napisal nič izvorne kode (pač pa npr. odgovore v naravnem jeziku ali pa sploh ničesar). Tekmovalce, ki so pisali le psevdokodo (čeprav so naloge zahtevale izvorno kodo v konkretnih programskih jezikih), od leta 2009 naprej štejemo posebej. Kot ponavadi je bila meja med psevdokodo in naravnim jezikom v nekaj primerih precej zabrisana.
- Tisti, ki v 1. in 2. skupini uporabljajo C++ namesto C, zdaj že kar pogosto uporabljajo stvari,
ki so specifične za C++ (in jih v C-ju ni) in ta raba skozi leta počasi narašča. To so ponavadi predvsem
vhodni in izhodni tokovi (
<iostream>
namesto<stdio.h>
,cin
incout
namestoprintf
inscanf
), razredastring
invector
, včasih pa tudi druge podatkovne strukture (npr.map
). V tretji skupini je letos precej tekmovalcev uporabljalo tudi kaj iz novejših verzij C++ (od C++11 naprej, npr.auto
, rangedfor
,emplace_back
).
Sledijo podrobni rezultati ankete. Opombe v oglatih oklepajih [takole] so moje.
Vprašanja za vse skupine
Kje si izvedel za to tekmovanje?
Skupina | Kje si izvedel za to tekmovanje? | |||
---|---|---|---|---|
od mentorja | na spletni strani | od prijatelja/sošolca | drugače | |
I | 80 | 0 | 4 | 3 |
II | 33 | 0 | 1 | 2 |
III | 12 | 0 | 3 | 1 |
Če drugače, kako?
- 3x
- brat
- družina
- na krožku
- okrožnica
- udeležil sem se že lani
- V 1. letniku v knjižnici (našel sem zbirko nalog).
Kje si se naučil programirati?
Skupina | Kje si se naučil programirati? | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
sam | v šoli pri pouku | na krožkih | na tečajih | poletna šola | kje drugje | |
I | 51 | 38 | 19 | 10 | 7 | 10 |
II | 29 | 10 | 12 | 3 | 5 | 2 |
III | 10 | 7 | 8 | 1 | 0 | 2 |
Če drugje, kje?
- brat, prijatelji
- learncpp.com
- na ZRI
- od prijateljev
- oče
- oče in stric
- oče me je naučil
- sorodnik
- stric
- youtube, C++.net... itd.
- YT tutorial :)
- ZRI
Čas reševanja in število nalog
Skupina | Ti ustreza čas reševanja nalog? | ||
---|---|---|---|
rad bi več časa | rad bi manj časa | časa je ravno prav | |
I | 24 | 5 | 43 |
II | 10 | 1 | 18 |
III | 5 | 2 | 6 |
Skupina | Ti ustreza število nalog? | ||
---|---|---|---|
rad bi več nalog | rad bi manj nalog | nalog je ravno prav | |
I | 2 | 23 | 44 |
II | 1 | 6 | 21 |
III | 0 | 8 | 4 |
Skupina | Vseh devet kombinacij časa in nalog | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
več časa, več nalog | več časa, enako nalog | več časa, manj nalog | enako časa, več nalog | enako časa, enako nalog | enako časa, manj nalog | manj časa, več nalog | manj časa, enako nalog | manj časa, manj nalog | |
I | 0 | 11 | 10 | 1 | 32 | 10 | 1 | 1 | 3 |
II | 1 | 4 | 5 | 0 | 16 | 1 | 0 | 1 | 0 |
III | 0 | 1 | 3 | 0 | 3 | 3 | 0 | 0 | 2 |
Potekmovalne dejavnosti
Skupina | Kakšne potekmovalne dejavnosti bi te zanimale? | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
izlet | poletna šola | praksa na IJS | predstavitve novih tehnologij | predavanja o algoritmih | reševanje nalog | iskanje štipendije | iskanje podjetja | |
I | 37 | 28 | 21 | 38 | 35 | 34 | 34 | 38 |
II | 16 | 16 | 13 | 17 | 14 | 8 | 14 | 14 |
III | 5 | 3 | 6 | 1 | 6 | 8 | 3 | 3 |
Drugi predlogi
- x [pripisal je "(Potrebujem denar - hrana je draga)"]
Poznavanje algoritmov in podatkovnih struktur
Skupina | Ali poznaš naslednje podatkovne strukture? | ||||
---|---|---|---|---|---|
drevo | hash tabela | seznam s kazalci (linked list) | sklad (stack) | vrsta (queue) | |
I | 42% | 41% | 45% | 31% | 41% |
II | 74% | 59% | 62% | 68% | 74% |
III | 94% | 63% | 81% | 94% | 88% |
Skupina | Ali poznaš naslednje algoritme? | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
Evklidov | Eratostenovo rešeto | formula za vektorski produkt | rekurzija | dinamično programiranje | iskanje v širino (po grafu) | |
I | 78% | 70% | 23% | 23% | 24% | 22% |
II | 78% | 74% | 56% | 65% | 41% | 44% |
III | 88% | 88% | 75% | 75% | 63% | 67% |
Skupina | Ali poznaš naslednje algoritme za urejanje? | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
bubble sort | insertion sort | selection sort | quicksort | radix sort | heap short | Shell sort | merge sort | |
I | 36% | 20% | 19% | 26% | 0% | 0% | 0% | 2% |
II | 67% | 33% | 19% | 22% | 0% | 3% | 3% | 6% |
III | 94% | 69% | 69% | 81% | 0% | 19% | 6% | 44% |
Skupina | Ali poznaš zapis z velikim O za časovno in prostorsko zahtevnost? |
---|---|
O-zapis | |
I | 26% |
II | 73% |
III | 88% |
Opomba pri algoritmih za urejanje: na anketnem obrazcu so bili navedeni prvi štirje. Ostale štiri (od radix sorta naprej) smo torej šteli le tam, kjer so jih tekmovalci sami od sebe vpisali v rubriko „kakšnega drugega“.
Programersko znanje
Pri vsakem konstruktu so bili možni trije odgovori: „ne poznam“, „da, slabo“ in „da, dobro“.
Naslednja tabela kaže uteženo povprečje, pri čemer smo odgovore pretvorili v števila takole: „ne“ = 0; „da, slabo“ = 1; „da, dobro“ = 2.
Skupina | Katere od naštetih jezikovnih konstruktov in programerskih prijemov znaš uporabljati? | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
standardni vhod/izhod | datoteke | array 1-D | array 2-D | array (večdim.) | podprogram | rekurzija | kazalci | |
I | 1.88 | 1.51 | 1.72 | 1.49 | 1.22 | 1.53 | 0.99 | 0.57 |
II | 1.84 | 1.69 | 1.94 | 1.88 | 1.59 | 1.91 | 1.69 | 0.75 |
III | 2.00 | 1.88 | 2.00 | 2.00 | 1.88 | 2.00 | 2.00 | 1.19 |
Skupina | Katere od naštetih jezikovnih konstruktov in programerskih prijemov znaš uporabljati? | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
zanka for | zanka while | gnezdenje zank | enumerated types | strukture | operatorji na bitih | shl shr | hash_ map | map | priority_ queue | |
I | 1.92 | 1.94 | 1.78 | 0.76 | 1.03 | 1.33 | 0.56 | 0.51 | 0.42 | 0.34 |
II | 1.94 | 1.94 | 1.94 | 1.09 | 1.44 | 1.53 | 0.96 | 1.09 | 0.94 | 0.68 |
III | 2.00 | 2.00 | 2.00 | 1.44 | 1.69 | 1.75 | 1.47 | 1.33 | 1.44 | 1.56 |
Tu pa je odstotek ljudi, ki so izbrali odgovor „da, dobro“:
Skupina | Katere od naštetih jezikovnih konstruktov in programerskih prijemov znaš uporabljati? | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
standardni vhod/izhod | datoteke | array 1-D | array 2-D | array (večdim.) | podprogram | rekurzija | kazalci | |
I | 91% | 64% | 82% | 67% | 55% | 67% | 41% | 21% |
II | 88% | 75% | 97% | 91% | 69% | 94% | 78% | 25% |
III | 100% | 94% | 100% | 100% | 88% | 100% | 100% | 44% |
Skupina | Katere od naštetih jezikovnih konstruktov in programerskih prijemov znaš uporabljati? | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
zanka for | zanka while | gnezdenje zank | enumerated types | strukture | operatorji na bitih | shl shr | hash_ map | map | priority_ queue | |
I | 94% | 94% | 84% | 33% | 44% | 56% | 21% | 16% | 12% | 11% |
II | 97% | 97% | 94% | 41% | 59% | 66% | 44% | 41% | 28% | 19% |
III | 100% | 100% | 100% | 62% | 75% | 75% | 67% | 60% | 56% | 69% |
Kako vpliva tvoje znanje matematike/angleščine na programiranje in učenje računalništva?
Skupina | Kako vpliva tvoje znanje matematike na programiranje in učenje računalništva? | ||
---|---|---|---|
zadošča mojim potrebam | občutim pomanjkljivosti, a se znajdem | je preskromno, da bi koristilo | |
I | 60 | 24 | 1 |
II | 23 | 11 | 2 |
III | 12 | 3 | 0 |
Skupina | Kako vpliva tvoje znanje angleščine na programiranje in učenje računalništva? | ||
---|---|---|---|
zadošča mojim potrebam | občutim pomanjkljivosti, a se znajdem | je preskromno, da bi koristilo | |
I | 78 | 7 | 0 |
II | 31 | 4 | 0 |
III | 15 | 1 | 0 |
Katere programske jezike obvladaš?
V anketnem obrazcu je bilo prostora za tri jezike; pri vsakem naj bi tekmovalec tudi navedel, koliko programov je že napisal v njem in kako dolg je bil najdaljši od njih. Spodaj za vsako skupino piše, koliko tekmovalcev je navedlo posamezni jezik in pri tem niti število programov ni bilo manjše od 10 niti dolžina najdaljšega programa ni bila manjša od 20 vrstic.
Jezik | Skupina | ||
---|---|---|---|
I | II | III | |
assembly | 1 | 0 | 0 |
bash | 0 | 1 | 0 |
basic | 0 | 1 | 0 |
C | 4 | 1 | 2 |
C# | 20 | 7 | 1 |
C++ | 32 | 16 | 14 |
C/C++ | 0 | 1 | 0 |
go | 0 | 1 | 0 |
HTML | 2 | 0 | 0 |
java | 16 | 10 | 5 |
JavaScript | 7 | 1 | 4 |
lua | 0 | 1 | 0 |
Matlab | 0 | 0 | 1 |
pascal | 11 | 3 | 1 |
PHP | 5 | 0 | 1 |
python | 36 | 25 | 10 |
R | 1 | 1 | 0 |
React Native | 1 | 0 | 0 |
ruby | 1 | 0 | 0 |
scratch | 2 | 1 | 0 |
swift | 1 | 1 | 0 |
V anketi je bila tudi rubrika za naštevanje morebitnih ostalih programskih jezikov, v katerih je tekmovalec tudi že kdaj programiral. Tu so navedli naslednje jezike:
Prva skupina:
- basic, C++, C#, C
- C okolje; HTML; CSS;
- C#
- C#
- C#, javascript
- C#, PHP
- C++
- C++, C#, PHP, javascript, lua, logo, C, prolog
- C++, python, javascript, swift
- C, C#, CSS, javascript
- C, C++, C#, ruby
- CSS, HTML
- da, typescript, java, pascal, C, javascript, PHP
- da, v C
- EV3 program
- HTML
- HTML
- HTML, CSS, PHP, javascript
- java
- javascript
- javascript
- javascript, Golang, assembly, PHP, C
- javascript, java
- MySQL
- Nekaj malega python.
- Node.js, lua, C++
- nope
- pascal
- PHP, C#
- PHP, java, swift
- PHP, javascript
- PHP, javascript...
- python
- python, java
- python, PHP, javascript, Visual Basic
- python, ruby
- scratch lol
- SQL, HTML, CSS, javascript, python
- V pythonu.
- VBA, VB, VBB, HTML
Druga skupina:
- assembler, C, javascript, C#, java, pascal, VBA, VB script
- bash, C#, C, typescript, assembly, lua
- C++, C, pascal, batch
- C++, ne tako obsežno
- C, C#, javascript
- C, C++, C#, VB.net, lua, forth, javascript
- C2, javascript, python, java
- HTML, C++, javascript, PHP
- ja
- javascript
- javascript, C#, C
- javascript, C++
- javascript, python, PHP, lua in še kakšen se najde
- jeziki za robotsko programiranje (Lego Mindstorms, Fischertechnik Robo...)
- lua, javascript
- niti ne
- pascal
- PHP
Tretja skupina:
- brainfuck, ruby
- C
- C, PHP, java, raptor, python, SQL; HTML, CSS (če tudi to štejete)
- Game Maker script, scratch, brainfuck
- java, C#
- javascript
- lua, R, C, jaavscript, GLSL
- Processing
- prolog, javascript
- python
- python, javascript (bom poskušal ne več)
- python, PHP
- swift
Programski jeziki v opisih nalog in v rešitvah
„V besedilu nalog trenutno objavljamo deklaracije tipov in podprogramov v pascalu, C/C++, C#, pythonu in javi. Ali razumeš kakšnega od teh jezikov dovolj dobro, da razumeš te deklaracije v besedilu naših nalog? Ali bi raje videl, da bi objavljali deklaracije (tudi) v kakšnem drugem programskem jeziku?“
Skupina | Ali razumeš deklaracije v besedilu nalog (v pascalu, C/C++, pythonu in javi)? Ali predlagaš (še) kak drug jezik? | So ti prišle deklaracije v pythonu kaj prav? | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
Da | Ne | Da | Ne | |||
Število | Predlogi | Število | Predlogi | |||
I | 70 |
| 10 |
| 25 | 47 |
II | 29 |
| 2 | 11 | 17 |
„V rešitvah nalog trenutno objavljamo izvorno kodo v C++, v prvi skupini pa tudi v pythonu. Ali razumeš C++ dovolj dobro, da si lahko kaj pomagaš z izvorno kodo v naših rešitvah? Ali bi raje videl, da bi izvorno kodo rešitev pisali v kakšnem drugem jeziku? Če da, v katerem?“
Skupina | Ali razumeš izvorno kodo v rešitvah (v C++)? Ali predlagaš (še) kak drug jezik? | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
Da | Ne | (Prazno) | ||||
Število | Predlogi | Število | Predlogi | Število | Predlogi | |
I | 63 |
| 14 |
| 8 | |
II | 22 |
| 9 |
| 5 | |
III | 16 |
| 0 | 0 |
Vprašanje za tekmovalce 3. skupine: „Letos v 3. skupini podpiramo reševanje nalog v pascalu, C, C++, C#, javi in pythonu. Bi rad uporabljal kakšen drug programski jezik? Če da, katerega?“
- Diagrami poteka bi bili kar v redu.
- prolog
Dokler na to vprašanje odgovarjajo le troli, lahko verjetno sklepamo, da je sedanji nabor jezikov kar primeren :)
Prva skupina
Mnenje o nalogah:
Naloga | Zahtevnost naloge | Povprečna zahtevnost | Točke | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
prelahka | lahka | primerna | težka | pretežka | ne vem | > 0 točk | povprečje | mediana | ||
1. Smučarski užitki | 0 | 15 | 44 | 10 | 4 | 4 | 3.04 | 97 | 9.6 | 10 |
2. Razmazani seznam | 1 | 4 | 32 | 26 | 6 | 5 | 3.51 | 69 | 6.2 | 5 |
3. Veriga | 0 | 3 | 16 | 30 | 22 | 4 | 4.00 | 62 | 5.1 | 1 |
4. Jezero | 2 | 22 | 36 | 10 | 2 | 4 | 2.91 | 96 | 10.1 | 10 |
5. Stolpci in vrstice | 0 | 1 | 21 | 29 | 16 | 7 | 3.90 | 59 | 5.5 | 3 |
Opomba: „> 0 točk“ je število tekmovalcev, ki so pri tej nalogi dobili več kot 0 točk.
Pri vsaki nalogi je možnih 20 točk.
Za potrebe računanja povprečja smo mnenja o zahtevnosti prevedli v števila takole:
prelahka = 1, lahka = 2, primerna = 3, težka = 4, pretežka = 5.
Naloga | Vzela je (ali: bi) preveč časa | ||
---|---|---|---|
da | ne | ne vem | |
1. Smučarski užitki | 12 | 46 | 17 |
2. Razmazani seznam | 20 | 40 | 12 |
3. Veriga | 37 | 19 | 15 |
4. Jezero | 5 | 52 | 15 |
5. Stolpci in vrstice | 27 | 24 | 20 |
Naloga | Dolžina besedila | Razumljivost besedila | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
prekratko | primerno | predolgo | povprečje* | razumljivo | težko razumljivo | nerazumljivo | povprečje* | |
1. Smučarski užitki | 1 | 66 | 9 | 2.11 | 50 | 24 | 0 | 1.32 |
2. Razmazani seznam | 3 | 56 | 14 | 2.15 | 38 | 24 | 10 | 1.61 |
3. Veriga | 1 | 58 | 15 | 2.19 | 46 | 20 | 7 | 1.47 |
4. Jezero | 0 | 65 | 10 | 2.13 | 61 | 10 | 2 | 1.19 |
5. Stolpci in vrstice | 2 | 60 | 8 | 2.09 | 54 | 10 | 4 | 1.26 |
* Povprečja smo računali tako, kot da ima prvi možni odgovor vrednost 1, drugi 2 in tretji 3.
Naloga | Naloga je bila | |||
---|---|---|---|---|
zanimiva | dolgočasna | že znana | povprečna | |
1. Smučarski užitki | 41 | 4 | 1 | 28 |
2. Razmazani seznam | 42 | 12 | 2 | 17 |
3. Veriga | 45 | 12 | 0 | 10 |
4. Jezero | 48 | 3 | 4 | 17 |
5. Stolpci in vrstice | 46 | 8 | 1 | 13 |
Naloga | Si jo rešil? | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
nisem (zmanjkalo časa) | nisem (zmanjkalo volje) | nisem (zmanjkalo znanja) | delno (zmanjkalo časa) | delno (zmanjkalo volje) | delno (zmanjkalo znanja) | rešil v celoti | |
1. Smučarski užitki | 0 | 2 | 2 | 1 | 3 | 10 | 58 |
2. Razmazani seznam | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 | 11 | 44 |
3. Veriga | 10 | 9 | 22 | 6 | 4 | 11 | 27 |
4. Jezero | 0 | 0 | 3 | 3 | 2 | 15 | 53 |
5. Stolpci in vrstice | 10 | 5 | 14 | 8 | 4 | 14 | 26 |
Naloga | Katera naloga ti je bila najbolj všeč? | Katera naloga ti je bila najmanj všeč? |
---|---|---|
1. Smučarski užitki | 17 | 7 |
2. Razmazani seznam | 10 | 13 |
3. Veriga | 7 | 21 |
4. Jezero | 28 | 4 |
5. Stolpci in vrstice | 10 | 21 |
Mnenja o 1. nalogi (Smučarski užitki)
- [na vrhu strani je napiasl: "Odpoved računalnikov je zelo otežila reševanje"]
- Input pri nalogi se mi je sprva zdel nekoliko nerazumljiv -> lahko bi bil bolje pojasnjen.
- Ker je PC crashal.
- Malo nerazumljiva navodila.
- Navodila za vse naloge preveč ovinkarijo, samo skrajšaj, povej cilj in konec.
- Ne vem pa, če je prav.
- Ne štekam, kaj hočte od mene. Znat brat vhode al pisat algoritme? [Bolj to drugo, zato so tudi v navodilih primeri branja s standardnega vhoda.]
- Perfektna.
- Zanimiva, ker bi bila lahko celo uporabna v vsakdanjem življenju.
- Zelo mi je bila všeč.
Mnenja o 2. nalogi (Razmazani seznam)
- Bolje razložite naslednjič. Potreboval sem 15 min za razumevanje in zaradi nje nisem uspel dokončati 5. naloge.
- Isto kot prej [pri prvi nalogi je pisal o tem, da navodila preveč ovinkarijo].
- Ko sem izpisal program, sem se spomnil enega bolj ustreznega algoritma z enodimenzionalno tabelo namesto dvedimenzionalne, da se mi ga ne da napisati še enkrat.
- Ne vem, če je prav.
- Ne vem, če sem razumel navodila v celoti :)
- Ni dinamičnih tabel v javi => težje rešljiva. [Ampak saj tabel pri tej nalogi sploh ne potrebuješ, ker moraš rezultate tako ali tako izpisovati sproti...]
- Tole razumeti je Sizifovo delo, upam, da je vseeno nekako uspelo.
Mnenja o 3. nalogi (Veriga)
- Isto kot pri prejšnji [tam pravi, da navodila preveč ovinkarijo].
- Kaj naredi funkcija PremakniZapornico, je bilo malo nejasno.
- Konstantno brisanje, pisanje etc. traja veliko dlje na papirju.
- Ne poznam niti ene funkcije, ki bi mi pri tem pomagala.
- Ne vem, če je prav.
- Poskusila sem rešiti celo in program sem napisala do konca, vendar sem zaradi pomanjkljivega znanja nalogo rešila malo drugače.
- Za prvo skupino pretežka.
- Zmedle so me dodane funkcije.
Mnenja o 4. nalogi (Jezero)
- Dejansko naloga, ki je povezana z navadnim življenjem; super.
- Ne vem še, če je prav.
- Prelahka. [Zakaj je potem zgoraj obkljukal "lahka" namesto "prelahka"?...]
- Prvi del je bil prelahek.
- Ta naloga je bila jedrnata. Meni bližje tudi tip naloge.
- Vedno je zanimiv tak tip nalog, kjer je treba napisti program, ki komunicira z zunanjim svetom (kot v tem primeru dviganje oz. spuščanje zapornic).
- Zelo razumljiva in zanimiva. Všeč mi je.
Mnenja o 5. nalogi (Stolpci in vrstice)
- Najtežja, najbolj sem občutil pomanjkanje določenih znanj.
- Ne vem, kako bi rešil.
- Nisem rešil, ker je nisem videl, dokler nisem zdaj prebral ankete.
- Predolgo traja.
- Sicer v redu naloga, ampak se mi zdi preveč obsežna.
- Take naloge so prave, potrebujemo izziv.
- To, da AA ne pomeni 2, ampak 27, sem ugotovil šele po tem, ko sem jo končal... ups
Kolikokrat si se že udeležil kakšnega tekmovanja iz računalništva pred tem tekmovanjem?
- 0x
- 0x
- 0x
- 0x
- 0x
- 0x
- 0x
- 0x
- 0x
- 0x
- 0x
- 0x
- 0x
- 0x
- 0x
- 0x
- 0x
- 0x
- 0x
- 0x
- 0x
- 0x
- 0x
- 0x
- 0x
- 0x
- 0x, zdaj prvič
- 1.
- 1x
- 1x
- 1x
- 1x
- 1x
- 1x
- 1x
- 1x
- 1x
- 1x
- 1x
- 1x
- 1x
- 1x
- 1x
- 1x
- 1x
- 1x (če šteje Bober)
- 2017
- 2x
- 2x
- 2x
- 2x
- 2x
- 2x
- 2x
- 2x
- 2x
- 2x
- 2x
- 2x
- 2x
- 2x
- 2x
- 2x
- 2x
- 2x
- 2x
- 3x
- 3x
- 3x
- 3x
- 4x
- 4x
- 4x
- 5-6x
- 5x
- Bober 4x, RTK zdaj prvič
- nikoli
- nikoli
- nikoli
- nikoli
- prvič
- samo šolsko
Katerega leta si se udeležil prvega tekmovanja iz računalništva?
- 2011
- 2014
- 2015
- 2015
- 2015
- 2015
- 2016
- 2016
- 2016
- 2016
- 2016
- 2017
- 2017
- 2017
- 2017
- 2017
- 2017
- 2017
- 2017
- 2018
- 2018
- 2018
- 2018
- 2018
- 2018
- 2018
- 2018
- 2018
- 2018
- 2018
- 2018
- 2018
- 2018
- 2018
- 2018
- 2018
- 2018
- 2019
- 2019
- 2019
- 2019
- 2019
- 2019
- 2019
- 2019
- 2019
- 2019
- 2019
- 2019
- 2019
- 2019
- 2019
- 2019
- 2019
- 2019
- 2019
- 2019
- 2019 (Bober)
- 208
- lani
- letos
- letos
- letos
Najboljša dosedanja uvrstitev na tekmovanjih iz računalništva (kje in kdaj)?
- 1. mesto na FIT 2018
- 1. šolsko logo programiranje
- 1., Krško
- 1., marec 2019 ZOTKS
- 2. mesto na državnem tekmovanju iz Scratch programiranja
- 2018
- 2018, 28. mesto, prva skupina
- 3. mesto
- 34, to
- 79. mesto na istem tekmovanju lani
- 84. mesto 2018
- ?
- ACM tekmovanje iz računalništva, 2018
- Bober, 1. mesto 2017 in 2018
- Bober, 2019, zlato priznanje
- Bober, 8. razred, zlato priznanje.
- bronasto na šolskem tekmovanju Bober
- državno danes
- FIT - 2. mesto - ZOTKS 2019
- FIŠ, začetek 2019
- Krško, lansko leto
- lani 7. mesto ACM
- Ljubljana, 9. 3. 2019
- Na ZOTKinem tekmovanju, 2019
- ne spomnim se
- ne vem
- Ne vem, na bobru sem tekmoval, ampak se nisem uvrstil naprej.
- nikjer
- nikoli
- predzadnji
- prva četrtina (2017, 2019)
- prvo mesto na Bobru (2018)
- Scratch 2016, 2. mesto
- srebrno RTK, 2018
- to tekmovanje, 8. mesto
- Uvrstitev na državno tekmovanje 9. 3. 2019.
- v Ljubljani, 20.+ mesto
- ZOTKS, 2016, tekmovanje v pascalu za OŠ, 2. mesto
- šolsko
- šolsko tekmovanje, 6. mesto?
Koliko časa že programiraš?
- 1 leto
- 1 leto
- 1 leto
- 1 leto
- 1 leto
- 1 leto
- 1 leto
- 1,5 leta
- 1,5 leta
- 2 leti
- 2 leti
- 2 leti
- 2 leti
- 2 leti
- 2 leti
- 2 leti
- 2 leti
- 2 leti
- 2 leti
- 2 leti
- 2 leti
- 2 leti
- 2 leti
- 2 leti
- 2 leti
- 2 letna
- 2017
- 3 [najbrž leta]
- 3 leta
- 3 leta
- 3 leta
- 3 leta
- 3 leta
- 3 leta
- 3 leta
- 3-4 leta
- 4 [najbrž leta]
- 4 [najbrž leta]
- 4 [ne piše, česa]
- 4 leta
- 4 leta
- 4 leta
- 4 leta
- 4 leta
- 4 leta
- 4 leta
- 4 leta
- 4 leta
- 4 leta
- 4 leta
- 4 mesece
- 5 let
- 5 let
- 5 let
- 5 let
- 5 let
- 5 let
- 5 let
- 5-6 let
- 6 [najbrž let]
- 6 [ne piše, česa]
- 6 let
- 6 mesecev
- 6 mesecev
- 6 mesecev
- 7 let
- [nečitljivo; mogoče: "preveč"]
- leto in pol
- leto in pol
- od 8. r. OŠ [zdaj pa je v 4. letniku]
- od 8. razreda [zdaj pa je v 2. letniku]
- od leta 2015, torej 4 leta
- od septembra [zdaj pa je marec, torej približno 7 mesecev]
- od začetka šolskega leta
- par let
- pol leta
- pol leta
- pol leta
- pol leta
- pol leta
- pol leta
- prvo leto
Zakaj si se odločil(a) sodelovati na tem tekmovanju?
- Da bi dosegel srebrno priznanje.
- Da bi se naučil kaj novega.
- Da malo preizkusim svoje zmožnosti in se pri tem tudi zabavam.
- Da preizkusim svoje znanje.
- Da preizkusim svojo logiko in znanje programiranja.
- Da preverim svoje znanje programiranja.
- Da preverim svoje znanje.
- Da preverim svoje znanje.
- Da pridobim izkušnje in da si postavim izziv.
- Da se izkažem v programiranju.
- Da se preizkusim v znanju programiranja.
- Hočem nagrado LOL
- Izziv.
- Ker bi rad nadgradil znanje, videl, koliko znam, in dobil izziv za reševati.
- Ker hodim na programiranje (se učim programirati).
- Ker je to pametno.
- Ker je zabavno.
- Ker je zanimivo.
- Ker me je mentor prijavil.
- Ker me je prijavila mentorica.
- Ker me je zanimalo, kako je.
- Ker me programiranje zanima, veseil in mi predstavlja izziv.
- Ker me programiranje zelo veseli.
- Ker me zanima programiranje.
- Ker me zanima programiranje.
- Ker me zanima, kam se lahko uvrstim.
- Ker mi je informatika všeč.
- Ker mi je programiranje všeč.
- Ker mi je programiranje všeč.
- Ker mi je tako naročil mentor in ker sem po šolskem tekmovanju ugotovila, da je kar zanimivo.
- Ker mi je všeč programiranje.
- Ker mi je všeč.
- Ker mislim, da lahko kaj osvojim.
- Ker rad programiram in mi je zanimivo.
- Ker rad programiram.
- Ker rad programiram.
- Ker se zanimam za programiranje.
- Ker sem hotel videti, kako izgleda.
- Ker sem se nanj uvrstil po šolskem predizboru.
- Ker sem se nanj uvrstil.
- Ker sem v razredu najboljši v programiranju in me programiranje navdušuje.
- Ker sem želel izkusiti, kako poteka tekmovanje, v upanju na boljše rezultate v prihodnosti.
- Ker so mi 2 dneva pred njim povedali, da sem prijavljena.
- Ker YOLO.
- Ker znam dobro programirati, programiran dolgo časa.
- Ker želim videti, kako dober sem.
- Mentor.
- Ne vem.
- Ne vem.
- Povabilo mentorja.
- Preizkusim znanje, uživam v izzivih.
- Profesor.
- Promocijski material.
- Rad bi se preživljal s programiranjem.
- Saj me programiranje zanima.
- Za dobivanje izkušenj.
- Za hec.
- Zakaj ne bi?
- Zakaj pa ne.
- Zanima me programiranje.
- Zanimiva izkušnja.
- Zaradi zanimanja.
- Zato, ker je profesorica priporočala.
- Želja profesorice.
Česa si se na tem tekmovanju naučil(a)?
- (1) Da se še moram dosti naučiti. (2) Logičnega razmišljanja.
- Bolje logično razmišljati.
- Da je programiranje na list papirja bedno.
- Da je treba za [nekaj nečitljivih besed] več časa.
- Da je za nekatere rešitve potrebno misliti zunaj okvirja.
- Da kar nekaj znam, a dosti stvari še ne znam.
- Da moram več vaditi.
- Da ne smem preveč zaupati tolažbam, da računalnik ne bo crknil (hecam se); da je programiranje bolj zabavno, kot sem mislil.
- Da ne znam prav veliko.
- Da ni vsako tekmovanje dobro organizirano.
- Da računalniki na tem študiju niso zanesljivi.
- Da se imam še dosti za naučiti.
- Da se moram prihodnjič bolj pripraviti.
- Da se moram še malo naučiti.
- Da se rabim še veliko naučiti o programiranju.
- Da, ne vem tako veliko, kot sem mislil.
- Dodatno znanje o tem, kako idejo zapisati v programerskem [sic] jeziku.
- Hitro pisati.
- Hitrosti.
- Kako razmišljati na bolj odprt način.
- Kako razmišljati pravilno.
- Malo o decimalnih številih, načrtovanje na papirju.
- Ne vem.
- Ne vem.
- Ne.
- Nekaterih novih funkcij za delo z nizi podatkov.
- Niečsar.
- Nič novega.
- Nič.
- Nič.
- Nič.
- Nič.
- Nič?
- Ničesar, razen potrpljenja.
- Ničesar.
- Ničesar.
- Novega načina, kako se programira.
- Pisanja komentarjov.
- Potrpežljivosti in programiranja na papir.
- Potrpljenja in hitrejšega pisanja na roko.
- Pretvarjati črke v števila.
- Preveč stvari.
- Programirati na papir.
- Python.
- Različnih načinov razmišljanja.
- Reševanja nalog in izpopolnjevanja algoritmo.
- Samostojnega razmišljanja.
- Utrdil sem že obstoječe znanje.
- Vedno naredi najprej idejo.
- Veliko.
- Več programiranja.
- Vztrajati pri znanju.
- Zaenkrat še nič.
Ali je udeležba na tem tekmovanju potrdila ali spremenila kakšne od tvojih pogledov na računalništvo?
- [podčrtal je "potrdila"]
- Da, potrdila.
- Da.
- Da.
- Da.
- Da.
- Da.
- Ja, srečal sem več ljudi, ki delijo strast za računalništvo.
- Ne še...
- Ne, še vedno se mi zdi zanimivo.
- Ne.
- Ne.
- Ne.
- Ne.
- Ne.
- Ne.
- Ne.
- Ne.
- Ne.
- Ne.
- Ne.
- Ne.
- Ne.
- Ne.
- Ne.
- Ne.
- Ne.
- Ne.
- Ne.
- Ne.
- Ne.
- Ne.
- Ne.
- Ne.
- Ne.
- Ne.
- Ne.
- Ni spremenila.
- Niti ne.
- Nič ni spremenila.
- Nič posebnega.
- Odkril sem, da bom moral še veliko vaditi.
- Ostalo je enako.
- Potrdila - da je v tem prihodnost.
- Potrdila je, da je zahtevno.
- Potrdila, da me to veseli.
- Potrdila.
- Potrdila.
- Potrdila.
- Potrdila.
- Potrdila.
- Potrdilo poglede.
- Pozitivno.
- Problemi so lahko veliko bolj kompleksni, kakor se zdijo.
- Programiranje je lahko zelo zahtevno.
- Večinoma jih je potrdila.
- Vsakič dobiš malo izkušenj.
Ali bi udeležbo na tem tekmovanju priporočil(a) tudi drugim dijakom/dijakinjam? Zakaj oz. zakaj ne?
- Bi jo priporočal, saj se naučiš marsikaj novega.
- Bi priporočil, ker je zanimivo.
- Bi, ker je bilo fajn.
- Bi, saj menim, da je programiranje pomembna veščina, ki bi jo moral osvojiti vsak, saj bi si tako lahko pomagal pri reševanju raznih problemov; na tekmovanju pa se preizkusil.
- Bi. Ker je zanimivo pogledati naloge.
- Da, da se preizkusijo v malo težjih nalogah.
- Da, da se preizkusiš v znanju.
- Da, da tekmujejo.
- Da, da vidijo, da programiranje ni samo dolgočasno sestavljanje spletnih strani.
- Da, da vidijo, koliko znajo.
- Da, je dobra izkušnja.
- Da, ker je dobra izkušnja, ampak so naloge pretežke. 1. skupina bi morala imeti lažje naloge.
- Da, ker je dobro za dopolnjevanje znanja.
- Da, ker je super za treniranje možgančkov.
- Da, ker je tekmovanje zanimivo, poučno...
- Da, ker je zanimivo in vidiš, kje s svojim znanjem si.
- Da, ker je zanimivo.
- Da, ker je zanimivo.
- Da, ker lahko na tak način preveriš svoje znanje.
- Da, ker pač zakaj ne bi šel?
- Da, ker pridobiš nove izkušnje in lahko vidiš, koliko si trenutno zmožen.
- Da, ker se lahko naučiš nekaj novega.
- Da, ker se marsičesa naučiš.
- Da, ker se mi zdi dober način za učenje in utrjevanje programiranja.
- Da, ker se splača videti težavnost nalog in svoje sposobnosti.
- Da, ker so težje in bolj zanimive naloge, kot se jih dela v šoli.
- Da, ker če ti je všeč informatika, je tekmovanje zabavno.
- Da, mislim, da tukaj razvijamo različne vrste razmišljanja in to je dobro. Pomaga pri matematiki.
- Da, saj imaš možnost videti, kje natančno se nahajaš po lestvici znanja.
- Da, saj je zanimiva izkušnja in za pridobivanje znanja.
- Da, saj je zanimivo doživetje.
- Da, saj je zanimivo zaradi nove izkušnje.
- Da, saj s tem preizkusijo svoje znanje.
- Da, saj se lahko na teh tekmovanjih izkažeš in veliko naučiš.
- Da, saj se veliko naučiš.
- Da, saj uporabljaš znanje, ki ti lahko pride še zelo prav.
- Da, tudi če ničesar ne osvojiš, je dobro za vajo.
- Da, vendar le tistim, ki že programirajo, sicer je pretežko.
- Da, vsa temovanja so zanimiva.
- Da, za tiste, ki želijo programirati, so na voljo odlične naloge.
- Da, zelo močno.
- Da, če jih to zanima, drugače nima smisla.
- Da, če programirajo dolgo, naloge so še kar težke.
- Da.
- Da.
- Da.
- Da. Ker je zanimivo.
- Da; ni prezahtevno (ne rabiš dosti teoretičnega znanja). Ne: računalniški sistem se je sesul.
- Ja, da vidijo, koliko so sposobni narediti.
- Ja, dobra organizacija, izzivalne naloge, s katerimi lahko preveirš svoje znanje in odkriješ svoje luknje.
- Ja, ker ima zanimive naloge.
- Ja, ker je zabavno.
- Ja, ker se ne ocenjuje le izhod.
- Ja, naloge so zanimive in naučiš se nekaj novega, tudi če ne zmagaš.
- Ja, saj se mi je zdelo zanimivo.
- Ja, zelo zanimivo.
- Ker je zanimivo.
- Ne vem.
- Ne vem.
- Ne.
- Priporočil bi ga zaradi zanimivih nalog in da malo vidijo, kje so v znanju.
- Če ni bil na šolskem, ne, ker potem je velika verjetnost, da nič ne bo znal.
- Če želijo delati na zahtevnejših nalogah, jim priporočam.
Kakršne koli druge pripombe in predlogi. Kaj bi spremenil(a), popravil(a), odpravil(a) ipd., da bi postalo tekmovanje zanimivejše in bolj privlačno?
- Besedilo [nečitljivo] bi lepše [nečitljivo].
- Bolj razumljive naloge, ampak bilo je kar v redu.
- Boljše nagrade.
- Boljše naloge.
- Brez pripomb.
- Da bi vse potekalo nemoteno, saj so računalniki nehali delovati.
- Da lahko compilamo svoje programe.
- Da v I. skupini ne bi bile vse naloge "opiši program" (misliti bi bilo, da ne bodo - glede na razpis).
- Delujoči računalniki.
- Delujoči server prosim.
- Dodal bi možnost zaganjanja programa.
- Ležejše [sic] naloge.
- Manj nalog z več podnalogami.
- Možnost poganjanja in testiranja programov.
- Naloge iz resničnega sveta.
- Namesto Linux ali drugih OS bi namestil Windows in programiral na normalnih IDE kot CodeBlocks ali DevC++.
- Ne, nisem upal testirati kode.
- Ne.
- Ne.
- Ne.
- Ne.
- Ni pripomb.
- Nič. V redu je.
- Poizkus, da zaženemš sam program.
- Popravil bi računalnike.
- Popravil delovanje računalnikov.
- Računalnik - da ne bi crknil :)
- Računalnik.
- Računalniki.
- Reševanje na računalnikih.
- Sistem za oddajo na računalnikih bi lahko vsaj delal 50% časa.
- Strežnike na računalnikih.
- Tehnične nevšečnosti.
- Več časa za reševanje.
- Vključena malica, ne samo kosilo, ter boljši promocijski material.
- Vse je OK.
- Vse je v redu.
- Vse v redu, nič.
Kaj ti je bilo pri tekmovanju všeč?
- Da je pač programersko tekmovanje.
- Da ni bilo računalnikov in je zato bilo zelo tiho.
- Da sem pridobil znanje.
- Da si lahko izpišem sintakso pred začetkom.
- Da smo dobili vrečke iz blaga.
- Da so bile naloge dovolj zahtevne in primerne.
- Da so bili vmes tudi matematični problemi.
- Fakulteta.
- Kosilo.
- Lepa šola.
- Naloga 4.
- Naloge ja, tekmovanje ne.
- Naloge, organizacija.
- Naloge.
- Naloge.
- Naloge.
- Naloge.
- Naloge.
- Navodila za naloge.
- Organizacija dela in sam potek.
- Organizacija.
- Organiziranost.
- Ostalo
- Pisanje s kemikom, ki je gladek.
- Prijazno okolje, dobri stoli.
- Prostor, organizacija.
- Prvih 10 minut pisanja na računalnik.
- Stavba Fakultete ter malica.
- Težavnost nalog.
- Težavnost nalog.
- Upam, da mi bo hrana, in te nalogice so zabavne.
- V redu je bilo.
- Večinoma vse, ker se je šlo o informatiki.
- Videl sem, da tudi punce delijo strast do računalnikov.
- Vrste nalog in način razmišljanja.
- Vse, vendar smo predolgo zjutraj čakali.
- Vse.
- Vse.
- Zahtevnost nalog.
- Zahtevnost.
- Zanimiv zziv.
- Zanimive naloge, da vidim, na katerih področjih moram še delati.
- Zanimive naloge, ki so mi bile tudi v izziv.
- Zanimive naloge.
- Zastonj hrana, še kar zanimive naloge.
- Zelo.
- Šola.
Kaj te je najbolj motilo?
- [narisal je puščico k "vendar smo predolgo zjutraj čakali" pri prejšnjem vprašanju]
- Da je bila mreža nestabilna in sem moral pisati na roke...
- Da je bila ura za mano.
- Da je oddajanje nalog preko računalnika nehalo delovati.
- Da ni delal strežnik.
- Da nisem mogla pisati na računalniku in nisem mogla pogledati sintakse.
- Da niso delali računalniki.
- Da računalnik ne deluje.
- Da računalniki niso delali.
- Da računlniki niso delali.
- Da so nekatera besedila pretežka.
- Da so odpovedali računalniki.
- Da so računalniki nehali delati.
- Da so računalniki zmrznili in smo morali pisati na list papirja.
- Da so se računalniki sesuli med tekmovanjem in smo morali pisati na papir.
- Da večine "namigov" in pomoči ne razumem.
- Lahko bi edino računalniki delali.
- Malo časa.
- Moje neznanje :/
- Naloge.
- Napake.
- Nedelovanje računalnikov :(, zamenjano okolje (lanska virtualka mi je bila ljubša.
- Nedelovanje računalnikov, pogosta hoja nadzornikov v in izven učilnice.
- Nedelovanje računalnikov.
- Nedelovanje računalnikov.
- Nedelujoči računalniki.
- Nedelujoči računalniki.
- Nedelujoči računalniki.
- Ni delal računalnik.
- Ni malice.
- Ni ure.
- Nisem upal testirati in pisal sem na roko.
- Nič.
- Nič.
- Nič.
- Okvara računalnikov.
- Organizacija, ker za mojega prijatelja ni bilo prostora v učilnici in ker nimate v redu računalniškega sistema.
- Otroci, ki so se zunaj igrali in kričali, ampak to ni za brige, naj se zabavajo.
- Pisanje na papir.
- Pisanje na papir.
- Pomanjkanje možnosti testiranja programa.
- Prekinjen server.
- Prevelik apomembnost znanja pisanja programov (za I. skupino bi bila bolj primerna psevdokoda).
- Preveč nalog, premalo časa, reševanje na papir.
- Računalnik ni delal.
- Računalnik ni delal.
- Računalnik zraven mene, ki je ves čas ropotal [ena beseda nečitljiva], bil sem lačen.
- Računalnik.
- Računalniki niso delali ter sem moral pisati na papir.
- Ročno pisanje.
- Težke naloge.
- Tisk na svinčnikih, ki smo jih dobili, je rahlo postrani.
- To, da je računalnik crknil.
- To, da računalniki niso delovali.
- To, da so se računalniki sesuli.
Če imaš kaj vrstnikov, ki se tudi zanimajo za programiranje, pa se tega tekmovanja niso udeležili, kaj bi bilo po tvojem mnenju treba spremeniti, da bi jih prepričali k udeležbi?
- Bolj oglaševati na gimnazijah.
- Imam vrstnika, ki se tekmovanja ni udeležil zaradi nekoliko preslabega rezultata na šolskem tekmovanju. Morda bi lahko rahlo spustili omejitev za državno tekmovanje.
- Lažje naloge bi morale biti.
- Lažje naloge.
- Ležejše naloge in nagrade.
- Malo več se bodo morali naučiti programiranja.
- Največji problem je, da vzame celo soboto, ko imamo že v rednem programu dosti dela.
- Ne vem, ker se jim ne da.
- Ne vem.
- Ne vem.
- Ne vem.
- Ne.
- Nimam.
- Nič.
- Nič.
- Nič.
- Nič.
- Nič.
- Nič?
- Njihov pogled na programiranje.
- Njihova odločitev.
- Njihovo lenobo in nezagretost.
- Njihovo znanje o programiranju.
- Oglaševanje na šolah.
- Samo pogum morajo zbrati.
- Tekmovanje je v trenutnem stanju dovolj zanimivo in ne potrebuje sprememb.
- Tekmovanje na dan šolskega pouka - marsikdo pravi, da bi se ga udeležil, če ne bi bilo v soboto.
- Težavnost nalog.
- Traja predolgo.
- Več reklame.
- Večja možnost za priznanje, glede na mojega sošolca, vendar pa je to malo mogoče.
- Večja promocija.
- Večje zavedanje, da to tekmovanje obstaja.
- Vsi v moji skupini smo se udeležili.
- Vsi, ki jih zanima, so prišli.
- Šolsko tekmovanje ne bi bilo petek popoldne.
- Čas tekmovanja.
Kakšno je bilo tvoje mnenje o sistemu za oddajanje odgovorov prek računalnika?
- Amazing.
- Amm v redu, dokler je preko računalnika in ne na list *khm*. Dokler je sistem delal, sem bil presenečen na profesionalnost izvedbe.
- Bi bilo dobro (bolje od papirja), če bi delalo.
- Bi bilo veliko bolj fino kot letošnje pisanje na papir :(
- Bi blo fajn, če bi ta opcija delovala.
- Bil je super, dokler ni crknil.
- Bilo bi preprosto, če ne bi bilo nestabilno.
- Boljši kot reševanje na papir.
- Da ne deluje.
- Dober je :)
- Dober je, vendar morajo računalniki delovati.
- Dobro,
- Dobro, všeč mi je.
- Dobro, če se ne sesujejo vsi računalniki med tekmovanjem...
- Dobro.
- Dobro.
- Dobro.
- Freeza.
- Je boljše kot na papirju.
- Kar kul.
- Lahko bi imel i boljše urejevalnike. Ko zaprem okno, me odjavi iz spletne strani.
- Lani (2018) je bilo dobro, brez pritožb, letos pa...
- Lani je bilo super...
- Na žalost ni delal.
- Naj ne zamrzne. Dodajte compiler. Ostalo je v redu.
- Ne bi vedel. Zdi se mi bolj efektivno kot pisanje.
- Ne dela, pomanjkljiv urejevalnik.
- Ne dela.
- Ne poznam sistema, saj niso delali računalniki.
- Ne vem, ker je crknilo.
- Ne vem, ni mi ga uspelo uporabiti, ker ni delalo.
- Nehal je delovati sredi tekmovanja.
- Ni delalo popolnoma nič, ampak bi si želel, da bi lahko oddajali preko računalnika.
- Ni delalo.
- Ni delalo.
- Ni delovalo.
- Ni dovolj pregledno in občasno NE DELA!
- Ni ga bilo!!!
- Ni mi všeč, da ne morem testirati.
- Ni potrebno, lahko je pisanje na računalniku ali na listu, rezultat bo še vedno enak edini bonus je pregledovanje, ki je olajšano.
- Nisem uporabil.
- Nismo morali, ker ni delalo.
- Odlično [kljukica]
- OK.
- Računalniki so zelo počasni in crkujejo, drugače je super.
- Se strinjam in mi koristi.
- Sesul se je, in raje pišem na papir, hvala.
- Sistem je dober, ...
- Sistem je odličen, kadar deluje.
- Slabo, saj je naenkrat vse nehalo delovati.
- Slabo, saj ni delovalo.
- Slabo, sredi tekmovanja se je zaustavilo in prisililo ostale tekmovalce, da so pisali kodo na list.
- Solidno, še vedno je list boljši.
- Super (ampak so crknili po 5 minutah).
- Super.
- Tekmovalcem je lažje pisati in oddajati.
- V redu, razen tega, da je zmrznil sistem.
- V redu, vendar bi bilo potrebno poskrbeti, da sistem in mreža dobro delujeta. Da ne crasha!
- V redu.
- V redu.
- Veliko bolje kot na papirju, če bi delovalo.
- Zdi se mi veliko lažje.
- Zelo slabo, v učilnici so računalniki crashali in smo morali celotno uro reševati na list, kar ni pošteno. [Pošteno pravzaprav je bilo, saj so imeli enake težave tudi v drugih učilnicah. Je pa seveda zelo neugodno, da smo te težave sploh imeli :(]
- Šteka. Ni delalo.
Katera naloga ti je bila najbolj všeč in zakaj?
1. naloga (Smučarski užitki)
- [nečitljivo; mogoče "znam"]
- Ker je bila izzivalna, a mi jo je uspelo rešiti.
- Ker je bila najlažja.
- Ker je bilo najmanj besedila.
- Ker mi jo je vsaj uspelo rešiti.
- Ker ni bila tako težka.
- Lahka.
- Preprosta za razumeti.
- Preprosta.
2. naloga (Razmazani seznam)
- Edina, ki sem jo zares znala rešiti.
- Je bila najlažja.
- Ker je tricky.
- Najbolj matematična in najbolj zanimiva.
- Najbolj razumljiva, dovolj znanja, da jo lahko rešim.
- Zdela se mi je zanimiva.
3. naloga (Veriga)
- Ker je bilo težko odkriti rešitev zanjo.
- Ker je bilo zanimivo iskati algoritem s podanimi omejitvami (da nismo smeli celo besedilo zapomniti v pomnilniku).
- Ker je nisem do konca rešil na način, da ne prebereš vsega v pomnilnik.
- Rad delam s karakterji.
4. naloga (Jezero)
- Ker je bila najbolj razumljiva.
- Ker je bila najlažja.
- Ker je bila najlažja.
- Ker je bila razumljiva.
- Ker je bila zanimiva, ne pretežka.
- Ker je uporabna v življenju.
- Ker je uporabna.
- Ker je vsakdanji primer iz življenja.
- Ker mi je šla najbolje.
- Ker vpeljuje realen primer.
- Naloga je zahtevala moj tip reševanja.
- Ni bila pretežka in ne prelahka.
- Piše med ostalimi komentarji o nalogi. [= da je povezana z navadnim življenjem]
- Predstavljen je resnični problem.
- Saj je bila najbolj primerna.
- Super ideja.
- Vsadanja.
- Všeč mi je.
- Zanimiva, razumljiva…
- Zaradi prikaza praktične uporabe programiranja in dokaj zanimive zgodbe.
- Zdela se mi je življenjska.
- Znala sem jo rešiti.
5. naloga (Stolpci in vrstice)
- Ker je bila zanimiva (nekaj novega).
- Ker je bila zanimiva in je potrebovala tudi nekaj matematičnega znanja.
- Ker je bilo še malo matematike.
- Ker mi ustreza delo z nizi.
- Ker, ko sem ugotovil načelo, je naloga postala zelo zanimiva.
- Največ za razmisliti.
- Ravno prav težka.
- Saj je besedilo razumljivo ter ni predolgo.
Drugi odgovori
- (4, 5) [pri 4] Zanimiva, enostavna. [pri 5] Zahtevna, postavila mi je izziv.
Druga skupina
Mnenje o nalogah:
Naloga | Zahtevnost naloge | Povprečna zahtevnost | Točke | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
prelahka | lahka | primerna | težka | pretežka | ne vem | > 0 točk | povprečje | mediana | ||
1. Anagramska razdalja | 0 | 6 | 22 | 2 | 0 | 1 | 2.87 | 46 | 15.5 | 18 |
2. Zaboji | 0 | 4 | 24 | 2 | 0 | 1 | 2.93 | 45 | 12.7 | 12 |
3. Ograje | 0 | 1 | 5 | 18 | 5 | 1 | 3.93 | 40 | 7.4 | 8 |
4. Past za žvižgače | 0 | 6 | 18 | 2 | 1 | 3 | 2.93 | 43 | 11.6 | 13 |
5. Pekarna | 0 | 3 | 18 | 4 | 2 | 3 | 3.19 | 32 | 8.0 | 8 |
Opomba: „> 0 točk“ je število tekmovalcev, ki so pri tej nalogi dobili več kot 0 točk.
Pri vsaki nalogi je možnih 20 točk.
Za potrebe računanja povprečja smo mnenja o zahtevnosti prevedli v števila takole:
prelahka = 1, lahka = 2, primerna = 3, težka = 4, pretežka = 5.
Naloga | Vzela je (ali: bi) preveč časa | ||
---|---|---|---|
da | ne | ne vem | |
1. Anagramska razdalja | 4 | 18 | 9 |
2. Zaboji | 3 | 20 | 6 |
3. Ograje | 14 | 7 | 9 |
4. Past za žvižgače | 4 | 22 | 3 |
5. Pekarna | 9 | 15 | 4 |
Naloga | Dolžina besedila | Razumljivost besedila | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
prekratko | primerno | predolgo | povprečje* | razumljivo | težko razumljivo | nerazumljivo | povprečje* | |
1. Anagramska razdalja | 1 | 30 | 0 | 1.97 | 29 | 1 | 0 | 1.03 |
2. Zaboji | 1 | 30 | 0 | 1.97 | 28 | 2 | 1 | 1.13 |
3. Ograje | 0 | 29 | 1 | 2.03 | 24 | 5 | 0 | 1.17 |
4. Past za žvižgače | 0 | 28 | 1 | 2.03 | 26 | 4 | 0 | 1.13 |
5. Pekarna | 1 | 10 | 19 | 2.60 | 14 | 9 | 3 | 1.58 |
* Povprečja smo računali tako, kot da ima prvi možni odgovor vrednost 1, drugi 2 in tretji 3.
Naloga | Naloga je bila | |||
---|---|---|---|---|
zanimiva | dolgočasna | že znana | povprečna | |
1. Anagramska razdalja | 17 | 2 | 1 | 10 |
2. Zaboji | 21 | 1 | 2 | 6 |
3. Ograje | 21 | 1 | 2 | 5 |
4. Past za žvižgače | 21 | 3 | 0 | 6 |
5. Pekarna | 19 | 1 | 0 | 5 |
Naloga | Si jo rešil? | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
nisem (zmanjkalo časa) | nisem (zmanjkalo volje) | nisem (zmanjkalo znanja) | delno (zmanjkalo časa) | delno (zmanjkalo volje) | delno (zmanjkalo znanja) | rešil v celoti | |
1. Anagramska razdalja | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 28 |
2. Zaboji | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 | 27 |
3. Ograje | 3 | 3 | 3 | 6 | 6 | 8 | 8 |
4. Past za žvižgače | 0 | 1 | 1 | 2 | 0 | 1 | 25 |
5. Pekarna | 4 | 0 | 0 | 6 | 2 | 3 | 14 |
Naloga | Katera naloga ti je bila najbolj všeč? | Katera naloga ti je bila najmanj všeč? |
---|---|---|
1. Anagramska razdalja | 5 | 3 |
2. Zaboji | 6 | 0 |
3. Ograje | 0 | 17 |
4. Past za žvižgače | 11 | 1 |
5. Pekarna | 9 | 7 |
Mnenja o 1. nalogi (Anagramska razdalja)
- Ful bi bilo lepo, da vam ne bi sistem crknil.
- Niso delali računalniki.
Mnenja o 2. nalogi (Zaboji)
- Všeč mi je, kako obstaja veliko načinov za reševanje naloge.
Mnenja o 3. nalogi (Ograje)
- Kakor bi jaz znal, bi pisanje kode trajalo predolgo, še posebej brez računalnika, zato sem napisal samo grob postopek.
- V resnici si sploh nisem prebral cele naloge.
Mnenja o 4. nalogi (Past za žvižgače)
- A zdaj bomo pa cenzuro podpirali?
- Izjemna domišljija (spomni me na tiste jedrske konice izpred nekaj let.
- Kul naloga.
- Nisem znal na pamet branja in pisanja datotek + parametrov nekaterih funkcij, ki sem jih rabil, zato je mogoče narobe.
Mnenja o 5. nalogi (Pekarna)
- Klasična 5. naloga. 5 kg besedila za preprosto stvar. Podobno je bilo lansko leto, 1. skupina, 5. naloga.
- Ni jasno, ali naj ugasnemo računalnik, če le-ta začne odgovarjati z enakim odgovorom naveč izzivov. [Tega naloga ni posebej zahtevala, tako da ni bilo treba. Če na računalniku nastopi taka okvara, boš tako ali tako čez približno 10 sekund opazil, da vrača odgovore na prestara vprašanja, in ga boš moral ugasniti zaradi tega.]
- Nisem vedel, da se navodila za nalogo nadaljuje na drugo stran, in sem narobe delal. [Ampak saj na koncu prve strani besedila celo piše "nadaljevanje na naslednji strani"...]
- Res zanimiva stvar.
Kolikokrat si se že udeležil kakšnega tekmovanja iz računalništva pred tem tekmovanjem?
- > 5
- 0x
- 0x
- 0x
- 0x
- 0x
- 0x
- 0x
- 0x
- 1x
- 1x
- 1x
- 1x
- 2x
- 2x
- 2x
- 2x
- 3x
- 3x
- 3x
- 3x
- 3x
- 3x
- 3x
- 3x
- 4x
- 4x
- 4x
- 4x
- 5x
- 5x
- 6x
- 8x
- nikoli prej
- okrog 6
- več kot 5-krat
Katerega leta si se udeležil prvega tekmovanja iz računalništva?
- 201
- 2010
- 2010
- 2013
- 2014
- 2015
- 2015
- 2016
- 2016
- 2016
- 2016
- 2016
- 2017
- 2017
- 2017
- 2017
- 2017
- 2017
- 2017
- 2017
- 2017
- 2017
- 2018
- 2019
- 2019
- 2019
- 2019
- 2019
- 2019
- 2019 (tega)
- letos - 3
Najboljša dosedanja uvrstitev na tekmovanjih iz računalništva (kje in kdaj)?
- 1. mesto ZOTKS 2016, 2017
- 1. mesto, playoff Zotka
- 1. nagrada RTK 2018, 1. mesto ZOTKS 2019, 3. mesto ZOTKS 2017
- 1. skupina, 11. mesto
- 11. mesto
- 14. mesto, 2. skupina, 2018
- 2. mesto (2. nagrada) na Bobru, v 9. razredu
- 2. mesto na državnem bobru lani
- 2. mesto RTK I. skupina
- 2. mesto, državno tekmovanje 2017
- 20., 1. skupina ACM
- 3. mesto, bober, 2016
- 4. mesto na državnem RTK 2018
- 5. mesto - 1. skupina - ACM 2017
- ?
- lani, RTK, 3. mesto, 1. skupina
- prav tu, 2017, mislim, da nekje okoli 50. mesta v I. skupini
- srebrno lansko leto na ACM
- tekmovanje Bober (zlato priznanje)
- tukaj letos - 3
Koliko časa že programiraš?
- 10 let
- 10 let
- 10 let
- 2 [najbrž leti]
- 2 leti
- 2/3 leti
- 3 leta
- 3 leta
- 3 leta
- 3-4 leta
- 3-5 let
- 4 [najbrž leta]
- 4 leta
- 4 leta
- 4 leta
- 4 leta
- 5 let
- 5 let
- 5 let
- 6 let
- 6-7 let
- 7 let
- 8 let
- 8 let
- 9 mesecev
- dobrega pol leta
- leto in pol
- letos - 4
- od 9. razreda [zdaj pa je v 3. letniku]
- od 9. razreda [zdaj pa je v 3. letniku]
- pol leta
- tretje leto
- tretje leto
- več kot 5 let
- ~7 let
Zakaj si se odločil(a) sodelovati na tem tekmovanju?
- Da preizkusim svoje znanje.
- Da vidim svoje znanje.
- Da vidim, koliko znanja imam na tem področju.
- Izkušnje.
- Ker dobim kosilo.
- Ker imam preveč časa.
- Ker je bilo zabavno in da se testiram.
- Ker lahko.
- Ker me je predlagala prof.
- Ker me je prijavil profesor.
- Ker me programiranje zanima.
- Ker me programiranje zanima.
- Ker me zanima programiranje.
- Ker rad tekmujem.
- Ker sem se že vsako leto prej.
- Ker želim pokazati svoje znanje.
- Me zanima...
- Peer pressure.
- Točke za Zoisovo.
- Zabavno je.
- Zanima me programiranje.
- Zaradi svojega znanja.
- Zaradi Zoisove.
- Šola.
Česa si se na tem tekmovanju naučil(a)?
- /, učil sem se že doma :)
- ?
- Da povsod kaj crkne.
- Da rabim več vaje in boljši rokopis.
- Da tudi računalniške šole včasih nimajo sreče z računalniki.
- Ja, pisati programe na roko.
- Kaj je standardni vhod.
- Ne preveč veliko.
- Ne vem.
- Ni fajn v beležko programirat.
- Nič.
- Ničesar.
- Nove funkcije... v programskih jezikih.
- NullPointerException
- Optimalnega prograimranja.
- Pisanja kode na papir.
- Programiranja.
- Reševanje težjih problemov.
- Si vzeti čas za premislek.
Ali je udeležba na tem tekmovanju potrdila ali spremenila kakšne od tvojih pogledov na računalništvo?
- Da so realni problemi veliko težji od primerov v šoli.
- Da, vedno je prostor za optimizacijo.
- Da.
- Da.
- Ne.
- Ne.
- Ne.
- Ne.
- Ne.
- Ne.
- Ne.
- Potrdila.
- Potrdila.
- Potrdila.
- Programiranje je težko - to je bilo potrjeno.
- Spremenila.
- Spremenila.
- Udeležba mojih pogledov ni spremenila.
- Zabavno je :)
Ali bi udeležbo na tem tekmovanju priporočil(a) tudi drugim dijakom/dijakinjam? Zakaj oz. zakaj ne?
- Da, da vidiš svoje znanje.
- Da, ker je dobra izkušnja.
- Da, ker je priložnost, da preizkusiš svoje znanje.
- Da, ker pomaga razmišljati in reševati probleme.
- Da, ker so besedila nalog zelo zabavna.
- Da, ker so to uporabne stvari.
- Da, ker vidijo višji nivo programiranja.
- Da, lepe nagrade.
- Da, saj bodo bolje znali reševati probleme.
- Da, saj je odlično za utrjevanje programerskih spretnosti in logičnega razmišljanja.
- Da, saj je zanimivo.
- Da, saj se veliko naučiš.
- Da, zanimivo je.
- Da, zato, ker je zanimivo.
- Da.
- Da.
- Da.
- Da.
- Da. Da vidiš, kje si na lestvici v logičnem razmišljanju.
- Da. Ker je dober način, da se preizkusiš kot programer.
- Da. Zaradi teme.
- Da...
- Ne, ker večina ne bi zdržala oz. ne bi uspela rešiti niti ene naloge.
- Ne, prezahtevno je.
- Ne. Ker naključnim ljudem definitivno ne bom šel priporočat računalniških tekmovanj.
- Če jih zanima, bodo sanmi.
Kakršne koli druge pripombe in predlogi. Kaj bi spremenil(a), popravil(a), odpravil(a) ipd., da bi postalo tekmovanje zanimivejše in bolj privlačno?
- Boljši računalniki in sistem računalnikov.
- Boljši sistem oddajanja.
- Da bi vse delovalo.
- Delujoči računalniki mogoče? Pa kaj bolj uporabnega kot orknjena verzija LXDE-ja, kjer še copy-paste ne dela.
- Manj nalog.
- Manj tehničnih težav.
- Močnejši server.
- Na računalnike bi lahko namestili pravi urejevalnik besedil in nam dovolili uporabljati drugačno razporeditev tipkovnice.
- Nič.
- Popravil, da bi delovalo.
- Računalnike, da bi se dalo reševati.
- Spodbuditi več ljudi k sodelovanju.
- Večja izbira pametnejših urejevalnikov.
Kaj ti je bilo pri tekmovanju všeč?
- [kljukica]
- Ideja za oddajo nalog.
- Naloga 4, kosilo.
- Naloge.
- Naloge.
- Organizacija.
- Pisanj en apapir definitivno ne.
- Programiranje...?
- Udeležba.
- Vse je bilo v redu.
- Čakanje 10 minut za začetek tekmovanja.
Kaj te je najbolj motilo?
- Crash računalnikov.
- Da so računalniki crknili.
- Izpad računalnikov.
- Izpad serverjev.
- Nedelovanje računalnika.
- Nedelovanje računalnikov.
- Nedelovanje računalnikov.
- Nedelujoči računalniki (oziroma notepad - yuck).
- Ni bilo reference manualov.
- Nič.
- Okvarjen sistem e-oddajanja naloge.
- Organizacija.
- Pisanje na papir.
- Pisanje na papir.
- Pisanje na papir.
- Pisanje na roko.
- Računalniki.
- Sistem, ki je crashal.
- Ta anketa + omrežje ne dela :C
- Težavnost nalog.
- To, da se je sesul server.
Če imaš kaj vrstnikov, ki se tudi zanimajo za programiranje, pa se tega tekmovanja niso udeležili, kaj bi bilo po tvojem mnenju treba spremeniti, da bi jih prepričali k udeležbi?
- Da ne bi bilo v soboto.
- Dodati še eno skupino z lažjimi nalogami.
- Količina "promocije" le-tega pri pouku informatike.
- Mogoče bolj izpostaviti nagrade.
- Ne vem.
- Ne vem.
- Ne.
- Nič. Bolj so nesamozavestni. Mogoče boljša organizacija.
- Organizacijo.
- Spodbujanje programiranja v šolah.
- Več časa, manj nalog.
- Čas začetka (trenutno je prezgodaj).
Kakšno je bilo tvoje mnenje o sistemu za oddajanje odgovorov prek računalnika?
- Bolje kot pisanje na list.
- Boljše kot na papirju.
- Crashed, zelo slabo, ne morem zamenjati jezika na tipkovnici.
- Dobra ideja vendar... Server se je zrušil...
- Dobro.
- Dobro.
- Itak smo na beležko pisali.
- Je preprost, propade lahko samo, če se pokvarita dva sistema hkrati.
- Kakšnega računalnika?
- Kul :)
- Lepo je, ko deluje.
- Letos slabo, ker smo obsojeni na notepad brez sintakse. Yuck.
- Ni delal, tako da ne vem.
- OK.
- Očitno je porazen.
- Prekleto zelo me moti, da nimaš nobene opravilne vrstice in rabiš dejansko imeti na namizju odprto vse, kar boš potreboval pri programiranju.
- Sesul se je... Drugače pa OK, čeprav bi urejevalnik lahko bil malo boljši.
- Slab, ker ne deluje. Ne strinjam se z omejevanjem aktivnosti na računalniku, firewall bi bil dovolj.
- Slabo, ker je vse [ena beseda nečitljiva].
- Urejevalnik besedila je slab.
- Urejevalniki besedila bi lahko imeli vsj osnovne programerske funkcije (npr. avtomatski zaklepaj ipd.).
- Zadošča mojim potrebam.
- Zadoščuje potrebam tekmovanja.
- Zdi se mi boljše kot pisanje na list.
- Zdi se mi super.
Katera naloga ti je bila najbolj všeč in zakaj?
1. naloga (Anagramska razdalja)
- Enostavna rešitev za kar zgleda težek problem.
- Ker sem jo znal rešiti.
- Zanimivost anagramov.
- Zaradi anagramov.
2. naloga (Zaboji)
- Ker mi je bila najbolj zanimiva.
- Meni primerno challenging.
- Najbolj razumljiva in zanimiva.
- Najzanimivejša.
4. naloga (Past za žvižgače)
- Ker sem o njej najbolj pozitiven.
- Ker so biti za shiftati. Pa koncept je uporaben.
- Ne vem.
- Poznal sem postopek.
- Zahtevala je dovolj raznovrstnega in poglobljenega znanja.
- Zanimiv problem.
- Zanimiva.
5. naloga (Pekarna)
- Anagrami.
- Bolj praktičen oz. realen primer programerske težave.
- Dobro mi je šla.
- Ker je bila še najbližje programiranju v praksi.
- Zaradi naprej narejenih funkcij.
Katera naloga ti je bila najmanj všeč in zakaj?
1. naloga (Anagramska razdalja)
- Manipuliranje stringov je dolgočasno.
- Ni mi šla najbolje.
3. naloga (Ograje)
- Annoying traversal of the edges.
- Dolga rešitev.
- Glej komentar 3. naloge. [Tam je napisal, da se mu je zdelo, da bi bil njegov program predolg in da je zato le opisal postopek.]
- Ker je nisem naredil.
- Ker sem jo najmanj znal.
- Ne maram dela z besedili.
- Ni mi šla.
- P.R.E.D.O.L.G.O.!!!
- Poti v grafih.
- Predolga, preveč if stavkov.
- Veliko pisanja, počutil sem se, kot da izgubljam čas.
- Čudna navodila, netipična naloga.
5. naloga (Pekarna)
- Predolg tekst.
- Predolgo in nerazumljivo.
- Pretežka.
- Preveč abstrakcije.
Tretja skupina
Mnenje o nalogah:
Naloga | Zahtevnost naloge | Povprečna zahtevnost | Točke | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
prelahka | lahka | primerna | težka | pretežka | ne vem | > 0 točk | povprečje | mediana | ||
1. Fitnes | 1 | 6 | 6 | 1 | 0 | 0 | 2.69 | 19 | 57.8 | 88.5 |
2. Telefonsko omrežje | 1 | 0 | 2 | 8 | 0 | 2 | 3.90 | 11 | 15.0 | 0 |
3. Transakcijski računi | 0 | 2 | 2 | 5 | 1 | 1 | 3.50 | 10 | 20.6 | 0 |
4. Nadzor | 0 | 0 | 6 | 3 | 1 | 0 | 3.50 | 8 | 15.0 | 0 |
5. Detektorji | 0 | 0 | 2 | 1 | 2 | 5 | 4.00 | 4 | 11.2 | 0 |
Opomba: „> 0 točk“ je število tekmovalcev, ki so pri tej nalogi dobili več kot 0 točk.
Pri vsaki nalogi je možnih 100 točk.
Za potrebe računanja povprečja smo mnenja o zahtevnosti prevedli v števila takole:
prelahka = 1, lahka = 2, primerna = 3, težka = 4, pretežka = 5.
Naloga | Vzela je (ali: bi) preveč časa | ||
---|---|---|---|
da | ne | ne vem | |
1. Fitnes | 0 | 14 | 0 |
2. Telefonsko omrežje | 3 | 6 | 3 |
3. Transakcijski računi | 1 | 5 | 5 |
4. Nadzor | 4 | 4 | 2 |
5. Detektorji | 4 | 3 | 3 |
Naloga | Dolžina besedila | Razumljivost besedila | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
prekratko | primerno | predolgo | povprečje* | razumljivo | težko razumljivo | nerazumljivo | povprečje* | |
1. Fitnes | 0 | 13 | 1 | 2.07 | 14 | 0 | 0 | 1.00 |
2. Telefonsko omrežje | 0 | 12 | 0 | 2.00 | 12 | 0 | 0 | 1.00 |
3. Transakcijski računi | 0 | 10 | 1 | 2.09 | 10 | 1 | 0 | 1.09 |
4. Nadzor | 0 | 10 | 0 | 2.00 | 10 | 0 | 0 | 1.00 |
5. Detektorji | 0 | 7 | 3 | 2.30 | 7 | 3 | 0 | 1.30 |
* Povprečja smo računali tako, kot da ima prvi možni odgovor vrednost 1, drugi 2 in tretji 3.
Naloga | Naloga je bila | |||
---|---|---|---|---|
zanimiva | dolgočasna | že znana | povprečna | |
1. Fitnes | 9 | 0 | 1 | 4 |
2. Telefonsko omrežje | 10 | 1 | 0 | 1 |
3. Transakcijski računi | 10 | 1 | 0 | 0 |
4. Nadzor | 8 | 1 | 0 | 0 |
5. Detektorji | 7 | 2 | 0 | 1 |
Naloga | Si jo rešil? | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
nisem (zmanjkalo časa) | nisem (zmanjkalo volje) | nisem (zmanjkalo znanja) | delno (zmanjkalo časa) | delno (zmanjkalo volje) | delno (zmanjkalo znanja) | rešil v celoti | |
1. Fitnes | 2 | 1 | 0 | 1 | 0 | 3 | 10 |
2. Telefonsko omrežje | 3 | 2 | 4 | 1 | 0 | 5 | 0 |
3. Transakcijski računi | 1 | 2 | 3 | 0 | 0 | 2 | 3 |
4. Nadzor | 0 | 0 | 3 | 2 | 2 | 3 | 1 |
5. Detektorji | 1 | 3 | 4 | 1 | 0 | 0 | 3 |
Naloga | Katera naloga ti je bila najbolj všeč? | Katera naloga ti je bila najmanj všeč? |
---|---|---|
1. Fitnes | 3 | 1 |
2. Telefonsko omrežje | 3 | 2 |
3. Transakcijski računi | 3 | 1 |
4. Nadzor | 1 | 1 |
5. Detektorji | 2 | 4 |
Mnenja o 1. nalogi (Fitnes)
- [pri "nisem rešil, ker mi je zmanjkalo volje, je pripisal:] Sesuti računalniki zbijejo voljo.
- Kul.
- Kul.
- Lepa za ogrevanje.
Mnenja o 2. nalogi (Telefonsko omrežje)
- IDK
- Lahko bi imeli 2x več RAMa! [Ja, ampak ideja te naloge je bila, da naj tekmovalci najdejo algoritem, ki ne porabi tako veliko pomnilnika...]
- Preveč za implementacijo.
Mnenja o 3. nalogi (Transakcijski računi)
- Fuck, je težka.
- Ni delala.
Mnenja o 4. nalogi (Nadzor)
- Lepo rešljiva s segment-treejem.
- Precej kul.
Mnenja o 5. nalogi (Detektorji)
- Zelo zanimiva in dolga.
Kolikokrat si se že udeležil kakšnega tekmovanja iz računalništva pred tem tekmovanjem?
- 0x
- 10x
- 13x
- 1x
- 1x
- 1x
- 1x
- 2x
- 2x
- 2x
- 3x
- 4x
- 5x
- 8x
- lani, skupaj 4 do sedaj
- ~5
Katerega leta si se udeležil prvega tekmovanja iz računalništva?
- 2016
- 2016
- 2016
- 2016
- 2016
- 2016
- 2017
- 2017
- 2017
- 2017
- 2018
- 2018
- 2018
- 2019
- lani
Najboljša dosedanja uvrstitev na tekmovanjih iz računalništva (kje in kdaj)?
- 1. na izbirnem za olimpijade 2018/19
- 17. - lani, državno
- 2. mesto, Bober
- 2. RTK lani
- 3. mesto FIT 2017
- 5. mesto, 3. skupina ZOTKS 2018
- 6., ACM 2018, 2. stopnja
- Danes I guess, UPM verjetno ne šteje :P
- FIT 2019, 3. skupina, 1. mesto
- letos 1. mesto Bober, 8. v III. skupini RTK
- letos, 1. mesto, 3. skupina
- ne vem
- prvi na šolskem tekmovanju (Vegova)
- Uvrstitev v ekipo za IOI 2018.
Koliko časa že programiraš?
- 1 leto
- 2 leti
- 2 leti
- 3 leta
- 3 leta
- 3 leta
- 4 [najbrž leta]
- 4 leta
- 4 leta
- 4. leto
- 5 let
- 5+ let
- 8 let
- prvi letnik [zdaj pa je v drugem]
- veliko
Zakaj si se odločil(a) sodelovati na tem tekmovanju?
- CEOI.
- Da se preizkusim.
- Da vidim, koliko znam.
- Izziv, ponovni pričetek programiranja.
- Ker ja.
- Ker je del izbora za CEOI.
- Ker je kul.
- Ker lahko.
- Ker lahko.
- Ker me programiranje zanima in je zabavno.
- Ker sm hodil.
- Lani mi je na nižji stopnji šlo bolje.
Česa si se na tem tekmovanju naučil(a)?
- 0
- Da bi bilo bolje, če bi znal en jezik dobro, ne pa le osnove nekaterih. Pri večji količini jezikov lahko hitro zamenjaš, kaj lahko kje narediš, in sintakso.
- Da e slabo, če sistem ne delajo stvari.
- Da je -1 % 10 = -1 -_-
- Da se kdaj tudi temu sesujejo računalniki, a je ZOTKA vseeno bolj nesposobna.
- Da so minus točke kurbe.
- Potrpežljivosti.
- Uporabe šahovnice pri velikih mrežastih nalogah.
Ali je udeležba na tem tekmovanju potrdila ali spremenila kakšne od tvojih pogledov na računalništvo?
- [nečitljivo; mogoče "same"]
- Da.
- Ne.
- Ne.
- Ne.
- Ne.
- Ne.
- Ne.
- Ne.
- Ne.
Ali bi udeležbo na tem tekmovanju priporočil(a) tudi drugim dijakom/dijakinjam? Zakaj oz. zakaj ne?
- Da, ker je kul.
- Da, ker se naučiš kaj novega in vadiš implementacijo in reševanje nalog.
- Da.
- Da.
- Da. Naloge so bile zanimive in so spodbujale razmišljanje.
- Ja, je zelo kul.
- Ne, ker je tekmovanje predolgo.
- Ne, ker so se sesuli računalniki.
- Ne. Ker naključnim ljudem definitivno ne bom šel priporočat računalniških tekmovanj.
- Odvisno, komu.
Kakršne koli druge pripombe in predlogi. Kaj bi spremenil(a), popravil(a), odpravil(a) ipd., da bi postalo tekmovanje zanimivejše in bolj privlačno?
- Popravil stabilnost sistema.
- Predvsem je potrebnega veliko dela na popularizaciji. 1 dekle / 100 fantov ni dobro razmerje. Prav tako je. [sic]
- Več časa.
- Zanimivo bi bilo pri rešitvah 3. skupine izvedeti, kdo in koliko časa je potreboval, da je rešil posamezno nalogo (prvi, ki jo reši).
Kaj ti je bilo pri tekmovanju všeč?
- [kljukica]
- Bolj ali manj vse.
- Hrana.
- Naloge.
- Zahtevnost nalog.
- Zanimive naloge.
- Zanimivost nekaterih nalog.
Kaj te je najbolj motilo?
- Da stvari niso delale.
- Napake na sistemu.
- Nedelovanje računalnikov.
- Okvara računalnikov.
- Pavze... stvari niso delale.
- Sesuvanje strežnikov.
- Težava z računalniki, nepriljubljen IDE, da nisem vedel, da VS Code ima extension-e za debug-anje in kako jih uporabljati.
- Zamude.
Če imaš kaj vrstnikov, ki se tudi zanimajo za programiranje, pa se tega tekmovanja niso udeležili, kaj bi bilo po tvojem mnenju treba spremeniti, da bi jih prepričali k udeležbi?
- Nič.
- Nič. Popolno je (ni sarkazem).
Katera naloga ti je bila najmanj všeč in zakaj?
1. naloga (Fitnes)
- Mogoče malo prelahka.
2. naloga (Telefonsko omrežje)
- IDK, ni iskrena?
5. naloga (Detektorji)
- Dolgočasna. Nezanimivo besedilo.
- Pretežka.
Drugi odgovori
- (3, 4, 5) [ni navedel razloga]