Tekmovanje ACM iz računalništva in informatike
Anketa o 9. tekmovanju ACM v znanju računalništva
[Kazalo: nekaj opažanj, statistike po skupinah, prva, druga, tretja skupina.]
Če bi rad kdo v zvezi s tem tekmovanjem še kaj povedal ali vprašal, naj nam piše na rtk-info@ijs.si.
Dobili smo 84 izpolnjenih anketnih obrazcev iz prve skupine, 13 iz druge in 13 iz tretje skupine. (Anketni obrazci za vse tri skupine v formatu PDF.)
Nekaj opažanj
Za tekmovanje so skoraj vsi tekmovalci izvedeli od mentorjev; podobno je bilo že v prejšnjih letih.
-
S trajanjem tekmovanja in številom nalog so večinoma kar zadovoljni. Kombinacija, ki je letos pogostejša kot običajno, pa je „več časa, enako nalog“.
-
Še vedno je največ takih tekmovalcev, ki so se naučili programirati sami (namesto v šoli pri pouku ali na krožkih). Število tistih, ki so se učili programirati na krožkih, je večje kot lani.
-
V opisu nalog za I. in II. skupino smo letos navajali deklaracije v pascalu, C/C++, C#, pythonu in javi. Delež tekmovalcev, ki deklaracije zdaj razume, je podoben kot lani, v prvi skupini še malo višji. Pri vprašanju o tem, katere jezike bi še želeli videti v deklaracijah, presenetljivo veliko tekmovalcev omenja jezike, ki so že tam (npr. C# in javo).
-
Pri vprašanju o izvorni kodi rešitev (ki jih zdaj objavljamo le v C-ju) je delež tekmovalcev, ki pravijo, da jih ne razumejo, podoben kot prejšnja leta. Podobno kot doslej je takih največ v I. skupini, letos jih je že skoraj polovica; veliko si jih želi rešitve v pythonu ali javi, nekaj tudi v C#.
-
Vprašanja o tem, katere programske jezike tekmovalci poznajo, so bila letos strukturirana enako kot prejšnja leta: pri vsakem jeziku naj bi tekmovalec tudi navedel, koliko programov je že napisal v njem in kako dolg je bil najkrajši od njih. V tabeli spodaj smo uporabili te odgovore tako, da tistih, ki so napisali v nekem jeziku 10 programov ali manj, in tistih, ki so napisali v njem le programe, dolge največ 20 vrstic, preprosto nismo šteli. Tako nam ne bodo meglili slike tisti, ki bi drugače našteli vse jezike, za katere so vsaj približno slišali.
C++ je še vedno najbolj razširjen, vendar letos z malo večjo prednostjo kot lani; sledita java in C#. Java je letos pogostejša kot lani, še posebej v prvi skupini, kjer je zdaj drugi najbolj znani jezik. Naštetim jezikom sledita python in PHP.
-
Pri vprašanju, ali so tekmovalci zadovoljni s sistemom za oddajo odgovorov prek računalnika (v I. in II. skupini), je bilo letos precej pripomb zaradi tega, ker sistem očitno ni pravilno ohranil zamikov v oddani izvorni kodi. Nekateri so imeli tudi druge težave pri shranjevanju. Tako kot lani je velika večina tekmovalcev oddajala prek računalnika.
Tudi letos je precej tekmovalcev je želelo, da bi imeli v I. in II. skupini na računalnikih na voljo prevajalnike (in ne le urejevalnikov). Razlog, zakaj se v teh dveh skupinah izogibamo prevajalnikom, je predvsem ta, da hočemo s tem obdržati poudarek tekmovanja na snovanju algoritmov, ne pa toliko na lovljenju drobnih napak; in radi bi tekmovalce tudi spodbudili k temu, da se lotijo vseh nalog, ne pa da se zakopljejo v eno ali dve najlažji in potem večino časa porabijo za testiranje in odpravljanje napak v svojih rešitvah pri tistih dveh nalogah.
Pogosta pripomba je bila letos tudi ta, da na računalnikih ni bilo na voljo kakšnega primernega IDEja, ki bi programerju pomagal izbirati imena razredov, metod ipd.; v nekaterih jezikih, npr. javi, je brez tega res občutno težje programirati. Po drugi strani je vprašanje, ali zmoremo ponuditi primeren IDE, ne da bi se ga držal tudi prevajalnik in debugger.
-
Zgolj kot zanimivost: letos je bila ena anketa izpolnjena v celoti v angleščini. Očitno je šla nekemu tekmovalcu slovenščina dovolj dobro, da je razumel anketo (in upajmo, da tudi naloge), ne pa toliko dobro, da bi v njej pisal svoje odgovore na anketo.
O nalogah:
-
V povprečju so se zdele tekmovalcem v vseh skupinah naloge še kar težke. Če pri vsaki nalogi pogledamo povprečje mnenj o zahtevnosti te naloge (1 = prelahka, 3 = primerna, 4 = težka, 5 = pretežka) in vzamemo povprečje tega po vseh petih nalogah, dobimo: 3,40 v prvi skupini, 3,44 v drugi in 3,19 v tretji skupini.
Te vrednosti so podobne tistim iz prejšnjih let oz. večinoma celo še malo manjše (torej so se naloge zdele tekmovalem malenkost lažje).
V I. skupini sta se zdeli tekmovalcem najtežji naloga 1.3 (pacifistični generali) in 1.5 (davek na ograjo). 1.3 je res malo bolj zapletena, tudi razložiti jo je težje, tako da ni čudno, da se je zdelo pri tej nalogi tekmovalcem tudi besedilo težje razumljivo. Ostale tri naloge so se jim zdele primerno težke.
V II. skupini sta je zdela tekmovalcem težki 2.1 (vnos šifre), najlažja pa 2.5 (tiskana vezja), verjetno zato, ker rekurzije in grafov ne poznajo tako dobro. Najlažja se jim je zdela naloga 2.2 (prenova ceste), čeprav mogoče zato, ker so jo narobe razumeli (število doseženih točk pri tej nalogi je najnižje v drugi skupini).
Pri III. skupini se je zdela tekmovalcem najtežja naloga 3.3 (luči), najlažje pa 3.1 (ljudožerci na premici), 3.2 (po Indiji z avtobusom) in 3.4 (bloki).
-
Človek bi pričakoval, da tekmovalci pri nalogah, ki so se jim zdele težje, dosežejo manj točk. Podobno kot prejšnja leta smo računali korelacijski koeficient med tem, kako težka se je zdela naloga tekmovalcem, in tem, kolikšen delež točk so pri njej v povprečju dosegli; letos je ta korelacija skoraj popolnoma izginila (R2 = 0,14, v prejšnjih letih 0,52, 0,20, 0,11, pred tem več let okoli 0,4).
-
Pri vprašanju „ali se ti zdi, da je (ali: bi) naloga vzela preveč časa?“ je bil delež pritrdilnih odgovorov velik zlasti pri nalogah 1.3 (pacifistični generali), 3.1 (ljudožerci) in 3.3 (luči). Pri 1.3 je v resnici najbrž zamudno predvsem to, da nalogo razumeš, saj je potem rešitev preprosta. Pri 3.3 pa je z rešitvijo res nekaj več dela.
-
Komentarjev, da jim je neka naloga že znana, je bilo letos približno enako kot prejšnja leta; največ jih je bilo pri nalogi 1.1 (dnevnik). Ocene zanimivosti nalog so drugače kar visoke, povprečno okoli 2,55 (če je 1 = dolgočasna, 2 = povprečna, 3 = zanimiva; to je malenkost slabše kot lani). Razlike v oceni zanimivosti med nalogami so večinoma majhne, kot bolj zanimive izstopajo 1.4 (uniforme), 2.1 (vnos šifre) in 2.3 (skrivno sporočilo); kot manj zanimiva izstopa naloga 3.3 (luči).
-
Tudi z dolžino besedila so bili večinoma zadovoljni; ocene so podobne kot prejšnja leta, čeprav je leto malo več pripomb, da so besedila predolga. Največ takih pripomb je pri nalogah 1.3 (generali) in 3.5 (poravnavanje desnega roba).
-
Z razumljivostjo besedila nalog so tekmovalci večinoma zadovoljni, približno enako kot v prejšnjih letih. Največ pripomb glede slabe razumljivosti je bilo pri nalogah 1.3 (generali) in 2.4 (potenciranje).
-
Pri vprašanjih „katera naloga ti je najbolj všeč?“ in „katera naloga ti je najmanj všeč?“ so letos rezultati precej razpršeni. Naloga 1.5 (davek na ograjo) je dobila veliko glasov pri obeh vprašanjih (verjetno zato, ker se jim je zdela težja; nekateri tekmovalci imajo take naloge radi zaradi izziva, nekateri pa jih ravno zaradi tega ne marajo). Kot popularna izstopa še 2.4 (potenciranje), kot nepopularni pa 1.3 (generali) in 3.4 (bloki).
Programersko znanje:
Vprašanja o programerskem znanju so dajala podobne rezultate kot lani.
Stvari, ki jih poznajo slabše, so približno iste kot v prejšnjih letih: rekurzija, kazalci, naštevni tipi in operatorji na bitih; v 1. skupini tudi strukture.
- Poznavanje algoritmov in podatkovnih struktur je malo višje kot v prejšnjih letih, ampak pri teh rezultatih so v anketah iz leta v leto prisotna razna nihanja, ni pa videti kakšnega očitnega dolgoročnega trenda. Letos neobičajno veliko ljudi pravi, da poznajo merge sort.
Katere programske jezike so uporabljali:
V prvi skupini je letos največ tekmovalcev pisalo v javi, z nekaj zaostanka ji sledijo C++, python in C#. V drugi pa sta najpogostejša C in python, tudi C++; java in C# pa sta redka. V tretji skupini je C++ daleč najpogostejši.
Drugi jeziki so redki, podobno kot že prejšnja leta.
Letos smo imeli menda prvi primer, da je nekdo (v 1. skupini) pisal rešitve — in to sploh ne slabe — v jeziku batch fajlov za Windowse, vključno z @echo off na začetku :)
Nenavaden preporod so letos doživeli diagrami poteka, saj so jih uporabljali kar trije tekmovalci (vsi v prvi skupini); v tabeli so všteti pri psevdokodi in naravnem jeziku, odvisno od tega, kaj so pač še pisali poleg diagramov poteka.
Pri pythonu letos prevladuje python 3 namesto pythona 2, je pa seveda res, da se pri odgovorih tekmovalcev razlike med njima večinoma kažejo le v tem, ali uporabljajo print kot stavek ali kot funkcijo.
Jezik | Št. tekmovalcev, ki so ga uporabljali | ||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2004 | 2003 | |||||||||||||||||||||
I | II | III | I | II | III | I | II | III | I | II | III | I | II | III | I | II | III | I | II | III | I | II | III | I | II | III | I | II | III | III | |
Pascal | 2.5 | 2 | 1 | 1 | 1 | 6 | 1 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4.5 | 5 | 2 | 4 | 2 | 1 | 1.5 | 2 | 2 | 8.5 | 2 | 1 | 6 | 5 | 5 | 23 | 20 | 13 | 17 | |
C | 3.5 | 6 | 2 | 7 | 7 | 2 | 1 | 7 | 2 | 6 | 6 | 1 | 9.5 | 3.5 | 0.5 | 4.5 | 11 | 2.5 | 5.5 | 11 | 6.5 | 4 | 16 | 1.5 | 13 | 7.5 | 1 | 4 | |||
C++ | 19 | 4.5 | 10.5 | 17 | 12.5 | 7 | 25 | 16 | 9 | 23.5 | 19 | 8 | 33 | 17.5 | 13 | 26.5 | 2 | 12.5 | 17.5 | 11 | 9.5 | 7 | 14 | 15.5 | 13 | 5 | 10.5 | 5 | 6 | 5 | |
PHP | 2 | 1 | 0.5 | 1 | 0.5 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | |||||||||||||||||||
nič | 4 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 3 | 1 | 2 | 3 | 2 | ||||||||||||||||
VB | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||||||||||||||||||||
C# | 12 | 1.5 | 2 | 18 | 0.5 | 17 | 1 | 3 | 4 | 2 | 3 | 0.5 | 1 | 3 | 0.5 | ||||||||||||||||
Java | 23 | 2 | 1.5 | 18 | 8 | 1 | 17 | 6.5 | 1 | 6 | 5 | 3 | 5 | 9 | 4 | 8 | 8 | 11 | 9.5 | 3 | 2.5 | 3 | 0.5 | ||||||||
Python | 16 | 6 | 16 | 8 | 25 | 5 | 20 | 6 | 12 | 2 | 4 | 0.5 | 6 | 1 | |||||||||||||||||
Newtonscript | 0.5 | 0.5 | |||||||||||||||||||||||||||||
JavaScript | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Batch | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||
psevdokoda | 10 | 6 | 3 | 2 | 4 | 8 |
Opombe:
- V 3. skupini se je dalo prvotno uporabljati le pascal, C, C++; od leta 2004 naprej tudi javo; od 2008 naprej tudi C#.
- Polovice v gornji tabeli so posledica tega, da nekateri tekmovalci uporabljajo dva različna jezika (pri različnih nalogah) in jih potem štejemo polovično k vsakemu.
- „Nič“ pomeni, da tekmovalec ni napisal nič izvorne kode (pač pa npr. odgovore v naravnem jeziku). Tekmovalce, ki so pisali le psevdokodo (čeprav so naloge zahtevale izvorno kodo v konkretnih programskih jezikih), od leta 2009 naprej štejemo posebej. Letos (2014) je bila meja med psevdokodo in naravnim jezikom v nekaj primerih precej zabrisana.
- Tisti, ki v 1. in 2. skupini uporabljajo C++ namesto C, uporabljajo večinoma
le malo stvari, ki so specifične za C++ (in jih v C-ju ni), vendar pa raba teh stvari
skozi leta počasi narašča. To so ponavadi predvsem
vhodni in izhodni tokovi (
<iostream>
namesto<stdio.h>
,cin
incout
namestoprintf
inscanf
), vse več ljudi pa uporablja tudi razredastring
invector
.
Sledijo podrobni rezultati ankete. Opombe v oglatih oklepajih [takole] so moje.
Vprašanja za vse skupine
Kje si izvedel za to tekmovanje?
Skupina | Kje si izvedel za to tekmovanje? | |||
---|---|---|---|---|
od mentorja | na spletni strani | od prijatelja/sošolca | drugače | |
I | 76 | 0 | 5 | 3 |
II | 11 | 2 | 2 | 4 |
III | 11 | 0 | 1 | 1 |
Če na spletni strani, na kateri?
- rtk.ijs.si
Če drugače, kako?
- Ja
- na tekmovanju Bober
- od očeta
- Podelitev priznanj na tekmovanju Bober.
- Programerska skupina.
- Tekmujem že 7 leta
- v šoli
- že prejšnje leto
- že vrsto let hodim
Kje si se naučil programirati?
Skupina | Kje si se naučil programirati? | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
sam | v šoli pri pouku | na krožkih | na tečajih | poletna šola | kje drugje | |
I | 55 | 34 | 21 | 9 | 5 | 7 |
II | 8 | 5 | 5 | 3 | 3 | 2 |
III | 9 | 2 | 3 | 4 | 2 | 0 |
Če drugje, kje?
- društvo DRTI
- na internetu
- od prijatelja
- od prijatelja
- od strica
- oče je programer
- pri stricu
- PUD
- ZRI
Čas reševanja in število nalog
Skupina | Ti ustreza čas reševanja nalog? | ||
---|---|---|---|
rad bi več časa | rad bi manj časa | časa je ravno prav | |
I | 7 | 10 | 64 |
II | 3 | 0 | 8 |
III | 5 | 2 | 4 |
Skupina | Ti ustreza število nalog? | ||
---|---|---|---|
rad bi več nalog | rad bi manj nalog | nalog je ravno prav | |
I | 6 | 10 | 64 |
II | 2 | 1 | 7 |
III | 1 | 1 | 9 |
Skupina | Vseh devet kombinacij časa in nalog | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
več časa, več nalog | več časa, enako nalog | več časa, manj nalog | enako časa, več nalog | enako časa, enako nalog | enako časa, manj nalog | manj časa, več nalog | manj časa, enako nalog | manj časa, manj nalog | |
I | 0 | 7 | 0 | 3 | 54 | 6 | 3 | 3 | 4 |
II | 1 | 1 | 0 | 1 | 6 | 1 | 0 | 0 | 0 |
III | 0 | 4 | 1 | 1 | 3 | 0 | 0 | 2 | 0 |
Potekmovalne dejavnosti
Skupina | Kakšne potekmovalne dejavnosti bi te zanimale? | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
izlet | poletna šola | praksa na IJS | predstavitve novih tehnologij | predavanja o algoritmih | reševanje nalog | iskanje štipendije | iskanje podjetja | |
I | 27 | 27 | 23 | 33 | 33 | 18 | 36 | 48 |
II | 3 | 5 | 5 | 2 | 6 | 2 | 4 | 5 |
III | 2 | 2 | 4 | 2 | 5 | 6 | 5 | 5 |
Drugi predlogi
- CERN.
- I'm not really creative…
- Izdelava začetnikom prijaznih nalog in "tutorialom" za samoučenje.
- Izlete v štabe (ha) največjih / najbolj znanih računalniško povezanih podjetjih, kot so Google, Microsoft, Apple…
- Ni časa.
- Občasna on-line tekmovanja, dostopna vsem.
- Poletna šola na FRI -> več delavnic.
- tečaji (podobno kot Rails Girls lani)
Poznavanje algoritmov in podatkovnih struktur
Skupina | Ali poznaš naslednje podatkovne strukture? | ||||
---|---|---|---|---|---|
drevo | hash tabela | seznam s kazalci (linked list) | sklad (stack) | vrsta (queue) | |
I | 45% | 27% | 40% | 31% | 27% |
II | 46% | 31% | 62% | 46% | 54% |
III | 85% | 85% | 92% | 85% | 92% |
Skupina | Ali poznaš naslednje algoritme? | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
Evklidov | Eratostenovo rešeto | formula za vektorski produkt | rekurzija | dinamično programiranje | iskanje v širino (po grafu) | |
I | 79% | 64% | 38% | 25% | 28% | 17% |
II | 85% | 69% | 62% | 54% | 46% | 17% |
III | 92% | 85% | 54% | 62% | 69% | 75% |
Skupina | Ali poznaš naslednje algoritme za urejanje? | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
bubble sort | insertion sort | selection sort | quicksort | radix sort | heap short | Shell sort | merge sort | |
I | 57% | 21% | 23% | 24% | 0% | 1% | 0% | 6% |
II | 77% | 54% | 31% | 31% | 0% | 8% | 0% | 15% |
III | 69% | 46% | 46% | 77% | 0% | 0% | 0% | 23% |
Skupina | Ali poznaš zapis z velikim O za časovno in prostorsko zahtevnost? |
---|---|
O-zapis | |
I | 27% |
II | 62% |
III | 100% |
Opomba pri algoritmih za urejanje: na anketnem obrazcu so bili navedeni prvi štirje. Ostale štiri (od radix sorta naprej) smo torej šteli le tam, kjer so jih tekmovalci sami od sebe vpisali v rubriko „kakšnega drugega“.
Programersko znanje
Pri vsakem konstruktu so bili možni trije odgovori: „ne poznam“, „da, slabo” in „da, dobro“.
Naslednja tabela kaže uteženo povprečje, pri čemer smo odgovore pretvorili v števila takole: „ne“ = 0; „da, slabo“ = 1; „da, dobro“ = 2.
Skupina | Katere od naštetih jezikovnih konstruktov in programerskih prijemov znaš uporabljati? | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
standardni vhod/izhod | datoteke | array 1-D | array 2-D | array (večdim.) | podprogram | rekurzija | kazalci | |
I | 1.71 | 1.43 | 1.59 | 1.41 | 1.08 | 1.73 | 0.84 | 0.71 |
II | 1.92 | 1.77 | 1.85 | 1.62 | 1.54 | 1.69 | 1.42 | 1.15 |
III | 1.92 | 1.92 | 1.92 | 1.92 | 1.85 | 1.85 | 1.62 | 1.77 |
Skupina | Katere od naštetih jezikovnih konstruktov in programerskih prijemov znaš uporabljati? | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
zanka for | zanka while | gnezdenje zank | enumerated types | strukture | operatorji na bitih | shl shr | hash_ map | map | priority_ queue | |
I | 1.94 | 1.95 | 1.79 | 0.84 | 1.08 | 1.12 | 0.51 | 0.44 | 0.32 | 0.22 |
II | 2.00 | 1.85 | 1.83 | 1.15 | 1.31 | 1.31 | 1.08 | 0.92 | 0.54 | 0.62 |
III | 1.92 | 1.92 | 1.92 | 1.62 | 1.85 | 1.62 | 1.46 | 1.31 | 1.38 | 1.31 |
Tu pa je odstotek ljudi, ki so izbrali odgovor „da, dobro“:
Skupina | Katere od naštetih jezikovnih konstruktov in programerskih prijemov znaš uporabljati? | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
standardni vhod/izhod | datoteke | array 1-D | array 2-D | array (večdim.) | podprogram | rekurzija | kazalci | |
I | 75% | 62% | 76% | 62% | 46% | 81% | 32% | 25% |
II | 92% | 77% | 92% | 77% | 62% | 85% | 58% | 31% |
III | 92% | 92% | 92% | 92% | 85% | 85% | 69% | 77% |
Skupina | Katere od naštetih jezikovnih konstruktov in programerskih prijemov znaš uporabljati? | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
zanka for | zanka while | gnezdenje zank | enumerated types | strukture | operatorji na bitih | shl shr | hash_ map | map | priority_ queue | |
I | 95% | 96% | 85% | 28% | 40% | 42% | 17% | 15% | 13% | 8% |
II | 100% | 92% | 92% | 46% | 54% | 46% | 46% | 38% | 15% | 31% |
III | 92% | 92% | 92% | 69% | 85% | 77% | 62% | 54% | 62% | 54% |
Kako vpliva tvoje znanje matematike/angleščine na programiranje in učenje računalništva?
Skupina | Kako vpliva tvoje znanje matematike na programiranje in učenje računalništva? | ||
---|---|---|---|
zadošča mojim potrebam | občutim pomanjkljivosti, a se znajdem | je preskromno, da bi koristilo | |
I | 55 | 28 | 0 |
II | 9 | 4 | 0 |
III | 6 | 7 | 0 |
Skupina | Kako vpliva tvoje znanje angleščine na programiranje in učenje računalništva? | ||
---|---|---|---|
zadošča mojim potrebam | občutim pomanjkljivosti, a se znajdem | je preskromno, da bi koristilo | |
I | 73 | 8 | 2 |
II | 12 | 1 | 0 |
III | 12 | 1 | 0 |
Katere programske jezike obvladaš?
V anketnem obrazcu je bilo prostora za tri jezike; pri vsakem naj bi tekmovalec tudi navedel, koliko programov je že napisal v njem in kako dolg je bil najdaljši od njih. Spodaj za vsako skupino piše, koliko tekmovalcev je navedlo posamezni jezik in pri tem niti število programov ni bilo manjše od 10 niti dolžina najdaljšega programa ni bila manjša od 20 vrstic.
Jezik | Skupina | ||
---|---|---|---|
I | II | III | |
basic | 3 | 1 | 0 |
C | 5 | 1 | 1 |
C# | 18 | 2 | 5 |
C++ | 27 | 6 | 10 |
HTML | 4 | 0 | 0 |
java | 22 | 5 | 3 |
JavaScript | 5 | 3 | 3 |
lua | 1 | 0 | 0 |
objective C | 1 | 0 | 0 |
pascal | 4 | 3 | 5 |
PHP | 9 | 3 | 3 |
python | 12 | 3 | 4 |
V anketi je bila tudi rubrika za naštevanje morebitnih ostalih programskih jezikov, v katerih je tekmovalec tudi že kdaj programiral. Tu so navedli naslednje jezike:
Prva skupina:
- assembly, PHP, MySQL, java
- C#, arduino, AVR, Visual Basic, HTML, PHP, SQL, python, UnityScript, CSS
- C#, C++, python (malo)
- C#, C++, python, javascript, bash, batch…
- C#, javascript, CSS, HTML, SQL
- C#, python in osnove nekaterih drugih
- C++, C, pascal (samo po en enostaven program)
- C++, pascal, python
- C++, python, C, java, javascript, bash, CSS, HTML
- C, python, java
- CSS, HTML, lua
- GML, javascript, HTML, PHP
- HTML
- HTML
- HTML, CSS
- HTML, CSS, PHP, javascript, jQuery, C
- java, javascript
- javascript
- javascript, C#, C, asm
- lua
- NXC, java, PHP, VB, HTML, javascript
- pascal
- pascal, C#, batch, bash
- PHP, HTML, javascript, python
- PHP, java
- PHP, javascript
- PHP, javascript, python, ruby, pascal…
- PHP, pascal, še nekaj drugih
- python
- python
- python, assembler, C, C#
- python, assembly, HTML, basic, fortran
- python, C++
- python, C++
- python, C++
- python, pascal
- Rust, java, python, GO
- VB.net, java
- x86 assembly, C++, pascal, java, F-script, python, PHP
- XAML, java, python
Druga skupina:
- C#, C, …
- C#, java, Delphi, C
- Flow code
- javascript, C++
- javascript, CSS, HTML
- lua, javascript, python, ruby, …
- PHP
- PHP, java
- python
- python, C++, PHP
Tretja skupina:
- C, PHP, javascript
- Delphi, javascript, HTML, Scratch
- java
- lua, PHP, C#
- malo v C, lua
- Rust, C++, java, python, ruby
- Seveda C, C++, haskell, python, pascal
- Visual Basic, pascal, ajvascript, PHP, LOLcode
Programski jeziki v opisih nalog in v rešitvah
„V besedilu nalog trenutno objavljamo deklaracije tipov in podprogramov v pascalu, C/C++, pythonu in javi. Ali razumeš kakšnega od teh jezikov dovolj dobro, da razumeš te deklaracije v besedilu naših nalog? Ali bi raje videl, da bi objavljali deklaracije (tudi) v kakšnem drugem programskem jeziku?“
Skupina | Ali razumeš deklaracije v besedilu nalog (v pascalu, C/C++, pythonu in javi)? Ali predlagaš (še) kak drug jezik? | So ti prišle deklaracije v pythonu kaj prav? | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
Da | Ne | Da | Ne | |||
Število | Predlogi | Število | Predlogi | |||
I | 72 |
| 6 |
| 8 | 69 |
II | 11 |
| 2 | 3 | 9 |
„V rešitvah nalog trenutno objavljamo izvorno kodo v C-ju. Ali razumeš C dovolj dobro, da si lahko kaj pomagaš z izvorno kodo v naših rešitvah? Ali bi raje videl, da bi izvorno kodo rešitev pisali v kakšnem drugem jeziku? Če da, v katerem?“
Skupina | Ali razumeš izvorno kodo v rešitvah (v C-ju)? Ali predlagaš (še) kak drug jezik? | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
Da | Ne | (Prazno) | ||||
Število | Predlogi | Število | Predlogi | Število | Predlogi | |
I | 42 |
| 38 |
| 4 | |
II | 8 |
| 5 |
| 0 | |
III | 13 |
| 0 | 0 |
Vprašanje za tekmovalce 3. skupine: „Doslej smo v 3. skupini podpirali reševanje nalog v pascalu, C, C++, C# in javi. Bi rad uporabljal kakšen drug programski jezik? Če da, katerega?“
- Da, python.
- NE
- Rust
- python
- vseeno
Prva skupina
Mnenje o nalogah:
Naloga | Zahtevnost naloge | Povprečna zahtevnost | Točke | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
prelahka | lahka | primerna | težka | pretežka | ne vem | > 0 točk | povprečje | mediana | ||
1. Dnevnik | 2 | 17 | 44 | 11 | 2 | 4 | 3.00 | 84 | 10.4 | 10 |
2. Proizvodnja čopičev | 1 | 10 | 48 | 13 | 2 | 4 | 3.11 | 82 | 8.6 | 9.5 |
3. Pacifistični generali | 0 | 3 | 26 | 33 | 14 | 4 | 3.76 | 77 | 6.9 | 5 |
4. Uniforme | 2 | 13 | 34 | 25 | 4 | 1 | 3.29 | 81 | 9.9 | 10 |
5. Davek na ograjo | 0 | 0 | 28 | 31 | 15 | 3 | 3.82 | 75 | 10.7 | 13 |
Opomba: „> 0 točk“ je število tekmovalcev, ki so pri tej nalogi dobili več kot 0 točk.
Pri vsaki nalogi je možnih 20 točk.
Za potrebe računanja povprečja smo mnenja o zahtevnosti prevedli v števila takole:
prelahka = 1, lahka = 2, primerna = 3, težka = 4, pretežka = 5.
Naloga | Vzela je (ali: bi) preveč časa | ||
---|---|---|---|
da | ne | ne vem | |
1. Dnevnik | 10 | 56 | 12 |
2. Proizvodnja čopičev | 10 | 54 | 9 |
3. Pacifistični generali | 30 | 34 | 12 |
4. Uniforme | 13 | 51 | 10 |
5. Davek na ograjo | 21 | 41 | 14 |
Naloga | Dolžina besedila | Razumljivost besedila | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
prekratko | primerno | predolgo | povprečje* | razumljivo | težko razumljivo | nerazumljivo | povprečje* | |
1. Dnevnik | 2 | 67 | 10 | 2.10 | 65 | 10 | 2 | 1.18 |
2. Proizvodnja čopičev | 5 | 65 | 8 | 2.04 | 54 | 21 | 1 | 1.30 |
3. Pacifistični generali | 4 | 50 | 22 | 2.24 | 30 | 37 | 9 | 1.72 |
4. Uniforme | 2 | 69 | 7 | 2.06 | 73 | 3 | 1 | 1.06 |
5. Davek na ograjo | 0 | 67 | 10 | 2.13 | 62 | 8 | 4 | 1.22 |
* Povprečja smo računali tako, da kot da ima prvi možni odgovor vrednost 1, drugi 2 in tretji 3.
Naloga | Naloga je bila | |||
---|---|---|---|---|
zanimiva | dolgočasna | že znana | povprečna | |
1. Dnevnik | 42 | 7 | 7 | 21 |
2. Proizvodnja čopičev | 50 | 7 | 3 | 17 |
3. Pacifistični generali | 42 | 9 | 2 | 20 |
4. Uniforme | 54 | 7 | 3 | 13 |
5. Davek na ograjo | 55 | 12 | 0 | 9 |
Naloga | Si jo rešil? | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
nisem (zmanjkalo časa) | nisem (zmanjkalo volje) | nisem (zmanjkalo znanja) | delno (zmanjkalo časa) | delno (zmanjkalo volje) | delno (zmanjkalo znanja) | rešil v celoti | |
1. Dnevnik | 1 | 1 | 3 | 0 | 1 | 11 | 62 |
2. Proizvodnja čopičev | 0 | 1 | 4 | 1 | 6 | 10 | 55 |
3. Pacifistični generali | 3 | 3 | 10 | 3 | 6 | 18 | 34 |
4. Uniforme | 0 | 6 | 6 | 0 | 3 | 11 | 54 |
5. Davek na ograjo | 5 | 4 | 10 | 5 | 4 | 10 | 42 |
Naloga | Katera naloga ti je bila najbolj všeč? | Katera naloga ti je bila najmanj všeč? |
---|---|---|
1. Dnevnik | 17 | 6 |
2. Proizvodnja čopičev | 14 | 5 |
3. Pacifistični generali | 8 | 27 |
4. Uniforme | 11 | 11 |
5. Davek na ograjo | 24 | 23 |
Mnenja o 1. nalogi (Dnevnik)
- I think I messed this one up…
- Nič
- Presenetljivo lahka.
- Raje bi po svoje izpisoval permutacije: ena, dva x 4, tri, štiri x 2.
- V primerjavi s šolsko ravnijo je primerno težja, za programerskega amaterja pa zelo težka in nekatere naloge (3. in 5.) so zelo kompleksne.
- Zakomplicirana, ali pa še večja verjetnost je, da sem si jo sam zakompliciral.
- Zelo lepo.
Mnenja o 2. nalogi (Proizvodnja čopičev)
- A je tako preprosta ali ne [sledi še ena beseda, ki je nečitljiva]
- I think I messed this one up…
- Ni točno podano, kakšni so odseki.
- None
- Poplave ne uničujejo cest!
- Sicer sem rešil celo, ampak ne v programskem jeziku. Rešiti != rešiti prav.
- Zelo lepo.
Mnenja o 3. nalogi (Pacifistični generali)
- [pri "rešil sem jo delno, ker mi je zmanjkalo znanja" je pripisal: "ogromna časovna zahtevnost z rešitvijo"]
- I think I messed this one up…
- Nisem je razumel.
- Nič za pripomniti.
- Slabo razloženo.
- Zelo lepo. [in pri "rešil sem celo" je pripisal "a vem, da ni rešena popolno"]
Mnenja o 4. nalogi (Uniforme)
- Bomo videli.
- I think I messed this one up…
- Nisem znal uporabiti branja stalnega [sic] vhoda znak po znak, zato sem moral uporabiti branje števil. [Še dobro, saj je pri tej nalogi branje števil veliko bolj smiselno kot branje vhoda znak po znak…]
- Skrbi me poraba pomnilnika, morda nepotrebno dolga lista.
- Zelo lepo.
Mnenja o 5. nalogi (Davek na ograjo)
- Brez komentarjev
- Fun! Fun! Fun! Cel gozd ifov.
- I think I messed this one up…
- Zelo lepo. [in pri "rešil sem celo" je pripisal "vendar nisem prepričan v učinkovitost algoritma"]
Kolikokrat si se že udeležil kakšnega tekmovanja iz računalništva pred tem tekmovanjem?
- 0x
- 0x
- 0x
- 0x
- 0x
- 0x
- 0x
- 0x
- 0x
- 0x
- 0x
- 0x
- 0x
- 0x
- 0x
- 0x
- 0x
- 0x
- 0x
- 0x
- 0x
- 0x
- 0x
- 0x
- 0x
- 0x
- 0x
- 0x
- 0x
- 0x
- 0x
- 1x
- 1x
- 1x
- 1x
- 1x
- 1x
- 1x
- 1x
- 1x
- 1x
- 1x
- 1x
- 1x
- 1x
- 1x
- 1x
- 2x
- 2x
- 2x
- 2x
- 2x
- 2x
- 2x
- 2x
- 2x
- 2x
- 2x
- 3x
- 4x
- 4x
- 4x
- 4x
- 4x
- nikoli
- nikoli
- nikoli
- nikoli
- nikoli
- nikoli
- nikoli
- nikoli
- nikoli
- nikoli
- nikoli
- To je moje prvo.
- velikokrat
- velikokrat
- že 3 leta
- če Bober šteje, 2x, če ne, 0
Katerega leta si se udeležil prvega tekmovanja iz računalništva?
- 2009
- 2009/10
- 2010
- 2010
- 2011
- 2011
- 2011
- 2011
- 2012
- 2012
- 2012
- 2012
- 2012
- 2012
- 2012
- 2012
- 2012
- 2012
- 2012/13
- 2013
- 2013
- 2013
- 2013
- 2013
- 2013
- 2013
- 2013
- 2013
- 2013
- 2013
- 2013
- 2013 (če Bober šteje)
- 2013/14
- 2014
- 2014
- 2014
- 2014
- 2014
- 2014
- 2014
- 2014
- 2014
- 2014
- 2014
- 2014
- 2014
- 2014
- 2014
- 2014
- 2014
- 2014
- 2014
- 2014
- 2014
- 2014
- 2014 (letos)
- ne vem
- nikoli
- v 9. razredu [zdaj pa je v 2. letniku SŠ]
Najboljša dosedanja uvrstitev na tekmovanjih iz računalništva (kje in kdaj)?
- 1. mesto na ŠC NM
- 1. mesto na šolskem tekmovanju RTK letos
- 1. mesto, ACM 2013
- 1. mesto, državno tekmovanje iz telekomunikacij; 5. mesto, SloSkills informatika
- 17
- 2. mesto državno tekmovanje - ZOTKS - 2012
- 2012 FRI
- 24. mesto
- 28., 2013
- 3. mesto
- 3. mesto na šoli
- 3. na šolskem
- 4. mesto ZOTKS, 1. skupina
- 77. 2012
- 8. mesto, tekmovanje pascal
- ?
- ACM 2013 okoli 35. mesta
- ACM 23.
- ACM razvoj spletnih aplikacij leto 2013, 7. mesto
- ACM RTK, srebrno priznanje
- Bober, srebrno priznanje (nimam pojma, katero mesto)
- državno l. 2013/14
- državno, danes, FRI
- Letos, 1. mesto tekmovanje Bober
- letos, v Mariboru, delil 1. mesto na državnem tekmovanju Bober (če Bober šteje)
- Na 8. državnem tekmovanju ACM v znanju računalništva leta 2013.
- nikjer
- nikoli
- nisem prepričan
- roboMiš (2. mesto), Maribor FERI, 2013
- SERŠ, Maribor
- Srebrno (regijski nivo), ne vem katero tekmovanje.
- tekmovanje ACM 12-15. mesto, 1. skupina
- tekmovanje ACM 2013
- v 9. razredu: 2. skupina, 16. mesto
Koliko časa že programiraš?
- 1 leto
- 1 leto
- 1 leto
- 1 leto
- 1 leto
- 1 leto
- 1 mesec
- 1,5 leta
- 1,5 leta
- 2 leti
- 2 leti
- 2 leti
- 2 leti
- 2 leti
- 2 leti
- 2 leti
- 2 leti
- 2 leti
- 2 leti
- 2 meseca
- 2-3 leta
- 2-3 leta
- 3 leta
- 3 leta
- 3 leta
- 3 leta
- 3 leta
- 3 leta
- 3 leta
- 3 leta
- 3 leta
- 3 leta
- 3 leta
- 3 leta
- 3 mesece
- 3 mesece
- 3-4 leta
- 3-4 leta
- 4 leta
- 4 leta
- 4 leta
- 4 leta
- 4 leta
- 4 leta
- 4 leta
- 4 leta
- 4 leta
- 4 leta
- 4 leta
- 4 leta
- 4+ leta
- 5 let
- 5 let
- 5 let
- 5 let
- 5 let
- 5 let
- 5 let
- 5 let
- 5 let
- 5 mesecev
- 6 let
- 6 let
- 6 mesecev
- 6 mesecev
- 7 let
- 7 let
- Ne programiram.
- nič
- od 6. razreda [zdaj pa je v 3. letniku SŠ]
- od novembra (slabih 6 mesecev)
- Pol do eno leto.
- pol leta
- pol leta
- pol leta
- približno 5 let
- približno 5 let
- ravnokar začel
- to šolsko leto
- ~1,5 leta
- ~8 let
Kakršne koli druge pripombe in predlogi. Kaj bi spremenil(a), popravil(a), odpravil(a) ipd., da bi postalo tekmovanje zanimivejše in bolj privlačno?
- - [na dnu strani je pripisal:] Dodatek: odštevalnik časa, da točno veš, koliko časa še imaš.
- 1. skupino in 2. bi bolj ločil, da bi za tiste, ki sicer ne znajo programirati, pa jih še vseeno veseli, pripravili bolj enostavne naloge.
- Bolj razumljivo prilogo z branjem s standardnega vhoda - java - znak po znak.
- Da bi lahko program sprobali.
- Da bi tudi 1. in 2. skupina oddala program.
- Dodal bi dostop do IDE-jev za nižje skupine, sicer pa je bilo vse v redu.
- Krajši čas.
- Malce jasnejša navodila, dovoljena uporaba compilerjev.
- Mogoče tekmovanje v parih. [Da bi šli na našem srednješolskem tekmovanju v kaj takega, je bolj malo verjetno, ker tudi mednarodna srednješolska tekmovanja (IOI, CEOI ipd.) tega nimajo; kogar pa zanima tekmovanje v parih, si lahko mogoče ogleda študentska ACMova tekmovanja (www.upm.si), kjer lahko sodelujejo ekipe do 3 ljudi in kjer so dobrodošli tudi srednješolci.]
- Nagrade.
- Ne vem.
- Novejša oprema.
- Omogočiti tekmovanje v kakem naravnem IDE programu, npr. Eclipse ali NetBeans - da se lahko bolj osredotočimo na sam algoritem.
- Razumljivejše naloge, ki se jih splača reševati (programirati) - realne programerske naloge.
- Shorter speeches.
- Super je :)
- Svoj IDE.
- Teme nalog bi lahko bile zanimivejše.
- Uporaba compilerja.
- Več možnosti za pisanje kode (IDE), ameriška tipkovnica.
- Več nagrad.
- Več različnih nalog, lahkejše.
- Všeč mi je težavnost. V šoli so naloge zelo prelahke glede lgike, tukaj moraš vsa malo pomisliti.
- Zamenjati besedilo, ki ni razumljivo. Manj nalog, več časa… volja pada z vsako nalogo.
Kaj ti je bilo pri tekmovanju všeč?
- [nečitljivo; mogoče "Tišiina."]
- Celotno tekmovanje, saj je bilo moje prvo tekmovanje o programiranju.
- Da ima naloge, kjer opisuješ, kajti tako tudi tisti, ki ne poznajo kode najbolje, dobijo točke.
- Da imam možnost pisati na papir ali računalnik.
- Da me je spoznal s programerskimi izzivi.
- Da sem bil sproščen in užival.
- Da smo delali na računalnik.
- Da so bile pxxxxx [nečitljivo] naloge.
- Delanje na računalniku.
- Delo na računalnikih ter sproščeno ozračje.
- Got to test my skills (I need a lot of improving…).
- Hrana.
- Izvirnost nalog.
- Korektnost.
- Malica.
- Malica.
- Možnost pisanja kode preko spletne učilnice.
- Nagrade.
- Naloge.
- Naloge.
- Naloge.
- Način oddajanja nalog.
- Način reševanja.
- Neobičajne naloge.
- Organizacija.
- Pisanje na kakršne koli rač. Sploh.
- Pisanje na računalnik.
- Problemi, ki jih še nisem reševal.
- Programiranje in tekmovati na področju, ki me zanima.
- Programiranje, kosilo, xxxgovor v xxxlnici [nečitljivo]
- Programiranje.
- Programiranje.
- Programiranje.
- Samo programiranje…
- Tekmovanje, nagrade.
- Tišina.
- Upam, da kosilo.
- Vse je fajn.
- Vse, od organizacije in izvedbe do nalog.
- Zanimiv sistem za oddajanje naloge.
- Zanimive naloge.
- Zanimive naloge.
- Zanimive naloge.
Kaj te je najbolj motilo?
- 4. naloga.
- Da nas niso predhodno razvrstili po predavalnicah, branje imen lahko vodi do pomot in zmede.
- Da ni na voljo compilerja in interneta, in da je tekmovanje posamično.
- Da računalnik ni imel driverja za grafično kartico.
- Da se rešitve preverjajo ročno in je treba opisovati postopke.
- Da sem si skoraj vse zbrisala ponesreči.
- Had to wake up early… on a Saturday god damn it…
- Hrup kosilnice.
- Ker nisem smel uporabljati razvojnega okolja Visual Studio, da bi lahko preizkusil svoje algoritme.
- Naloga 3 se mi je zdela malce politično nekorektna.
- Naloga 5, ni preizkušanja.
- Ne moreš zagnat programa.
- ne vem
- Nekaj časa ni bilo miru.
- Neprestano tipkanje, glasba je nujna!
- Nerazumljive naloge.
- Netočen začetek.
- Ni bilo odmora.
- Nič me ni motilo.
- Nič me ni preveč motilo.
- Nič.
- Nič.
- Nič.
- Nič.
- Nič.
- Občasne napake pri oddajanju.
- Počasno delovanje.
- Premalo znanja.
- Sistem bi lahko temeljil na linuxu, lahko bi bil podoben Putki.
- Slabo delovanje računalnikov.
- Slovenska tipkovnica.
- Spletni urejevalnik ([nečitljivo] napake)
- Stoli.
- Težko razumljiva besedila, "določene" številke, a nepodane.
Če imaš kaj vrstnikov, ki se tudi zanimajo za programiranje, pa se tega tekmovanja niso udeležili, kaj bi bilo po tvojem mnenju treba spremeniti, da bi jih prepričali k udeležbi?
- ?
- [pri "imaš kaj vrstnikov" je pripisal "eh…"]
- Better advertisement maybe?
- Boljša promocija.
- Da.
- Lahkejše naloge.
- Lažje naloge.
- Lažje naloge.
- Mislijo, da so tu samo taki, ki zelo zelo obvladajo, in se jim zato ne splača priti.
- Motivacija.
- Nagrada.
- Ne vem.
- Ne vem.
- Ne.
- Nimam nobenih idej.
- Nimam vrstnikov, ki se niso udeležili.
- Nivo s samo psevdokodo. [Načeloma lahko tudi pri nalogah tipa "napiši program" pišeš psevdokodo in dobiš nekaj točk.]
- Njihova izbira.
- Oglaševanje, učitelji informatike bi lahko bolj spodbujali učence.
- Oglaševanje.
- Ponavadi se bojijo iti tekmovat, ker mislijo, da jim ne bo šlo -> mogoče jim reči, da nimajo nič za izgubiti.
- Prigovarjanje učiteljev.
- Problem je, ker mislijo, da morajo zelo dobro znati programiranje, da se ga lahko udeležijo.
- So vsi tukaj.
- Tekmovanje bi moralo postati bolj javno (več oglaševanja).
- Tekmovanje narediti med tednom - nimajo vsi volje v soboto.
- Več krožkov po šolah, promocija programiranja.
- Več nagrad.
- Več promocije.
- Več računalništva v šolah.
- Več reklame.
- Zahtevnost nalog na 0. Večina se jih zanima, znanje pa je nič oz. zelo blizu nule.
- Če bi vedeli, da obstaja, bi se zagotovo udeležili.
Kakšno je bilo tvoje mnenje o sistemu za oddajanje odgovorov prek računalnika?
- ...slabo...zelo…
- [kljukica] Dobro.
- Boljše kot papir.
- Crap: dobra ideja, nekoliko slabša izvedba. Fino bi bilo, da bi lahko program testiral.
- Digitalno bo v vsakem primeru boljše od pisnega. Poleg tega je zelo lepo urejen.
- Dober, razen za občasno napako pri shranjevanju.
- Dober.
- Dobra ideja, saj je nekaterim lažje tako.
- Dobro deluje.
- Dobro, a bi v nižjih stopnjah tudi rad imel dostop do IDE-jev (Eclipse, IntelliJ IDEA).
- Dobro, brihtno, urejeno super, vendar lahko pride do problemov.
- Dobro.
- Edino prav :D
- Fajn je.
- Hitro in učinkovito.
- Je dobrodošlo, dobro pa je, da lahko podatke oddamo tudi analogno.
- Je enostaven, sicer iz mojih izkušenj vidim, da ima nekaj pomanjkljivosti, saj vrača napake.
- Je zelo dober sistem, dobro organiziran.
- Ker ne ponuja liste različnih komand v programskem jeziku (kot NetBeans, Ellipse), mi ni všeč, ker kakšno komando, ki je ne vem na pamet, težko dopišem.
- Lahko bi bil boljši, preveč hroščev.
- Lahko bi bilo boljše.
- Lahko bi puščal TABe za lažje branje popravljalcev.
- Lažje je popravljati napake, kot če bi pisal na papir.
- Med izbiro sintakse ni C# (je samo C, CPP, java, python).
- Menim, da je v redu.
- Mi je všeč, ampak je še veliko bugov.
- Morda se pojavijo neprijetne težave.
- Ne zdi se mi kompleksno in nimam pripomb.
- Nekaj napak, drugače OK.
- Nisem uporabljal.
- Nisem uporabljal.
- OK, beležnica pomaga pri razsutju.
- OK.
- Okay.
- Po mojem mnenju je zelo dobro.
- Prepočasen, "šteka".
- Pristop se mi zdi odličen.
- Sistem je slabo postavljen.
- Sistem je v redu, ampak bi raje videl, če bi lahko uporabljali Visual Studio za C#.
- Slab.
- Super, ker zelo grdo pišem, in lahko velikokrat popraviš / spremeniš odgovore.
- Super.
- Težave s shranjevanjem -> izgubi se zamik, ki pa je pri pythonu ključen.
- Težave s shranjevanjem, drugače v redu + poljuben IDE.
- Ustreza potrebam tekmovanja.
- V redu, lahko pa bi imeli na voljo še shell, da stestiramo programe.
- V redu, manjka shell/idle.
- V redu.
- V redu.
- V redu.
- V redu.
- V redu.
- V redu.
- Vedno ne dela.
- xxxx bolj xxxxxx [nečitljivo]
- Zadostno, ni bilo problemov.
- Zadostno.
- Zadovoljivo, pripomba je, da ne podpira tabov, torej če ne zamenjamo vseh s presledki, se zamikanje podre.
- Zadovoljivo.
- Zanimivo z nekaj hroščev. Videl sem tudi že sisteme, ki so pognali kratek test in povedali, kako uspešen je bil program. [Ampak za naše tekmovanje to ne bi bilo tako koristno, saj tako ali tako ni mišljeno, da bi se programe ocenjevalo avtomatsko, in tudi večina nalog ni zastavljenih v tej obliki.]
- Zdi se mi hitrejše in bolj učinkovito.
- Zelo dobro, lahko bi rešili napake, ki jih imate.
- Zelo dobro, saj je hitrejše kot reševanje na list.
- Zelo mi je všeč, vendar ob oddaji rešitve, ki vsebuje tabulatorje, noče shraniti sprememb.
- Če dela, je super.
Katera naloga ti je bila najbolj všeč in zakaj?
1. naloga (Dnevnik)
- Bila je najkrajša in je bilo v njej največ logike.
- Ker je bila najbolj jasna in ni bila pretežka za moje znanje.
- Ker je bila najenostavnejša.
- Ker je najbolj razumljiva.
- Ker sem jo edino rešil.
- Ker sem jo razumel.
- Ker sem jo znal.
- Lahka, sproščujoča. Zanimiva tema (strnjevanje).
- Najhitreje rešena.
- Najlažje.
- Razumljivo.
- Zdi se mi praktična, a ne pretežka naloga.
2. naloga (Proizvodnja čopičev)
- ? pač
- Ker se mi zdi, da sem jo rešil prav.
- Matematična.
- Najbolj realistično uporabna.
- Najbolj zanimiva.
- Ne vem.
- Rešil sem jo brez težav.
- Zanimiva naloga.
- Zdela se mi je zanimiva rešitev.
3. naloga (Pacifistični generali)
- Ker je bilo veliko za misliti.
- Ker ni bila prelahka, ne pretežka, in ni bila čisto kratka.
- Koncept z množicami je bil zanimiv.
- Ne vem.
- Teme.
4. naloga (Uniforme)
- Ker ni bila pretežka.
- Ker sem jo znal rešiti...
- Ker zadnje čase rešujem podobne primere na robotiki.
- Podobno assemblyu.
- Zanimiva in dokaj hitro rešljiva.
- Zanimiva naloga, ki spominja na assembly.
- Zanimiva.
5. naloga (Davek na ograjo)
- It made me think.
- Izziv.
- Ker rad pišem programe in ne opis postopka in je bilo zanimivo malo razmišljati.
- Ker se mi zdi, da sem jo najbolje rešil.
- Ker sem moral najdlje razmišljati za primerno rešitev.
- Na več načinov se je dalo poenostaviti zanko in navodila so mi bila všeč.
- Najbolj zabavna za kodiranje, ter ravno prav zahtevna.
- Nova.
- Predstavljala mi je izziv.
- Zanimiva za razmišljanje.
- Zanimiva, treba je bilo razmisliti, a se je dalo rešiti.
- Zanimivo postavljena, ne tako težka, z nekaj hakeljci.
- Zaradi razmišljanja o možnih napakah (out of index, NULL, ...).
Drugi odgovori
- (1, 5) Za tuhtat.
- (2, 3) Ni bilo treba napisati programa + primerni za razmišljanje.
- (2, 5) Zanimivo.
Katera naloga ti je bila najmanj všeč in zakaj?
1. naloga (Dnevnik)
- Najbolj generična.
- Ni mi predstavljala izziva.
- Ni nič novega, dosti generična naloga.
- Preveč sem se zadržal.
2. naloga (Proizvodnja čopičev)
- Besedilo - čudno.
- Ker je nisem dobro razumel.
- Nisem razumel, kaj je cilj iz besedila.
- Zdela se mi je rahlo dolgočasna, a ne preveč.
3. naloga (Pacifistični generali)
- Je težja.
- Ker je bila pretežka in besedilo nerazumljivo.
- Ker je bilo potrebno dodatno ugotavljanje, kaj naj program sploh naredi.
- Ker uporabljajo jedrsko orožje.
- Malo nerazumljivo, kaj je naloga želela povedati; tudi ko sem jo razumel, je bila težka za rešiti.
- Navodila se mi niso zdela dovolj natančna.
- Nejasno.
- Nerazumljiva.
- Nerazumljiva.
- Nerazumljiva.
- Nerazumljiva.
- Ni mi všeč koncept.
- Nisem vedel več, kaj ni [sledi še ena nečitljiva beseda]
- Premalo konkretnih podatkov, preveč neznank, ki vplivajo druga na drugo in mi ni bilo jasno, težka.
- Preveč teoretična.
- Težka.
- Zaradi pomanjkanja znanja...
- Zdela se mi je težka, saj dejanski algoritmi niso moja stvar.
4. naloga (Uniforme)
- Ker je izpisovanje iz teksta naporno.
- Ker je nisem rešil.
- Lahka.
- Nisem znal lepo organizirati podatkov.
- Zmanjkalo volje.
5. naloga (Davek na ograjo)
- Imel sem premalo znanja, da bi jo rešil.
- Ker je bila prezapletena.
- Ker je bila zelo težka, in nisem imel ideje, kako bi se je lotil.
- Ker mi je težko opisovati postopke.
- Ker ne maram tabel.
- Kr neki.
- Najbolj čudna, težka.
- Najprej nisem dojel naloge.
- Nerazumljivo besedilo... zdi se težka, čeprav sem mnenja, da ob boljšem / bolj razumljivem besedilu, bi naloga bila precej lažja, hitrejše rešena ter bolj zanimiva.
- Nerazumljivost, dvomi
- Pretežka in preveč relativna.
- Pretežka.
- Pretežka.
- Pretežka.
- Preveč vsega.
- Teme.
- Težka logika.
- Čeprav sem znal si narediti razpredelnico v obliki seznama, mi to ni pomagalo in izgubil sem voljo za reševanje.
Drugi odgovori
- (2, 3, 5) Ker je nisem znal rešiti...
- (3, 4) Ker nisem imela dovolj znanja zanje in sta bili pretežki.
Druga skupina
Mnenje o nalogah:
Naloga | Zahtevnost naloge | Povprečna zahtevnost | Točke | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
prelahka | lahka | primerna | težka | pretežka | ne vem | > 0 točk | povprečje | mediana | ||
1. Vnos šifre | 1 | 0 | 5 | 3 | 1 | 1 | 3.67 | 18 | 8.8 | 5 |
2. Prenova ceste | 1 | 0 | 10 | 0 | 0 | 0 | 3.10 | 16 | 3.9 | 2 |
3. Skrivno sporočilo | 2 | 3 | 3 | 2 | 1 | 0 | 3.33 | 18 | 9.7 | 12 |
4. Potenciranje | 2 | 2 | 3 | 2 | 1 | 1 | 3.50 | 21 | 8.9 | 10 |
5. Tiskana vezja | 1 | 1 | 4 | 4 | 1 | 0 | 3.60 | 19 | 5.0 | 5 |
Opomba: „> 0 točk“ je število tekmovalcev, ki so pri tej nalogi dobili več kot 0 točk.
Pri vsaki nalogi je možnih 20 točk.
Za potrebe računanja povprečja smo mnenja o zahtevnosti prevedli v števila takole:
prelahka = 1, lahka = 2, primerna = 3, težka = 4, pretežka = 5.
Naloga | Vzela je (ali: bi) preveč časa | ||
---|---|---|---|
da | ne | ne vem | |
1. Vnos šifre | 3 | 5 | 3 |
2. Prenova ceste | 2 | 7 | 1 |
3. Skrivno sporočilo | 0 | 10 | 0 |
4. Potenciranje | 4 | 7 | 0 |
5. Tiskana vezja | 3 | 6 | 1 |
Naloga | Dolžina besedila | Razumljivost besedila | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
prekratko | primerno | predolgo | povprečje* | razumljivo | težko razumljivo | nerazumljivo | povprečje* | |
1. Vnos šifre | 1 | 9 | 1 | 2.00 | 9 | 2 | 0 | 1.18 |
2. Prenova ceste | 1 | 7 | 3 | 2.18 | 9 | 1 | 1 | 1.27 |
3. Skrivno sporočilo | 1 | 10 | 0 | 1.91 | 8 | 2 | 1 | 1.36 |
4. Potenciranje | 0 | 9 | 2 | 2.18 | 7 | 2 | 2 | 1.55 |
5. Tiskana vezja | 1 | 9 | 1 | 2.00 | 10 | 1 | 0 | 1.09 |
* Povprečja smo računali tako, da kot da ima prvi možni odgovor vrednost 1, drugi 2 in tretji 3.
Naloga | Naloga je bila | |||
---|---|---|---|---|
zanimiva | dolgočasna | že znana | povprečna | |
1. Vnos šifre | 10 | 1 | 0 | 0 |
2. Prenova ceste | 7 | 1 | 0 | 2 |
3. Skrivno sporočilo | 9 | 0 | 2 | 0 |
4. Potenciranje | 7 | 2 | 0 | 2 |
5. Tiskana vezja | 7 | 0 | 1 | 3 |
Naloga | Si jo rešil? | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
nisem (zmanjkalo časa) | nisem (zmanjkalo volje) | nisem (zmanjkalo znanja) | delno (zmanjkalo časa) | delno (zmanjkalo volje) | delno (zmanjkalo znanja) | rešil v celoti | |
1. Vnos šifre | 0 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 5 |
2. Prenova ceste | 0 | 0 | 0 | 2 | 1 | 1 | 7 |
3. Skrivno sporočilo | 1 | 2 | 1 | 0 | 1 | 0 | 8 |
4. Potenciranje | 0 | 0 | 2 | 1 | 0 | 1 | 8 |
5. Tiskana vezja | 1 | 1 | 1 | 0 | 1 | 1 | 7 |
Naloga | Katera naloga ti je bila najbolj všeč? | Katera naloga ti je bila najmanj všeč? |
---|---|---|
1. Vnos šifre | 2 | 2 |
2. Prenova ceste | 1 | 0 |
3. Skrivno sporočilo | 0 | 1 |
4. Potenciranje | 6 | 2 |
5. Tiskana vezja | 1 | 4 |
Mnenja o 1. nalogi (Vnos šifre)
- Nisem je rešil, ker je nisem znal v celoti rešiti. [Zgoraj pri "težko razumljiva" je pripisal: "V primeru se črke ponavljajo, piše pa, da se ne smejo."]
- Več testnih primerov.
Mnenja o 2. nalogi (Prenova ceste)
- Zanimiv komentar.
Mnenja o 3. nalogi (Skrivno sporočilo)
- [Pri "nerazumljivo" je pripisal: "Primer končne rešitve je dejansko prikazan in nerazumljiv."]
Mnenja o 4. nalogi (Potenciranje)
- Ta je zelo zanimiva! :)
- Temelji bolj na matematiki kot na programiranju.
Mnenja o 5. nalogi (Tiskana vezja)
- Ne vem, če je dovolj optimizirana.
Kolikokrat si se že udeležil kakšnega tekmovanja iz računalništva pred tem tekmovanjem?
- 0x
- 1x
- 1x
- 1x
- 1x
- 1x
- 2x
- 3x
- 3x
- 4x
- 6x
- 8+
- okoli 10x
Katerega leta si se udeležil prvega tekmovanja iz računalništva?
- 2 [?]
- 2008
- 2010
- 2010
- 2011
- 2011
- 2011
- 2011
- 2012
- 2013
- 2013
- 2013
Najboljša dosedanja uvrstitev na tekmovanjih iz računalništva (kje in kdaj)?
- 1. izdelovanje spletnih aplikacij 2011, mnogo drugih
- 1. mesto, tekmovanje iz spletnih aplikacij ter pri tekmovanju xxx [nečitljivo]
- 2013, srebrno priznanje
- 25. lani na istem tekmovanju
- 31 yea!!!
- Med 20. in 30. mestom na tekmovanju ACM v znanju računalništva.
- prvi, 2012, 1. skupina
- Relativno visoka uvrstitev v 1. skupini tega tekmovanja.
- se ne spomnim
- zlato ZOTKS
- ZOTKS, 7. razred, 3. mesto
Koliko časa že programiraš?
- 3 [ne piše, ali leta ali mesece]
- 3 leta
- 3 leta
- 3 leta
- 3-4 leta
- 4 [najbrž leta]
- 4 leta
- 4 leta
- 5 let
- 7 let
- 8 let
- od 5. razreda OŠ [zdaj pa je v 3. letniku SŠ]
- slabo leto
Kakršne koli druge pripombe in predlogi. Kaj bi spremenil(a), popravil(a), odpravil(a) ipd., da bi postalo tekmovanje zanimivejše in bolj privlačno?
- Da bi imeli lahko compiler.
- Dovoljenje za poslušanje glasbe po želji med pisanjem.
- Nič.
- Več nalog, kot je bila 4.
Kaj ti je bilo pri tekmovanju všeč?
- Da smo lahko tipkali na računalnik, predsem pa zastonj kosilo.
- Kosilo.
- Oprema, dovolj časa…
- Vse.
- Zanimive naloge.
Kaj te je najbolj motilo?
- Da ni compilerja.
- Napake pri organizaciji. Več tekmovalcev je bilo razporejenih v napačne skupine.
- Nič.
- Nič.
- Počasna povezava za remote desktop.
- Pretežke nerazumljive naloge.
Če imaš kaj vrstnikov, ki se tudi zanimajo za programiranje, pa se tega tekmovanja niso udeležili, kaj bi bilo po tvojem mnenju treba spremeniti, da bi jih prepričali k udeležbi?
- Da bi bilo to tekmovanje predstavljeno v šolah. Obvestitev dijakov na ta dogodek je skromna. S ceste bi bilo tekmovanje bolj vidno, ker sam nisem vedel, kje točno je FRI, sem kar nekaj časa iskal. Prav tako nišem našel vhoda za parkirišče pred FRI-jem.
- Ne vem.
- Ne vem.
- Vse je bilo v redu.
Kakšno je bilo tvoje mnenje o sistemu za oddajanje odgovorov prek računalnika?
- Deluje.
- Kul je.
- Manjka compiler.
- Mi je všeč in deluje v redu.
- Počasen.
- Remote desktop je prepočasen.
- Shranjevanje kdaj dela, kdaj ne.
- Sistem je dober, ker lažje tipkam programe kot pa jih pišem na list.
- Slabo, lahko bi uporabljali putko.
Katera naloga ti je bila najbolj všeč in zakaj?
1. naloga (Vnos šifre)
- Zanimiva praktična uporaba rekurzije.
2. naloga (Prenova ceste)
- Ker sem edino rešil.
4. naloga (Potenciranje)
- Ker je bila lahka.
- Ker rad rešujem matematične probleme.
- Ker sem že prej programiral v assemblerju in mi je bila naloga na splošno zelo v redu, ker je bila drugačna.
- Najtežja naloga (assembler).
- Nekaj novega.
- Zanimiva, ko je bila čisto nova izkušnja delati na tak način.
Katera naloga ti je bila najmanj všeč in zakaj?
1. naloga (Vnos šifre)
- Ker mi je vzela preveč časa.
- Nisem je znal.
3. naloga (Skrivno sporočilo)
- WTF naloga...
4. naloga (Potenciranje)
- Bolj matematična, tako da sem večino časa porabil za matematiko.
5. naloga (Tiskana vezja)
- Mi je zmanjkovalo volje za reševanje.
Drugi odgovori
- (1, 3) Ker se ne znajdem najbolje s <string.h>.
Tretja skupina
Mnenje o nalogah:
Naloga | Zahtevnost naloge | Povprečna zahtevnost | Točke | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
prelahka | lahka | primerna | težka | pretežka | ne vem | > 0 točk | povprečje | mediana | ||
1. Ljudožerci na premici | 0 | 4 | 8 | 1 | 0 | 0 | 2.77 | 13 | 42.5 | 21 |
2. Po Indiji z avtobusom | 1 | 2 | 9 | 0 | 0 | 0 | 2.91 | 15 | 70.5 | 82 |
3. Luči | 0 | 0 | 4 | 2 | 5 | 1 | 4.09 | 2 | 7.9 | 0 |
4. Bloki | 0 | 4 | 7 | 2 | 0 | 0 | 2.85 | 5 | 31.3 | 0 |
5. Poravnavanje desnega roba | 0 | 1 | 7 | 3 | 1 | 0 | 3.33 | 6 | 21.3 | 0 |
Opomba: „> 0 točk“ je število tekmovalcev, ki so pri tej nalogi dobili več kot 0 točk.
Pri vsaki nalogi je možnih 100 točk.
Za potrebe računanja povprečja smo mnenja o zahtevnosti prevedli v števila takole:
prelahka = 1, lahka = 2, primerna = 3, težka = 4, pretežka = 5.
Naloga | Vzela je (ali: bi) preveč časa | ||
---|---|---|---|
da | ne | ne vem | |
1. Ljudožerci na premici | 5 | 5 | 1 |
2. Po Indiji z avtobusom | 1 | 10 | 1 |
3. Luči | 9 | 1 | 2 |
4. Bloki | 5 | 7 | 1 |
5. Poravnavanje desnega roba | 2 | 9 | 1 |
Naloga | Dolžina besedila | Razumljivost besedila | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
prekratko | primerno | predolgo | povprečje* | razumljivo | težko razumljivo | nerazumljivo | povprečje* | |
1. Ljudožerci na premici | 0 | 11 | 2 | 2.15 | 11 | 2 | 0 | 1.15 |
2. Po Indiji z avtobusom | 0 | 11 | 1 | 2.08 | 10 | 2 | 0 | 1.17 |
3. Luči | 1 | 11 | 0 | 1.92 | 11 | 1 | 0 | 1.08 |
4. Bloki | 0 | 11 | 2 | 2.15 | 12 | 0 | 1 | 1.15 |
5. Poravnavanje desnega roba | 0 | 9 | 3 | 2.25 | 8 | 4 | 0 | 1.33 |
* Povprečja smo računali tako, da kot da ima prvi možni odgovor vrednost 1, drugi 2 in tretji 3.
Naloga | Naloga je bila | |||
---|---|---|---|---|
zanimiva | dolgočasna | že znana | povprečna | |
1. Ljudožerci na premici | 6 | 0 | 0 | 7 |
2. Po Indiji z avtobusom | 6 | 1 | 0 | 5 |
3. Luči | 5 | 2 | 0 | 5 |
4. Bloki | 5 | 1 | 2 | 5 |
5. Poravnavanje desnega roba | 7 | 1 | 0 | 4 |
Naloga | Si jo rešil? | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
nisem (zmanjkalo časa) | nisem (zmanjkalo volje) | nisem (zmanjkalo znanja) | delno (zmanjkalo časa) | delno (zmanjkalo volje) | delno (zmanjkalo znanja) | rešil v celoti | |
1. Ljudožerci na premici | 0 | 0 | 0 | 1 | 3 | 3 | 6 |
2. Po Indiji z avtobusom | 0 | 0 | 0 | 1 | 2 | 1 | 8 |
3. Luči | 2 | 4 | 5 | 0 | 0 | 1 | 1 |
4. Bloki | 2 | 1 | 0 | 3 | 2 | 1 | 5 |
5. Poravnavanje desnega roba | 3 | 3 | 0 | 2 | 0 | 2 | 3 |
Naloga | Katera naloga ti je bila najbolj všeč? | Katera naloga ti je bila najmanj všeč? |
---|---|---|
1. Ljudožerci na premici | 3 | 0 |
2. Po Indiji z avtobusom | 2 | 0 |
3. Luči | 2 | 4 |
4. Bloki | 2 | 7 |
5. Poravnavanje desnega roba | 2 | 1 |
Mnenja o 1. nalogi (Ljudožerci na premici)
- Koristna bi bila opomba v stilu "v 30% primerov bo m <= 1000".
- Rabu sm 2 uri da pogruntam da sm retard :)
Mnenja o 2. nalogi (Po Indiji z avtobusom)
- [pri "rešil sem celo" je pripisal "90%"]
- Večino časa mi je vzelo ugotavljanje, kako naj najbolje spravim podatke o avtobusih.
Mnenja o 3. nalogi (Luči)
- Nimam pojma, kako bi lahko to izračunal.
Mnenja o 4. nalogi (Bloki)
- Naloge z branjem celih vrstic so neprijetne zaradi newlinov in podobnih stvari.
Kolikokrat si se že udeležil kakšnega tekmovanja iz računalništva pred tem tekmovanjem?
- 0x
- 1
- 10+
- 2x
- 2x
- 3x
- 3x
- 3x
- 3x
- 4x
- nikoli
- ogromnokrat, ne vem
- večkrat
Katerega leta si se udeležil prvega tekmovanja iz računalništva?
- 1. letnik [zdaj pa je v četrtem]
- 2009
- 2009 ali 2010
- 2010
- 2011
- 2011
- 2012
- 2012
- 2012
- 2012
- 2014
- ne vem
Najboljša dosedanja uvrstitev na tekmovanjih iz računalništva (kje in kdaj)?
- 1. mesto RTK 2012
- 2. mesto lani 3. skupina
- 2. mesto v prvi kategoriji leta 2013
- 2. mesto, Kranj 2014
- 3. mesto, 2012, osnovnošolsko ZOTKS tekmovanje
- 5. mesto RTK 2013
- 6. lani
- ne vem
- srebrno ZOTKS lani
Koliko časa že programiraš?
- 3 leta
- 3 leta
- 3 leta
- 3-4 leta
- 4-5 let
- 5 let
- 5 let
- 6 let
- 7 let
- 9 let
- nekaj let
- nekaj let
- približno 4-5 let
Kakršne koli druge pripombe in predlogi. Kaj bi spremenil(a), popravil(a), odpravil(a) ipd., da bi postalo tekmovanje zanimivejše in bolj privlačno?
- Bolj razgibane naloge - ne le input/output, pač pa komunikacija s testerjem, ali analiza datotek na računalniku - gl. CEOI 2013.
- Dovolil bi literaturo v PDF obliki.
- Dovoljena "čik" pavza.
- NetBeans za C++.
- Različni IDE - Dev-C++ / Code::Blocks.
Kaj ti je bilo pri tekmovanju všeč?
- Da je potrebno program res napisati.
- Da ni bilo nalog, ki so zahtevale implementacijo dobro znanega algortima.
- Dobra izvedba, korektno pripravljene naloge.
- Naloge.
- Vsi sistemi delujejo, kot morajo.
Kaj te je najbolj motilo?
- Da je bilo potrebno več praktičnega kot teoretičnega znanja.
- Glasni ljudje okrog tekmovalnih prostorov.
- Ni normalnega IDEja.
Če imaš kaj vrstnikov, ki se tudi zanimajo za programiranje, pa se tega tekmovanja niso udeležili, kaj bi bilo po tvojem mnenju treba spremeniti, da bi jih prepričali k udeležbi?
- Aktivacija mentorjev, obveščanje.
- Naučiti bi se morali programirati.
- Več promocije.
- Več težavnostnih stopenj / skupin. [Saj imamo že tri in pokrivajo precej širok razpon težavnosti…]
Katera naloga ti je bila najbolj všeč in zakaj?
1. naloga (Ljudožerci na premici)
- Ker sem jo rešil v 5 minutah.
- Najlažja.
- Najmanj besedila.
2. naloga (Po Indiji z avtobusom)
- Ker sem jo rešil.
3. naloga (Luči)
- Koncept.
4. naloga (Bloki)
- Kompleksnost.
- Normalna.
5. naloga (Poravnavanje desnega roba)
- Ker je imela namesto programerskega matematični problem.
- Zanimiva.
Katera naloga ti je bila najmanj všeč in zakaj?
3. naloga (Luči)
- Pretežka.
4. naloga (Bloki)
- Bloki - parsing.
- Ker mi ni bilo jasno nič.
- Ker sem v trenutku, ko sem jo pogledal, vedel, kako jo rešiti.
- Neprijetna za reševanje, ali se je ne bi dalo poenostaviti na vhod le s številkami? [To bi se res dalo, ampak po drugi strani, malo obdelave nizov pa tudi lahko imamo v kakšni nalogi...]
- Neznana napaka.
- TL;DR
5. naloga (Poravnavanje desnega roba)
- Dolga navodila.