Tekmovanje ACM iz računalništva in informatike
Anketa o 12. tekmovanju ACM v znanju računalništva
[Kazalo: nekaj opažanj, statistike po skupinah, prva, druga, tretja skupina.]
Če bi rad kdo v zvezi s tem tekmovanjem še kaj povedal ali vprašal, naj nam piše na rtk-info@ijs.si.
Dobili smo 83 izpolnjenih anketnih obrazcev iz prve skupine, 16 iz druge in 10 iz tretje skupine. (Anketni obrazci za vse tri skupine v formatu PDF.)
Nekaj opažanj
Za tekmovanje so skoraj vsi tekmovalci izvedeli od mentorjev; podobno je bilo že v prejšnjih letih.
-
S trajanjem tekmovanja in številom nalog so večinoma kar zadovoljni. Nekaj ljudi si želi več časa pri enakem številu nalog ali pa manj nalog pri enakem času reševanja.
-
Še vedno je največ takih tekmovalcev, ki so se naučili programirati sami ali v šoli pri pouku (slednjih je letos malo manj kot samoukov). V prvi skupini je tudi precej ljudi, ki so se naučili programirati na krožkih in tečajih.
-
V opisu nalog za I. in II. skupino smo letos navajali deklaracije v pascalu, C/C++, C#, pythonu in javi. Delež tekmovalcev, ki deklaracije zdaj razume, je podobno visok ko tlani. Kot običajno pri vprašanju o tem, katere jezike bi še želeli videti v deklaracijah, nekaj tekmovalcev omenja jezike, ki so že tam (npr. C++ in javo).
-
Pri vprašanju o izvorni kodi rešitev (ki jih bomo od letos objavjali v C++) je delež tekmovalcev, ki pravijo, da jih ne razumejo, podoben kot prejšnja leta. V prvi skupini je takih skoraj polovica tekmovalcev. Izmed tistih, ki so napisali kak predlog glede jezika rešitev, jih je velika večina za python ali javo (glasovi za tadva jezika so približno izenačeni, python je v rahli prednosti).
-
Vprašanja o tem, katere programske jezike tekmovalci poznajo, so bila letos strukturirana enako kot prejšnja leta: pri vsakem jeziku naj bi tekmovalec tudi navedel, koliko programov je že napisal v njem in kako dolg je bil najkrajši od njih. V tabeli spodaj smo uporabili te odgovore tako, da tistih, ki so napisali v nekem jeziku 10 programov ali manj, in tistih, ki so napisali v njem le programe, dolge največ 20 vrstic, preprosto nismo šteli. Tako nam ne bodo meglili slike tisti, ki bi drugače našteli vse jezike, za katere so vsaj približno slišali.
V prvi skupini letos največ ljudi pozna python, drugo mesto si delita java in C/C++ (če štejemo C in C++ skupaj). V drugih dveh skupinah je java redkejša. V drugi skupini so približno izenačeni python, C++ in C#, v tretji pa je najpogostejši C++.
-
Pri vprašanju, ali so tekmovalci zadovoljni s sistemom za oddajo odgovorov prek računalnika (v I. in II. skupini), je bilo letos podobno malo pripomb kot lani. Težav s shranjevanjem letos, kot kaže, ni bilo, je pa še nekaj pripomb glede okornosti. Tako kot lani je velika večina tekmovalcev oddajala prek računalnika.
Tudi letos je precej tekmovalcev je želelo, da bi imeli v I. in II. skupini na računalnikih na voljo prevajalnike (in ne le urejevalnikov). Razlog, zakaj se v teh dveh skupinah izogibamo prevajalnikom, je predvsem ta, da hočemo s tem obdržati poudarek tekmovanja na snovanju algoritmov, ne pa toliko na lovljenju drobnih napak; in radi bi tekmovalce tudi spodbudili k temu, da se lotijo vseh nalog, ne pa da se zakopljejo v eno ali dve najlažji in potem večino časa porabijo za testiranje in odpravljanje napak v svojih rešitvah pri tistih dveh nalogah.
O nalogah:
-
V povprečju so se zdele tekmovalcem v vseh skupinah naloge še kar težke. Če pri vsaki nalogi pogledamo povprečje mnenj o zahtevnosti te naloge (1 = prelahka, 2 = lahka, 3 = primerna, 4 = težka, 5 = pretežka) in vzamemo povprečje tega po vseh petih nalogah, dobimo: 3,11 v prvi skupini, 3,51 v drugi in 3,73 v tretji skupini.
Te vrednosti so podobne tistim iz prejšnjih let, le v prvi skupini so se jim zdele naloge malo lažje kot ponavadi, v tretji pa malo težje.
V I. skupini se je zdela tekmovalcem malo težja predvsem naloga 1.5 (pike za tisočice), mogoče zato, ker niso toliko navajeni delati z nizi ali pa ker so si rešitev po nepotrebnem zakomplicirali bolj, kot bi bilo treba. Najlažja se jim je zdela naloga 1.1 (zaokrožanje temperature).
V II. skupini se jim je zdela težka predvsem naloga 2.5 (neskončna pokrajina), ki jo je največ tekmovalcev razglasilo za pretežko. Res je, da je ta naloga malo neobičajna, drugačna od ostalih in da je mnogi tekmovalci tudi niso dobro razumeli (pri tej nalogi je bilo veliko pripomb, da je težko razumljiva). Najlažja v II. skupini se jim je zdela naloga 2.2 (rastlinjak).
Pri III. skupini se je zdela tekmovalcem najtežja naloga 3.4 (najkrajša pot), najlažja pa 3.1 (Klondike).
-
Človek bi pričakoval, da tekmovalci pri nalogah, ki so se jim zdele težje, dosežejo manj točk. Podobno kot prejšnja leta smo računali korelacijski koeficient med tem, kako težka se je zdela naloga tekmovalcem, in tem, kolikšen delež točk so pri njej v povprečju dosegli; letos je ta korelacija najmočnejša doslej (R2 = 0,70, v prejšnjih letih 0,39, 0,57, 0,14, 0,52, 0,20, 0,11, pred tem več let okoli 0,4).
-
Pri vprašanju „ali se ti zdi, da je (ali: bi) naloga vzela preveč časa?“ je bil delež pritrdilnih odgovorov velik zlasti pri nalogah 2.5 (neskončna pokrajina), 3.2 (Trojane) in 3.4 (v soju žarometov).
-
Komentarjev, da jim je neka naloga že znana, je bilo letos več kot običajno, največ pri nalogah 1.2 (najlepši esej), 1.4 (prehod za pešce) in 2.2 (rastlinjak). Ocene zanimivosti nalog so v prvi skupini 2,65 (če je 1 = dolgočasna, 2 = povprečna, 3 = zanimiva), v drugi 2,61 in v tretji 2,82. V prvi skupini je ta ocena podobna kot v prejšnjih letih, v drugi in tretji pa je višja kot ponavadi. Kot bolj zanimive naloge izstopajo 1.3 (pomanjkanje sendvičev), 2.3 (labirint), 3.1 (Klondike) in 3.3 (v soju žarometov). Ob tem izboru se je težko upreti zaključku, da se tekmovalcem naloge zdijo zanimive predvsem, če so ovite v zanimivo zgodbico. :)
-
Tudi z dolžino besedila so bili večinoma zadovoljni; ocene so podobne kot prejšnja leta. Pri tem še najbolj odstopata nalogi 1.4 (prehod za pešce), ki se je zdela nekaj tekmovalcem prekratka, in 2.1 (zvončki), ki se je zdela nekaterim predolga. V tretji skupini so se zdela besedila nekaterim prekratka, nikomur pa predolga.
-
Z razumljivostjo besedila nalog so tekmovalci večinoma zadovoljni, v prvi skupini še malo bolj kot prejšnja leta, v drugi in tretji pa malo manj. Kot malo težje razumljive so ocenili predvsem naloge 1.4 (prehod za pešce), 2.1 (zvončki), 2.5 (neskončna pokrajina; o njej smo že govorili zgoraj), 3.3 (v soju žarometov).
-
Pri vprašanjih „katera naloga ti je najbolj všeč?“ in „katera naloga ti je najmanj všeč?“ je bila v prvi skupini tekmovalcem najbolj všeč naloga 1.3 (pomanjkanje sendvičev), glasovi za najmanj všeč pa so precej razpršeni med ostale štiri naloge, še največ jih ima 1.4 (prehod za pešce). V drugi skupini sta bili najbolj priljubljeni 2.3 (labirint) in 2.4 (šifriranje), kot izrazito nepriljubljena pa izstopa 2.5 (neskončna pokrajina). V tretji skupini jim je bila najbolj všeč naloga 3.3 (v soju žarometov), najmanj pa 3.2 (Trojane).
Programersko znanje:
Vprašanja o programerskem znanju so dajala podobne rezultate kot lani. V drugi skupini (pravijo, da) znajo malo več kot lani, v tretji pa malo manj, vendar je zaradi majhnega števila anket v tretji skupini vprašljivo, koliko se lahko zanesemo na te podatke.
Stvari, ki jih poznajo slabše, so približno iste kot v prejšnjih letih: rekurzija, kazalci, naštevni tipi in operatorji na bitih; v 1. in 2. skupini tudi strukture.
- Tudi poznavanje algoritmov in podatkovnih struktur je podobno kot v prejšnjih letih, v povprečju celo malo boljše; ampak pri teh rezultatih so v anketah iz leta v leto prisotna razna nihanja, ni pa videti kakšnega očitnega dolgoročnega trenda.
Katere programske jezike so uporabljali:
V prvi skupini je letos z občutno prednostjo najpogostejši jezik python, sledita mu java in C++; C# je letos redkejši kot prejšnja leta. V drugi skupini sta najpogostejša python in C++ (približno izenačena), ostali so redkejši. V tretji skupini je C++ daleč najpogostejši, na drugem mestu pa sta C in java.
Drugi jeziki so redki, podobno kot že prejšnja leta. Pascal so tokrat uporabljali le v prvi skupini, basica in PHPja pa sploh nihče.
Za razliko od nekaterih prejšnjih let tokrat ni nihče risal diagramov poteka.
Jezik | Št. tekmovalcev, ki so ga uporabljali | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2004 | 2003 | |||||||||||||||||||||||||||
I | II | III | I | II | III | I | II | III | I | II | III | I | II | III | I | II | III | I | II | III | I | II | III | I | II | III | I | II | III | I | II | III | I | II | III | I | II | III | III | |
Pascal | 4 | 0⅓ | 3 | 5 | 2 | 2.5 | 2 | 1 | 1 | 1 | 6 | 1 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4.5 | 5 | 2 | 4 | 2 | 1 | 1.5 | 2 | 2 | 8.5 | 2 | 1 | 6 | 5 | 5 | 23 | 20 | 13 | 17 | |||||
C | 4 | 3 | 2.5 | 4⅓ | 1 | 2 | 3 | 1 | 3.5 | 6 | 2 | 7 | 7 | 2 | 1 | 7 | 2 | 6 | 6 | 1 | 9.5 | 3.5 | 0.5 | 4.5 | 11 | 2.5 | 5.5 | 11 | 6.5 | 4 | 16 | 1.5 | 13 | 7.5 | 1 | 4 | ||||
C++ | 23 | 10 | 15.5 | 28 | 8 | 9 | 27 | 9 | 9.5 | 19 | 4.5 | 10.5 | 17 | 12.5 | 7 | 25 | 16 | 9 | 23.5 | 19 | 8 | 33 | 17.5 | 13 | 26.5 | 2 | 12.5 | 17.5 | 11 | 9.5 | 7 | 14 | 15.5 | 13 | 5 | 10.5 | 5 | 6 | 5 | |
PHP | 3 | 2 | 1 | 0.5 | 1 | 0.5 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | |||||||||||||||||||||||||||
nič | 2 | 3 | 4 | 1 | 4 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 3 | 1 | 2 | 3 | 2 | |||||||||||||||||||||
VB | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
C# | 7 | 6 | 12 | 5 | 1 | 16 | 5 | 12 | 1.5 | 2 | 18 | 0.5 | 17 | 1 | 3 | 4 | 2 | 3 | 0.5 | 1 | 3 | 0.5 | ||||||||||||||||||
Java | 28 | 3 | 2 | 24 | 6 | 5 | 22 | 6 | 3.5 | 23 | 2 | 1.5 | 18 | 8 | 1 | 17 | 6.5 | 1 | 6 | 5 | 3 | 5 | 9 | 4 | 8 | 8 | 11 | 9.5 | 3 | 2.5 | 3 | 0.5 | ||||||||
Python | 42 | 11 | 29⅓ | 12 | 26 | 1 | 16 | 6 | 16 | 8 | 25 | 5 | 20 | 6 | 12 | 2 | 4 | 0.5 | 6 | 1 | ||||||||||||||||||||
Newtonscript | 0.5 | 0.5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
JavaScript | 1 | 1 | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Batch | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Julia | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
psevdokoda | 5 | 5 | 6 | 1 | 10 | 6 | 3 | 2 | 4 | 8 |
Opombe:
- V 3. skupini se je dalo prvotno uporabljati le pascal, C, C++; od leta 2004 naprej tudi javo; od 2008 naprej tudi C#; od 2015 naprej tudi VB.net.
- Polovice in tretjine v gornji tabeli so posledica tega, da nekateri tekmovalci uporabljajo dva ali tri različne jezike (pri različnih nalogah) in jih potem štejemo delno k vsakemu.
- „Nič“ pomeni, da tekmovalec ni napisal nič izvorne kode (pač pa npr. odgovore v naravnem jeziku). Tekmovalce, ki so pisali le psevdokodo (čeprav so naloge zahtevale izvorno kodo v konkretnih programskih jezikih), od leta 2009 naprej štejemo posebej. Kot ponavadi je bila meja med psevdokodo in naravnim jezikom v nekaj primerih precej zabrisana.
- Tisti, ki v 1. in 2. skupini uporabljajo C++ namesto C, uporabljajo večinoma
le malo stvari, ki so specifične za C++ (in jih v C-ju ni), vendar pa raba teh stvari
skozi leta počasi narašča. To so ponavadi predvsem
vhodni in izhodni tokovi (
<iostream>
namesto<stdio.h>
,cin
incout
namestoprintf
inscanf
), vse več ljudi pa uporablja tudi razredastring
invector
. Letos je eden pisal celo v C++11 (in uporabljal npr.auto
).
Sledijo podrobni rezultati ankete. Opombe v oglatih oklepajih [takole] so moje.
Vprašanja za vse skupine
Kje si izvedel za to tekmovanje?
Skupina | Kje si izvedel za to tekmovanje? | |||
---|---|---|---|---|
od mentorja | na spletni strani | od prijatelja/sošolca | drugače | |
I | 75 | 1 | 6 | 2 |
II | 17 | 3 | 3 | 2 |
III | 6 | 1 | 0 | 1 |
Če na spletni strani, na kateri?
- ACM
- ACM
- rtk.ijs.si
- rtk.ijs.si
Če drugače, kako?
- Hodim že 3 leta.
- v 9. razredu sem bil povabljen
- vedel/-a sem :)
- zaradi dobre uvrstitve na tekmovanju Bober
Kje si se naučil programirati?
Skupina | Kje si se naučil programirati? | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
sam | v šoli pri pouku | na krožkih | na tečajih | poletna šola | kje drugje | |
I | 48 | 40 | 20 | 7 | 6 | 6 |
II | 22 | 10 | 8 | 3 | 4 | 1 |
III | 6 | 3 | 1 | 4 | 2 | 0 |
Če drugje, kje?
- brat me je učil
- internet
- internet (coursera)
- Interwebz
- poletna šola EDIT 2016
- stric
- stric
Čas reševanja in število nalog
Skupina | Ti ustreza čas reševanja nalog? | ||
---|---|---|---|
rad bi več časa | rad bi manj časa | časa je ravno prav | |
I | 3 | 8 | 61 |
II | 6 | 1 | 13 |
III | 1 | 1 | 4 |
Skupina | Ti ustreza število nalog? | ||
---|---|---|---|
rad bi več nalog | rad bi manj nalog | nalog je ravno prav | |
I | 6 | 4 | 61 |
II | 2 | 5 | 13 |
III | 0 | 2 | 4 |
Skupina | Vseh devet kombinacij časa in nalog | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
več časa, več nalog | več časa, enako nalog | več časa, manj nalog | enako časa, več nalog | enako časa, enako nalog | enako časa, manj nalog | manj časa, več nalog | manj časa, enako nalog | manj časa, manj nalog | |
I | 0 | 3 | 0 | 4 | 53 | 4 | 2 | 5 | 0 |
II | 1 | 2 | 3 | 0 | 11 | 2 | 1 | 0 | 0 |
III | 0 | 1 | 0 | 0 | 3 | 1 | 0 | 0 | 1 |
Potekmovalne dejavnosti
Skupina | Kakšne potekmovalne dejavnosti bi te zanimale? | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
izlet | poletna šola | praksa na IJS | predstavitve novih tehnologij | predavanja o algoritmih | reševanje nalog | iskanje štipendije | iskanje podjetja | |
I | 29 | 22 | 25 | 32 | 27 | 21 | 32 | 35 |
II | 6 | 7 | 8 | 7 | 8 | 4 | 8 | 8 |
III | 2 | 2 | 2 | 2 | 5 | 5 | 3 | 3 |
Drugi predlogi
- Imeli bi training camp.
- Mogoče kak game jam/hackathon in kakšna predavanja/delavnice o varnosti.
- Poletna šola bi morala biti na način, kot je poletna šola Edit, kjer udeleženci sami rešujejo nek problem, poudarek je na teamworku.
- Predavanja.
- Res bi rad poslušal o algoritmih, saj imam precejšnje znanje jave, katerega težko uporabim, če ne vem, kako se lotiti naloge…
- Spoznavanje računalništva (popravljanje računalnikov - hardware, troubleshooting, telekomunikacije 101 ipd.).
- Tabor v stilu ZOTKS bi bil verjetno bolj praktičen za več tekmovalcev.
- Tutoriali in zvijače za programske jezike, saj se izobražujem sam in v slovenščini na internetu ni ničesar spodobnega.
- Umetna inteligenca.
- Še kakšna predavanja uporabnosti matematike pri programiranju.
Poznavanje algoritmov in podatkovnih struktur
Skupina | Ali poznaš naslednje podatkovne strukture? | ||||
---|---|---|---|---|---|
drevo | hash tabela | seznam s kazalci (linked list) | sklad (stack) | vrsta (queue) | |
I | 58% | 33% | 30% | 55% | 44% |
II | 75% | 67% | 70% | 65% | 75% |
III | 75% | 43% | 88% | 88% | 100% |
Skupina | Ali poznaš naslednje algoritme? | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
Evklidov | Eratostenovo rešeto | formula za vektorski produkt | rekurzija | dinamično programiranje | iskanje v širino (po grafu) | |
I | 80% | 71% | 44% | 35% | 21% | 9% |
II | 75% | 58% | 42% | 54% | 42% | 55% |
III | 75% | 75% | 50% | 75% | 75% | 57% |
Skupina | Ali poznaš naslednje algoritme za urejanje? | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
bubble sort | insertion sort | selection sort | quicksort | radix sort | heap short | Shell sort | merge sort | |
I | 33% | 30% | 30% | 27% | 0% | 1% | 1% | 4% |
II | 68% | 44% | 40% | 48% | 0% | 4% | 4% | 8% |
III | 38% | 50% | 25% | 63% | 0% | 13% | 0% | 0% |
Skupina | Ali poznaš zapis z velikim O za časovno in prostorsko zahtevnost? |
---|---|
O-zapis | |
I | 42% |
II | 61% |
III | 86% |
Opomba pri algoritmih za urejanje: na anketnem obrazcu so bili navedeni prvi štirje. Ostale štiri (od radix sorta naprej) smo torej šteli le tam, kjer so jih tekmovalci sami od sebe vpisali v rubriko „kakšnega drugega“.
Programersko znanje
Pri vsakem konstruktu so bili možni trije odgovori: „ne poznam“, „da, slabo” in „da, dobro“.
Naslednja tabela kaže uteženo povprečje, pri čemer smo odgovore pretvorili v števila takole: „ne“ = 0; „da, slabo“ = 1; „da, dobro“ = 2.
Skupina | Katere od naštetih jezikovnih konstruktov in programerskih prijemov znaš uporabljati? | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
standardni vhod/izhod | datoteke | array 1-D | array 2-D | array (večdim.) | podprogram | rekurzija | kazalci | |
I | 1.80 | 1.49 | 1.73 | 1.54 | 1.14 | 1.67 | 1.01 | 0.44 |
II | 2.00 | 1.80 | 2.00 | 1.83 | 1.64 | 1.88 | 1.54 | 1.00 |
III | 2.00 | 2.00 | 2.00 | 2.00 | 1.71 | 2.00 | 1.43 | 0.86 |
Skupina | Katere od naštetih jezikovnih konstruktov in programerskih prijemov znaš uporabljati? | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
zanka for | zanka while | gnezdenje zank | enumerated types | strukture | operatorji na bitih | shl shr | hash_ map | map | priority_ queue | |
I | 1.95 | 1.95 | 1.78 | 0.57 | 0.93 | 1.20 | 0.49 | 0.45 | 0.29 | 0.28 |
II | 2.00 | 2.00 | 1.83 | 1.33 | 1.96 | 1.48 | 0.79 | 1.08 | 0.83 | 0.67 |
III | 2.00 | 2.00 | 2.00 | 1.00 | 1.43 | 1.43 | 1.00 | 1.14 | 0.86 | 0.86 |
Tu pa je odstotek ljudi, ki so izbrali odgovor „da, dobro“:
Skupina | Katere od naštetih jezikovnih konstruktov in programerskih prijemov znaš uporabljati? | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
standardni vhod/izhod | datoteke | array 1-D | array 2-D | array (večdim.) | podprogram | rekurzija | kazalci | |
I | 81% | 62% | 84% | 69% | 43% | 73% | 32% | 10% |
II | 100% | 84% | 100% | 88% | 72% | 92% | 67% | 38% |
III | 100% | 100% | 100% | 100% | 71% | 100% | 57% | 29% |
Skupina | Katere od naštetih jezikovnih konstruktov in programerskih prijemov znaš uporabljati? | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
zanka for | zanka while | gnezdenje zank | enumerated types | strukture | operatorji na bitih | shl shr | hash_ map | map | priority_ queue | |
I | 96% | 95% | 85% | 16% | 35% | 47% | 16% | 10% | 5% | 5% |
II | 100% | 100% | 92% | 54% | 96% | 61% | 29% | 46% | 30% | 21% |
III | 100% | 100% | 100% | 43% | 57% | 43% | 43% | 57% | 43% | 29% |
Kako vpliva tvoje znanje matematike/angleščine na programiranje in učenje računalništva?
Skupina | Kako vpliva tvoje znanje matematike na programiranje in učenje računalništva? | ||
---|---|---|---|
zadošča mojim potrebam | občutim pomanjkljivosti, a se znajdem | je preskromno, da bi koristilo | |
I | 61 | 22 | 0 |
II | 9 | 15 | 0 |
III | 3 | 5 | 0 |
Skupina | Kako vpliva tvoje znanje angleščine na programiranje in učenje računalništva? | ||
---|---|---|---|
zadošča mojim potrebam | občutim pomanjkljivosti, a se znajdem | je preskromno, da bi koristilo | |
I | 70 | 12 | 1 |
II | 22 | 2 | 0 |
III | 6 | 1 | 1 |
Katere programske jezike obvladaš?
V anketnem obrazcu je bilo prostora za tri jezike; pri vsakem naj bi tekmovalec tudi navedel, koliko programov je že napisal v njem in kako dolg je bil najdaljši od njih. Spodaj za vsako skupino piše, koliko tekmovalcev je navedlo posamezni jezik in pri tem niti število programov ni bilo manjše od 10 niti dolžina najdaljšega programa ni bila manjša od 20 vrstic.
Jezik | Skupina | ||
---|---|---|---|
I | II | III | |
bash | 1 | 0 | 1 |
basic | 1 | 2 | 0 |
C | 10 | 2 | 0 |
C# | 11 | 10 | 0 |
C++ | 14 | 11 | 7 |
C/C++ | 0 | 1 | 0 |
HTML | 6 | 1 | 0 |
java | 26 | 5 | 4 |
JavaScript | 3 | 1 | 0 |
julia | 1 | 0 | 0 |
lua | 2 | 0 | 0 |
pascal | 4 | 1 | 3 |
PHP | 8 | 3 | 0 |
python | 33 | 10 | 2 |
ruby | 1 | 0 | 0 |
SQL | 1 | 0 | 0 |
swift | 1 | 1 | 0 |
V anketi je bila tudi rubrika za naštevanje morebitnih ostalih programskih jezikov, v katerih je tekmovalec tudi že kdaj programiral. Tu so navedli naslednje jezike:
Prva skupina:
- C
- C#, GML
- C#, robot C
- C#, Visual Basic...
- C++
- C++, C, javascript
- C++, HTML, scratch
- C++, python, assembler :)
- da, javascript
- Da. Haskell, brainfuck, lua, crystal, logtalk, prolog, C, TeX
- HTML, CSS
- HTML, CSS, C#
- HTML, PHP, javascript, CSS
- HTML, PHP, javascript, java
- java, javascript
- javascript, naredil sem spletno stran
- MySQL
- Ne.
- nxc, assembly
- osnove assemblerja, jave, malo več (načeloma ne prog. jezikov) HTML, CSS
- PHP, mešanica C++ in C (Arduino)
- PHP, python, lua, C
- python
- python
- python
- python, bash
- python, PHP
- python, ruby, javascript (ECMA script), basic
- scratch - v šoli
- Some JS, HTML, obviously SQL (for SQLite and MySQL), VB…
- SQL, C++
- V mobilni igri programiranja "Hacked" :D
- VB.net, C++, C, C#, bash, lua
- Visual Basic.net, javascript, CSS, python
Druga skupina:
- [nečitljivo; mogoče "veliko"]
- bash, swift, java
- C#, PHP, HTML, CSS, javascript, lua
- C++
- C, HTML, Objective C, CSS, javascript, python
- java, HTML, CSS, jQuery, javascript
- java, javascript
- java, javascript
- java, JS, assembly, scratch :)
- javascript, HTML, C++, C
- Objective C, swift, javascript
- PHP, java, ruby
- python
Tretja skupina:
- C#
- C#, lua
- Enkrat sem poskusil C++, a mi ni bil všeč, malo znam tudi javascript.
- javascript
- scratch, htime
Programski jeziki v opisih nalog in v rešitvah
„V besedilu nalog trenutno objavljamo deklaracije tipov in podprogramov v pascalu, C/C++, C#, pythonu in javi. Ali razumeš kakšnega od teh jezikov dovolj dobro, da razumeš te deklaracije v besedilu naših nalog? Ali bi raje videl, da bi objavljali deklaracije (tudi) v kakšnem drugem programskem jeziku?“
Skupina | Ali razumeš deklaracije v besedilu nalog (v pascalu, C/C++, pythonu in javi)? Ali predlagaš (še) kak drug jezik? | So ti prišle deklaracije v pythonu kaj prav? | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
Da | Ne | Da | Ne | |||
Število | Predlogi | Število | Predlogi | |||
I | 72 |
| 6 |
| 29 | 45 |
II | 25 |
| 0 | 9 | 16 |
„V rešitvah nalog trenutno objavljamo izvorno kodo v C++. Ali razumeš C++ dovolj dobro, da si lahko kaj pomagaš z izvorno kodo v naših rešitvah? Ali bi raje videl, da bi izvorno kodo rešitev pisali v kakšnem drugem jeziku? Če da, v katerem?“
Skupina | Ali razumeš izvorno kodo v rešitvah (v C++)? Ali predlagaš (še) kak drug jezik? | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
Da | Ne | (Prazno) | ||||
Število | Predlogi | Število | Predlogi | Število | Predlogi | |
I | 39 |
| 37 |
| 7 |
|
II | 20 |
| 5 |
| 0 | |
III | 5 | 1 |
| 1 |
Vprašanje za tekmovalce 3. skupine: „Doslej smo v 3. skupini podpirali reševanje nalog v pascalu, C, C++, C#, javi in VB.net. Bi rad uporabljal kakšen drug programski jezik? Če da, katerega?“
- [Letos ni nihče predlagal kakšnega drugega jezika.]
Prva skupina
Mnenje o nalogah:
Naloga | Zahtevnost naloge | Povprečna zahtevnost | Točke | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
prelahka | lahka | primerna | težka | pretežka | ne vem | > 0 točk | povprečje | mediana | ||
1. Zaokrožanje temperature | 2 | 17 | 47 | 7 | 0 | 2 | 2.89 | 109 | 11.5 | 12 |
2. Najlepši esej | 2 | 16 | 33 | 22 | 0 | 1 | 3.11 | 97 | 9.1 | 8 |
3. Pomanjkanje sendvičev | 8 | 15 | 43 | 9 | 0 | 0 | 3.03 | 114 | 11.6 | 11 |
4. Prehod za pešce | 6 | 17 | 30 | 12 | 4 | 6 | 3.14 | 108 | 15.1 | 18 |
5. Pike za tisočice | 3 | 10 | 29 | 30 | 2 | 1 | 3.38 | 101 | 9.1 | 9.5 |
Opomba: „> 0 točk“ je število tekmovalcev, ki so pri tej nalogi dobili več kot 0 točk.
Pri vsaki nalogi je možnih 20 točk.
Za potrebe računanja povprečja smo mnenja o zahtevnosti prevedli v števila takole:
prelahka = 1, lahka = 2, primerna = 3, težka = 4, pretežka = 5.
Naloga | Vzela je (ali: bi) preveč časa | ||
---|---|---|---|
da | ne | ne vem | |
1. Zaokrožanje temperature | 6 | 58 | 9 |
2. Najlepši esej | 7 | 53 | 7 |
3. Pomanjkanje sendvičev | 9 | 56 | 4 |
4. Prehod za pešce | 9 | 50 | 12 |
5. Pike za tisočice | 13 | 50 | 7 |
Naloga | Dolžina besedila | Razumljivost besedila | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
prekratko | primerno | predolgo | povprečje* | razumljivo | težko razumljivo | nerazumljivo | povprečje* | |
1. Zaokrožanje temperature | 0 | 70 | 3 | 2.04 | 64 | 9 | 0 | 1.12 |
2. Najlepši esej | 1 | 70 | 0 | 1.99 | 64 | 7 | 0 | 1.10 |
3. Pomanjkanje sendvičev | 2 | 68 | 2 | 2.00 | 69 | 1 | 0 | 1.01 |
4. Prehod za pešce | 9 | 63 | 0 | 1.88 | 53 | 15 | 4 | 1.32 |
5. Pike za tisočice | 1 | 69 | 1 | 2.00 | 66 | 4 | 0 | 1.06 |
* Povprečja smo računali tako, kot da ima prvi možni odgovor vrednost 1, drugi 2 in tretji 3.
Naloga | Naloga je bila | |||
---|---|---|---|---|
zanimiva | dolgočasna | že znana | povprečna | |
1. Zaokrožanje temperature | 36 | 6 | 3 | 28 |
2. Najlepši esej | 45 | 5 | 8 | 12 |
3. Pomanjkanje sendvičev | 59 | 6 | 3 | 4 |
4. Prehod za pešce | 51 | 4 | 5 | 9 |
5. Pike za tisočice | 51 | 7 | 3 | 8 |
Naloga | Si jo rešil? | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
nisem (zmanjkalo časa) | nisem (zmanjkalo volje) | nisem (zmanjkalo znanja) | delno (zmanjkalo časa) | delno (zmanjkalo volje) | delno (zmanjkalo znanja) | rešil v celoti | |
1. Zaokrožanje temperature | 1 | 0 | 0 | 1 | 0 | 4 | 66 |
2. Najlepši esej | 0 | 2 | 2 | 1 | 0 | 9 | 56 |
3. Pomanjkanje sendvičev | 0 | 0 | 2 | 1 | 0 | 3 | 66 |
4. Prehod za pešce | 0 | 2 | 8 | 3 | 1 | 7 | 51 |
5. Pike za tisočice | 0 | 2 | 5 | 3 | 2 | 12 | 49 |
Naloga | Katera naloga ti je bila najbolj všeč? | Katera naloga ti je bila najmanj všeč? |
---|---|---|
1. Zaokrožanje temperature | 7 | 13 |
2. Najlepši esej | 7 | 12 |
3. Pomanjkanje sendvičev | 33 | 9 |
4. Prehod za pešce | 12 | 19 |
5. Pike za tisočice | 16 | 14 |
Mnenja o 1. nalogi (Zaokrožanje temperature)
- [pri "Mnenje o besedilu naloge" je pripisal: "napaka na tipkanem besedilu v učilnici… 1/-1"]
- [pri "rešil sem celo" je pripisal: "upam :D"]
- Challenging. Dobro.
- Delo sem si otežil, ker nisem uporabljal funkcije za zaokroževanje.
- Metoda vrača zaokroženo število kot niz.
- Motila me je omemba realnih števil, ker se mi to poimenovanje v tem kontekstu ne zdi ustrezno.
- Na splošno: prošnja za dodajo dokumentacije standardnega vhoda za C#.
- Najprej nisem bil prepričan o uporabi neskončne zanke, saj ni bila nikjer neposredno omenjena. Kasneje sem opazil besedo "prebirati" (namesto "prebrati"), po kateri sem ugotovil, da je neskončna zanka potrebna.
- Ni bilo jasno, koliko decimalk imamo podanih, samo 1, ali več.
- Upam, da je prav.
- Upam, da je prav.
- Zanimivo zaradi - št.
Mnenja o 2. nalogi (Najlepši esej)
- Lahko bi bil list/array z dovoljenimi znaki že podan.
- Neangleške znake (razen pik, vejic in ostalih ločil) sem štel, kot da pretrgajo besedo.
- Nenatančna navodila, npr. rumena-zelena. Ali je to 1 beseda ali 2? [Hm - besedilo pravi, da je beseda sestavljena iz črk, med besedami pa so znaki, ki niso črke. Iz tega po mojem dovolj jasno sledi, da moramo "rumena-zelena" obravnavati kot dve besedi. Se pa strinjam, da bi se to dalo povedati še bolj eksplicitno.]
- Nisem znal ukazov za branje besed z dokumenta.
- Potreben bi bil boljši opis, kje točno so ločila in v katerih vrsticah.
- Težka je bila predvsem zato, ker so v esej.txt tudi ne-črke, drugače bi bila "primerna".
- Znanje uporabe datotek mi je slabše znano, saj tega nismo delali pri pouku.
Mnenja o 3. nalogi (Pomanjkanje sendvičev)
- gg ez :P
- Kul, praktična, ampak lahka za državno.
- Lahko bi navedli, kaj se zgodi, če je več najpopularnejših sendvičev. - [čez dve vrstici:] I approve Cafè Maφja!!
- Naloga se je zdela prelahka, saj ne potrebuješ nobenega razmišljanja.
- Naloga se mi je zdela izvirna, pa tudi zabavna za reševanje.
- Ni se mi dalo pregledati.
- Ta je bila super.
- Všeč mi je bilo, ker je naloga praktična.
- Yummy sandwiches
- Za popularnost sem štel tudi, če ga je zmanjkalo.
- Zabavna in malce tricky.
- Zabavna.
- Zelo zanimiva in zabavna.
Mnenja o 4. nalogi (Prehod za pešce)
- Dobra naloga, navodila bi bila lahko 20% bolj razumljiva.
- Dobro bi bilo napisati še, da se naj izpisi ne podvajajo.
- Naloga je bila kratka in lahka.
- Ne vem, ali sem jo popolnoma razumel. Če ja, se mi je zdela lahka.
- Nisem razumel popolnoma.
- Nisem čisto zastopil Metode().
- Prehitra, prelahka. Dodajte še kakšno komplikacijo.
- Sprva čudna, potem lahka.
- V besedilu ni bilo podano, s kakšno lučjo se začne semafor, to je bil potem robni primer, a me je malo zmedel.
- Verjetno je rešena narobe, saj se mi je zdela prelahka.
- Zabavna.
Mnenja o 5. nalogi (Pike za tisočice)
- Dobra naloga.
- Paziti moraš na vrstni red zapisovanja števil.
- Substringi mi niso tok, je pa challenging zaradi "matematike". Več z računanjem rabimo.
Kolikokrat si se že udeležil kakšnega tekmovanja iz računalništva pred tem tekmovanjem?
- 0 (1 - šolsko)
- 0x
- 0x
- 0x
- 0x
- 0x
- 0x
- 0x
- 0x
- 0x
- 0x
- 0x
- 0x
- 0x
- 0x
- 0x
- 11x
- 1x
- 1x
- 1x
- 1x
- 1x
- 1x
- 1x
- 1x
- 1x
- 1x
- 1x
- 1x
- 1x
- 1x
- 1x
- 1x
- 1x
- 1x
- 1x
- 1x
- 1x
- 1x
- 1x
- 1x
- 1x
- 1x
- 1x
- 1x
- 1x
- 1x
- 1x
- 1x
- 1x
- 1x
- 1x (Maribor = shit)
- 2x
- 2x
- 2x
- 2x
- 2x
- 2x
- 2x
- 2x
- 3.
- 3x
- 3x
- 3x
- 3x
- 3x
- 4x
- 4x (Bober)
- 6x
- nikoli
- nikoli
- nikoli
- nikoli
- nikoli
- nikoli
- nikoli
- nikoli
- nikoli
- Nikoli še.
- Nikoli.
- To je bilo prvič.
- to je prvič
- velikokrat
Katerega leta si se udeležil prvega tekmovanja iz računalništva?
- 2011
- 2012
- 2012
- 2013
- 2013
- 2013
- 2014
- 2014
- 2014
- 2014
- 2014
- 2014
- 2014
- 2015
- 2015
- 2015
- 2015
- 2015
- 2015
- 2015
- 2016
- 2016
- 2016
- 2016
- 2016
- 2016
- 2016
- 2016
- 2016
- 2016
- 2016
- 2016
- 2016
- 2016
- 2016
- 2016
- 2016
- 2016
- 2016
- 2016
- 2016
- 2016
- 2016
- 2016
- 2016
- 2017
- 2017
- 2017
- 2017
- 2017
- 2017
- 2017
- 2017
- 2017
- 2017
- 2017
- 2017
- 2017
- 2017
- 2017
- 2017
- 2017
- 2017
- 2017
- 2017
- 2017
- 2017 (zdaj)
- 2017 Bober doesn't count cuz there's no computer knowledge needed.
- 201X
- 3 [najbrž se je tu nekaj zmotil]
- lanskega
- Letos
- se nisem
Najboljša dosedanja uvrstitev na tekmovanjih iz računalništva (kje in kdaj)?
- 1. mesto od 7. razredov na tekmovanju ZOTKS
- 1. mesto, FRI 2016
- 11. državno tekmovanje ACM, srebrno priznanje
- 2016, 50. (prib.)
- 2016, državno tekmovanje
- 2016, tukaj
- 2x drugo mesto na državnem tekmovanju Bober, 2016/17 in 2013/14
- 3. mesto na državnem tekmovanju rač. šol.
- 3. mesto robot design za programiranje FLL Razorback Invitational, 2016
- 3. mesto, tekmovanje Bober
- 3. v Mariboru pascal, pred 2 tednoma
- 70
- ?
- ? :)
- ACM 2017 šolsko
- ACM tekmovanje 2016
- bronasto Bober
- bronasto priznanje - Bober
- državno, RTK 2016
- lanski ACM RTK
- lansko leto na tem tekmovanju
- letos, Maribor (Bober) - zlato priznanje
- ne vem
- ne vem
- ne vem
- ne vem
- nikoli nikjer
- prvo mesto na šolskem tekmovanju (2017)
- RTK 2016
- sem pozabil (državno)
- srebrno priznanje, ACM, 2016
- uvrstitev na državno tekmovanje lani (ACM)
- zlato - Bober
- zlato Bober 2015/16
- zlato priznanje Bober (ne vem leta) 2015?
- zlato priznanje Bober 2012
- ZOTKS tekmovanje iz robotike (Bascom) 2012
- šolska stopnja
- šolsko, ERŠ Ptuj, 5. mesto
Koliko časa že programiraš?
- 1 leto
- 1 leto
- 1 leto
- 1 leto
- 1 leto
- 1 leto
- 1 leto
- 1 leto
- 1 leto
- 1 leto
- 1 leto
- 1 leto
- 1 leto
- 1 leto in pol
- 1 leto in pol
- 1,5 leta
- 1,5 leta
- 1. leto
- 10 let
- 2 leti
- 2 leti
- 2 leti
- 2 leti
- 2 leti
- 2 leti
- 2 leti
- 2-3 leta
- 2-3 leta
- 2-3 leta
- 2. leto
- 3 [najbrž leta]
- 3 leta
- 3 leta
- 3 leta
- 3 leta
- 3 leta
- 3 leta
- 3 leta
- 3 leta
- 3 leta
- 3 leta
- 3 leta
- 3 leta
- 3 leta
- 3 leta
- 3 leta in pol
- 3 leta?
- 4 [najbrž leta, saj drugod pravi, da je prvič tekmoval že 2015]
- 4 leta
- 4 leta
- 4 leta
- 4 leta
- 4 leta
- 4 leta
- 4 leta
- 5 let
- 5 let
- 5 let
- 5 let
- 5 let (+/- 2 leti)
- 6 let
- 6 let
- 6 mesecev
- 6 mesecev
- 6 mesecev
- 7 let
- 7 let
- 7 let
- 7 mesecev
- 8 [ne piše, česa]
- casually več let za mikrokontrolerje
- neredno 5 let
- od 1. letnika [zdaj pa je v tretjem]
- od 1. letnika SŠ [zdaj pa je v četrtem]
- od 8. razreda OŠ [zdaj pa je v 3. letniku SŠ]
- od septembra 2016
- od septembra [zdaj pa je marec]
- pol leta
- pol leta
- pol leta
- Pol leta.
- ~2 leti
Kakršne koli druge pripombe in predlogi. Kaj bi spremenil(a), popravil(a), odpravil(a) ipd., da bi postalo tekmovanje zanimivejše in bolj privlačno?
- Bolj uporabne naloge iz vsakdana, recimo kot 3. naloga ali 1.
- Boljša organizacija.
- Boljše oglaševanje, več tipov skupin (zelo nezahtevne skupine).
- Da bi lahko pognali program na računalniku pred oddajo.
- Da bi se pisalo direktno v urejevalnik za program.
- Dodal bi več nalog s praktičnim pogledom.
- Izbirni tip nalog.
- Je kar zanimivo za zdaj.
- Malce less janky spletna učilnica - SEB
- Mislim, da je vse v redu.
- Ne vem.
- Ne.
- Nimam komentarjev, vse je bilo vrhunsko organizirano.
- Nimam prdlogov.
- Nič, vse je super.
- Odstranil bi že narejene funkcije, ker je težko razumeti, kaj res naredijo.
- Povsod možnost, da opišeš postopek/psevdokoda (pri vseh nalogah je zahtevan program). [To je res, letos ni bilo nobene naloge tipa "opiši postopek", pa bi morala biti kakšna. Po drugi strani je tudi res, da če ne znaš napisati podprograma, lahko opišeš postopek in dobiš vsaj delne točke.]
- Prevajalniki.
- Pri nalogah bi bolj poudaril logično plat reševanja problema in manj znanje sintakse.
- Raje bi delal v naprednejšem urejevalniku (Atom, Eclipse…), ampak vem, da je delo brez compilerja del izziva.
- Saj je bilo dobro.
- Tekmovanje se mi zdi super takšno, kot je.
- Urejevalnik na računalniku.
- Več primerov nalog iz vsakdanjega življenja.
- Več reklame, da bi bilo bolj znano.
- Za jest med tekmovanjem
- Čim več nalog z veliko razmišljanja in manj pisanja.
Kaj ti je bilo pri tekmovanju všeč?
- 5. naloga, pripravljenost za ocenjevanje pythona. Ne razumem, zakaj ni dovoljen v 3. skupini.
- Da lahko preizkusim svoje znanje programiranja na praktičnih nalogah.
- Da naloge niso bile pretežke.
- Da pišemo na računalnike.
- Da se piše na računalnike.
- Da smo dobili vodo in smo lahko šli na WC.
- Da smo reševali na računalnike.
- Da so vsi potrebni podatki na internetu (v nasprotju z mariborskim tekmovanjem).
- Dobra organizacija.
- Dobra organizacija.
- Faks.
- Frutabela + kosilo, pa še naloge so v redu.
- Izziv, okolje (FRI je lep :)).
- Mir v učilnicah, sproščeno vzdušje.
- Najboljše je brati cvetke iz biltenov; to je moj nov vir dnevnega humorja.
- Naloga 3, da moraš razmišljati.
- Naloge, prijazen sprejem, vse razloženo.
- Naloge.
- Naloge.
- Naloge.
- Naloge.
- Način dela, naloge.
- Način oddajanja in dostop referenc na internetu.
- Novelnost, zgradba, naloge.
- nč
- Organizacija dogodka.
- Organizacija, naloge.
- Organiziranost ter zahtevnost nalog.
- Organiziranost.
- Pisanje nalog na računalnik.
- Programiranje :D
- Programiranje.
- Rad programiram in to tekmovanje mi da možnost, da se pomerim z drugimi.
- Raznolikost nalog, pisanje nalog na računalniku in s tem lažje odpravljanje napak.
- Reševanje je potekalo na računalnikih.
- Reševanje na računalnik.
- Reševanje na računalnik.
- Reševanje nalog.
- Sistem je dejansko deloval.
- Temperatura učilnice.
- Upam, da mi bo predavanje.
- Uporaba urejevalnika besedila in možnost elektronske oddaje vaj.
- V redu organizirano, zastonj kosilo.
- V redu, predolgo.
- Zanimiv program skozi cel dan.
- Zanimive naloge.
- Zanimive naloge.
- Zanimive naloge.
- Zelo
- Šola je lepo urejena.
Kaj te je najbolj motilo?
- 20 minut smo čakali na začetek.
- 4. naloga.
- [z velikimi črkami čez dve vrstici] Prenizke črte na tej anketi
- [z velikimi črkami] Branje s standardnega vhoda. [ampak saj naloge večinoma pravijo, da lahko namesto tega bereš iz datoteke, če ti je lažje]
- Da 1. skupina nima možnosti preverjanja - compilanja.
- Da je razglasitev šele zvečer.
- Da ne morem testirati kode, vendar takšna so pravila.
- Da ni bilo za jest
- Da nisem vsega znal. :D :/
- Dokaj dolgo čakanje na začetek.
- Dokumentacija za python je samo za 2.x, ni možnosti za testiranje programa.
- Dolžina programa. [Popoldanski program je tako dolg zato, da ima komisija medtem čas oceniti odgovore vseh tekmovalcev - kaj dosti hitreje žal ne gre :(]
- Edge cases.
- Lahke naloge, verjetno bi moral biti v 2. skupini.
- Naloga 1.
- Nasveti niso najbolj priročni.
- Navodila.
- Nič me ni motilo.
- Nič posebnega.
- Nič.
- Nič.
- Pozen začetek (ni preveč motilo).
- Prelahke naloge.
- Premalo matematičnih zagonetk.
- Privzeti urejevalnik je bil slabši od notepad++.
- Sosed.
- Tab pri edit area (ko brišeš, moraš brisati kot presledke, ne celega).
- Tehnične težave.
- Tipkovnica in miška, saj na tipkovnico nisem navajen, miška pa je malo štekala, saj ni podlage.
- To, da je treba najprej klikniti na velik naslov z imenom naloge, nato pa na podnaslov.
- Trajanje in pomanjkanje navodil.
- V bistvu to, da sem bil tu že ob osmih, pa se do 9.20 še ni začelo nič dogajati. + s programiranjem smo začeli šele ob 10.30.
- Zaslon računalnika se je včasih čudno obnašal. OS preobleka nekoliko čudna.
- Začeli smo 20 minut kasneje.
- Začetek tekmovanja, ko so se naloge odprle, saj smo morali preverjati, kdaj se začne dejansko.
- Čakanje na naloge.
- Čakanje na naloge.
Če imaš kaj vrstnikov, ki se tudi zanimajo za programiranje, pa se tega tekmovanja niso udeležili, kaj bi bilo po tvojem mnenju treba spremeniti, da bi jih prepričali k udeležbi?
- ?
- Boljša organizacija na šoli (Vegova), nekateri prijatelji, ki sem govoril z njimi, bi šli, vendar sploh niso vedeli, predvsem gimnazijci.
- Boljše promoviranje - za kaj sploh gre pri tekmovanju.
- Iznajti zdravilo proti lenobi.
- Lažje naloge.
- Lažje naloge.
- Mentor.
- Mislim, da je za vse dobro poskrbljeno.
- Mogoče bi naloge lahko bile bolj zabavne.
- Morali bi se bolje naučiti programirati :)
- Narediti tekmovanje v programiranju CNC-strojev.
- Ne vem, morda bi lahko objavili krajše tečaje sintaks zahtevnejših prog. jezikov na spletu.
- Ne vem.
- Ne vem.
- Nimam vrstnikov, ki se zanimajo za prog.
- Nimam.
- Nič.
- njihov odnos in izboljšati".
- Njihovo znanje programiranja.
- Razpoznavnost.
- Reklama.
- Sprostiti čas, saj bi bili rajši doma in počivali od redne šole. Nič s tekmovanjem.
- Tekmovanje med tednom namesto v soboto.
- Tekmovanje traja cel dan (prihod, reševanje, podelitev).
- To ni v rokah organizatorjev, ampak njih samih.
- Več "propagande".
- Več "reklame".
- Več oglaševanja, da tekmovanje sploh obstaja.
- Več promocije, več skupin.
- Več spodbude po šolah. Nekatere skoraj ne obvestijo dijakov.
- Večja razlika med zahtevnostno stopnjo posameznih nivojev/skupin tekmovanja.
- Za jest med tekmovanjem
- Čokoladice. Dovolj rečeno.
Kakšno je bilo tvoje mnenje o sistemu za oddajanje odgovorov prek računalnika?
- 10/10 would use again.
- 8/8 - IGN
- Bolje kot na list papirja.
- Bolje kot na papir.
- Boljše kot pisanje na list.
- Boljši kot na papir.
- Brez pripomb. Super način.
- Deluje čisto dobro. Mogoče bi lahko uporabili Ace urejevalnik (če obstaja za Moodle), drugače pa ni problemov.
- Dober sistem.
- Dobro, manjkajo prevajalniki.
- Dobro.
- Dobro.
- Enostavno, hitro, zanesljivo.
- Fajn.
- Izgleda boljše kot lansko leto.
- Je dovolj dober.
- Je počasno (VM) invčasih blokira / Bugs blocking the GUI thread / Drugače pa nekako deluje.
- Je praktično.
- Je primeren in dobro deluje.
- Je primeren, lahek za uporabo.
- Je v redu.
- Je zadostno in opravi delo, za katerega je narejen. Bolje bi bilo, če bi imel več možnosti: poznavanje ustvarjenih spremenljivk.
- Je še najbolj elegantna rešitev.
- Lahko bi naložili celotno datoteko, boljši syntax coloring.
- Lahko bi se odkljukala naloga, ki si jo že oddal… za lažjo evidenco, če si morda kaj pozabil.
- Lepo bi bilo, če bi lahko pognal program.
- LIT AF [nato je narisal še :fire: emoji]
- Menim, da je dobro.
- Mislim, da je v redu.
- Ne vidim potrebe po spremembi. Sistem ima luknjo - pod zasebne datoteke lahko vneseš URL in ti datoteko shrani.
- Obarvanje ukazov ter spremenljivk je zelo v pomoč, če se zmotiš, lahko s parimi kliki pobrišeš, česar se na papirju ne da.
- Odličen napredek - lažje hitrejše pisanje.
- OK.
- OK.
- Priročno.
- Priročno.
- Sistem je dober.
- Sistem je dobro zamišljen, vendar je neroden.
- Sistem je odličen.
- Sistem je v redu.
- Sistem mi je všeč, saj je bolj praktično kot oddajanje na listih.
- Sistem se mi zdi zanimiv, pa tudi uporaben,saj smo na šolskem tekmovanju morali rešitve pisati na papir, kar pa otežuje delo v primeru napak.
- Sumničav sem, saj nikoli ne vem, ali se bo kaj pokvarilo oz. če bo shranil zadnjo verzijo.
- Super.
- To mi je všeč.
- V njem ne vidim nič slabega, deluje.
- V redu je, ampak jaz uporabljam liste.
- V redu je, je preprosto.
- V redu je, vendar bi bil lahko dodan gumb za naslednjo nalogo, ne le v meni.
- V redu je.
- V redu, mogoče je malo težko pisati v edit area (tab), ampak se da.
- V redu, samo več navodil, prosim.
- V redu.
- V redu.
- V redu.
- Zadosten.
- Zadovoljivo.
- Zdi se mi dobra ideja, vendar bi imel rajši, če bi lahko programe predhodno zaganjali.
- Zdi se mi dobro.
- Zelo dober sistem.
- Zelo dober vmesnik, bil mi je zelo všeč.
- Zelo dobro.
Katera naloga ti je bila najbolj všeč in zakaj?
1. naloga (Zaokrožanje temperature)
- Ker je predstavila sorazmerno zapleten problem, za rešitev katerega pa nisi potreboval prenaprednega poznavanja jezika.
- Ker sta mi bili najbolj razumljivi.
- Lahka.
- Največ za razmišljati, najmanj za pisati.
- Zanimivo besedilo.
2. naloga (Najlepši esej)
- Izredno rad se igram z nizi.
- Ker je bila zanimiva za rešiti in sem potreboval več časa za razmisliti.
- Ker sem se zanj naučil python v 20 min.
- Ker sta mi bili najbolj razumljivi.
- Zanimiv izziv.
- Zdela se mi je najbolj primerna.
3. naloga (Pomanjkanje sendvičev)
- Bila je ravno prav težka in zanimiva.
- Izgleda težje, kot je v resnici.
- Kadar je govora o hrani, je vsaka naloga odlična!
- Ker je bila najbolj zanimiva.
- Ker je bila najlažja in zelo zanimiva.
- Ker je imela zanimivo zgodbo.
- Ker je naloga praktična, dolžina je primerna, prav tako razumevanje.
- Ker je nekaj uporabnega v življenju.
- Ker je vsebovala snov, ki se jo učimo.
- Maφjci + sendviči
- Najbolj podobno primeru iz realnega življenja.
- Najbolj zabavna.
- Naloga 3, saj sem jo reševal s knjižnicami, ki jih manj uporabljam, in je tudi vsebinsko imela zanimiv smisel.
- Naloga se mi je zdela zabavna za reševanje (program lahko izpiše tudi kaj zabavnega), to se mi zdi zelo pomembno tudi za motivacijo - naloge se kasneje naveličaš.
- Ostale naloge niso imele nobene uporabe.
- Rad imam sendviče in neskončne zanke. Predvsem sendviče.
- Rad rešujem podobne probleme.
- Radi imamo sendviče in zelo zabavna.
- Saj se je moralo razmišljati več kot pri ostalih.
- Zabavna za delati.
- Zanimiva, ne pretežka.
- Zanimiva, če bi imela malo več znanja/sintakse (za pascal ni bilo referenc), bi bila rešljiva (do konca).
- Zanimiva.
- Zato, ker večkrat uporablja ukaz za vhod.
4. naloga (Prehod za pešce)
- [nečitljivo]
- Dovolj zahtevna in zabavna.
- Enostavna in kratka naloga, ki sem jo rešil hitro.
- Ker je bila drugačna od ostalih, vsebovala je nevrste prekinitve. Tudi ker je bila kratka :)
- Ker je zanimiva.
- Kratka in zabavna.
- Nekaj novega - nisem še videl take naloge.
- V nalogo je bilo treba vključiti "event loop", kar je dober miselni izziv.
- Zanimiva.
- Zaradi možnosti goljufanja :)
5. naloga (Pike za tisočice)
- Bila je kratka in tudi zelo uporabna v realnem svetu.
- Izredno rad se igram z nizi.
- Je bila dokaj lahka.
- Ker je bila od vseh najtežja.
- Ker sem moral precej razmišljati in uporabiti dosti stvari.
- Meni je bila še najtežja in najbolj zanimiva med vsemi.
- Najbolj zanimiva in je zahtevala več logičnega razmišljanja kot obvladovanja in poznavanja sintakse prog. jezika.
- Največ razmišljanja.
- Največ za razmišljati, najmanj za pisati.
- Ni tako trivialna, kot izgleda na prvi pogled.
- Potrebno je bilo precej razmišljanja.
- Zanimiva.
- Zanimivo.
Katera naloga ti je bila najmanj všeč in zakaj?
1. naloga (Zaokrožanje temperature)
- Bila je najlažja in nekaj, kar sem že delal.
- Bila je že znana.
- Edini razlog je, da sem ves čas odkrival male napake (s podatkovnimi tipi).
- Ker se mi je zdela prelahka in zato tudi ne vem, če sem prav razumel navodila.
- Ker sem pozabil ukaz za zaokroževanje, round pa zaokroži samo parna števila.
- Ker sem takšno nalogo že poznal.
- Overused.
- Preveč se je bilo treba ukvarjati z raznimi zahtevanimi pogoji.
- Preveč časa sem porabil za razumevanje naloge.
- Vse (razen 4.) so bile dobre, 1. je bila malo dolgočasna (vsaj zame).
2. naloga (Najlepši esej)
- Branje iz datotek mi ne gre.
- Ehm
- Ker je bila dolgočasna.
- Ker nerad delam s štetjem besed.
- Na koncu mi je zmanjkalo volje za reševanje.
- Nisem ljubitelj esej in prebiranja besed s programi.
- Nisem čisto dojela besede - kako naj binaredila nalogo.
- Nič posebnega.
- Pomanjkanje znanja.
- Zaradi mojega načina reševanja problema.
3. naloga (Pomanjkanje sendvičev)
- Bila je preveč preprosta.
- Ker sem podobne naloge že reševal in mi ni prinesla dodatnega izziva.
- Preveč besedila in izpisovanja.
- Preveč pisanja za moje pojme.
- Sem že reševal podobne.
- Tudi ta mi je bila zelo všeč, ampak so mi bile ostale bolj.
- Veliko printa :)
- Če poznaš tabele, je ta naloga totalno prelahka za na državno tekmovanje.
4. naloga (Prehod za pešce)
- Ker je trajalo predolgo, preden sem jo sploh zastopil.
- Ker nisem popolnoma razumel besedila.
- Ker sta bili pretežki.
- Kr nekj
- Ne vidim uporabe takega programa.
- Ne znam dovolj.
- Nisem je razumel.
- Nisem prepričan pri uporabi že danih funkcij.
- Nisem razumel, kako bi se zadeve sploh lotil.
- Nisem razumel.
- Nisem znal.
- Prelahka oz. semo jo jaz narobe rešil, saj je vzela samo 5 min časa.
- Prelahka.
- Pretežka.
- Težko razumljiva.
- Težko razumljivo besedilo.
- Zdela se mi je prelahka, saj sem jo po vsej verjetnosti razumel narobe. To me je zmedlo.
- Zdi se mi, da je ta naloga celo za 1. stopnjo prelahka.
5. naloga (Pike za tisočice)
- [nečitljivo; mogoče "je pomanjkanje znanja"]
- Ker je enostavna, če veš določene funkcije, ki pa jih začetniki ne vedo.
- Ker je nisem znal.
- Ker se mi zdi, da je nisem ravno popolno rešil.
- Ker sem jo zelo težko razumela.
- Ker sta bili pretežki.
- Koncentracija mi je že upadla in sem se težko zbrala.
- Manipulacija nizov mi nikoli ni bila zanimiva tema, v C++ pa je takšna operacija še posebej zahtevna.
- Ni se mi zdela zanimiva.
- Težka.
- Zdela se mi je prelahka.
Druga skupina
Mnenje o nalogah:
Naloga | Zahtevnost naloge | Povprečna zahtevnost | Točke | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
prelahka | lahka | primerna | težka | pretežka | ne vem | > 0 točk | povprečje | mediana | ||
1. Zvončki | 0 | 1 | 10 | 10 | 2 | 0 | 3.57 | 25 | 9.2 | 12 |
2. Rastlinjak | 4 | 10 | 6 | 1 | 1 | 0 | 2.83 | 32 | 11.0 | 10 |
3. Labirint | 0 | 2 | 13 | 6 | 0 | 0 | 3.19 | 32 | 14.5 | 17 |
4. Šifriranje | 1 | 3 | 7 | 8 | 2 | 0 | 3.50 | 28 | 9.5 | 10 |
5. Neskončna pokrajina | 1 | 0 | 2 | 7 | 10 | 1 | 4.47 | 14 | 3.4 | 0 |
Opomba: „> 0 točk“ je število tekmovalcev, ki so pri tej nalogi dobili več kot 0 točk.
Pri vsaki nalogi je možnih 20 točk.
Za potrebe računanja povprečja smo mnenja o zahtevnosti prevedli v števila takole:
prelahka = 1, lahka = 2, primerna = 3, težka = 4, pretežka = 5.
Naloga | Vzela je (ali: bi) preveč časa | ||
---|---|---|---|
da | ne | ne vem | |
1. Zvončki | 9 | 10 | 2 |
2. Rastlinjak | 1 | 17 | 1 |
3. Labirint | 3 | 12 | 3 |
4. Šifriranje | 7 | 11 | 1 |
5. Neskončna pokrajina | 10 | 5 | 4 |
Naloga | Dolžina besedila | Razumljivost besedila | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
prekratko | primerno | predolgo | povprečje* | razumljivo | težko razumljivo | nerazumljivo | povprečje* | |
1. Zvončki | 1 | 16 | 3 | 2.10 | 12 | 7 | 2 | 1.52 |
2. Rastlinjak | 0 | 18 | 1 | 2.05 | 17 | 2 | 0 | 1.11 |
3. Labirint | 0 | 18 | 1 | 2.05 | 18 | 1 | 0 | 1.05 |
4. Šifriranje | 2 | 16 | 1 | 1.95 | 15 | 2 | 2 | 1.32 |
5. Neskončna pokrajina | 4 | 12 | 2 | 1.89 | 6 | 5 | 8 | 2.11 |
* Povprečja smo računali tako, kot da ima prvi možni odgovor vrednost 1, drugi 2 in tretji 3.
Naloga | Naloga je bila | |||
---|---|---|---|---|
zanimiva | dolgočasna | že znana | povprečna | |
1. Zvončki | 10 | 3 | 0 | 8 |
2. Rastlinjak | 10 | 0 | 5 | 4 |
3. Labirint | 16 | 1 | 0 | 1 |
4. Šifriranje | 12 | 1 | 3 | 2 |
5. Neskončna pokrajina | 12 | 4 | 0 | 2 |
Naloga | Si jo rešil? | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
nisem (zmanjkalo časa) | nisem (zmanjkalo volje) | nisem (zmanjkalo znanja) | delno (zmanjkalo časa) | delno (zmanjkalo volje) | delno (zmanjkalo znanja) | rešil v celoti | |
1. Zvončki | 0 | 2 | 1 | 2 | 2 | 3 | 15 |
2. Rastlinjak | 0 | 1 | 0 | 0 | 2 | 1 | 17 |
3. Labirint | 0 | 2 | 1 | 0 | 0 | 3 | 15 |
4. Šifriranje | 0 | 3 | 2 | 1 | 1 | 2 | 13 |
5. Neskončna pokrajina | 4 | 3 | 8 | 2 | 1 | 5 | 4 |
Naloga | Katera naloga ti je bila najbolj všeč? | Katera naloga ti je bila najmanj všeč? |
---|---|---|
1. Zvončki | 3 | 3 |
2. Rastlinjak | 4 | 1 |
3. Labirint | 6 | 0 |
4. Šifriranje | 6 | 3 |
5. Neskončna pokrajina | 1 | 13 |
Mnenja o 1. nalogi (Zvončki)
- Dolgo sem razmišljal, kako bi izboljšal časovno zahtevnost.
- Samo opiši tip nalog mi ne leži.
- Upam, da je prav.
Mnenja o 2. nalogi (Rastlinjak)
- Super.
Mnenja o 4. nalogi (Šifriranje)
- Malo tečna zaradi indeksov, mogoče sem se je lotil narobe.
- Zanimiva, toda težka naloga.
Mnenja o 5. nalogi (Neskončna pokrajina)
- Je to nalogo možno rešiti brez najslabšega primera preveriti vsa možna polja? Višine so najbrž namreč naključne… [Res je treba preveriti vsa polja, izziv pa je v tem, kako to početi tako, da pride res vsako polje prej ali slej na vrsto (ker jih je neskončno).]
- Navodilo nejasno. Ali je polje in X, Y neskončno. Ne da se rešiti brez brute forca.
- Ni bilo vseh informacij, da bi rešili problem.
- Nisem vedel, kako se lotiti naloge, saj je imela zelo malo podatkov.
Kolikokrat si se že udeležil kakšnega tekmovanja iz računalništva pred tem tekmovanjem?
- 0x
- 0x
- 0x
- 0x
- 0x
- 10 [kar je nekam veliko, ker je pri naslednjem vprašanju napisal, da se je prvega tekmovanja iz računalništva udeležil leta 2016...]
- 1x
- 1x
- 1x
- 1x
- 1x
- 2x
- 2x
- 2x
- 2x
- 2x
- 2x
- 3x
- 3x
- 4x
- 5x
- enkrat (na spletu večkrat)
- okoli petkrat
Katerega leta si se udeležil prvega tekmovanja iz računalništva?
- 2013
- 2013
- 2014
- 2014
- 2014
- 2014
- 2015
- 2015
- 2015
- 2015
- 2015
- 2015
- 2016
- 2016
- 2016
- 2016
- 2016
- 2016
- 2017
- 2017
- 2017
- 2017
- ali Bober šteje? 2013
Najboljša dosedanja uvrstitev na tekmovanjih iz računalništva (kje in kdaj)?
- 1. mesto, državno tekmovanje računalniških šol
- 11. državno tekmovanje ACM, 1. stopnja, 6. mesto
- 14. na UPM
- 2. mesto, 2017, ZOTKS
- 22. mesto lani
- 6. mesto, tekmovanje ACM v znanju računalništva 2016
- 9. mesto lani, 1. skupina RTK
- ACM državno, ~30. mesto
- ACM srebrnopriznanje.
- državno ACM, ZOTKS (FIT)
- n/a
- ne vem
- ne vem
- nisem tekmoval
- RTK, srebrno priznanje
- srebrno priznanje na RTK 2016
- srebrno priznanje, 1. skupina, 2016 ACM
- zlato priznanje (Bober)
- zlato priznanje na RTK lansko leto
Koliko časa že programiraš?
- 1. leto
- 2 leti
- 2 leti
- 2 leti
- 2-3 leta
- 2-3 leta
- 3 leta
- 3 leta
- 3 leta
- 3 leta
- 3 leta
- 3 leta
- 3 leta
- 4 leta
- 4 leta
- 4 leta in pol
- 5 let
- 5 let
- 5 let
- 7 let
- 8 let
- 9 let
- od 7. razreda OŠ [zdaj pa je v 3. letniku SŠ]
- od 8. r. OŠ [zdaj pa je v 4. letniku SŠ]
- pol leta
Kakršne koli druge pripombe in predlogi. Kaj bi spremenil(a), popravil(a), odpravil(a) ipd., da bi postalo tekmovanje zanimivejše in bolj privlačno?
- Dodal python v 3. skupino, skrajšal bi (predolgo za ljudi, ki ne živijo v Ljubljani (8:00-18:00!)) [Res je dolgo, ampak mi hitreje ne moremo oceniti odgovorov vseh tekmovalcev… če kdo ne more čakati na razglasitev rezultatov, gre lahko tudi prej domov, nagrade pa pošljemo v takem primeru po pošti.]
- Lažje naloge.
- Ne.
- Odmor med tekmovanjem.
- Prav nič.
- Super je! Več oglaševanja po šolah po Primorski.
- Tekmovanje se mi je zdelo dovolj zanimivo.
- Če bi lahko tudi pognali, za testiranje.
Kaj ti je bilo pri tekmovanju všeč?
- Da obstaja.
- Da.
- Dokaj jasna navodila.
- Naloge, ljudje in mogoče predavanje, ki bo sledilo?
- Naloge.
- Reševanje nalog.
- Tipkovnica.
- Voda, ker sem prišel pijan z maturantskega.
- Vse je dobro urejeno.
Kaj te je najbolj motilo?
- Da je za 4 programe [najbrž misli naloge] potrebno napisati program.
- Da ne moremo zagnati programa.
- Da ni compilerjev / interpreterjev.
- Da nismo začeli ob točni uri.
- Datum. [nečitljivo] v soboto -> bolje bi bilo med tednom.
- Dolžina do podelitve.
- Ni testiranja.
- Nič.
- Operacijski sistem računalnika.
- Organizacija, ni testiranja programa.
Če imaš kaj vrstnikov, ki se tudi zanimajo za programiranje, pa se tega tekmovanja niso udeležili, kaj bi bilo po tvojem mnenju treba spremeniti, da bi jih prepričali k udeležbi?
- Bolj bi se morali reklamirati.
- Določenih se ne da prepričati.
- Lažje naloge.
- Lažje naloge.
- Lažje naloge.
- Lokacijo.
- Ne vem.
- Oglaševanje.
- Tepst bi jih blo treba. Samo jim povedat več o tekmovanju.
- Vložiti več v oglaševanje. Za tekmovanje sem prvič slišal predlani.
Kakšno je bilo tvoje mnenje o sistemu za oddajanje odgovorov prek računalnika?
- [kljukica]
- Dobro.
- Klasična zadeva. Podobno računalniškim učilnicam.
- Lahko bi sprejemal tudi datoteke. Ob strani bi lahko številke nalog odprle stran za oddajo in ne <h>-ja.
- Lepo bi bilo, če bi lahko pred oddajo zagnali napisan program.
- Mislim, da bi lahko omogočili, da tekmovalci uporabljajo svoj, želen urejevalnik kode.
- Ne vem, rajši sem shranjeval na namizje.
- Ni slabo, ampak se poveča možnost napak pri oddajanju in posledično problemi pri uvrščanju.
- Preveč Win.
- Primerno.
- Priročno.
- Raje bi imel, da lahko uporabljamo compiler.
- Sistem bi moral biti postavljen na linuxu, potrebovali bi možnost zamenjave layouta tipkovnice.
- Super.
- V redu je, saj ni potrebno nalagati datotek.
- V redu je.
- V redu je.
- Všeč mi je.
- Všeč mi je.
- Zdi se mi zadovoljiv, čeprav bi lahko bil bolj podoben sistemu na straneh Codeforces ali pa tekmovanja IOI.
Katera naloga ti je bila najbolj všeč in zakaj?
1. naloga (Zvončki)
- Ker lahko opišem postopek in ni treba pisati programa.
2. naloga (Rastlinjak)
- Ker je bila razumljiva in se jo je dalo rešiti.
- Ker sem jo znal rešiti.
- Najlažja.
3. naloga (Labirint)
- Ker je imela nek zanimiv problem in sem moral malo pomisliti, da sem napisal dober program.
- Ker mi je naloga nova in sem moral celo rešitev ugotoviti sam (ne poznam algoritma, ki bi tak problem rešil).
- Primerno težka in zanimiva.
- Všeč so mi taki načini nalog (pathfinding...).
- Zelo zanimiva zgodba.
4. naloga (Šifriranje)
- Ker sem jo znal, a sem se vseeno moral pošteno namučiti, da jo rešim.
- Odkril sem nov dosedaj meni še ne poznan način kodiranja.
- Rad imam take tipe nalog.
- Samo zaradi Janeza in konteksta.
- Za razmisliti.
- Šifriranje mi je všeč.
5. naloga (Neskončna pokrajina)
- Bila je zanimiva in predstavljala je izziv.
Katera naloga ti je bila najmanj všeč in zakaj?
1. naloga (Zvončki)
- Besedilo je bilo nerazumljivo in je bilo potrebno velikokrat prebrati.
- Nerazumljivo besedilo.
- Porabil sem ogromno časa in nisem tako spreten v psevdokodi.
2. naloga (Rastlinjak)
- Bila je prelahka in ušablonjena (lansko leto je bila zelo podobna).
4. naloga (Šifriranje)
- Ne maram nalog s šifriranjem.
- Ni bila razumljiva, vzame preveč časa, potrebuješ veliko znanja.
- Nisem rešil.
5. naloga (Neskončna pokrajina)
- Ker je bila pretežka.
- Ker je nisem razumel.
- Ker je nisem znal rešiti.
- Nerazumljiva, problem ni bil definiran v celoti.
- Nerazumljiva.
- Nerazumljivo besedilo ter cilj.
- Nerazumljivo napisana.
- Pretežka.
- Težko razumljiva.
- Zahtevna, ker je bilo malo podatkov.
Tretja skupina
Mnenje o nalogah:
Naloga | Zahtevnost naloge | Povprečna zahtevnost | Točke | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
prelahka | lahka | primerna | težka | pretežka | ne vem | > 0 točk | povprečje | mediana | ||
1. Back from the Klondike | 0 | 2 | 4 | 1 | 0 | 0 | 2.86 | 14 | 57.4 | 94 |
2. Trojane | 0 | 0 | 2 | 3 | 0 | 2 | 3.60 | 8 | 13.8 | 0 |
3. V soju žarometov | 0 | 0 | 1 | 4 | 0 | 0 | 3.80 | 11 | 22.4 | 10 |
4. Najkrajša pot | 0 | 0 | 0 | 3 | 2 | 1 | 4.40 | 1 | 2.9 | 0 |
5. Listi | 0 | 0 | 0 | 4 | 0 | 2 | 4.00 | 9 | 20.8 | 0 |
Opomba: „> 0 točk“ je število tekmovalcev, ki so pri tej nalogi dobili več kot 0 točk.
Pri vsaki nalogi je možnih 100 točk.
Za potrebe računanja povprečja smo mnenja o zahtevnosti prevedli v števila takole:
prelahka = 1, lahka = 2, primerna = 3, težka = 4, pretežka = 5.
Naloga | Vzela je (ali: bi) preveč časa | ||
---|---|---|---|
da | ne | ne vem | |
1. Back from the Klondike | 0 | 6 | 1 |
2. Trojane | 4 | 1 | 2 |
3. V soju žarometov | 1 | 3 | 1 |
4. Najkrajša pot | 4 | 0 | 2 |
5. Listi | 0 | 3 | 3 |
Naloga | Dolžina besedila | Razumljivost besedila | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
prekratko | primerno | predolgo | povprečje* | razumljivo | težko razumljivo | nerazumljivo | povprečje* | |
1. Back from the Klondike | 0 | 7 | 0 | 2.00 | 7 | 0 | 0 | 1.00 |
2. Trojane | 1 | 6 | 0 | 1.86 | 6 | 0 | 0 | 1.00 |
3. V soju žarometov | 1 | 4 | 0 | 1.80 | 1 | 4 | 0 | 1.80 |
4. Najkrajša pot | 0 | 5 | 0 | 2.00 | 4 | 1 | 0 | 1.20 |
5. Listi | 1 | 4 | 0 | 1.80 | 3 | 1 | 1 | 1.60 |
* Povprečja smo računali tako, kot da ima prvi možni odgovor vrednost 1, drugi 2 in tretji 3.
Naloga | Naloga je bila | |||
---|---|---|---|---|
zanimiva | dolgočasna | že znana | povprečna | |
1. Back from the Klondike | 5 | 0 | 2 | 0 |
2. Trojane | 4 | 1 | 0 | 1 |
3. V soju žarometov | 3 | 0 | 1 | 0 |
4. Najkrajša pot | 4 | 0 | 0 | 1 |
5. Listi | 4 | 0 | 0 | 1 |
Naloga | Si jo rešil? | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
nisem (zmanjkalo časa) | nisem (zmanjkalo volje) | nisem (zmanjkalo znanja) | delno (zmanjkalo časa) | delno (zmanjkalo volje) | delno (zmanjkalo znanja) | rešil v celoti | |
1. Back from the Klondike | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 2 | 4 |
2. Trojane | 3 | 0 | 0 | 1 | 0 | 2 | 1 |
3. V soju žarometov | 1 | 1 | 1 | 0 | 1 | 2 | 1 |
4. Najkrajša pot | 1 | 0 | 4 | 1 | 0 | 0 | 0 |
5. Listi | 2 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 2 |
Naloga | Katera naloga ti je bila najbolj všeč? | Katera naloga ti je bila najmanj všeč? |
---|---|---|
1. Back from the Klondike | 1 | 0 |
2. Trojane | 0 | 4 |
3. V soju žarometov | 3 | 1 |
4. Najkrajša pot | 0 | 1 |
5. Listi | 2 | 0 |
Mnenja o 2. nalogi (Trojane)
- Nisem je razumel.
Mnenja o 5. nalogi (Listi)
- Nisem rešil, ker nisem dobro razumel.
Kolikokrat si se že udeležil kakšnega tekmovanja iz računalništva pred tem tekmovanjem?
- 10
- 10+
- 1x
- 2x
- 3x
- 3x
- 3x
- 4x
Katerega leta si se udeležil prvega tekmovanja iz računalništva?
- 2. letnik (2015)
- 2014
- 2014
- 2015
- 2015
- 2016
- 2016
- lani
Najboljša dosedanja uvrstitev na tekmovanjih iz računalništva (kje in kdaj)?
- 1. mesto ZOTKS državno 2016 in 2017, 1. mesto 2016 osnovnošolsko na Fakulteti za računalništvo
- 194. na IOI
- 2. mesto 1. skupina
- 4. mesto na izbirnem testu za IOI (kvalifikacije).
- ACM tekmovanje 2016, 2. skupina, srebrno priznanje
- ne vem točno, ampak dobra
- ZOTKS 2017 -> 1. mesto v 1. skupini
Koliko časa že programiraš?
- 2 leti
- 2. leto
- 3 leta
- 3 leta
- 4 [najbrž leta]
- 5 let
- 6 let
- 6-7 let
Kakršne koli druge pripombe in predlogi. Kaj bi spremenil(a), popravil(a), odpravil(a) ipd., da bi postalo tekmovanje zanimivejše in bolj privlačno?
- Dodatne razlage za določene naloge, compilerji z lažjo uporabo.
- Odbijanje točk za vsak submission mi ni všeč, tega na IOI in BOI ni.
- Razdelil na dva dela po 3h in 2h. Prve 3h so 3 naloge, druge 2h pa 2 nalogi.
- Vzpostavitev sistema za vsajo, da lahko od doma oddajaš naloge za vajo -> ali pa testni primeri za vajo pred tekmovanjem. [Raznih ocenjevalnih strežnikov je na internetu že veliko, naloge in testne primere iz prejšnjih let našega tekmovanja pa lahko dobiš na naši spletni strani (rtk.ijs.si).]
Kaj ti je bilo pri tekmovanju všeč?
- Naloge, organizacija.
- Naloge.
- Stabilnost okolja (računalnikov), izkušen učitelj.
- Testni sistem, zanimive naloge.
- Tipi nalog, težavnost, nagrade, delujoč hardware.
Kaj te je najbolj motilo?
- [tu je narisal puščico k enemu od prejšnjih odgovorov, kjer piše, da ga je motilo odbijanje točk za vsako oddajo razen prve]
- Dolžina.
- Moje slabo znanje ustvarjanja algoritmov (jezik poznam, a ne znam izdelati postopka (v glavi)).
- Nerazumljivost nalog.
- Za C++ ni bilo prevajalnika, ki sem ga vajen, zato sem imel velike probleme pri reševanju (int[x][y]; - ni bilo podprto). [Hm, pri tekmovanjih se je bolje izogibati nestandardnim razširitvam jezika. Tako je manj verjetnosti, da boš imel težave pri prevajanju.]
Če imaš kaj vrstnikov, ki se tudi zanimajo za programiranje, pa se tega tekmovanja niso udeležili, kaj bi bilo po tvojem mnenju treba spremeniti, da bi jih prepričali k udeležbi?
- ?
- Nimam takih vrstnikov, sicer pa večja promocija.
- Tekmovanje na vseh srednjih šolah.
Katera naloga ti je bila najbolj všeč in zakaj?
1. naloga (Back from the Klondike)
- Edina, ki sem jo razumel ter vsaj delno rešil...
3. naloga (V soju žarometov)
- Fenwick tree <3
- Ker sem pri njej dobil nekaj točk :)
- Zanimiva.
5. naloga (Listi)
- Težje dinamično programiranje.
- Zanimiva, treba je bilo bolj razmišljati kot programirati.
Katera naloga ti je bila najmanj všeč in zakaj?
2. naloga (Trojane)
- Ni časovne omejitve.
- Ostale so bile boljše.
- Zelo slabo razumljiva.
3. naloga (V soju žarometov)
- Nobene ravno nisem znal rešiti, ampak 3. sem najmanj razumel.
4. naloga (Najkrajša pot)
- Grafi so mi manj ljubi, svoje znanje glede njih moram izboljšati.