Tekmovanje ACM iz računalništva in informatike
Predstavitev tekmovanja
Tekmovanje ACM
iz računalništva in informatike
Tekmovanje bo potekalo v štirih panogah:
- Tekmovanje v znanju računalništva
- Off-line naloga
- Tekmovanje v izdelavi spletnih aplikacij
- Tekmovanje v izobraževalnih videoposnetkih
Tekmovanje bomo organizirali v sodelovanju z:
- Inštitutom Jožef Stefan (IJS),
- Fakulteto za matematiko in fiziko (FMF) Univerze v Ljubljani,
- Fakulteto za računalništvo in informatiko (FRI) Univerze v Ljubljani,
- Fakulteto za elektrotehniko, računalništvo in informatiko (FERI) Univerze v Mariboru,
- Fakulteto za matematiko, naravoslovje in informacijske tehnologije (FAMNIT) Univerze na Primorskem in
- IEEE Slovenija.
-
Šestnajsto srednješolsko tekmovanje ACM v znanju računalništva
Tekmovanje je namenjeno dijakinjam in dijakom, ki jih zanimajo programiranje in algoritmi. Poudarek ni toliko na tehnikalijah in samem kodiranju, pač pa na razmišljanju o algoritmu, ki reši posamezen problem.
Tekmovanje poteka na dveh ravneh:
- šolsko tekmovanje
- državno tekmovanje.
Šolsko tekmovanje ima značaj predtekmovanja in pomeni izbor za udeležbo na državnem tekmovanju. Naloge za šolsko tekmovanje ter kriterije ocenjevanja pripravi državna tekmovalna komisija in jih pošlje šolam. Šolsko tekmovanje bo potekalo v petek, 22. januarja 2021, ob 13. uri, istočasno na vseh sodelujočih šolah. Izvedba šolskega tekmovanja in ocenjevanje odgovorov tekmovalcev na šolskih tekmovanjih je prepuščeno posameznim šolam in učiteljem.
Posamezna šola ali druga podobna organizacija se na podlagi rezultatov šolskega tekmovanja odloči, katere dijake bo poslala na državno tekmovanje, pri čemer pa gre lahko s posamezne šole v posamezno težavnostno skupino državnega tekmovanja največ dvajset tekmovalcev. Po potrebi, zaradi omejitev, ki jih določa izvedba tekmovanja, pa lahko organizacijski odbor še dodatno omeji število tekmovalcev.
Prijave na šolsko tekmovanje sprejemamo na elektronskem naslovu rtk-info@ijs.si, kjer vodja šolskega tekmovanja sporoči osnovne podatke (ime šole, okvirno število tekmovalcev, kontaktne podatke za obveščanje). Rok za prijavo je
15.20. januar 2021.Državno tekmovanje bo potekalo v soboto, 27. marca 2021. Pridržujemo si pravico, da zaradi epidemiološke situacije in skladno s priporočili NIJZ tekmovanje bodisi izvedemo v živo in pravočasno javimo lokacijo tekmovanja bodisi tekmovanje izvedemo on-line, tako kot smo ga izvedli v letu 2020.
Tekmovanje bo potekalo v treh težavnostnih skupinah:
-
Prva skupina je najlažja, zahteva le minimalno predznanje programiranja in je primerna tudi za začetnike, ki se učijo programiranja šele nekaj mesecev. Tekmovalci rešujejo naloge na papir ali pa odgovore natipkajo na računalniku (tekmovalna komisija njihove odgovore v vsakem primeru oceni ročno). Naloge ne zahtevajo nujno odgovora v obliki programa, pač pa je lahko postopek izražen tudi v naravnem jeziku (slovenščini) ali v psevdokodi. Nalog bo predvidoma pet, časa za reševanje pa bo tri ure, pri čemer je mišljeno, da večina tekmovalcev za reševanje ne bo potrebovala več kot dve uri in pol.
-
Druga skupina je malo težja od prve in zahteva osnovno znanje programiranja. Primerna je za tekmovalce, ki se učijo programiranja leto ali dve. Tekmovalci rešujejo naloge na papir ali pa odgovore natipkajo na račualniku, enako kot v prvi skupini. Tudi tu bo nalog predvidoma pet, časa za reševanje pa tri ure.
-
Tretja skupina rešuje naloge na računalnikih. Vsaka naloga zahteva od tekmovalca pravilno delujoč program, ki reši zastavljeni problem. Ocenjevanje programov poteka avtomatsko na ocenjevalnem računalniku komisije. Tekmovalec je takoj po oddaji programa obveščen o tem, ali je program uspešno prestal testiranje ali ne. Tekmovalec lahko za posamezno nalogo poskusi oddati rešitev tudi po večkrat, če so bile prejšnje oddaje neuspešne in meni, da mu je uspelo rešitev medtem izboljšati. Od tekmovalcev v tej skupini se pričakuje kolikor toliko operativno znanje programiranja in nekaj smisla za algoritme. Nalog bo predvidoma pet, časa za reševanje pa pet ur. Podprti programski jeziki so pascal, C, C++, C#, java in python. Razpoložljiva razvojna orodja in verzije prevajalnikov bodo objavljeni naknadno.
V prvi in drugi skupini načeloma ni omejitev glede tega, katere programske jezike lahko tekmovalci uporabljajo.
Tekmovalci se lahko prijavijo v katerokoli skupino, ne glede na to, ali so v isti skupini tekmovali že na kakšnem predhodnem tekmovanju. Izjema pri tem so tekmovalci, ki so na predhodnih tekmovanjih že dobili nagrado v prvi ali drugi skupini; takšni tekmovalci na kasnejših tekmovanjih ne smejo več tekmovati v isti (ali lažji) skupini, v kateri so že dobili nagrado.
Tekmovalci si pri reševanju nalog lahko pomagajo z zapiski in literaturo, ne pa tudi z računalniško berljivimi mediji (CDji, pomnilniški ključi ipd.) in elektronskimi pripomočki (prenosni računalniki, kalkulatorji, prenosni telefoni ipd.).
Primere nalog iz posamezne skupine si lahko ogledate v arhivu nalog s prejšnjih srednješolskih računalniških tekmovanj in v biltenih prejšnjih tekmovanj ACM in IJS: 2020, 2019, 2018, 2017, 2016, 2015, 2014, 2013, 2012, 2011, 2010, 2009, 2008, 2007, in 2006.
Na državnem tekmovanju ACM RTK poleg posameznikov tekmujejo tudi šole oziroma ustanove. Tako bomo razglasili tudi vrstni red šol oz. zunajšolskih ustanov glede na skupno uspešnost njihovih tekmovalcev. Pri skupnem uspehu štejejo štirje najboljši rezultati v prvi kategoriji, trije v drugi in dva v tretji. Več v pravilniku tekmovanja.
Prijave sprejemamo preko spletne strani http://rtk.ijs.si/prijava/. Rok za prijavo je 12. marec 2021.
Za dodatna vsebinska pojasnila smo na voljo na rtk-info@ijs.si, za organizacijska tudi na telefonski številki (01) 477 35 93 (Špela Sitar).
Najboljši tekmovalci iz druge in tretje skupine bodo povabljeni na izbirno tekmovanje za udeležbo na CEOI (srednjeevropski računalniški olimpijadi), ki bo predvidoma potekala poleti 2021.
-
Pri off-line nalogi je besedilo naloge objavljeno vnaprej na spletni strani tekmovanja, prav tako pa tudi testni primeri. Tekmovalci lahko svoje rešitve oddajajo prek obrazca na omenjeni spletni strani, tam pa bo tudi tabela z razvrstitvijo tekmovalcev, ki se sproti osvežuje glede na vse doslej prejete rešitve. Besedilo naloge in testne primere bomo objavili jeseni 2020. Oddajanje rešitev bo možno do vključno 26. marca 2021.
Za dodatna vsebinska pojasnila smo na voljo na rtk-info@ijs.si. Objava rezultatov in podelitev nagrad bo potekala 27. marca 2021, po tekmovanju.
-
Tekmovanje v izdelavi spletnih aplikacij
Tekmovanje je namenjeno dijakinjam in dijakom, ki jih zanima splet ter izdelava in oblikovanje enostavnih spletnih aplikacij. Poudarek je na uporabi znanj iz spletnih tehnologij na konkretnem primeru. Uporabljene spletne tehnologije so HTML5, skriptni jezik JavaScript (dovoljena uporaba knjižnice jQuery) in stilne predloge (CSS3).
Na tekmovanju vsi tekmovalci prejmejo isto nalogo, ki jo rešujejo posamično na računalnikih. Naloga tekmovalcev je razviti spletno aplikacijo, ki mora vizualno in funkcionalno ustrezati prejeti nalogi. Od tekmovalcev se pričakuje poznavanje HTML-ja, skriptnega jezika javascript in stilnih predlog (CSS) ter nekaj smisla za programiranje. Časa za reševanje je tri ure (180 minut). Rešitev mora delovati na spletnem brskalniku Google Chrome ali Mozilla Firefox. Za pomoč pri razvoju uporabite orodje Developer tools, ki je že nameščeno v samem brskalniku.
Tekmovanje bo potekalo 27. marca 2021.
Tekmovalci si pri reševanju nalog lahko pomagajo s spletnim vodičem w3schools, ne pa tudi z drugimi spletnimi iskalniki, spletnimi forumi ali drugimi spletnimi portali, računalniško berljivimi mediji (CDji, pomnilniški ključi ipd.) in elektronskimi pripomočki (prenosni računalniki, kalkulatorji, prenosni telefoni ipd.).
Ocenjevalni kriteriji
Naloga vsebuje kriterij ocenjevanja, tako da ni potrebno rešiti celotne naloge. Skupno je možno doseči 100 točk (če oddana aplikacija ustreza vsem zahtevam naloge). V grobem so ocenjena sledeča področja:
-
Videz oz. izvedba oblikovnega dela naloge
- skladnost z navodili naloge
- veljavnost dokumenta HTML
- veljavnost datoteke stila (CSS)
-
Izvedba dela, ki zahteva znanje skriptnega jezika JavaScript
- skladnost z navodili naloge
- delujoča funkcionalnost
Vsak izmed sklopov se oceni s točkami od 0 do 50. Podrobnejši kriterij je podan v besedilu naloge tekmovanja. V primeru enakega števila točk, je boljši tekmovalec tisti, ki je porabil manj časa. Primer naloge je na spletnem naslovu http://rtk.ijs.si/2021/splet/.
Rok za prijavo je 12. marec 2021. Za dodatna vsebinska pojasnila smo na voljo na e-naslovu: jani.dugonik@um.si (Jani Dugonik). Predstavitev rešitev, objava rezultatov in podelitev nagrad bo potekala 27. marca 2021, po tekmovanju.
-
-
Tekmovanje v izobraževalnih videoposnetkih
Cilj tekmovanja v izobraževalnih video posnetkih je spodbuditi kakovostno produkcijo izobraževalnih video vsebin na osnovnih in srednjih šolah, na višjih in visokih šolah ter fakultetah in na ta način omogočiti ter povečati dostopnost do uporabnih video vsebin in obenem dopolniti klasične oblike poučevanja.
Naloga je pripraviti kratki izobraževalni film s področja učnih vsebin na osnovnih šolah, srednjih šolah, višjih in visokih šolah ter fakultetah. Vsebina filma je lahko s področja naravoslovnih, tehničnih, humanističnih in družboslovnih ved ali uporabnih znanosti.
Podrobnejša predstavitev tega tekmovanja je na naslovu http://rtk.ijs.si/2021/video.html.
Najuspešnejši tekmovalci bodo prejeli priznanja, pa tudi praktične nagrade. Objava rezultatov in podelitev nagrad bosta potekali 23. marca 2019 po tekmovanju.
Za izvedbo tekmovanja bosta poskrbela organizacijski odbor in komisija, ki ju sestavlja čez dvajset strokovnjakov z Instituta Jožef Stefan, vseh treh univerz in nekaterih slovenskih podjetij.
Organizacijski odbor
- Marko Grobelnik, IJS
- Špela Sitar, IJS
- Polona Škraba, IJS
- Mitja Jermol, IJS
- Peter Keše, IJS
- Blaž Novak, IJS
- Janez Brank, IJS
- Matija Lokar, FMF
- Peter Peer, IEEE
- Matej Črepinšek, FERI
- Andrej Brodnik, ACM in FRI
- Branko Kavšek, FAMNIT
- Jože Rugelj, PeF
Komisija za tekmovanje v znanju računalništva
- Marko Grobelnik, IJS
- Peter Keše, IJS
- Blaž Novak, IJS
- Janez Brank, IJS
- Mark Martinec, IJS
- Polona Novak, ARRS
- Mitja Lasič, IJS
- Miha Vuk, XLab
- Matija Lokar, FMF
- Boštjan Slivnik, FRI
- Matija Grabnar, ARNES
- Primož Gabrijelčič
- Mojca Miklavec, FMF
- Nino Bašić, FAMNIT
- Andraž Tori, Zemanta
- Boris Gašperin, ComTrade
- Matjaž Rihtar, IJS
- Jurij Kodre, FMF
- Tomaž Hočevar, FRI
- Jure Slak, FMF
- Boris Horvat, ABM
- Matjaž Leonardis
- Vid Kocijan, IŠRM
- Patrik Zajec, IJS
- Jasna Urbančič, IJS
- Filip Koprivec, FMF
- Samo Kralj, FMF
- Gregor Kikelj, FMF
- Urban Duh, FMF
- Tim Poštuvan, FRI + FMF
- Branko Kavšek, FAMNIT in IJS
- Janez Brest, FERI
- Andrej Brodnik, ACM
Komisija za tekmovanje izobraževalnih videoposnetkov
- Mihajela Črnko, IJS, predsednica komisije
- Miha Zakrajšek, IAM
- David Vrtin, ARNES
- Mitja Reichenberg, IAM
Komisija za tekmovanje v izdelavi spletnih aplikacij
- Matej Črepinšek, FERI
- Milan Ojsteršek, FERI
- Denis Špelič, FERI
Na vrh strani. | H kazalu. | Razpis v obliki PDF | Imate vprašanje ali komentar?