Srednješolsko tekmovanje ACM iz računalništva in informatike
Predstavitev tekmovanja
Srednješolsko tekmovanje ACM
iz računalništva in informatike
Tekmovanje bo potekalo v štirih panogah:
- Tekmovanje v znanju računalništva
- Tekmovanje programov
- Tekmovanje v izdelavi spletnih aplikacij
- Tekmovanje v izobraževalnih videoposnetkih
-
Šesto tekmovanje v znanju računalništva
Tekmovanje je namenjeno dijakinjam in dijakom, ki jih zanimajo programiranje in algoritmi. Poudarek ni toliko na tehnikalijah in samem kodiranju, pač pa na razmišljanju o algoritmu, ki reši posamezen problem. Tekmovanje bomo organizirali v sodelovanju z Inštitutom Jožef Stefan, Fakulteto za matematiko in fiziko ter Fakulteto za računalništvo in informatiko Univerze v Ljubljani, Fakulteto za elektrotehniko, računalništvo in informatiko Univerze v Mariboru ter Fakulteto za matematiko, naravoslovje in informacijske tehnologije Univerze na Primorskem.
Tekmovanje poteka na dveh ravneh:
- šolsko tekmovanje
- državno tekmovanje.
Šolsko tekmovanje ima značaj predtekmovanja in pomeni izbor za nastop na državnem tekmovanju. Naloge za šolsko tekmovanje ter kriterije ocenjevanja pripravi državna tekmovalna komisija in jih pošlje šolam. Šolsko tekmovanje bo potekalo v petek, 28. januarja 2011, ob 13. uri, istočasno v vseh sodelujočih šolah. Izvedba šolskega tekmovanja in ocenjevanje odgovorov tekmovalcev na šolskih tekmovanjih je prepuščeno posameznim šolam in učiteljem.
Posamezna šola ali druga podobna organizacija se na podlagi rezultatov šolskega tekmovanja odloči, katere dijake bo poslala na državno tekmovanje, pri čemer pa gre lahko s posamezne šole v posamezno težavnostno skupino državnega tekmovanja največ deset tekmovalcev. Po potrebi, zaradi omejitev, ki jih določa izvedba tekmovanja, pa lahko organizacijski odbor še dodatno omeji število tekmovalcev.
Državno tekmovanje bo potekalo na IJS, FMF in FRI v soboto, 26. marca 2011 ob 9:30, v treh težavnostnih skupinah:
-
Prva skupina je najlažja, zahteva le minimalno predznanje programiranja in je primerna tudi za začetnike, ki se učijo programiranja šele nekaj mesecev. Tekmovalci rešujejo naloge na papir ali pa jih natipkajo na računalniku (tekmovalna komisija njihove odgovore v vsakem primeru oceni ročno). Naloge ne zahtevajo nujno odgovora v obliki programa, pač pa je lahko postopek izražen tudi v naravnem jeziku (slovenščini) ali v psevdokodi. Nalog bo predvidoma pet, časa za reševanje pa bo tri ure, pri čemer je mišljeno, da večina tekmovalcev za reševanje ne bo potrebovala več kot dve uri in pol.
-
Druga skupina je malo težja od prve in zahteva osnovno znanje programiranja. Primerna je za tekmovalce, ki se učijo programiranja leto ali dve. Tekmovalci rešujejo naloge na papir ali pa jih natipkajo na račualniku, enako kot v prvi skupini. Tudi tu bo nalog predvidoma pet, časa za reševanje pa tri ure.
-
Tretja skupina rešuje naloge na računalnikih. Vsaka naloga zahteva od tekmovalca pravilno delujoč program, ki reši zastavljeni problem. Ocenjevanje programov poteka avtomatsko na ocenjevalnem računalniku komisije. Tekmovalec je takoj po oddaji programa obveščen o tem, ali je program uspešno prestal testiranje ali ne. Tekmovalec lahko za posamezno nalogo poskusi oddati rešitev tudi po večkrat, če so bile prejšnje oddaje neuspešne in meni, da mu je uspelo rešitev medtem izboljšati. Od tekmovalcev v tej skupini se pričakuje kolikor toliko operativno znanje programiranja in nekaj smisla za algoritme. Nalog bo predvidoma pet, časa za reševanje pa pet ur. Podprti programski jeziki so pascal, C, C++, C# in java. Razpoložljiva razvojna orodja in verzije prevajalnikov bodo objavljene naknadno.
V prvi in drugi skupini načeloma ni omejitev glede tega, katere programske jezike lahko tekmovalci uporabljajo.
Tekmovalci se lahko prijavijo v katerokoli skupino, ne glede na to, ali so v isti skupini tekmovali že na kakšnem predhodnem tekmovanju. Izjema pri tem so tekmovalci, ki so na predhodnih tekmovanjih že dobili nagrado v prvi ali drugi skupini; takšni tekmovalci na kasnejših tekmovanjih ne smejo več tekmovati v isti (ali lažji) skupini, v kateri so že dobili nagrado.
Tekmovalci si pri reševanju nalog lahko pomagajo z zapiski in literaturo, ne pa tudi z računalniško berljivimi mediji (CDji, pomnilniški ključi ipd.) in elektronskimi pripomočki (prenosni računalniki, kalkulatorji, prenosni telefoni ipd.).
Primere nalog iz posamezne skupine si lahko ogledate v arhivu nalog s prejšnjih srednješolskih računalniških tekmovanj in v biltenih prejšnjih tekmovanj IJS: 2009, 2008, 2007, in 2006.
Za dodatna vsebinska pojasnila smo na voljo na rtk-info@ijs.si, za organizacijska tudi na telefonski številki (01) 477 35 93 (Špela Sitar).
-
Tekmovanje programov — Minolovec
Minolovec (Minesweeper) je znana igra za enega igralca. Na karirasti mreži so postavljene mine, pri čemer so polja na začetku zakrita in ne vemo, kje se mine nahajajo. Če odpremo polje, na katerem ni mine, dobimo podatek o tem, koliko min je na sosednjih poljih. Naloga je napisati program, ki ugotovi položaj vseh min, pri tem pa čim manjkrat odpre polje, na katerem je mina. Na tekmovanju bomo program vsakega tekmovalca preizkušali na več minskih poljih z različnim številom min (pri enaki velikosti polja), razvrstili pa jih bomo glede na povprečno število min, ki so jih pohodili, preden so ugotovili položaj vseh min na polju.
Podroben opis naloge je objavljen na strani http://rtk.ijs.si/2011/mine/, kjer bo v prihodnjih tednih objavljeno tudi testno okolje in zasnove za razvoj programov za igranje taroka.
Na to tekmovanje se ni treba posebej prijavljati, pač pa vabimo dijake in študente, ki jih udeležba zanima, da nam to čim prej sporočijo po elektronski pošti (rtk-info@ijs.si). To nam bo pomagalo pri organizaciji tekmovanja. V sporočilu tudi navedite, v katerem programskem jeziku boste predvidoma napisali svoj program.
Rok za oddajo programov je 4. marec 2011. Tekmovanje programov bomo izvedli, če bomo do takrat dobili prispevke vsaj štirih tekmovalcev.
-
Tekmovanje v izdelavi spletnih aplikacij
Tekmovanje je namenjeno dijakinjam in dijakom, ki jih zanima splet ter izdelava in oblikovanje enostavnih spletnih aplikacij. Poudarek je na uporabi znanj iz spletnih tehnologij na konkretnem primeru. Uporabljene spletne tehnologije so XHTML, skriptni jezik JavaScript in stilne predloge (CSS).
Na tekmovanju vsi tekmovalci prejmejo enako nalogo, ki vsebuje tudi kriterije ocenjevanja. Naloga tekmovalcev je razvoj spletne aplikacije, ki mora vizualno in funkcionalno ustrezati zahtevam prejete naloge. Tekmovalci tekmujejo posamično. Svojo rešitev razvijajo na tekmovanju v času tekmovanja. Rešitev mora delovati na spletnem brskalniku Mozilla Firefox.
Tekmovanje bo potekalo 26. marca 2011 ob 13.00 uri.
Tekmovalci in tekmovalke dobijo eno nalogo, ki jo rešujejo na računalnikih. Naloga vsebuje kriterije ocenjevanja, tako da ni potrebno rešiti celotne naloge. Od tekmovalcev se pričakuje poznavanje HTML-ja, skriptnega jezika javascript in stilnih predlog (CSS) in nekaj smisla za programiranje. Časa za reševanje je dve šolski uri (90 minut).
Tekmovalci si pri reševanju nalog lahko pomagajo z zapiski in literaturo ter s spletno stranjo w3schools.com, ne pa tudi z drugimi spletnimi iskalniki, spletnimi forumi ali drugimi spletnimi portali, računalniško berljivimi mediji (CDji, pomnilniški ključi ipd.) in elektronskimi pripomočki (prenosni računalniki, kalkulatorji, prenosni telefoni ipd.).
Predstavitev rešitev in razglasitev rezultatov bo na dan tekmovanja, 26. marca 2011.
Več informacij o tem tekmovanju je na strani http://rtk.ijs.si/2011/splet/. Za dodatna vsebinska pojasnila pišite Denisu Špeliču (denis.spelic@uni-mb.si).
-
Tekmovanje v izobraževalnih videoposnetkih
Naloga je pripraviti video izobraževalno vsebino s področja učnih vsebin na osnovnih ali srednjih šolah. Posnetek je lahko s kateregakoli področja tako naravoslovnih, humanističnih, družboslovnih ali ekonomskih ved. Tekmovalci lahko sodelujejo posamezno ali v skupinah. Podrobnejša predstavitev tega tekmovanja je na naslovu http://rtk.ijs.si/2011/video.html.
Najuspešnejši tekmovalci bodo prejeli priznanja, pa tudi praktične nagrade. Objava rezultatov in podelitev nagrad bosta potekali 26. marca 2011 po tekmovanju.
Za izvedbo tekmovanja bosta poskrbela organizacijski odbor in komisija, ki ju sestavlja čez dvajset strokovnjakov z Instituta Jožef Stefan, vseh treh univerz in nekaterih slovenskih podjetij.
Organizacijski odbor
- Marko Grobelnik, IJS
- Marjana Plukavec, IJS
- Mitja Jermol, IJS
- Peter Keše, IJS
- Blaž Novak, IJS
- Janez Brank, IJS
- Matija Lokar, FMF
- Janez Demšar, FRI
- Peter Peer, IEEE
- Matej Črepinšek, FERI
- Andrej Brodnik, ACM
- Branko Kavšek, FAMNIT
Komisija za tekmovanje v znanju računalništva
- Marko Grobelnik, IJS
- Peter Keše, IJS
- Blaž Novak, IJS
- Janez Brank, IJS
- Mark Martinec, IJS
- Polona Novak, ARRS
- Mitja Lasič, IJS
- Miha Vuk, XLab
- Anže Žagar, Cosylab
- Ivo List, Cosylab
- Klemen Žagar, Cosylab
- Andrej Bauer, FMF
- Matija Lokar, FMF
- Dorian Šuc, FRI
- Boštjan Slivnik, FRI
- Uroš Jovanovič, XLab
- Marjan Šterk, XLab
- Gorazd Božič, ARNES
- Matija Grabnar, ARNES
- Primož Gabrijelčič
- Mojca Miklavec, FMF
- Nino Bašić, FMF
- Mitja Trampuš, FRI + FMF
- Andraž Tori, Kiberpipa
- Aleš Košir, ComTrade
- Boris Gašperin, ComTrade
- Matjaž Rihtar, IJS
- Igor Mozetič, IJS
- Andraž Bežek, IJS
- Blaž Fortuna, IJS
- Luka Bradeško, IJS
- Jure Ferlež, IJS
- Boris Horvat, ABM
- Borut Žnidar, Astec
- Janez Brest, FERI
- Andrej Brodnik, ACM
Komisija za tekmovanje izobraževalnih videoposnetkov
- Davor Orlič, IJS
- Borut Žnidar, Astec
- Tomi Dolenc, ARNES
- Domen Božeglav, ARNES
- Franc Trček, FDV
- Martina Peštaj, TV Slovenija
- Špela Stres, IJS
- Marko Bratuš, vest.si
Komisija za tekmovanje v izdelavi spletnih aplikacij
- Milan Ojsteršek, FERI
- Denis Špelič, FERI