Tekmovalni dnevi Instituta Jožef Stefan
Predstavitev tekmovanja
Zamisel o nastanku tekmovalnih dni Instituta Jožef Stefan je nastala z namenom spodbujati medpredmetno povezovanje, interdisciplinarnost in timsko delo dijakov. S tekmovanji želimo širiti in poglabljati znanja dijakov in jim hkrati omogočiti, da se preizkusijo ob reševanju zahtevnejših nalog in problemov. Cilj tekmovanj je odkrivati in spodbujati nadarjene dijake. S tekmovalnimi dnevi IJS želimo tudi promovirati znanost in vzpostaviti sodelovanje med šolami ter IJS.
Letos smo pripravili tri tekmovanja, v prihodnjih letih pa nameravamo program tekmovalnih dni IJS še razširiti.
-
Tekmovanje IJS v znanju računalništva
Tekmovanje je namenjeno dijakinjam in dijakom, ki jih zanimajo programiranje in algoritmi. Poudarek ni toliko na tehnikalijah in samem kodiranju, pač pa na razmišljanju o algoritmu, ki reši posamezen problem. Tekmovanje bomo organizirali v sodelovanju s Fakulteto za matematiko in fiziko Univerze v Ljubljani.
Tekmovanje bo potekalo na IJS in FMF v soboto, 31. marca 2007, v treh težavnostnih skupinah:
-
Prva skupina je najlažja, zahteva le minimalno predznanje programiranja in je primerna tudi za začetnike, ki se učijo programiranja šele nekaj mesecev. Tekmovalci rešujejo naloge na papir. Naloge ne zahtevajo nujno odgovora v obliki programa, pač pa je lahko postopek izražen tudi v naravnem jeziku (slovenščini) ali v psevdokodi. Nalog bo predvidoma pet, časa za reševanje pa bo tri ure, pri čemer je mišljeno, da večina tekmovalcev za reševanje ne bo potrebovala več kot dve uri in pol.
-
Druga skupina je malo težja od prve in zahteva osnovno znanje programiranja. Primerna je za tekmovalce, ki se učijo programiranja leto ali dve. Tekmovalci rešujejo naloge na papir, tako kot v prvi skupini. Tudi tu bo nalog predvidoma pet, časa za reševanje pa tri ure.
-
Tretja skupina rešuje naloge na računalnikih. Vsaka naloga zahteva od tekmovalca pravilno delujoč program, ki reši zastavljeni problem. Ocenjevanje programov poteka avtomatsko na ocenjevalnem računalniku komisije. Tekmovalec je takoj po oddaji programa obveščen o tem, ali je program uspešno prestal testiranje ali ne. Tekmovalec lahko za posamezno nalogo poskusi oddati rešitev tudi po večkrat, če so bile prejšnje oddaje neuspešne in meni, da mu je uspelo rešitev medtem izboljšati. Od tekmovalcev v tej skupini se pričakuje kolikor toliko operativno znanje programiranja in nekaj smisla za algoritme. Nalog bo predvidoma pet, časa za reševanje pa pet ur. Podprti programski jeziki so pascal, C, C++ in java. Razpoložljiva razvojna orodja in verzije prevajalnikov bodo objavljene naknadno.
Tekmovalci si pri reševanju nalog lahko pomagajo z zapiski in literaturo, ne pa tudi z računalniško berljivimi mediji (CDji, pomnilniški ključi ipd.) in elektronskimi pripomočki (prenosni računalniki, kalkulatorji, prenosni telefoni ipd.).
Primere nalog iz posamezne skupine si lahko ogledate v arhivu nalog s prejšnjih srednješolskih računalniških tekmovanj in v biltenu lanskega tekmovanja.
-
-
Tekmovanje programov — Lov na zaklade
Igra poteka na kvadratni karirasti mreži. Na začetku igre se na nekaj naključno izbranih poljih nahajajo zakladi. Po igralni površini se premikata dva igralca in pobirata zaklade. Zmagovalec je tisti, ki uspe pobrati največ zakladov.
Vsak tekmovalec napiše podprogram za krmiljenje svojega igralca. Na tekmovanju bomo podprogram vsakega tekmovalca primerjali s podprogrami, ki jih bodo poslali drugi tekmovalci.
Podroben opis naloge je objavljen na strani http://rtk.ijs.si/2007/zakladi/.
Na to tekmovanje se ni treba posebej prijavljati, pač pa vabimo dijake in študente, ki jih udeležba zanima, da nam to čim prej sporočijo po elektronski pošti (rtk-info@ijs.si). To nam bo pomagalo pri organizaciji tekmovanja. V sporočilu tudi navedite, v katerem programskem jeziku boste predvidoma napisali svoj program.
Rok za oddajo programov je 23. marec 2007, teden dni pred tekmovanjem. Tekmovanje programov bomo izvedli, če bomo do takrat dobili prispevke vsaj štirih tekmovalcev.
-
Izziv pri tej nalogi je poiskati čim hitrejšo pot avtomobila po dirkališču. Podroben opis naloge in testni primeri so objavljeni na strani http://rtk.ijs.si/2007/avtomobili/. Tekmovalci lahko svoje rešitve oddajajo prek obrazca na omenjeni spletni strani, tam pa je tudi tabela z razvrstitvijo tekmovalcev, ki se sproti osvežuje glede na vse doslej prejete rešitve. Oddajanje rešitev bo možno do vključno 30. marca 2007 .
Najuspešnejši tekmovalci bodo prejeli priznanja, pa tudi praktične nagrade. Objava rezultatov in podelitev nagrad bosta potekali 31. marca 2007 po tekmovanju.
Za izvedbo tekmovanja bosta poskrbela organizacijski odbor in komisija, ki ju sestavlja čez dvajset strokovnjakov z Instituta Jožef Stefan, vseh treh univerz in nekaterih slovenskih podjetij.
Organizacijski odbor
- Aleš Košir, Hermes SoftLab
- Roman Maurer, Lugos
- Tomi Dolenc, Arnes
- Borut Žnidar, IBM Slovenija
- Marko Grobelnik, IJS
- Mitja Jermol, IJS
- Peter Keše, IJS
- Blaž Novak, IJS
- Miha Grčar, IJS
- Janez Brank, IJS
- Dimitrij Skaza
- Marjana Plukavec, Junior Achievement, IJS
Komisija za tekmovanje v znanju računalništva
- Marko Grobelnik, IJS
- Peter Keše, IJS
- Blaž Novak, IJS
- Janez Brank, IJS
- Mark Martinec, IJS
- Polona Novak, ARRS
- Mitja Lasič, IJS
- Miha Vuk, IJS
- Anže Žagar, Cosylab
- Ivo List, Cosylab
- Klemen Žagar, Cosylab
- Andrej Bauer, FMF
- Matija Lokar, FMF
- Dorian Šuc, FRI
- Boštjan Slivnik, FRI
- Uroš Jovanovič, XLab
- Marjan Šterk, XLab
- Gorazd Božič, ARNES
- Matija Grabnar, ARNES
- Primož Gabrijelčič
- Mojca Miklavec, FMF
- Andraž Tori, Kiberpipa
- Aleš Košir, Hermes SoftLab
- Boris Gašperin, Hermes SoftLab
- Matjaž Rihtar, Hermes SoftLab
- Igor Mozetič, IJS
- Andraž Bežek, IJS
- Blaž Fortuna, IJS
- Luka Bradeško, IJS
- Jure Ferlež, IJS
- Andrej Košmrlj, FMF
- Jurij Kodre, FMF
- Boris Horvat, ABM
- Borut Žnidar, IBM Slovenija
- Janez Brest, FERI
- Andrej Brodnik, Univerza na Primorskem