Tekmovalni dnevi Instituta Jožef Stefan
Predstavitev tekmovanja
Zamisel o nastanku tekmovalnih dni Instituta Jožef Stefan je nastala z namenom spodbujati medpredmetno povezovanje, interdisciplinarnost in timsko delo dijakov. S tekmovanji želimo širiti in poglabljati znanja dijakov in jim hkrati omogočiti, da se preizkusijo ob reševanju zahtevnejših nalog in problemov. Cilj tekmovanj je odkrivati in spodbujati nadarjene dijake. S tekmovalnimi dnevi IJS želimo tudi promovirati znanost in vzpostaviti sodelovanje med šolami ter IJS.
Letos smo pripravili dve tekmovanji, v prihodnjih letih pa nameravamo program tekmovalnih dni IJS še razširiti.
-
Tekmovanje IJS v znanju računalništva
Tekmovanje je namenjeno dijakinjam in dijakom, ki jih zanimajo programiranje in algoritmi. Poudarek ni toliko na tehnikalijah in samem kodiranju, pač pa na razmišljanju o algoritmu, ki reši posamezen problem. Tekmovanje bomo organizirali v sodelovanju s Fakulteto za matematiko in fiziko Univerze v Ljubljani.
Tekmovanje bo potekalo na IJS in FMF v soboto, 6. maja 2006, v treh težavnostnih skupinah:
-
Prva skupina je najlažja, zahteva le minimalno predznanje programiranja in je primerna tudi za začetnike, ki se učijo programiranja šele nekaj mesecev. Tekmovalci rešujejo naloge na papir. Naloge ne zahtevajo nujno odgovora v obliki programa, pač pa je lahko postopek izražen tudi v naravnem jeziku (slovenščini) ali v psevdokodi. Nalog bo predvidoma pet, časa za reševanje pa bo tri ure, pri čemer je mišljeno, da večina tekmovalcev za reševanje ne bo potrebovala več kot dve uri in pol.
-
Druga skupina je malo težja od prve in zahteva osnovno znanje programiranja. Primerna je za tekmovalce, ki se učijo programiranja leto ali dve. Tekmovalci rešujejo naloge na papir, tako kot v prvi skupini. Tudi tu bo nalog predvidoma pet, časa za reševanje pa tri ure.
-
Tretja skupina rešuje naloge na računalnikih. Vsaka naloga zahteva od tekmovalca pravilno delujoč program, ki reši zastavljeni problem. Ocenjevanje programov poteka avtomatsko na ocenjevalnem računalniku komisije. Tekmovalec je takoj po oddaji programa obveščen o tem, ali je program uspešno prestal testiranje ali ne. Tekmovalec lahko za posamezno nalogo poskusi oddati rešitev tudi po večkrat, če so bile prejšnje oddaje neuspešne in meni, da mu je uspelo rešitev medtem izboljšati. Od tekmovalcev v tej skupini se pričakuje kolikor toliko operativno znanje programiranja in nekaj smisla za algoritme. Nalog bo predvidoma pet, časa za reševanje pa pet ur. Podprti programski jeziki so pascal, C, C++ in java. Razpoložljiva razvojna orodja in verzije prevajalnikov bodo objavljene naknadno.
Tekmovalci si pri reševanju nalog lahko pomagajo z zapiski in literaturo, ne pa tudi z računalniško berljivimi mediji (CDji, pomnilniški ključi ipd.) in elektronskimi pripomočki (prenosni računalniki, kalkulatorji, prenosni telefoni ipd.).
Primere nalog iz posamezne skupine si lahko ogledate v arhivu nalog s prejšnjih srednješolskih računalniških tekmovanj.
-
-
Tekmovanje programov — Mačka in miš
Mačka in miš se lovita po kvadratni igralni površini. Mačka si prizadeva ujeti miš, miš pa si prizadeva čim dlje ostati živa. Vsak tekmovalec napiše en podprogram za krmiljenje mačke in/ali en podprogram za krmiljenje miši. Na tekmovanju bomo vsako mačko primerjali z vsemi mišmi, ki jih bodo poslali drugi tekmovalci, vsako miš pa z vsemi mačkami, ki jih bodo poslali drugi tekmovalci. Najboljša žival je tista, ki zmaga v največ tekmah. Podelili bomo po eno nagrado za najboljšo mačko in eno za najboljšo miš.
Podroben opis naloge in testno okolje sta na strani http://rtk.ijs.si/mackamis.html.
Na to tekmovanje se ni treba posebej prijavljati, pač pa vabimo dijake in študente, ki jih udeležba zanima, da nam to čim prej sporočijo po elektronski pošti (rtk-info@ijs.si). To nam bo pomagalo pri organizaciji tekmovanja. V sporočilu tudi navedite, v katerem programskem jeziku boste predvidoma napisali svoj program.
Rok za oddajo programov je 30. april 2005. Tekmovanje bomo izvedli, če bomo do tega datuma dobili vsaj štiri mačke in vsaj štiri miši.
Najuspešnejši tekmovalci bodo prejeli priznanja, pa tudi praktične nagrade. Objava rezultatov in podelitev nagrad bosta potekali 6. maja 2006 po tekmovanju.
Za izvedbo tekmovanja bosta poskrbela organizacijski odbor in komisija, ki ju sestavlja čez dvajset strokovnjakov z Instituta Jožef Stefan, vseh treh univerz in nekaterih slovenskih podjetij.
Organizacijski odbor
- Aleš Košir, Hermes SoftLab
- Roman Maurer, Lugos
- Tomi Dolenc, Arnes
- Borut Žnidar, IBM Slovenija
- Marko Grobelnik, IJS
- Mitja Jermol, IJS
- Peter Keše, IJS
- Blaž Novak, IJS
- Miha Grčar, IJS
- Janez Brank, IJS
- Dimitrij Skaza
- Marjana Plukavec, Junior Achievement, IJS
Komisija za tekmovanje v znanju računalništva
- Marko Grobelnik, IJS
- Peter Keše, IJS
- Blaž Novak, IJS
- Janez Brank, IJS
- Mark Martinec, IJS
- Polona Novak, ARRS
- Mitja Lasič, IJS
- Miha Vuk, IJS
- Anže Žagar, Cosylab
- Ivo List, Cosylab
- Klemen Žagar, Cosylab
- Andrej Bauer, FMF
- Matija Lokar, FMF
- Dorian Šuc, FRI
- Boštjan Slivnik, FRI
- Uroš Jovanovič, XLab
- Marjan Šterk, XLab
- Gorazd Božič, ARNES
- Matija Grabnar, ARNES
- Primož Gabrijelčič
- Mojca Miklavec, FMF
- Andraž Tori, Kiberpipa
- Aleš Košir, Hermes SoftLab
- Boris Gašperin, Hermes SoftLab
- Matjaž Rihtar, Hermes SoftLab
- Igor Mozetič, IJS
- Andraž Bežek, IJS
- Blaž Fortuna, IJS
- Luka Bradeško, IJS
- Jure Ferlež, IJS
- Andrej Košmrlj, FMF
- Jurij Kodre, FMF
- Boris Horvat, ABM
- Borut Žnidar, IBM Slovenija
- Janez Brest, FERI
- Andrej Brodnik, Univerza na Primorskem